3 juni 2015 om 00:02
iBOOD

Tuingereedschap

Tuingereedschap
WOLF-Garten tuingereedschap

Tuinieren is niet alleen een beetje harken, onkruid wieden en bloemetjes water geven. Nee, soms moet er ook wat grover tuingereedschap ingezet worden en dat is natuurlijk het mooiste om te doen. In deze Flash Sale vind je wat jij nodig hebt om de grovere tuinklussen te verrichten, van heggenschaar en takkenschaar tot grasmaaier en een heuse kettingzaag.

3 juni 2015 om 00:11
Bertjebertje1988 Gebruiker

Weet iemand of je met die grote kettingzaag ook boomstammen van ongeveer 50 cm dik kan omzagen? Of ben je dan echt lang bezig?

3 juni 2015 om 00:47
De Zieke Gnoe Gebruiker

Bij een boom van 50cm dik zou ik iemand inschakelen die weet hoe het moet. Het hangt trouwens niet alleen van de dikte af, ook bijvoorbeeld hoe hard de houtsoort is. Zelfde geldt voor de grootte van het blad van de zaag. Dat is maar 1 van de zoveel factoren. ;) Mijn vader heeft in de bosbouw gewerkt en doet nog wel eens bomen omzagen voor particulieren. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel. ;)

3 juni 2015 om 01:34
-ION- Gebruiker

Onervaren een boom van 50 cm dik omzagen lijkt mij niet verstandig, tenzij hij al omgevallen is. Ik denk echter dat je met deze zagen sowieso pk’s te kort komt voor zulke dikke stammen.

3 juni 2015 om 13:27
Moderator Eveline iBOOD Moderator

Heb het even voor je nagevraagd: Een boomdikte van 50 cm is af te raden. Het zijn geen professionele kettingzagen.

3 juni 2015 om 00:43
fietsklapper Gebruiker

Die grasmaaier lijkt me wel handig. Maar ben wel benieuwd hoeveel benzine hij verbruikt om een gazon van 100 m2 te maaien.

3 juni 2015 om 12:50
RDDR Gebruiker

Bij een dergelijk klein gazon zou ik gewoon een elektrische machine nemen.

3 juni 2015 om 13:28

Ha Fietsklapper, heb het even nagevraagd. Benzineverbruik bij normaal gebruik is ± 0,75 l/uur

3 juni 2015 om 01:03
blafhoestburp Gebruiker

Ik nam me net voor om toch maar eindelijk eens mijn tuin op orde te maken zodat we er ook daadwerkelijk in kunnen zitten. Wirdt wel een koop snoeiwerk voordat dat mogelijk is. Deze flash komt mij dus wel goed van pas. Alleen kan ik niet goed inschatten of zo’n takkenknipper en heggenschaar voldoende is of dat ik toch maar meteen voor zo’n kettingzaag moet gaan

3 juni 2015 om 10:22
rhh Gebruiker

beste,

een takken- en heggenschaar is voldoende, koop er in een tuincenter een goedkope snoeizaag bij en je bent gesteld.  Een kettingzaag is een gevaarlijke machine als je geen ervaring hebt, gebruik ook altijd veiligheidskledij, minstens veiligheidsbril, -schoenen, -handschoenen en liefst ook een speciale broek om met een kettingzaag om te gaan.  ik gebruik hier bovenop nog een helm en oorbescherming.

veiligheid boven alles, zeker met een kettingzaag!

3 juni 2015 om 12:49
RDDR Gebruiker

rhh heeft alles al gezegd: maar ook voor de anderen hier: een kettingzaag gebeuren de vreselijkste ongelukken mee als je niet niet weet wat je doen en geen beschermende kleding dragen.

Is zoiets als motorrijden zonder rijbewijs, rijlessen, helm en motorpak.

3 juni 2015 om 08:28
michiellucas Gebruiker

Ik vind de grasmaaier niet direct terug bij http://wolf-garten.be/producten/gazonmaaiers/benzinemaaiers.html

Ibood, welk type is dit?

3 juni 2015 om 08:58
Moderator Dees Moderator

Hallo Michiellucas,

Dit is de ambition 40 grasmaaier.

Groetjes,

Dees

3 juni 2015 om 13:01
michiellucas Gebruiker

Beste,

hebben jullie wat meer informatie over deze ambition 40, link naar hun website misschien want daarop vind ik enkel de elektrische versies.

Zelftrekkend?
Hoeveel m2 maaibereik ?

….

3 juni 2015 om 10:30
rhh Gebruiker

@Ibood

ik vind het schandalig en onverantwoord dat kettingzagen hier verkocht worden zonder enige waarschuwing naar veiligheid toe.

Wel nog het tegendeel wordt vermeld : “Wel maakt een benzine-kettingzaag meer lawaai dan een elektrische, maar dat is natuurlijk wel extra stoer!”

bij het professioneel werken met een kettingzaag is het dragen en gebruiken van veiligheidskledij verplicht!

onverantwoord van Ibood

Rik

3 juni 2015 om 13:28

Ha Rik, 

Veiligheidsinstructies staan vermeld in de gebruiksaanwijzing. We zullen er een opmerking over plaatsen in de specs!

3 juni 2015 om 10:45
rhh Gebruiker

@ moderator

hebben deze kettingzagen een kettingrem en een ketting-uitschakelmechanisme bij het klemraken?

dit is niet vermeld bij de specificaties

3 juni 2015 om 13:23

Hi Rik, 

Uiteraard zijn ze voorzien van een kettingrem en een uitschakelmechanisme bij het vastlopen

3 juni 2015 om 10:54
Moderator Dees Moderator

Hallo rhh,

Ik ga het voor je navragen.

Groetjes,

Dees

3 juni 2015 om 11:58
seandierx Gebruiker

De kettingrem is zichtbaar op de foto. Een zaag die niet stopt als die klem zit lijkt me iets uit de oudheid dus daar kun zeker van zijn.

Zaagkleding is ook niet verkrijgbaar bij wolf garten, dus om nu de schuld bij ibood te leggen.. Een vermelding over veiligheid kan zeker geen kwaad.

3 juni 2015 om 13:52
frankhabex Gebruiker

Heeft er iemand ervaring met deze grasmaaier? Deze staat op andere sites inderdaad rond de aangegeven prijs van 370€.

Gaat dit dan om een ouder model wat uit roulatie genomen worden?

3 juni 2015 om 15:09
frankhabex Gebruiker

zijn er onderdelen van dit toestel verkrijgbaar in belgie voor dit type? of dient men dan 6 weken te wachten vooraleer de herstelling kan gebeuren. Dit kan in het seizoen vrij vervelend zijn natuurlijk.

3 juni 2015 om 15:28
frankhabex Gebruiker

moderator?

5 juni 2015 om 13:47
Moderator Coert iBOOD Moderator

Het model wordt niet ‘uit de roulatie’ genomen. Er is een compleet nieuwe lijn gekomen in 2015. Sommige modellen zijn hierdoor niet meer gecontinueerd in productie.

^Coert

5 juni 2015 om 13:48

In België is firma Graham de importeur van het merk WOLF-Garten. Voor meer informatie hieromtrent zijn zij bereikbaar http://www.graham.be.

3 juni 2015 om 14:16
tradax Gebruiker

ik zou ook wel wat meer info willen over de grasmaaier.

3 juni 2015 om 14:36
tradax Gebruiker

Heeft de grasmaaier centrale hoogteverstelling?

3 juni 2015 om 15:06
frankhabex Gebruiker

blijkbaar wel.

dit heb ik ergens gevonden van dit type.

Is een zelftrekker . centraal en 6 voudige instelling van de maai hoogte (?)

Vermits de maaibreedte maar 40 cm veronderstel ik dat het m2 maaibereik niet zo groot is.

Maakt blijkbaar wel veel lawaai (96 db). Volgens mij raden ze dan reeds gehoorbescherming aan als ik mij niet vergis.

Artikelnummer:
12A-I44J650

Maaibreedte:
40 cm

Motor:
4-Takt-Motor Briggs & Stratton®

Verandering:
158 cc

Max. motorvermogen:
2,0 kW / 2,7 PK

Opgenomen motorvermogen:
1,9 KW / 2,5 PK

Chassis:
Staal

Maaihoogte-instelling:
Centraal, 6-voudig, 2,5 – 9,0 cm

Geluidsniveau:
96 dB(A)

Vangzak / Volume:
Grasvangzak met hardtop en vulindicator: 60 liter

Gewicht:
27 kg

Wielaandrijving:
Achterwielaandrijving 3,5 km/u

Extra`s:

Ergonomische, inklapbare duwboom
Plant Protecting System
3-in-1 systeem (maaien, vangen, mulchen)

3 juni 2015 om 16:23
maesimon Gebruiker

Het vernoemde type lijkt mij eerder de Ambition 40 A.
Wat volgens mij betekend dat de hier verkocht grasmaaier geen zelftrekkende is, aangezien ook op de website van Wolf-Garten alle grasmaaiers zonder de “A” aanduiding niet zelftrekkend zijn…

5 juni 2015 om 13:49

Jazeker, 6-voudig 2,5-9 cm

3 juni 2015 om 16:34
frankhabex Gebruiker

Moderator,

Graag meer info en duidelijkheid over deze grasmaaier, anders zal ik er zeker geen bestellen.

5 juni 2015 om 14:00

Hierbij even de handleiding van de Grasmaaier: http://bit.ly/WolfGarten_Handleiding

3 juni 2015 om 21:04
michiellucas Gebruiker

Moderator, Ibood,

graag duidelijke informatie over de grasmaaier, kan je geen technische fiche of duidelijke omschrijving bezorgen?

4 juni 2015 om 07:34
king triton Gebruiker

Leuke deals, ibood! Dit soort spullen zijn altijd zo duur maar wel heel handig. Dus ik sla meteen maar in! 

4 juni 2015 om 07:37
fgeer Gebruiker

Leuk kado voor mijn schoonmoeder!!!!

4 juni 2015 om 09:41
saschlexi Gebruiker

Ja k’was ook op zoek naar een geschikt geschenk zoals een kettingzaag!

4 juni 2015 om 10:11
clairedalcantara Gebruiker

@ Ibood / Moderator

Graag meer informatie over de grasmaaier, is het een zelftrekker of niet?

ik denk dat we met verschillende mensen zijn die op dit antwoord wachten om te beslissen of we van de deal gebruik maken.
Alvast bedankt

4 juni 2015 om 10:26
michiellucas Gebruiker

Heb de indruk dat ibood hier niet gaat op reageren, jammer want ik ben dringend opzoek naar een deftige grasmaaier. Maar met deze beperkte informatie ga ik eerder het iets zwaarder model bestellen op coolblue.

4 juni 2015 om 10:30
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

De vragen die door jullie zijn gesteld zijn doorgegeven aan de leverancier.

Ik verwacht dat jullie vandaag nog antwoord krijgen op jullie vragen.

Groetjes,

Dees

5 juni 2015 om 15:43

@ Moderator

Kunnen jullie ons aub op de hoogte houden??

4 juni 2015 om 11:34
RoelofJor Gebruiker

Voor zover ik kan zien op websites die wel specs tonen van de grasmaaier, geen zelftrekker (aandrijving) wel centrale maaihoogteverstelling

4 juni 2015 om 12:39
Teus2502 Gebruiker
5 juni 2015 om 09:01

@ Ibood/moderator

Al officieel nieuws aub?

5 juni 2015 om 09:39
michiellucas Gebruiker

Zo vreemd dat deze informatie niet beschikbaar is, is toch basis info voor een grasmachine? #fail

5 juni 2015 om 11:48
tradax Gebruiker

Als informatie over een product zo lang op zich laat wachten vertrouw ik het toch niet meer, ik ga m’n order annuleren denk ik om een miskoop te voorkomen.

5 juni 2015 om 13:37
michiellucas Gebruiker

Lijkt me een verstandige beslissing, koop het liever op coolblue waar ik weet dat het de juiste informatie is.

6 juni 2015 om 11:53
Sander610 Gebruiker

@ibood: Zijn de kettingzagen nieuw of refurbished?

6 juni 2015 om 13:31
Moderator Tom Moderator

Dag Sander610,

zolang het niet bij de specificaties staan , mag je er vanuit gaan dat dit nieuwe kettingzagen zijn!
Anders zou ibood het er specifiek bijzetten.

Met vriendelijke groeten,

Tom

6 juni 2015 om 13:30
Moderator Tom Moderator

Dag Ibood’ers,

wij hebben de informatie doorgegeven aan de leverancier maar kunnen hun niet bereiken.
Meer dan waarschijnlijk gaan we dus morgen pas antwoord krijgen. Ik weet dat morgen de flash gedaan is , maar moest er dan iets niet zijn zoals je het zou willen , dan kan je (voor dat het verzonden is!) gewoon kosteloos annuleren.

Met vriendelijke groeten,

Tom

8 juni 2015 om 16:52
tradax Gebruiker

Nog nieuws??

16 juni 2015 om 10:55
makey10 Gebruiker

Jammer dat ibood de CSG 4640 kettingzaag niet kan leveren. Ik heb zonet een mail gekregen dat ze de Wolf-Garten CSG 4640 gaan vervangen door een MTD GCS 4600/45.
Ik overweeg sterk om mijn order te annuleren …

16 juni 2015 om 16:19
pokey Gebruiker

Ik ben ook niet tevreden met het geboden alternatief waarbij de specificaties afwijken van het oorspronkelijke model in negatieve zin en eveneens de 3 jaar wolf garantie niet bijgeleverd word

Dit is een slechte zaak

16 juni 2015 om 19:36
Moderator Kris Moderator

Beste makey en pokey, het spijt ons te lezen dat het alternatief niet bevalt. Je kan, zoals aangegeven in de email jouw order steeds annuleren. Fijne dag, Kris

25 juni 2015 om 23:04
CBR125 Gebruiker

Edited by: Renate
Beste CBR125,
ik heb je bericht doorgezet naar de klantenservice.
Ik verwacht dat je dinsdag voor 1 uur hier een reactie op ontvangt.

mvg Renate

30 juni 2015 om 19:26
karel47 Gebruiker

Edited by: Kris – Beste Karel, ik heb al jouw berichtjes doorgezet naar de klantendienst, zij komen zsm terug naar jou. Fijne avond, Kris

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.