23 juli 2015 om 00:01
iBOOD

Moleculair koken

Moleculair koken
Spectaculair spelen met eten

Mocht jij van je moeder niet spelen met je eten? Nodig haar eens uit en kook voor haar met een van deze moleculaire kits. Da's spelen met eten voor gevorderden. Creëer eetbare parels, chocoladepasta en top je gerechten met smakelijk schuim. Moeilijk? Niet met deze DIY-kits. Hiermee verander je jouw huis in een sterrenrestaurant.

23 juli 2015 om 01:02
ororo Gebruiker

Zijn er mensen die dit kopen?

23 juli 2015 om 01:08
Recoy Gebruiker

Ik vind het jammer dat jullie het introductie pakket niet aanbieden, namelijk: http://www.molecule-r.com/en/specials/170-introductory-package.html

Die had ik wellicht wel willen kopen, mits aanbieding scherp genoeg is.

23 juli 2015 om 02:32
sjoefke Gebruiker

‘Het maken van de parels is heel eenvoudig: je lost de agar-agar op in de vloeistof van je keuze en breng die aan de kook, vult de pipet met de vloeistof en druppelt deze in koude plantaardige olie. Klaar zijn je parels!’ Dus ipv die dure zakjes sodium alginate kan ik gewoon zonnebloemolie gebruiken?

23 juli 2015 om 07:18
justj78 Gebruiker

Eigenlijk geen goede benaming van de ontwikkelaar van dit spul. Al het koken is op moleculair niveau.

23 juli 2015 om 09:42
puurpindakaas Gebruiker

Helemaal waar. Maar dat geldt wel voor meer zaken. Wat is bijvoorbeeld biologische tomaten. Kwamen ze vroeger uit de kerncentrale dan? Als je marketeers los laat op dit soort zaken krijg je de grootste onzin.

23 juli 2015 om 10:14
Susantigoon Gebruiker

Precies, zo koop ik ook alleen maar biefstuk van vegetarische runderen…

23 juli 2015 om 11:04
Susantigoon Gebruiker

Koken als uit een toverdoos.

Leuk voor een keer of wat, maar ik weet uit ervaring dat de echte lol van die hoogdravende uitsloverij er vrij rap vanaf is en dan wil je weer heel gauw “terug” naar conventioneel.

Eén van de redenen dat men er bij El Bulli ook mee is gestopt.

23 juli 2015 om 11:13
designklassieker01 Gebruiker

Ja.. maar El Bulli.. dan heb je het ook wel ergens over :D

Ik heb thuis een toverdoosje en het is eigenlijk makkelijker dan je denkt. Ik steel de show als we eters hebben!

23 juli 2015 om 16:55
dirtysense Gebruiker

Je weet dat el bulli, de chef nu in barcelona zit het zelfde idee maar dan meer richting tapas maar dan extreem luxe?

23 juli 2015 om 22:06
wa1ma Gebruiker

en moet ge dit dan ook moleculair eten of drinken???

24 juli 2015 om 08:47
HetGezegde Gebruiker

[Sarcasm on]

Uiteraard!

/[Sarcasm off]

24 juli 2015 om 10:18
plmvg Gebruiker

Tijdje terug in een twee sterren restaurant gegeten waar ze dit soort ‘kunst’ voorschotelen, ik vond het helemaal niks en had soms zelfs moeite om het weg te krijgen. Geef mij maar friet met biefstuk. ;-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.