28 november 2016 om 00:02
iBOOD

Glasvlies en -weefsel

Glasvlies en -weefsel
Behang met glasvezel

Glasvezel is een sterk materiaal waarmee je je muren kunt behangen en eventuele scheuren en beschadigingen kunt verbergen. Twee soorten glasvezel zijn glasvlies en glasweefsel. In deze Flash Sale vind je een ruim aanbod van beide soorten. Sommige zijn zelfs al voorgeschilderd zodat je bespaart op tijd én verf.

28 november 2016 om 07:22
EReurink Gebruiker

Hallo,

Bij de glasweefsel voorgeschilderd ruit staat 50 m, maar bij de specs staat 50m2 wat is juist?

28 november 2016 om 08:20
Andrelink Gebruiker

Goedemorgen,

de rol is 1 meter breed. dus een lengte van 50 meter lang x 1 meter breed maakt 50 M2 ;)

28 november 2016 om 08:55
EReurink Gebruiker

Dank je, ik kon nergens de breedte vinden!

28 november 2016 om 09:11
polvandeperre Gebruiker

Kun je het glasvlies over bestaand glasweefsel plakken en is dit voldoende om het patroon van glasweefsel te verbergen?  Wij zijn het uitzicht van het glasweefsel beu en zouden onze muren terug vlak willen.

28 november 2016 om 09:39
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Pol,

Dit vraag ik even voor je na!

Groeten,
Bas

28 november 2016 om 13:46

Hoi Pol,

Het glasvlies is helaas niet dik genoeg om het patroon van glasweefsel te verbergen. Dit zal dus eerst volledig glad gemaakt moeten worden voordat het glasvlies er overheen geplakt wordt.

Groeten,
Bas

28 november 2016 om 13:59
Lott9 Gebruiker

Goedemiddag,

Weet iemand of dit behang geschikt is voor een nieuwbouw woning dat opgeleverd wordt met behangklare muren? Ik had het een en ander gelezen over dat niet alles geschikt is ivm vocht in de muren. Alvast bedankt.

Groetjes

28 november 2016 om 14:24

Hoi Lott,

Dit vraag ik even voor je na :-)

Groeten,
Bas

28 november 2016 om 17:19

Hoi Lott,

Ja, het is zeker geschikt voor opgeleverde nieuwbouw woningen. Vocht in de muren is hierbij geen probleem.

Groeten,
Bas

28 november 2016 om 14:09
PsY_ Gebruiker

Wij zijn onze zolder aan het ombouwen tot 2 kinderkamers, dit door Gyproc tegen een houten structuur te plaatsen, omdat een dak “leeft” gaan we er zoizo al van uit dat de voegen tussen de Gyprocplaten na enige tijd of een zware storm zullen barsten, om dit tegen te gaan/toekomstige barsten verborgen te houden zouden we de platen dus willen overlijmen met glasvlies, echter.. hiervoor aan te raden om de standaard van 75gr te gebruiken, of eerder die van 190gr.

We vrezen er een beetje voor dat die van 190gr moeilijker handelbaar gaat zijn om over de hele zolderruimte makkelijk gelijmd te krijgen en die van 75gr dus vlotter werkt..?

(+ is er uiteraard ook het prijsverschil)

Bedankt.

28 november 2016 om 14:24

Hoi PsY,

Dit ga ik even navragen!

Groeten,
Bas

28 november 2016 om 17:21

Hoi PsY,

Zie onderstaand antwoord van onze leverancier:

Als een zwaardere kwaliteit gebruikt wordt dan is de kans kleiner dat er in de toekomst scheuren ontstaan. Daarnaast zijn beide kwaliteit prima te verwerken, dus adviseren we de zwaardere kwaliteit te kiezen.

Groeten,
Bas

30 november 2016 om 09:23
pulsar2 Gebruiker

Er bestaan toch speciale binnen- en/of buitenhoeken om in  te verwerken zodat het scheuren wordt vermeden en daarop kan je dan het behang kleven zonder verdere problemen!

28 november 2016 om 19:46
adebaere Gebruiker

Is het mogelijk om meer dan 4 stuks te bestellen?

28 november 2016 om 20:17
Moderator Paul Moderator

Dat is mogelijk door een 2e bestelling te plaatsen. Om opkoping tegen te gaan is een limiet ingesteld van 4 dezelfde producten per bestelling, en max. 4 bestellingen per dag per account. 
Wel kun je andere producten uit deze flashsale, uit andere flashsales of van een dagdeal toevoegen aan jouw bestelling.

29 november 2016 om 11:02
Jan-van-Gent Gebruiker

Beste,

blijkbaar bestaan er diverse benamingen van behang zoals vliesbehang, glasvlies en glasweefsel. Daarnaast bestaat er eveneens tasso. Wat is nu in feite de verschillen tussen deze diverse soorten behang? Dank bij voorbaat…

29 november 2016 om 14:58

Hoi Jan,

Zie onderstaande tekst (bron):

Glasvezelbehang is een verzamelnaam van glasweefsel, glasvlies en renovlies.

Glasweefsel is wandbekleding die is gemaakt van glasvezels, die op een speciale manier zijn geweven. Glasweefsel is verkrijgbaar in verschillende diktes en structuren en heeft als groot voordeel dat het zeer sterk is en gemakkelijk aan te brengen.Voorgeschilderd glasweefselbehang kan zelfs in 1 laag worden afgewerkt.

Glasvlies en renovlies
Glasvlies en renovlies zijn geperste varianten en daardoor vlak van structuur en tevens erg sterk. Deze producten creëren een goede beschermlaag op de muur, zijn naadloos aan te brengen en vormen daardoor een goed alternatief voor een gestucte en sausklare muur. Bij aanbrengen van goede kwaliteit glasvlies behang en renovlies behang, ontstaan namelijk minder snel beschadigingen dan bij stucwerk.

Renovlies bestaat uit papier met vezels. Reno staat voor renovatie. Renovlies wordt dan ook vaak gebruikt als versteviging voor oude muren, doordat het materiaal in staat is om kleine haarscheurtjes op te vangen. De sterk egaliserende werking maakt renovlies erg geschikt om te plaatsen op wanden die niet geheel glad zijn.

Glasvlies is geen papier maar bestaat uit glasvezels. Glasvlies is erg stootvast en is gemakkelijk te snijden. Bij glasvlies is de structuur van de glasvezels soms zichtbaar

Groeten,
Bas

30 november 2016 om 07:36
Jan-van-Gent Gebruiker

Met dank

30 november 2016 om 09:12
ManuBlue80 Gebruiker

Ik zie door het glasvliesbehang de bomen niet meer…. Ik ben bezig een zolder met gipsplaten af te werken en wil er glasvezel/vlies/renovlies op hebben. De gipsplaten smeer ik af op de afgeschuinde kanten(met verzelband er onder) en schroefgaten en dan glasvlies erover. Nu is het een houtenkap uit 1930 en dat werkt altijd dus wil kwaliteits glasvezel om de boel wat te verstevigen. Is dit kwalitatief top spul? Ik zie dat het van huismerk Hubo is?! Het lijkt degelijk spul met 190 gram. Wie weet hier meer van?

30 november 2016 om 09:29
pulsar2 Gebruiker

Ik denk dat de combinatie hout met gipsplaat niet zo eenvoudig is. Heb hier hetzelfde bij mij. Kan het scheuren van het glasvezel niet stoppen, steeds keren deze terug.

30 november 2016 om 09:47
ManuBlue80 Gebruiker

Ja dat verwacht ik ook wel tot op zekere hoogte, maar kant en klare systemen die je tegenwoordig hebt zijn erg duur per m2 en als je tussen gordingen gaat isoleren dan is dat extra duur ivm snij verlies. Maar genoeg daarover. Kwaliteit van deze glasvezel?

5 december 2016 om 19:31
Lott9 Gebruiker

Hallo,

Van welk merk is het behang eigenlijk? Ik kan het nergens terug zien.

Groeten Lott

22 februari 2017 om 13:28
RisingSun Gebruiker

Komt dit behang wellicht nog een keer in de sale? Perfecte kwaliteit namelijk maar net 1 rolletje te kort besteld de laatste keer. =(

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.