25 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Alarmsystemen

Product expert aanwezig

Alarmsystemen
Met een gerust hart van huis

Wanneer je voor langere tijd op vakantie gaat, check je altijd 20 keer alle ramen en deuren. Want het zal je maar gebeuren, thuiskomen om erachter te komen dat er is ingebroken. Verminder de kans op inbraak met de verschillende alarm- en beveiligingssystemen in deze Flash Sale! Zo kun jij met een gerust hart van huis gaan.

25 mei 2017 om 08:35
Megane377 Gebruiker

@ Productexpert: kan ik zowel bij de smanos ip6 als chuango ip116 via mijn mobiel, als ik op m’n werk ben (of waar dan ook) de camera’s gebruiken (die thuis op de WiFi zijn aangesloten)?

Zo ja, is dit simpel in te stellen?

Heb genoeg camera’s gehad waar het niet kan/ lastig in te stellen is (terwijl ze beweren dat het wel gaat en simpel is).

Tis oa de baby in de gaten te houden

25 mei 2017 om 13:37
Official Product Expert Smanos-Expert Official Product Expert

Hoi Megane377, je kunt zowel de smanos IP6 en Chuango IP116 camera via mobiel internet bekijken via de app. De instelling is het volgen van 3 stappen die in de app worden weergegeven. Zodra de camera is verbonden met het thuis wifi netwerk is alles ingesteld. De overige instellingen die gedaan kunnen worden is de camera kwaliteit instellen (laag/midden/hoog), tijd synchroniseren en camera naam wijzigen. Ook kan je het heel makkelijk delen door de door de app gegenereerde QR code te scannen met de app op een andere smartphone.

25 mei 2017 om 13:51
Megane377 Gebruiker

Bedankt!

25 mei 2017 om 11:34
Oraan Gebruiker

@productexpert: Stel dat iemand mijn huis binnenkomt en de W100 sirene/bediening vind. Hij/zij trekt het stekker er uit. Gaat de sirene dan nog steeds af of stopt het? Krijg ik bij inbraak gelijk een melding of wanneer de sirene pas af gaat? De camera die erbij hoort is natuurlijk ook aangesloten op het systeem. Gaat de camera dan ook offline of heeft deze apart een wifi verbinding?

25 mei 2017 om 13:41

Hoi Oraan, de W100 heeft een ingebouwde accu die ervoor zorgt dat het alarm nog steeds functioneert als de stroom weg valt. Omdat de accessoires op batterijen werken zal er bij triggeren van een sensor alsnog alarm worden geslagen. Hierbij blijft de sirene van het W100 paneel klinken, ook als er geen stroom is aangesloten. Bij inbraak gaat direct de sirene af en wordt er direct een push melding gestuurd die vrijwel direct zichtbaar is op je smartphone. De pushmelding wordt alleen gestuurd als er wel stroom is ivm de internet router die ook stroom moet hebben om je wifi netwerk te laten werken. Camera’s kunnen worden toegevoegd in de W100 app. Deze hebben een directe verbinding van camera naar wifi netwerk, niet naar het W100 systeem. Als de stroom uitvalt zal de camera ook uitvallen en is deze niet meer te bekijken via de app.

25 mei 2017 om 14:19
Oraan Gebruiker

Als er dus wel stroom is op mn router en mn camera is gekoppeld aan de app dan heb ik gewoon beeld wanneer de sirene apparaat op batterij gaat werken?

25 mei 2017 om 16:40
Official Product Expert Smanos-Ekspert Official Product Expert

Hallo Oraan,

Indien het normale internet (via router) werkt indien er een (tijdelijke) stroomstoring is zal de IP camera ook gewoon beeld weergeven.

25 mei 2017 om 20:10
Nubuko Gebruiker

@ productexpert,

Bestaat de mogelijkheid om instelling te maken met kleine huisdieren (kat) die zich in huis bewegen? Maw: het systeem volledig activeren bij afwezigheid maar geen signaal door beweging van de kat?

Indien niet in dit product, mogelijks bij andere modellen van in de ibood van vandaag?

25 mei 2017 om 21:49

Hallo Nubuko,

De bewegingsmelders zullen niet reageren bij huisdieren onder de 20kg. Ik kan helaas niet inschatten hoeveel uw huisdier weegt.

Dit geldt voor de Chuango alarmsystemen. De Smanos alarmsystemen hebben geen huisdiervriendelijke bewegingsmelders in het pakket zitten.

Er zijn wel huisdiervriendelijke bewegingsmelders beschikbaar voor Smanos. Dit is type MD9100

26 mei 2017 om 08:02
Toshe Gebruiker

@productexpert: waarom heb je een SIMkaart nodig. Kan je niet via WiFi werken? Anders moet je iedere maand nog eens een abonnement betalen.

Thx!

26 mei 2017 om 09:45

Hoi Toshe, het W100 en H4 systeem welke vandaag wordt aangeboden werken met een Wifi verbinding. Waarbij het H4 systeem ook nog een backup mogelijkheid heeft middels een simkaart. De andere systemen werken met een simkaart. Doorgaans is een prepaid simkaart voldoende om het systeem te gebruiken. Je stelt namelijk in het begin met enkele SMS’jes het systeem in en vervolgens kan je het systeem in- en uitschakelen met een SMS’je. Vaak gebruik je hiervoor de meegeleverde afstandsbediening sneller waardoor dit geen SMS’jes kost.

26 mei 2017 om 09:14
nmsalome Gebruiker

Wat is het verschil tussen de Chuango en de Smanos alarm systemen?
En hoelang gaat de batterij mee van de verschillende sensoren? Welke batterijen moeten hierin? Zijn deze meegeleverd?

26 mei 2017 om 11:05

Hoi nmsalome, het voornaamste verschil tussen Chuango en smanos alarmsystemen is het verschil in de frequentie tussen het paneel en de sensoren. Voor Chuango geldt dat dit op 433Mhz werkt en voor smanos op 868Mhz wat meer een gereserveerde frequentie is voor alarm en domotica apparaten. 

Gemiddeld gaat een batterij van een accessoire zo’n 2 jaar mee. Hoe vaker een sensor wordt getriggerd hoe sneller die leeg zal zijn. Je hoeft je hier verder niet druk over te maken want je krijgt een bericht met de door jou ingestelde naam van de sensor via het alarmsysteempaneel zodra het tijd is om ze te vervangen. De meeste sensoren werken middels AA batterijen (deur/raam contact en bewegingsmelders). Alle batterijen zijn meegeleverd en het systeem is al gekoppeld direct uit de doos. Je hoeft alleen de batterijlipjes eruit te trekken en heel het systeem werkt!

26 mei 2017 om 15:48
Pava72 Gebruiker

Betekend dit dat de Chuango gevoeliger is voor storingen op deze frequentie? En heeft de Chuango g5w een back up frequentie? Wat is het verschil tussen de g5+ die jullie gisteren in de aanbieding hadden en deze g5w?

27 mei 2017 om 07:40

Hallo Pava72,

De G5W heeft een 3G module om te smsen en de G5+ heeft een standaard 2G module. Beide hebben geen back up frequentie.

27 mei 2017 om 07:21
bigmb Gebruiker
27 mei 2017 om 07:38

Beste bigmb,

De versie waar u naar verwijst heeft geen IPCAMERA in de set meegeleverd. Ik denk dat u zich daar heeft vergist.

27 mei 2017 om 11:04
ggerbenn Gebruiker

Indien de IPcamera beweging detecteert en de camera is aangesloten op een alarm systeem, dan wordt het alarm getriggerd?
Als dat zo werkt, worden er dan niet veel “valse alarmen” gegeven?

Wat ik namelijk mis, is een uitbreidingsset met bewegingssensoren.
Het aantal valse alarmen met bewegingssensoren is in mijn ervaring namelijk minimaal.

27 mei 2017 om 17:22

Hallo Ggerbenn,

De IPcamera fungeert in dit geval niet als bewegingsmelder aangezien de IP6 geen bewegingnsdetector functie ondersteund.

Er zijn 4 verschillende bewegingsmelders te koop. De standaard versie, de huisdiervriendelijke verise, de plafondmelder en de gordijnsensor.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.