16 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Matrassen

Product expert aanwezig

Matrassen
Om bij weg te dromen

Om vol energie de dag te beginnen en door te komen, is goede nachtrust essentieel. Om dat te bewerkstelligen heb je natuurlijk een goed matras nodig. Eentje die comfortabel ligt en stevig genoeg is om de juiste ondersteuning te bieden aan je lichaam. Zoals het Visco matras van Dunlopillo!

16 juni 2017 om 00:42
Susantigoon Gebruiker

Het zal misschien wel *ergens* vermeld staan en lees ik er overheen, maar ik wil het graag hier nog even heel duidelijk en expliciet gesteld:

wat zijn de verzend-/aflevercondities?

Wordt de bijv 180×200 matras tot aan de voordeur geleverd (en moet ik dan maar zien hoe ik mijzelf red) of wordt de matras tot op het bed aangeleverd?

16 juni 2017 om 09:33
Official Product Expert Dunlopillo-Expert Official Product Expert

Hallo Susantigoon. Ik begrijp uw vraag, maar de matrassen worden als “pakket” bezorgd. Dit gerolde “pakket” (ook bij de afmeting 180 x 200 cm) maakt het wel gemakkelijker om zelf het matras tot op het bed te leggen, dan bijvoorbeeld een matras van 180 x 200 cm afmeting (in volle omvang).

16 juni 2017 om 10:13
Susantigoon Gebruiker

Dus als er iets mis blijkt en er een beroep wordt gedaan op garantie, verzanden we in het beruchte ‘welles-nietes’ indien jullie verwijzen naar jullie garantievoorwaarden, daar deze voornamelijk zien op uitsluitingscriteria als (ik citeer) “…schade door oneigenlijk gebruik…” cq “…verkeerd gebruik…” of “…een verkeerde behandeling of gebruik van het product..” enz.

Heb ik geen zin in.

16 juni 2017 om 10:58

Dag Susantigoon. Jammer, want daar is geen reden voor. Als er iets mis is met het product dan geldt vanzelfsprekend de garantievoorwaarden. De praktijk heeft al uitgewezen dat er nauwelijks klachten op dit product zijn, en als deze er al zijn (of komen) dit correct wordt afgehandeld. Maar de keuze (en het vertrouwen daarin) is aan u.

17 juni 2017 om 10:31
Susantigoon Gebruiker

Dank u zeer D-E.

17 juni 2017 om 11:38

Geen dank.

Wij doen het graag. Bij vragen of opmerkingen gerust stellen of plaatsen, geen probleem.

16 juni 2017 om 07:35
Mackorz Gebruiker

Is de h3 versie er ook?

16 juni 2017 om 08:57

Hallo gebruiker Mackorz, zoals bij de specificatie staat wordt dit matras als H3 beschreven. Echter zoals ook bij de specificaties staat beschreven, getest voor personen tot 100 kg.

16 juni 2017 om 11:23
jackq Gebruiker

hallo  zijn deze ook voor elektrishe bedden geschikt

16 juni 2017 om 12:08

Beste Jackq, Jazeker zijn deze matrassen ook geschikt voor electrische matras-dragers, of voor elektrische boxsprings.

16 juni 2017 om 23:33
defjoe Gebruiker

Er staat comfort medium hardheid. Op een andere website waar die matrassen te koop staan, staat voor hardheid: keuze tussen  stevig of soepel.

Wat versta je dan onder medium?

17 juni 2017 om 09:08

Dag Defjoe, dit matras kenmerkt zich door een “stevige” pocketveer, met een “zachte” (specifieker gezegd, een drukverlagende) toplaag. Waardoor het matras als medium wordt omschreven.

17 juni 2017 om 14:37
Fotoderoodt Gebruiker

@expert

Helaas zijn de voorwaarden niet te openen via de app….is er een proef periode? Wat als het matras niet bevalt?

17 juni 2017 om 15:00

Goedemiddag Fotoderoodt.

Wij kunnen niet achterhalen waarom de voorwaarden niet te openen zijn via de app. Maar uw vraag,wat als het matras niet bevalt. Dan is dit veelal een “comfortklacht”, dus het matras ligt te hard of te zacht. Dat valt niet onder de proef periode.

Natuurlijk proberen wij in gevallen dat dit speelt veelal wel een oplossing te zoeken, omdat wij ook wel begrijpen dat lig comfort zo moeilijk via een website te beoordelen is. Maar even strikt genomen, en dat dient als uitgangspunt en is via de site zo bepaald, vallen “comfortklachten” niet onder de proefperiode.

17 juni 2017 om 15:06
Fotoderoodt Gebruiker

Bijzonder, je koopt een matras online je hebt geen idee of die voir jou goed ligt en dan kun je hem niet retouneren? Wettelijk is er altijd een 14 dagen retour zonder opgaaf van reden, dus binnen die periode moet de retour aanvaard worden.

Blijf het een vreemde redenering vinden dat een comfort klacht niet onder proef valt, als je iets online aanbied miet je de mogelijkheid krijgen om het te testen

17 juni 2017 om 15:44

Goedemiddag Fotoderoodt, dat klopt de zogenaamde 14 dagen “afkoelingsperiode”. Daar kunt u bij internetverkopen altijd gebruik van maken, maar zitten ook wel voorwaarden aan. Maar als u daar op doelt, dan klopt dat.

Iets anders is dat wij proberen aan te geven dat als het matras wel goed is, dus een deugdelijk product, maar om wat voor persoonlijke reden dan ook, bijvoorbeeld niet goed “aanvoelt”. Productgarantie wordt altijd gegeven, maar een goed lig garantie (om het zo maar te zeggen) kan natuurlijk niet gegeven worden.

17 juni 2017 om 16:06
Fotoderoodt Gebruiker

Beste, Bedankt voor de reactie. Mijn mening is dat als je een matras online aanbied en dus niet op voorhand kan uittesten je wel degelijk een mogelijkheid moet bieden om deze te proberen. Gevoel of niet je kunt niet weten hoe deze ligt. Jammer maar ik ga geen risico lopen.

17 juni 2017 om 16:28

Goedemiddag, begrijpelijke keuze.

17 juni 2017 om 16:17
mdrongelen Gebruiker

Wat als het matras na een week niet bevalt en erop geslapen heb? Mag hij dan terug icm geldterug?

Met het geschrevene hierboven word dat mij niet helemaal duidelijk namelijk.

17 juni 2017 om 16:35

Dag Mdrongelen, fijn dat u bij het niet duidelijk zijn doorvraagt.

Het betreft dan in eerste instantie een comfortklacht. Dus valt niet onder het proefslapen. Dus matras niet terug en geen geld terug.

Gelet de afkoelingsperiode heeft u wel het recht om het product terug te sturen, alleen dan gelden voorwaarden, waaronder de kosten van retour sturen, de staat waarin het wordt retour gestuurde wordt ontvangen. In de praktijk kan dit dus betekenen dat u toch kosten kwijt bent en / of het volledige bedrag niet terugkrijgt.

17 juni 2017 om 17:09
Fotoderoodt Gebruiker

Je hebt binnen de 14 dagen de retour kosten, een matras is moeilijk te verzenden en dan wordt het dus een koerier…en dat wordt duur.

Dit is een mooie deal zeker 100 euro p matras goedkoper dan in de winkel. Dus als je het matras kent of toevallig een winkel in de buurt hebt om toch een beetje te testen dan zou ik er voor gaan.

Grootste probleem is dat er 2 hard heden zijn. Heb net even gebeld en de winkels noemen de ibood versie hard / stevig en voor personen tit 80 kilo te hard. Ze raden deze versie dan ook af voor normaal postuur tot 80 kilo

17 juni 2017 om 18:26
Fotoderoodt Gebruiker

EU wetgeving

Kan ik een online gekocht product terugsturen als het me niet bevalt?

Ja, dat kan. Zodra het artikel of de dienst is geleverd, heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen of u het wilt houden of niet. Dit teruggaverecht geldt evenwel nietvoor, onder andere:

beperkt houdbare producten
verzegelde goederen die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden teruggestuurd
boekingen van vakantie-accommodaties, cateringdiensten en vrijetijdsactiviteiten voor een bepaalde dag of periode

17 juni 2017 om 20:05
Autowiel2 Gebruiker

“Gelet de afkoelingsperiode heeft u wel het recht om het product terug te sturen, alleen dan gelden voorwaarden, waaronder de kosten van retour sturen, de staat waarin het wordt retour gestuurde wordt ontvangen. In de praktijk kan dit dus betekenen dat u toch kosten kwijt bent en / of het volledige bedrag niet terugkrijgt.”

Heel bijzonder dat er zo moeilijk gedaan wordt over het retourneren binnen 14 dagen. In de matras wereld, juist online is het gangbaar dat er niet zo moeilijk over gedaan wordt als hier het geval.

Persoonlijk raad ik het dan ook af om deze deal te nemen! Een matras is persoonlijk en een investering, als je het nog niet eens kan uitproberen wordt het wel een grote gok.

17 juni 2017 om 20:22

Goedenavond Autowiel 2, ter aanvulling, wij zijn product expert, dat wil zeggen wij kunnen alles vertellen over het product, maar inderdaad niet of het voor iemand een comfortabel matras is. Voor sommigen zal dat een “gok” zijn, voor sommige zal dat geen probleem zijn en pakken graag de aanbieding mee. Zoals u aangeeft, het is persoonlijk.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.