7 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Alessi Glas & Bestek

Alessi Glas & Bestek
Voor een complete tafel

Vandaag haal je niet alleen een set nieuwe glazen in huis, maar ook ook een volledige set met bestek. En dat allemaal van Alessi dat bekend staat om Italiaans design van hoogwaardige kwaliteit. Ben je zomaar in één klap klaar om de leukste dinerparty's te organiseren! 

Meer weten over bestek? Lees dan onze blog!

7 juni 2017 om 00:16
Hakanalles Gebruiker

Ik heb nu voor de 3e keer de Alessi Mami Karaf besteld, bij Ibood.

Twee keer is deze niet geleverd, beide keren verzendkosten betaald (niet terug ontvangen)

Hopen dat 3e keer scheepsrecht is en deze keer wel geleverd gaat worden.

7 juni 2017 om 01:40
Moderator Paul Moderator

Beste Hakanalles,

Ik zie bij je vorige melding dat de karaf onderdeel uitmaakte van meerdere artikelen. Aangezien voor de overige artikelen wel verzendkosten verschuldigd zijn, krijg je die niet terugbetaald bij vergoeding van de karaf. 
We gaan er vanuit dat er gewoon geleverd gaat worden, maar heb alle begrip voor jouw sceptische gevoel.

Vriendelijke groet, Paul

7 juni 2017 om 09:18
Hakanalles Gebruiker

Beste Paul,

correctie, het klopt een keer is het totale bedrag terug gestort.

Helaas de eerste keer was de bestelling, mijn hoofdbestelling dan in dat geval, de karaf. Dan bestel je er iets naast, om de verzendkosten te drukken. Dan word je hoofdbestelling niet geleverd, maar het ander grut wel. Ik begrijp dat jullie niet kunnen zien wat voor mij belangrijk is in een bestelling maar het blijft wrang dat ik deze karaf nu voor de 3e keer besteld heb bij jullie.

7 juni 2017 om 13:59
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik begrijp inderdaad wat je zegt. Zoals je aangeeft is het voor ons niet te zien welk product je initieel wilde bestellen en wat je er vervolgens bijbesteld om de verzendkosten goed te spreiden. Ik hoop van harte dat in dit geval geldt: Driemaal is scheepsrecht.

7 juni 2017 om 00:23
mrphara Gebruiker

Jammer dat er geen kleine dessertvorkjes zijn

7 juni 2017 om 01:32
rafulin Gebruiker

Hilarisch. Dit ook incompleet ontvangen wegens plots niet meer leverbaar, de ontvangen helft op eigen kosten terug moeten sturen wegens geen antwoord Ibood, nu weer vrolijk op de site aangeboden. Goed bezig.

7 juni 2017 om 02:14
lebonkl Gebruiker

Ben benieuwd, vorige keer bestekset en karaf besteld doch ineens niet meer leverbaar… heb wel geld teruggestort gekregen alsook coupon van 5 euro. Ik hoop deze maal de goederen wel te mogen ontvangen en niet gedeeltelijk want met bv enkel het dessertbestek is men niets.

7 juni 2017 om 07:01
jbrunde Gebruiker

Topbestek is dit, echt mooi spul. Alleen koffielepels zijn hetzelfde als theelepels waardoor ik hier wat teveel van heb…

7 juni 2017 om 07:57
jantje61 Gebruiker

Is dessertset voor 6 of voor 8 pers.?  En hoe lang zijn de theelepels en koffielepels? Bedankt.

7 juni 2017 om 10:19

Hij is voor 8 personen.

8 juni 2017 om 10:45

En aanvullend nog de lengtes van de lepels:

Theelepels: 139 mm

Koffielepels: 123,4 mm

8 juni 2017 om 22:10
Nky Gebruiker

Ik heb bij de vorige aanbieding van dit Alessi bestek ook apart extra koffielepels besteld, omdat de theelepels te groot zijn voor mijn kopjes. Ik kreeg exáct dezelfde lepels geleverd als de theelepels, er staat alleen op de verpakking dat het koffielepels zijn, maat de maat is gelijk aan de theelepels. Ik heb aangegeven de kleinere (koffielepels) in plaats te willen ontvangen, maar dat was niet mogelijk alleen retourneren. Hebben jullie een verpakking van beiden geopend om te checken of het niet dezelfde zijn? De verkoop informatie klopt namelijk niet in mijn ervaring (geldt voor meerdere verkoopwebsites overigens) ik lees dit vaker terug. Ik hoor graag of ik in plaats van de geleverde koffielepels alsnog de kleinere variant kan ontvangen bij omwisselen, vast bedankt!

Mvg, Nicky

9 juni 2017 om 16:05
Moderator Wessel Webcare Moderator

Beste Nky,

Wat is het bestelnummer? Ik kan geen bestelling met dit product vinden in het account waarmee je bovenstaande post geplaatst hebt.

Groeten,
Wessel

9 juni 2017 om 21:10
Nky Gebruiker

Hi Wessel,

Bedankt voor je reactie! We hebben het Alessi-bestek besteld vanuit het account van mijn partner S.Boode. De bestelnummers zijn: SO1393379 & SO1393392. In deze bestelling hebben we de 24deligsets besteld met de koffielepels (dit bleken theelepels) en daarnaast de losse theelepels (in de veronderstelling dat de afmetingen verdraaid waren en dat we zo in ieder geval beide soorten lepels zouden ontvangen). Na de ontvangst heb ik contact opgenomen met de klantensupport, hierop heb ik 5 mei (pas) reactie gekregen van jouw collega Bronwyn [Case: 170422-000001] met de mededeling dat we het volledige 24-delige set met de foutieve lepeltjes konden annuleren en retourneren. Je begrijp dat met een korting als toen geboden werd, we niet het volledige set wilden retourneren vanwege de lepeltjes. Het retourneren van de aparte theelepels die ik had besteld om de lepelsetjes compleet te maken zou me vrijwel net zoveel kosten aan verzending als het set zelf, dus dit leek mij ook vreemd: wel betalen er niets aan overhouden. Dus dit heb ik ook niet gedaan. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing waarbij ik óf de extra bestelde theelepels of de koffielepels uit het 24-delige set (die dus ook theelepels zijn) om kan wisselen voor daadwerkelijke kleinere koffielepeltjes, óf dat ik de extra bestelde theelepels kosteloos kan retourneren, mijn geld terug krijg en zelf elders op zoek kan naar de juiste maat zonder buiten mijn fout om geld te spenderen hieraan.

Bedankt dat je mijn klacht nogmaals wilt horen en serieus neemt, ik hoor heel graag wat de mogelijkheden zijn.

Vast bedankt en een fijne avond! Met vriendelijke groet,

Nicky

7 juni 2017 om 07:58
jantenbosch Gebruiker

Besteld en bevestigingsmail gehad, alleen blijft het in de app en online in mijn winkelmandje zitten zonder bevestiging dat het besteld is… geld is al van de rekening afgeschreven. Is het nu wel / niet definitief besteld? Groeten Jan

7 juni 2017 om 10:16

Zodra je een bevestigingsmail hebt ontvangen, is je bestelling goed doorgekomen! :-)

7 juni 2017 om 08:30
16rinidado55 Gebruiker

*knip*

Edited by: Bas iBOOD
Ongefundeerde aantijgingen hebben geen meerwaarde op ons forum, daarom heb ik je bericht weg gehaald.

7 juni 2017 om 09:13
Ozzy Gebruiker

Hoe kom je daarbij? Link? Referentie? Eerder Alessi schalen besteld, was aboluut het origineel.

7 juni 2017 om 10:15

Deze producten zijn allemaal origineel. De producten zijn van Alessi.

7 juni 2017 om 17:02
jbrunde Gebruiker

Aan de ene kant siert het iBood dat ze geen forumberichten verwijderen maar aan de andere kant is het wellicht beter dit soort ongefundeerde stemmingmakerij te verwijderen.

8 juni 2017 om 10:48

We vinden transparantie belangrijk. Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat ongefundeerde stemmingmakerij niet thuis hoort op ons forum, zouden we het vervelend vinden als we het gevoel wekken dat we dergelijke dingen “weg proberen te moffelen”. Dat laatste is tenslotte ook niet nodig, omdat dit bestek en glas, zoals eerder gesteld, helemaal origineel is.

9 juni 2017 om 12:50
ruwepit Gebruiker

Beste 16rinidado55, nu zijn we al een dag verder en je hebt elke kans tot een fatsoenlijke onderbouwing van je aantijgingen laten lopen.

Daarmee kunnen we je geschreeuw gewoon zien als ordinaire leugen en daarmee ook in de prullenbak dumpen.

9 juni 2017 om 13:18

Op speciaal verzoek heb ik dat zojuist gedaan! ;-)

7 juni 2017 om 08:30
mandyangel Gebruiker

Ibood: Er zit een theelepel in het couvert niet een koffielepel.

Daarom heb ik de vorige keer het verkeerde bij besteld en nu zelf gefixed met extra verzendkosten. Maar het zou vervelend zijn als er mensen zijn die hier nu weer een fout in maken.

Prachtig bestek, niets naars over te zeggen.

7 juni 2017 om 10:47
SegaLove Gebruiker

Lijkt me sterk

7 juni 2017 om 14:01

We hebben, los van jouw melding, geen andere meldingen ontvangen. Dit is dus een eenmalige fout geweest, waarschijnlijk bij het inpakken van het product.

8 juni 2017 om 22:12
Nky Gebruiker

Zie mijn bericht (eerder hierboven geplaatst), ik heb er zelfs melding van gemaakt en contact over gehad met de klantenservice. Er worden zowel in het set als in de losse verpakkingenkoffielepels, lepels geleverd met het formaat van theelepels. Mvg, Nicky

7 juni 2017 om 08:49
Rob smits Gebruiker

Ik heb vanochtend bestek gekocht, In de veronderstelling dat het alessi bestek is zoals expliciet omschreven staat. Nu lees ik hierboven dat het een kopie van alessi betreft. Klopt dit? Als dit het geval is en ik wist dit voorafgaand aan mijn bestelling dat was ik niet tot koop overgegaan. Graag reactie, dank u.

7 juni 2017 om 09:16
Gizmoke Gebruiker

Alessi is Italiaans, Italiaans design, maar net zoals alle designmerken worden deze echt niet in Italië gemaakt, er zullen wel enkele producten zijn die nog in Italië gemaakt worden, maar net zoals Apple, Nike en al die andere luxemerken worden deze in fabrieken in China, Cambodje, Vietnam, …. gemaakt.

Dit staat zelfs op de website van Alessi zelf: http://www.alessi.com/en/company/about-us

Mocht ibood namaak verkopen onder de naam van Alessi dan zijn ze strafbaar !!

7 juni 2017 om 10:14

Dit zijn gewoon authentieke, originele, Alessi producten.

7 juni 2017 om 08:50
shoshonis Gebruiker

@mandyangel komen de 24 sets in 6 Allesi doosjes van 4? Of zijn ze in 1 eenvoudig doos geleverd?

Alvast bedankt!

7 juni 2017 om 08:51
chaney82 Gebruiker

Vrienden van mij hebben de vorige keer bestekken besteld maar deze hebben kleine beschadigingen en roestvlekken na 1 wasbeurt? Is dat de reden van de korting?

7 juni 2017 om 09:19
Gizmoke Gebruiker

Als je bestek koopt en voornamelijk messen zal je lezen in de handleiding dat messen niet in de vaatwas mogen. Het lemmet en het handvat zijn namelijk uit een ander materiaal gemaakt. Het lemmet is namelijk van staal, vanwege de snijcapaciteiten en zal zeer snel doffe vlekken en zelfs roestvlekken vertonen.

Dit hebben de goedkoopste en de duurste messen en daar heb je geen garantie op. De duurste Japanse messen van damaststaal van enkele 100′en euro’s/stuk vertonen zelfs na 1 nacht al roestvlekken als je ze met de hand wast en niet onmiddellijk afdroogt. En dit vertel ik uit eigen ervaring.

7 juni 2017 om 09:24
Ozzy Gebruiker

Het mes is volledig van dezelfde staalsoort, dit is de ‘monoblock’ set. Er is een duurdere variant die wel uit 2 delen bestaat.

7 juni 2017 om 14:02

Uiteraard hoort dit bestek niet te roesten na 1 wasbeurt, als de afwasvoorschriften gewoon zijn gevolgd.

Mocht dit wel gebeuren, dan kun je uiteraard via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken, zodat we dit voor je kunnen oplossen.

7 juni 2017 om 09:16
Patlatten Gebruiker

Ik heb de vorige keer bestek + vorkjes + glazen besteld, was voor minder dan €100 klaar! Top spul! En over dat roesten, of je nou bestek van €10 of van €100 koopt, als je er lang mee wil doen, zelf afdrogen wanneer het uit de vaatwasser komt en anders niet zeuren

7 juni 2017 om 09:21
Gizmoke Gebruiker

idd, klopt als een bus wat je daar zegt !!

7 juni 2017 om 09:58
Pleuris Gebruiker

Hallo,

na het lezen van enkele zaken op dit forum heb ik ook een beetje twijfels over mijn bestelling van:

Naam

Aantal

Alessi Nuovo Milano Bestekset | 24-delig

2.0

Alessi Nuovo Milano Dessertset | 24-delig

2.0

4x Alessi Nuovo Milano Long Drinklepel

2.0

Alessi Nuovo Milano Serveerset | 2-delig

2.0

Er staat overal duidelijk bij dat het Alessi is, dus ik wil ook het echte (daar ben ik wel gerust in, maar toch graag bevestiging van Ibood)

Het is een deal die nog tot morgen beschikbaar zou zijn. Alles wat ik besteld heb staat nu nog als leverbaar. Dus hoop dat alles wat ik gekocht heb ook zoals het zou moeten in 1 keer geleverd wordt.

7 juni 2017 om 10:12

Deze deals zijn inderdaad allemaal van Alessi.

7 juni 2017 om 10:33
Pleuris Gebruiker

Ik geloof je :) , als alles toe is gekomen zal ik het hier (al dan niet) bevestigen.

7 juni 2017 om 10:02
stoffel.s Gebruiker

Hallo, ik vroeg me af of ik bij een geplaatste bestelling eventueel nog items kan toevoegen zonder dat ik nogmaals bijkomende verzendingskosten moet betalen ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Chris

7 juni 2017 om 10:12

Dat is helaas niet mogelijk, Chris.

Als de bestelde producten nog te koop te zijn, dan kun je de gehele bestelling opnieuw plaatsen en vervolgens jouw eerdere bestelling annuleren.

7 juni 2017 om 10:13
stoffel.s Gebruiker

Ok bedankt voor jullie antwoor maar misschien kunnen jullie mij eventueel een couponcode voor gratis verzending bezorgen ?

7 juni 2017 om 11:01
mdierick Gebruiker

Mogen de glazen van Alessi in de vaatwas?

7 juni 2017 om 14:04

Ja, deze glazen mogen in de vaatwasser.

7 juni 2017 om 11:34
fajonge Gebruiker

Hi, ik heb tijdens de hunt nog de alessi bestekset besteld, de planning voor verzending staat op gisteren. Echter heb ik niks meer gehoord dat de verzending later wordt of dat het al verstuurd is. Kan je aangeven wanneer mijn bestelling verstuurd wordt?

7 juni 2017 om 14:06

Ik zie dat de verwachte verzenddatum op vandaag staat en reken er dus op dat je later vandaag de Track&Trace-code zult ontvangen!

7 juni 2017 om 12:01
stoffel.s Gebruiker

Toch een klein vraagje ivm de levering, stel dat er een aantal glazen gebroken zijn bij de levering, kunnen die dan nog worden vervangen om te vermijden dat ik maar de helft van de collectie kan op tafel zetten wegens niet meer beschikbaar … ?

7 juni 2017 om 13:58

Helaas kan ik dat niet garanderen. Dit zal geheel van de beschikbaarheid afhangen. Omdat wij geen eigen voorraad houden, zou ik er niet blind vanuit gaan dat een nalevering mogelijk is.

7 juni 2017 om 23:22
stoffel.s Gebruiker

Bedankt voor het antwoord, ik hoop dan wel echt dat de spullen heel goed verpakt gaan aankomen want eerlijk gezegd was dat bij de levering van de iphone nogal losjes in de doos….wat eigenlijk makkelijk beter kon. Maar zolang er niets stuk gaat is dat geen probleem natuurlijk.

7 juni 2017 om 15:01
Chapieter Gebruiker

Is er een kans dat de dessert bestekset nog een keer terug komt?

7 juni 2017 om 15:32
ruymaekersdirk Gebruiker

Wanneer ik 2x de 24-delige bestekset bestel, worden me 2x verzendkosten aangerekend, is dit normaal?

7 juni 2017 om 15:37

De verzendkosten springen dan inderdaad van €5,95 naar €8,95. Dit komt door het gewicht van het pakket:

Pakket zending tot 5.00 kg € 5,95
Pakket zending van 5.00 – 40.00 kg € 8,95

7 juni 2017 om 17:40
MCJOEL93 Gebruiker

Wordt dit geleverd in de originele opbergdoos ook?

8 juni 2017 om 09:59

Je ontvangt alles uiteraard in de originele verpakking.

8 juni 2017 om 15:24
tommessiaen Gebruiker

Indien je de opbergdoos voor het bestek bedoelt: neen.  De 24-delige set werd – vorige keer althans – geleverd in een bruine retailverpakking.

7 juni 2017 om 19:08
natascha1701 Gebruiker

Vanuit jullie is mijn bestelling voor het dessertbestek geannuleerd omdat het niet meer geleverd zou kunnen worden. Nu staan even later in eens weer dezelfde artikelen online. Het was pas netjes geweest als jullie de mensen waarbij jullie de levering geannuleerd hebben hadden benaderd of ze nog interesse hebben. Ik had heel heel heel erg graag mijn dessertbestek willen hebben, dan had ik alles compleet gehad.

Ben heel erg benieuwd of het dit keer wel geleverd gaat worden. Jammer genoeg zag ik het natuurlijk weer eens te laat!

8 juni 2017 om 03:48
johnvanoudheusden Gebruiker

Wat betreft dat er geen koffielepel maar een theelepel in het couvert zit klopt.

Bij mij was dat ook zo en ook had in extra 12 theelepels besteld, die ik niet nodig heb.

Dus misschien toch maar even goed checken Ibood?

8 juni 2017 om 10:50

Dank voor je melding, John. In dergelijke gevallen kan ik altijd aanraden om een serviceverzoek in te dienen, zodat we kunnen meekijken naar een oplossing én zodat een fout niet nogmaals gemaakt kan worden :-)

We gaan er nog eens achteraan om eventuele fouten uit de teksten te halen.

8 juni 2017 om 06:51
silvia67 Gebruiker

Ik heb het de vorige keer besteld, en het is absoluut origineel !

8 juni 2017 om 23:46
mrshoekstra Gebruiker

Wat is het verschil tussen de dessertlepel, de koffielepel en de theelepel van deze bestek serie?

14 juni 2017 om 10:09
stefan.ve Gebruiker

Goedemorgen team Ibood,

gisteren hebben we bestelling S01518435 ontvangen, maar in plaats van het bestelde aantal 2 hebben we maar 1 bestekset ontvangen.
Is het 2de bestekset nog steeds in behandeling/onderweg of is er iets fout gegaan in de afhandeling van deze bestelling ?
Ondertussen ook reeds een e-mail gestuurd naar jullie klantendienst@ibood.be
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite om dit probleem te bekijken.

Ik wacht op jullie bericht vooraleer ik een betwisting aanvraag bij PayPal.

Mvg,
Stefan

14 juni 2017 om 10:26

Hoi Stefan,

Dat is natuurlijk vervelend!

Zou je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” willen aanmaken? Dan hebben we alle gegevens bij de hand om dit voor je uit te zoeken!

Groeten,
Bas

14 juni 2017 om 15:35
gelus Gebruiker

Hallo Ibood,

Ik heb twee keer een bestek set besteld, drie keer een setje van 4 thee lepels en een setje met longdrink lepels. 
nu heb ik ze zojuist binnen gekregen en is het volgende het geval:

Bij de beschrijving van de bestek set staat dat er koffie lepels bij zitten, vandaar dat ik ook 3 setjes thee lepels heb bij besteld. 
nu zijn de lepels die bij de bestel set zitten even groot als de thee lepels. 

Ik neem aan dat dit niet hoort? Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,

Michiel prins

14 juni 2017 om 15:54

Hoi Michiel,

Zou je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” willen aanmaken? Dan zoeken we dit graag verder voor je uit!

Groeten,
Bas

15 juni 2017 om 20:50
gelus Gebruiker

dat heb ik gedaan, wanneer krijg ik daar reactie op?

15 juni 2017 om 21:43
Moderator Paul Moderator

Je zult binnen enkele dagen een reactie ontvangen. Er wordt getracht om binnen 2 werkdagen te reageren.

20 juni 2017 om 15:13
marcel111111 Gebruiker

Hoi

Kun je op een andere manier “track and trace” van je bestelling doen ?

20 juni 2017 om 15:18
Moderator Jim Moderator

Hi Marcel!

Als je na het inloggen naar je bestellingen gaat, kan je bij de order de status van je verzending bekijken; als de order is verzonden, staat er ook een Track and Trace code bij!

Laat even weten of het lukt, anders helpen we je verder!

Groetjes,

Jim

21 juni 2017 om 12:37
marcel111111 Gebruiker

Dank je wel Jim

maar daar staat nog steeds status bevestigd en verwachte leverdatum 20.06.2017, gisteren dus.

Geen mail gehad dat er vertraging zou zijn.

Het bestek zou vertraging gehad hebben maar zou binnen zijn. Klopt dat ? Wanneer wordt de status ge-update?

thanx

21 juni 2017 om 12:54

Hoi Marcel,

Ik zie inderdaad dat je bestelling vertraagd is, omdat het bestek uit je bestelling een vertraging heeft opgelopen.

Ik verwacht dat we jouw bestelling eind deze week naar je op zullen sturen, je ontvangt dan automatisch een Track&Trace per mail. Ik heb overigens mijn collega gevraagd om mijn verwachting te checken en contact met je op te nemen als deze niet correct is.

Groeten,
Bas

21 juni 2017 om 13:42
fajonge Gebruiker

Ook hier verzenddatum gisteren, geen bericht van vertraging ontvangen….ga ervanuit dat deze bestelling dan ook eind deze week verstuurd wordt, toch?

22 juni 2017 om 00:39
2magic2 Gebruiker

Zoals eerder door anderen is aangegeven:

Ibood: Er zit een theelepel in het couvert niet een koffielepel.

Ik heb extra theelepels besteld. Omdat ik koffielepels ontvang in de set.

Nu heb alleen grote theelepels.

Wat gaan jullie hieraan doen?

22 juni 2017 om 01:06
Moderator Paul Moderator

Hallo 2magic2,

Dat is vervelend. Heb je hiervoor al een service verzoek (verkeerde levering) ingediend via Mijn iBOOD?
Zoja, dan ontvang ik graag het ticketnummer zodat jouw verzoek er bijgepakt kan worden. 
Zo niet, dan raad ik je aan om dat alsnog te doen zodat de klantenservice kan kijken naar een oplossing.

Vriendelijke groet, Paul

22 juni 2017 om 01:35
2magic2 Gebruiker

Paul,

Ik heb ingediend

Bedankt voor je vraag! Jouw case nummer is: #170622-000012.

23 juni 2017 om 18:49
Simkin Gebruiker

Positief verrast, mooie zware kristallen glazen. Ter vergelijking, stukken beter dan de bedenkelijke kwaliteit van de AH. Ben tevreden

23 juni 2017 om 22:55
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Simkin, bedankt voor je feedback!

Veel plezier er mee! :-)

Groetjes,

Jim

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.