25 juli 2015 om 00:01
iBOOD

Alecto Weerstations

Product expert aanwezig

Alecto Weerstations
Thuis Helga of Piet spelen

Die weermannen en –vrouwen doen heus hun best, maar mán, wat zitten ze er vaak naast. Nou is het weer voorspellen voor een heel land natuurlijk ook geen kattenpis, maar kan jou het schelen of mensen in andere provincies in de regen zitten? Nee, je wil gewoon weten waar jij aan toe bent als je op de fiets stapt of een gezellig buitenfeestje plant. En dus heb je een eigen weerstation nodig.

25 juli 2015 om 00:33
Pvdvenis Gebruiker

euhm… hebben we hier niet gewoon weer websites voor zoals buienradar?

25 juli 2015 om 00:33
Pvdvenis Gebruiker

should i add: GRATIS!

25 juli 2015 om 05:34
chow Gebruiker

Wat een onzinverhaal, iBood. Met zo’n weerstation registreer je alleen de huidige situatie en kan je, met de juiste logging en software, in het verleden kijken. De (nabije) toekomst moet je toch echt aan de professionals over laten.

26 juli 2015 om 00:05
puurpindakaas Gebruiker

Tja, voor de weersverwachting op de exacte locatie verwacht ik dat het weerstation een betere schatting zal maken dan buienradar. Het zal niet de eerste keer zijn dat buienradar regen aangeeft en dat het droog blijft of vice versa.

28 juli 2015 om 16:39
Official Product Expert Alecto-Expert Official Product Expert

een weersverwachting wordt door het weerstation gemaakt door te kijken naar het verloop van de luchtdruk, daalt deze dan zal het weer logischerwijs slechter worden, stijgt de luchtdruk zal het weer normaal gesproken beter worden. deze verwachtingsikoontjes worden dan getoond, het weerstation kan niet zien wat voor weer het werkelijk buiten is, ook met hoge luchtdruk kan het regenen, en met lage luchtdruk kan het zonnig weer zijn, het is dus altijd een indicatie, geen exacte wetenschap.

25 juli 2015 om 07:59
yourit Gebruiker

Zit er garantie op? En regel je alles met alecto of zit er een tussenpersoon tussen?

27 juli 2015 om 13:11
Susantigoon Gebruiker

Ja.

28 juli 2015 om 16:40

op onze weerstations zit 2 jaar garantie, de datum op de aankoopbon is de ingangsdatum, bewaar deze dus goed. voor vragen over garantie kan altijd contact met ons opgenomen worden via service@hesdo.nl of 073-6411355

25 juli 2015 om 08:31
ronmussche Gebruiker

BR 500: ik lees :geschikt voor wandmontage.  Er zit dus geen standaard op voor plaatsing op een tafel? Meestal zit deze mogelijkheid er wel bij, op de goedkopere modellen. Dus eigenlijk verwacht ik het bij dit dure station eigenlijk wel. Heb ik het goed of fout?

28 juli 2015 om 16:44

er zit naast een oogje voor wandmontage ook een beugeltje waarmee de display neergezet kan worden.

25 juli 2015 om 08:41
ReneTurk Gebruiker

@product-expert

hoe lang gaan de batterijen van de buiten units mee?

met vriendelijke groet, René.

28 juli 2015 om 16:45

de levensduur van de batterijen in de buitenunit is wel afhankelijk van een aantal factoren, maar normaal gesproken rond een jaar.

25 juli 2015 om 08:50
Jfwiet Gebruiker

@productexpert

De ws-4500, werkt deze ook zonder internet. Als de verbinding slecht is bijvoorbeeld.

Omdat deze voorspelling doet met behulp van internet. Werkt deze voorspelling ook in oost Europa? Zou een leuk cadeautje zijn.

28 juli 2015 om 16:48

het bovenste display geeft de 4 daagse forecast weer, deze gegevens worden via internet opgehaald, bij een korte internetstoring zal het display gewoon door blijven gaan, bij een langere storing of geen internet meer, zal het display na 4 dagen leeg zijn.

26 juli 2015 om 00:16
Ak0128 Gebruiker

Volgens de Alecto site zou de WS-4000 niet meer leverbaar zijn. Wordt op ibood soms een verouderd type aangeboden?

28 juli 2015 om 16:49

de WS-4000 is nog gewoon leverbaar.

26 juli 2015 om 10:46
iboodjd1urk Gebruiker

Ik gebruik de ws-4000 al een paar jaar werkt uitstekend als je hem goed instelt wekt hij prima hij geeft ruim voor de tijd de voorspelling er zit software bij Easy weather ,ik zelf gebruik Cumulus voor op je eigen website en je kan de gegevens op twitter zetten.Nadeel hij loopt wel eens vast (bug) en dan moet je hem resetten,zorg dat je hem goed stabiel neerzet zodat hij niet beweegt met name de regenmeter leuk voor de beginnende weeramateur .Ik heb er eentje bij besteld.

26 juli 2015 om 17:40
noshit Gebruiker

De ws-4000 is een prima weerstation. Ik gebruik hem al jaren. Hij staat ook wel bekend als WH-1080 en komt origineel bij Fine Offset vandaan. Hij wordt kennelijk door Alecto niet meer aangeboden maar is nog voldoende verkrijgbaar op internet. Dit is trouwens wel een hele scherpe prijs. Normale prijs is rond de 100 euro. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen anders had ik deze direct genomen.

27 juli 2015 om 07:21
MotorGuy76 Gebruiker

@product-expert, hoezo is deze (iig de ws4000) alleen in belgie te bezorgen? Ik kan bij de bestelling alleen België kiezen. .

27 juli 2015 om 08:36
PVBAS Gebruiker

@product-expert, Kunnen de gegevens (temperatuur, vochtigheid…) van dit weerstation ook worden ingelezen om te worden gebruikt in bv domotica toepassing ?

28 juli 2015 om 16:50

het weerstation kan niet gekoppeld worden aan andere domotica, maar wellicht zijn er computerprogramma’s die deze gegevens kunnen integreren.

27 juli 2015 om 13:14
Susantigoon Gebruiker

Ik speel hier thuis liever mèt Helga….

27 juli 2015 om 13:46
Susantigoon Gebruiker

Wat zal jou dat schelen, als hij maar werkt.

Een anders heb je, als je tenminste serieuze interesse hebt, voor een paar tientjes meer een niet verouderd type.

27 juli 2015 om 13:48
Susantigoon Gebruiker

>>> Ad.  Ak0128

29 juli 2015 om 09:24
HellRaver Gebruiker

Nog even een vraagje aan de expert: Waar/hoe kun je het beste de sensoren plaatsen?

Bij de meeste zit namelijk de temperatuursensor bij/aan de windsensor. Maar ik neem aan dat ik de windsensor vrij moet plaatsen in een open ruimte om geen last van objecten te hebben die de wind kunnen beinvloeden. Echter hangt dan de temperatuursensor automatisch ook in de zon waardoor deze beinvloed wordt. Wat is dus de beste oplossing om een zo nauwkeurig mogelijke meting te krijgen?

29 juli 2015 om 10:00
luukkikkert Gebruiker

Geweldig hoor zo’n product expert. Gisteren gevraagd of die met vakantie is omdat sommige vragen al DRIE dagen open stonden. Kijk ik hier vandaag weer is de sale voorbij en heeft de expert net voordat alles uitverkocht is nog snel een paar vragen beantwoord. En dan is mijn vakantie vraag ook verwijderd….

Kortom: wat moet je ermee? Had graag zo’n weerstation besteld, maar dit is gewoon slechte service. Had dan vermeld wanneer de expert beschikbaar zou zijn voor vragen, denk ik dan.

6 augustus 2015 om 12:55
trajanus Gebruiker

Weerstation (WS-4000) is gisteren toegekomen, vandaag eens open gedaan. Eerste blik/gehoor was er eentje van de indruk dat deze reeds gebruikt is. Gewone duracellbatterijen, geen speciale batterijen voor buiten, in een zipzakje; vijzen en moeren reizen los in de doos rond; sticker vanop scherm vind ik terug midden in het boekje; onderaan op de binnenunit is een kleverige streep aanwezig. Als ik het weerstation dan aan de computer koppel, kom ik bij het overzicht waardes tegen uit februari 2014. Mij lijkt dat dit toestel dus reeds gebruikt is. Hiervan is geen enkele vermelding bij de productomschrijving. Vind dit niet kunnen. Akkoord ik betaal minder dan normaal, maar het product dat ik kocht is eigenlijk niet aanwezig. Ik weet ook niet waarom de andere persoon deze terugstuurde, dus vertrouw ik dit niet. Graag een oplossing iBood, ik heb iets nieuws betaald en geen tweedehandsproduct!

6 augustus 2015 om 13:45
Moderator Kris Moderator

Beste trajanus, open in ieder geval een service request in mijn iBood rechtsboven. Als ik die waarden bekijk, klopt er teen en tander niet, ofwel zat de vorige gebruiker in de tropen (38gr in februari en zes meter regen???) ik vermoed dat die februari datum de fabriekscalibratie is. Succes! Kris

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.