1 december 2016 om 00:00
iBOOD

Sylvania LED Buizen

Sylvania LED Buizen
Laat daar LED licht zijn

Beschik je toevallig over een grote ruimte die verlicht dient te worden? Een studio, fabriekshal, bedrijf of iets dergelijks? Dan kun jij vast en zeker deze 6-packs LED buizen in verschillende lengtes en lichtkleuren van Sylvania gebruiken. Ze zijn voordelig, duurzaam en nog energiezuinig ook. Wat op de lange termijn weer geld bespaart! En dat is alleen maar goed, als je de kosten drukken kunt toch? Dus wat let je nog om jouw ruimte niet te verlichten met deze LED buizen van Sylvania?

1 december 2016 om 04:28
willofs Gebruiker

Zijn het eigenlijk bijbehorende armaturen, of kunnen de bestaande tl-armaturen gebruikt worden?

1 december 2016 om 12:18
Official Product Expert Sylvania-Expert Official Product Expert

Beste Willofs,

Dit zijn enkel de lampen om te vervanging voor bestaande TL armaturen.

Mvg René

1 december 2016 om 07:22
koeks Gebruiker

Deze kun je gewoon plaatsen in bestaande TL-armaturen? Wat met de starter? Is er geen dummy-starter nodig?

1 december 2016 om 08:43
koeks Gebruiker

Stond erbij, de dummy starters zitten erbij. :-)

1 december 2016 om 12:21

Beste Koeks,

Indien je bestaande armatuur een starter heeft zijn de led buizen geschikt, mits de juiste lengte;) De dummy starter wordt bij elke led buis meegeleverd om de oude te vervangen.

Mvg René

1 december 2016 om 07:51
MDC2000 Gebruiker

Iemand ervaring bij vorige aanbieding van deze buis lampen qua lichtopbrengst?
koel wit 4,000 (1800lm)

1 december 2016 om 15:50
Hemmeke Gebruiker

1800lm/16.5W=109W/lm en dat is heel goed. Heb ze vorige keer besteld (aan zelfde prijs trouwens) en ze geven dubbel zoveel licht als de vervangen klassieke TL buizen die vermoedelijk wel al gedegradeerd waren. Wel even de ROI berekenen m.b.t. de branduren: Klassieke 120cm TL = 36W (Buis) + 24W (Ballast) = 60W t.o.v. 16W (Gemeten) LED. In ons tuinhuis gaat dit 90 jaar duren voor we ze terugverdient hebben.

1 december 2016 om 08:30
mx5blauw Gebruiker

Heb eens gegoogeld 120  cm buizen

lichtopbrengs led is slechts 50% van klassieke tl 120cm,32w

led 120cm 16 w en sluipverbruik via oude magnetische voorschakelballast?

goed te zien op filmpje vervanging van..

3 december 2016 om 09:39
Grrrrrene Gebruiker

Altijd leuk dit soort gebruikerservaringen, maar het is mij nu echt compleet onduidelijk. Hemmeke schrijft hierboven exact het tegenovergestelde: “…en ze geven dubbel zoveel licht als de vervangen klassieke TL buizen…” Even snel Googlen voor de cijfertjes en ze geven inderdaad minder licht, de eerste de beste Philips geeft 3000lm voor 32W, wat inderdaad zo’n 1,7x meer licht is. Dan wordt het denk ik toch lastig om ze ooit terug te verdienen als dit niet genoeg licht geeft…

1 december 2016 om 08:44
jpds Gebruiker

LED buizen, ik heb er zelf lang over getwijfeld. Opdat ik persoonlijk nog niemand kende die dit al gedaan had. Maar een paar weken geleden passeerden hier de Philips LED buizen, er stonden toen ook commentaren bij van minder lichtopbrengst en dergelijke. Ik heb ze toen maar besteld en heb er geen minuut spijt van. Je verwijdert gewoon je oude TL lampen en starters, per geleverde LED lamp zit een dummy starter bij. De maten zijn dezelfde als de originele lampen, dus geen schrik als het halve centimeter scheelt op papier. Deze LED buizen schieten direkt aan en geven voor mij licht genoeg, ik had eerst gevreesd dat dit veel minder zou zijn maar heb evenveel licht als met mijn gewone TL lampen. Maar deze zijn zuiniger en geven direkt licht. Mijn lampen waren al redelijk oud en sommige schoten al heel langzaam aan. Dus als je twijfelt niet doen gewoon kopen. En nee ik ben niet van iBOOD.

2 december 2016 om 20:09
Sixus Gebruiker

Als je jouw lampen had vervangen door nieuwe “normale” TL buizen was je een flink stuk goedkoper uit geweest en had je meer licht gehad. Een nieuwe TL buis koop je al voor ruim onder de €2,-oftewel ongeveer een tientje voor 6 buizen terwijl je hier 5 tientjes moet aftikken voor 6 stuks.

Garantie krijg je maar voor ca 25000 uur en dat alleen bij volcontinu gebruik (3 jaar = 26280 uur) dus die 40000 uur is een loze kreet.

Als klap op de vuurpijl: deze lampen geven de helft minder licht dan vergelijkbare gasontladingsbuizen tegen een half verbruik: wat is hier dan de besparing? Voor de argumentenzoekers hier: ook deze buizen geven (bijna: 320°) rondom licht dus net zoveel “verlies” naar boven.

1 december 2016 om 09:09
peener Gebruiker

De besparing die je kan halen met een LED TL is duidelijk. Als ik het uitreken voor mijn situatie (150cm buizen) dan zijn ze voor mij in minder dan een jaar terugbetaald. Tot zo ver het mooie deel van het verhaal. Maar de lagere lichtopbrengst is niet te verwaarlozen: een gewone TL van 58W (150cm) levert 5200lm, de LED versie slechts 2000lm. Dat is minder dan de helft.

Hoewel dit pakket van 6 financieel een buitenkansje is, ga ik toch eerst één lamp ergens kopen om de mindere lichtopbrengst juist te kunnen beoordelen zodat ik er klaar voor ben als er nog eens dergelijke aanbieding voorbij komt.

1 december 2016 om 09:48
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

We hebben last-minute een Product Expert toegevoegd aan deze deal om al jullie vragen te beantwoorden :-)

Groeten,
Bas

1 december 2016 om 10:13
peener Gebruiker

Mooi. Graag toelichting over de reeds gestelde vragen dan: wat met de lagere lichtopbrengst en is er sprake van sluipverbruik van de balast?

1 december 2016 om 12:52

Beste Peener,

De lagere licht opbrengst is correct bij vergelijking in nieuwstaat.

De levensduur van zowel fluorescentie als led wordt gemeten tot 70% van de originele lichtopbrengst. In beide gevallen loopt de lichtopbrengst naarmate het gebruik terug. Wanneer de levensduur van een led tube twee keer zoveel is als een normale TL zal de terugval in lichtopbrengst dus veel geleidelijker gaan dan bij normale TL.

In de praktijk zien wij echter dat oude TL buizen veel langer in gebruik zijn dan 70% van de originele lichtopbrengst, denk aan zeer langzaam aanschakelende TL buizen, knipperende buizen om nog maar niet over de lichtopbrengst te spreken.

Doordat de normale TL in de praktijk dus veel langer wordt gebruikt is het verschil in lichtopbrengst te overzien ook al geeft de led buis in nieuwstaat de helft minder lumen.

Zou je de led tube veel te lang laten hangen zoals de normale TL buizen in de praktijk kun je rekenen met een levensduur van misschien wel 100.000 uur.

Over sluipverbruik kan ik kort en bondig zijn, deze is er niet.

We vergelijken de oude TL buis met de nieuwe led tube. In beide gevallen is de ballast werkzaam.

Mvg René  

2 december 2016 om 20:19
Sixus Gebruiker

Zo kun je je handel ook aanprijzen: erg kromme vergelijking.

Om het in je eigen woorden te zeggen: het is dus nog gunstiger om deze LED buizen meteen na monteren te vervangen door nieuwe gasontladingsbuizen. Deze gasontladingsbuizen geven (nieuw) een factor 2 meer licht dan de LED tegenhangers tegen een fractie van de prijs. Dan vervang ik mijn buizen wel meteen door nieuwe gasontladingsbuizen en laat die LED gevallen lekker voor wat ze zijn :o)

De garantie die jullie geven omvat bij normaal gebruik maar een fractie van de beloofde levensduur dus blijkbaar vertrouwen jullie zelf ook al niet in die 40000 uur, laat staan 10000 uur. Vandaar ook de omschrijving “Levensduur: tot 40000 uur”, 10 uur valt daar ook onder!

BTW: met een powerfactor van 0.95 is er wel degelijk sluipverbruik.

1 december 2016 om 12:47
mvangemert Gebruiker

Is het mogelijk de electronische ballast gewoon te verwijderen en de lamp direct aan het net te hangen? Die ballast heeft toch verder geen functie meer en neemt altijd stroom af hoe gering ook. Of zie ik dat verkeerd?

1 december 2016 om 12:57

Beste Mvangemert,

Dat zie je goed, het is technisch wel mogelijk alleen mag ik dit wegens veiligheidsvoorschriften niet adviseren.

Mvg René

1 december 2016 om 14:50
sylvania Gebruiker

Beste,

Ik heb reeds 2x een 6-pack van 120 cm besteld. In september en in oktober ll. In de levering van september heb ik één defecte led-tube gehad die alles te samen hoogstens één uur gebrand heeft. Deze is onder de garantievoorwaarden door iBood terug gestort. Het heeft echter heel wat voeten in de aarde gehad vooraleer het bedrag op mijn rekening stond.(na een onbeantwoorde mail en 3 telefonische contacten met de klantendienst van iBood)

Nu even een woordje uitleg over de led-tubes. Wat de verhouding in licht opbrengst en het aantal lumen betreft tussen een Tl-buis van 36W en een LED-tube van 16,5W kan ik u meegeven dat dit nagenoeg nihil is. Bij een Tl-buis spreekt men over een stralingshoek van 360° terwijl de lichtbundel van een LED-tube gerichter is. Ik raad u wel aan een LED-tube te kiezen van 4000K. (betere licht opbrengst)

Bij plaatsing van de LED-tubes heb ik de schakeling in het armatuur eerst aangepast zodat de ballasten, die vaak oorzaak kunnen zijn van defecten, buiten dienst zijn. (Werkwijze toegepast na de defecte tube.) Bij gewikkelde ballasten de oude starter vervangen door de meegeleverde dummy. De hiervoor beschreven ingreep laat je best aan een vakman over, vooral als je leek hierin bent!

Mvg, Marc

2 december 2016 om 20:22
Sixus Gebruiker

Als je op het verbruik van de ballast wil besparen koop je beter meteen een nieuw armatuur dat specifiek is voor LED buizen.

Iedere aanpassing aan een elektrische installatie die buiten het beoogde doel van die installatie is, is NIET toegestaan en maakt je brandverzekering nutteloos. Wie deze aanpassing gedaan heeft, maakt hier geen bal uit!

1 december 2016 om 14:23
Neo-morpheus Gebruiker

Heb in november er 12  ( 2 packs ) bestel. Een was defect geleverd ( glas volledige gebarsten in de verpakking ) tot op heden nog steeds heeft Ibood het nagelaten op mijn service request te behandelen.  kwa lichtsterkte is het niet te merken tov een gewone TL

1 december 2016 om 15:11
sylvania Gebruiker

Beste,

Ik heb een ongeveer gelijkaardig probleem gehad met iBood. Het is hiervoor beschreven in een reactie op “Mvangemert”.

Het heeft bij mij welgeteld één maand geduurd vooraleer de tegemoetkoming door iBood werd afgehandeld. Mag klantvriendelijker denk ik dan!

Ik raad u aan telefonisch uw probleem uit te leggen, met vermelding van uw ordernummer, op +31 (0)20 6811388.

Na het doorlopen van een menu maakt u best de keuze voor de facturatiedienst want ik heb vastgesteld dat de communicatie van de servicedienst van iBood met de facturatiedienst niet erg vlot verloopt.

Mvg, Marc

1 december 2016 om 16:05

Hoi Neo-morpheus,

Vervelend dat je geen reactie hebt ontvangen. Ik heb je melding direct doorgezet naar mijn collega’s, zodat je case z.s.m. kan worden opgepakt!

Groeten,
Bas

2 december 2016 om 10:58
Moderator Wessel Webcare Moderator

Beste Neo-morpheus,

Ik heb je serviceverzoek en e-mails erbij gepakt en zojuist per e-mail voorzien van een antwoord.

Groeten,
Wessel

1 december 2016 om 20:26
Benthouse Gebruiker

Let op dat je bij wijzigingen aan het originele TL armatuur in geval van brand (door het geijzigde armatuur) niet meer verzekerd bent……

Om tot een goede besparing te komen zou ik ook de voorschakelapparaten (ballast) eruit halen; en de bestaande starter doorverbinden qua bedrading (i ben zelf installateur). Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee…..

2 december 2016 om 05:06
HakanX Gebruiker

Jammer dat de actie van zo’n korte duur is. Ik zou het eerst willen testen door één armatuur met led te voorzien (4 buizen), ook omdat ik geen idee heb welke kleurtemperatuur ik moet hebben. Wij gebruiken de buizen tot ze beginnen te knipperen, dus gok dat het kwa lichtopbrengst niet veel zal uitmaken dan.

@Expert, kun je hierin iets beteken? Indien tevreden heb ik in ieder geval 32 buizen nodig.

2 december 2016 om 10:12

Hoi Hakan,

Is deze grote bestelling een zakelijke bestelling?

Groeten,
Bas

2 december 2016 om 17:43
koenevers Gebruiker

ook ik ben voor zakelijk gebruik aan het twijfelen om over te gaan, maar de 6500 is reeds uitverkocht en de hoeveelheid gaat maar tot 4×6 stuks :(

Kan moeilijk de helft wel en de andere helft niet vervangen..

3 december 2016 om 01:52
HakanX Gebruiker

Ja inderdaad, zou voor de zaak zijn. Ik ben nog een beetje voorzichtig geweest met uit mijn hoofd rekenen. Heb het nageteld en heb 84x 60cm buizen en 6x 120cm buizen.

Maar zou eerst willen zien hoe het daadwerkelijk staat voordat ik een grote order plaats. Heb 4 buizen per armatuur van 60cm. Mochten jullie een oplossing hebben, hoor ik het graag.

2 december 2016 om 11:34
zcverheij Gebruiker

Wat is de diameter van de buizen?

2 december 2016 om 11:52
MDC2000 Gebruiker

MODERATOR:

Hoi, ik wil er meer dan 4 pakken bestellen, is dit niet mogelijk of doe ik iets verkeerd?

2 december 2016 om 12:33

Hoi MDC2000,

Per bestelling kun je maximaal 4 identieke producten bestellen. Per dag kun je maximaal 4 bestellingen plaatsen (dus totaal 16 pakken). Dit maximum hanteren we om massale opkoop tegen te gaan.

Indien dit een zakelijke bestelling is, dan hoor ik het graag. Dan zijn er weer andere mogelijkheden.

Groeten,
Bas

2 december 2016 om 12:35
MDC2000 Gebruiker

Hoi Bas, Het is zakelijk, hoe dit dan aanvragen zodat dit mogelijk is?
Alvast bedankt.

2 december 2016 om 13:02

Hoi MDC2000,

Je kunt je aanvraag mailen naar b2b@iBOOD.com. Wil je het laten weten als je gemaild hebt? Dan wijs ik mijn collega’s hier direct even op.

Groeten,
Bas

2 december 2016 om 20:24
Sixus Gebruiker

Vreemde gang van zaken: lezen ze anders geen mail?

2 december 2016 om 15:34
MDC2000 Gebruiker

Hallo Bas, is juist verstuurd, alvast bedankt voor de informatie.

2 december 2016 om 16:32
fooraapje Gebruiker

Spijtig dat er geen LED TL lampen meer zijn van 120cm&150cm in de 6500K. Zou 11 pakketten van 6 van 120cm en 3 pakketten van 6 van 150cm nodig gehad hebben.

2 december 2016 om 17:57
zcverheij Gebruiker

Waarom krijg ik geen antwoord op mijn vragen over de diameter?

2 december 2016 om 18:24
fooraapje Gebruiker

Heb het op 30sec gevonden op het internet en de diameter is 28mm.

2 december 2016 om 20:30
Crisys007 Gebruiker

Ik kreeg daarnet een mailtje met het vreugdevol nieuws “Hoera! Website van het jaar 2016″.

Het reductie code veldje is echter leeg.

Ik hoop dat er nog een mailtje volgt met een code.

2 december 2016 om 23:11
Moderator Paul Moderator

Het gaat inderdaad opgelost worden. Excuses voor de vergissing.

2 december 2016 om 23:11
Crisys007 Gebruiker

Bedankt !

3 december 2016 om 09:59
Cande Gebruiker

Gisteren een pak 120 cm 4000K besteld, ben benieuwd. Verzenddatum is 6 dec, dat is volgende week al, nice!

3 december 2016 om 10:00
NoFate Gebruiker

idem hier, ik hoop op een nieuwe mail met geldige code :)

3 december 2016 om 11:41
hkbush Gebruiker

De lampen worden binnenkort niet meer in Europa gemaakt. De Belgische fabriek wordt gesloten: 140 mensen op straat. Het is maar de vraag of deze produkten nog goed zijn…

3 december 2016 om 11:54
mtbguykes Gebruiker

‘Website van het Jaar’

Ik heb een couponcode (geldig tot morgen) ontvangen, maar deze wordt bij mijn bestelling niet aanvaard. :(

3 december 2016 om 14:08
NoFate Gebruiker

jij hebt tenminste een coupon code, ik heb een leeg vakje ontvangen via de mail, ik hoop dat het snel rechtgezet word :)

16 december 2016 om 11:47
gmarjew Gebruiker

Pfff, na een hoop proberen met verschillende armaturen blijken 2 van de 6 lampen defect. Achteraf toch niet zo’n goede deal als verwacht

16 december 2016 om 11:50

Hoi gmarjew,

Dat is vervelend om te horen! Ik raad je aan om hiervan direct een melding te maken middels een serviceverzoek in  ”Mijn iBOOD”.

Groeten,
Bas

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.