11 mei 2015 om 00:07
iBOOD

Brabantia pannen

Brabantia pannen
Lekker kokkerellen

Een goede pan is duurzaam, is geschikt voor alle warmtebronnen, heeft hittebestendige handgrepen en een voedselveilige antiaanbaklaag. De pannen van Brabantia voldoen aan alle bovenstaande eisen en zijn daarom zeer geschikt om gezond en caloriearm mee te koken. Til je kookkunsten naar een hoger niveau!

11 mei 2015 om 06:30
Aspharanx Gebruiker

Super! Gisteren vroeg ik me nog af wanneer deze opnieuw gingen passeren. Vorige keer greep ik er net naast en had al een deel via de Carrefour actie, kan ik meteen mijn set compleet maken :)

11 mei 2015 om 07:44
rickie1945 Gebruiker

Mooie, goede en degelijke pan !!! Maar, ze gooien je kop in met die antiaanbakpannen !!! Heb er zelf 3 in verschillende maten !!! Wat ik zoek is een degelijke pan ZONDER antiaanbaklaag !!! In die antiaanbakannen kan je geen lekkere vleessaus maken voor bij je gekookte patatjes ! Ik ben nu eenmaal een saus freak ! Wanneer komt er hier eens ZO een pan ???

11 mei 2015 om 08:32
Vallyh3 Gebruiker

Mogen deze in de vaatwasser ?

11 mei 2015 om 08:38
matthijsvanes Gebruiker

Geen probleem voor deze pannen !

11 mei 2015 om 08:48
Vallyh3 Gebruiker

dank u!

11 mei 2015 om 10:08
Susantigoon Gebruiker

Waarom zou je?

Het is een anti-kleeflaag(..!..), dus goed uitvegen met een stuk keukenpapier volstaat.

Zo voorkom je tevens aantasting door agressieve componenten van het afwasmiddel.

11 mei 2015 om 08:51
PeggyE Gebruiker

Mogen pannen in de vaatwasser?

“Ja, pannen mogen in de vaatwasser, maar handwas verlengd de levensduur van iedere pan.”

Doorvragen bij diezelfde leveranciers leverde de volgende uitleg op. Het nadeel van de huidige generatie vaatwassers zijn niet de vaatwasmachines zelf, maar zijn de soms futuristisch uitziende, vaatwastabletten. De een nog veelzijdiger en krachtiger dan de ander en daar zit hem meteen het probleem van deze krachtpatsers. Deze vaatwasblokjes zijn tegenwoordig zo krachtig dat ze, op den duur, ieder metaal aantasten. Zelfs de zeer harde teflon lagen (teflon is notabene een uitvinding van de ruimtevaart industrie) kunnen tegen een stootje, maar ook deze lagen zullen sneller verzwakken bij veelvuldig bezoek aan de vaatwasser.

Volgens Calgonit zijn roestvrijstalen pannen zeer geschikt voor de vaatwasmachine. Pannen met houten handvatten kunnen beter met de hand worden afgewassen. Als pannen aluminium bevatten, vraagt u het dan na bij de fabrikant. Niet al deze pannen kunnen in de vaatwasmachine.

Wat gebeurd er dan met mijn pan als ik hem dagelijks in de vaatwasser doe?

– De grepen (afhankelijk van het materiaal) kunnen gaan afbrokkelen en verliezen daarmee hun kracht, wat een onveilige situatie kan veroorzaken.
– De anti-aanbaklaag kan gaan bladderen.
– De pannen kunnen andere spullen in je vaatwasser beschadigen.
– Ook kunnen de pannen, als je ze vet in de vaatwasser zet, zorgen voor verstopping van je leidingen.
– De pan zal op den duur dof worden.

Let op: Teflon is zeer schadelijk voor de gezondheid als je het binnen krijgt. Zodra je ziet dat een teflon laag begint los te laten, stop met het gebruik ervan. Indien dit binnen de garantieperiode gebeurd, ga ermee terug naar de winkel waar je hem, hebt gekocht.

Als laatste: Een ander nadeel van het schoonmaken van pannen in de vaatwasser is het volgende feit. (Wellicht kunnen we hiermee je pannen-afwas-beleid beïnvloeden.) Een koekenpan bakt het lekkerst als hij een klein vetlaagje behoudt. Zo werkt de anti-aanbaklaag namelijk het beste.

Dit geldt helemaal voor pannen zonder anti-aanbak laag. Deze stalen (RVS of gietijzeren) pannen, kookpannen, koekenpannen, grillpannen of plaatstalen wokpannen, die veel in de horeca worden gebruikt zien vrijwel nooit afwasmiddel, laat staan een vaatwasser. Deze pannen worden na gebruik schoongeveegd met een stuk keukenpapier en gaan zo weer het vuur op. Vetvrij maken door middel van een sopje of de vaatwasser is een doodzonde.

Oplossing:

Toch blijven wij, gebruikers, altijd op zoek naar de weg van de minste weerstand, ook in de keuken. U wilt echter niet ieder jaar uw pannen vervangen, én niet iedere dag met de hand afwassen. Waarom kiezen we dan niet voor een gulden middenweg?

Oplossing:

Hierbij een mogelijke oplossing voor diegene die het beste voor hebben met hun pannen, en hun beschikbare tijd.

Beoordeel de pan, is hij echt heel vies? Nee? Veeg hem af met keukenpapier of borstel hem schoon onder de hete kraan. Geeft dit niet het gewenste resultaat? Gebruik een klein beetje afwasmiddel. Niet teveel!

Nog steeds niet happy? Zet hem er dan maar in. Hij zal er weer schoon uitkomen zodat je hem er de komende tijd niet meer in hoeft te zetten. Af en toe een bezoek aan de vaatwasser kunnen ze echt wel tegen, probeer het echter tot een minimum te beperken.

Uiteindelijk blijft het je eigen keuze.

11 mei 2015 om 10:15
Susantigoon Gebruiker

P’çies.

Veel van mijn anti-kleefpannen zijn meer dan 5 jaar oud en ok, de nieuwe “look” is er wel af, maar ze presteren nog als de beste.

Ik heb voorts niet eens meer een vaatwasser, ik mis ‘m totaal niet en er komt er hier ook nooit meer één in huis.

11 mei 2015 om 11:29
Ciment Gebruiker

Als ik nu 2 verschillende maten van pannen wil kopen, betaal ik dus 2x de verzendkosten…

Terwijl als ik 2 dezelfde pannen koop hoef ik maar 1x verzendkosten te betalen..?

Het is een interessante aanbieding, maar als ik iedere maat pan weer 6 euro verzendkosten moet betalen vind ik dat toch een stuk minder..

11 mei 2015 om 11:43
Ciment Gebruiker

Never mind!

11 mei 2015 om 11:57
Kagematsuri Gebruiker

Het is toch maar 1 keer verzendingkosten?

11 mei 2015 om 12:18
EricNL Gebruiker

Goede aanbieding. Vorige keer is dit me misgegaan. Bedankt iBood.

Ik mis alleen de 28cm variant van de koekenpan.

@iBood: komt deze ook nog? :-)

11 mei 2015 om 13:55
frok Gebruiker

PTFE is een plastic en heeft van alle plastics de laagste wrijvingscoëfficiënt. Het wordt onder andere toegepast als anti-aanbaklaag in pannen, zoals de Tefal-pan. Er zijn geen aanwijzingen dat de teflonlaag giftig is, ook niet als deze beschadigd wordt en in de voeding geraakt. Bij hoge temperaturen, boven 260 °C, gaat de laag in kwaliteit achteruit en boven de 350 °C begint de stof te ontleden.[1] De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en zijn dodelijk voor vogels.[2] Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken. [3] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen.

Waar kan ik vinden dat het (teflon zelf dus)  wel giftig is zoals veel mensen beweren?

12 mei 2015 om 17:23
stoepander Gebruiker

Zijn deze ook aan te raden voor gebruik in een oven?

13 mei 2015 om 06:46
Pitoes Gebruiker

In principe mogen ze niet in de oven.

13 mei 2015 om 00:35
Pvdvenis Gebruiker

Superpannen!

13 mei 2015 om 07:08
Franske1982 Gebruiker

Ik heb ze besteld met kortingscode van Apple product, maar geen bevestiging gekregen, heel vreemd weer..

Dit na al de miserie met de Apple producten!

Graag zo snel mogelijk feedback!

Ik zou de pan niet graag drie keer aankrijgen, 1 is genoeg!

Doe iets aan jullie site AUB!

13 mei 2015 om 12:02
jackietje Gebruiker

vraagske kunnen ze gebruikt worden op een inductiekookplaat ??

13 mei 2015 om 12:11
razorblade789 Gebruiker

zoals beschreven in de tekst is dit geen probleem

14 mei 2015 om 10:02
maikelvandrunen Gebruiker

Hoe zwaar is deze pan?

14 mei 2015 om 10:04
maikelvandrunen Gebruiker

En zijn er maar 1x verzendkosten als ik verschillende pannen bestel of per pan verzendkosten? Wat overigens vreemd zou zijn!

15 mei 2015 om 10:54
gverhagen Gebruiker

IK heb net besteld (16 cm saus pan), geld is afgeschreven.. Zie de bestellingen niet bij mijn bestellingen staan..

15 mei 2015 om 11:01
gverhagen Gebruiker

15 mei 2015 om 11:03
gverhagen Gebruiker

Net de mail binnen gekregen met bestelling, opgelost. Duurde wat langer dan normaal.

2 juni 2015 om 08:21
Tippi Gebruiker

Komaan jongens, opsturen!! Ik zit al meer dan een maand zonder wokpan! :-D

2 juni 2015 om 09:17
Will4ever Gebruiker

Vorige week vrijdag mail ontvangen: “Op dit moment wacht u op aflevering van uw bestelling. Tot onze spijt hebben wij de verwachte gecommuniceerde verzenddatum helaas niet gehaald. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.”

De communicatie is erop vooruitgegaan. De levertermijnen helaas niet…

8 juni 2015 om 11:47
Will4ever Gebruiker

Nog steeds niet verzonden…

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.