6 november 2014 om 00:05
iBOOD

Lekker en gezond koken met GreenPan

Lekker en gezond koken met GreenPan
Kookgerei dat jouw eten met liefde behandelt!

Houd je van lekker en gezond eten? Dan moet GreenPan deel uitmaken van jouw keukengerei. Deze pannen voldoen aan de nieuwe trend: gezond, gemakkelijk en "groen" koken! Er zijn geen schadelijke stoffen gebruikt en het gebruik van boter of olie is nauwelijks noodzakelijk dankzij de duurzame anti-aanbaklaag. Het Thermolon interieur zorgt voor een perfecte hitteverdeling én de pannen zijn oven- en vaatwasserbestendig!

6 november 2014 om 01:28
fleur76 Gebruiker

Zijn deze pannen geschikt voor inductie? Zie het nergens staan, maar kan aan mij liggen.

6 november 2014 om 01:47
Kolbaas Gebruiker

Alle pannen van het merk GreenPan die een roestvrij stalen bodem hebben, zijn geschikt voor inductie.

6 november 2014 om 13:48
doubleu75 Gebruiker

Ik ben op hun website gaan kijken en uw antwoord is niet juist. Voor inductie kookplaten is het steeds veremldt bij de pot of pan. Men heeft speciale reeksen voor inductievuren.

Ook de wet op inductie spreekt uw uitleg tegen, de bodems moeten juist wel ijzer (ferro metalen) bevatten om te kunnen werken (inductie –> magnetisme)

Zuiver roestvrij (inox) stalen potten of pannen werken niet op inductie kookplaten. Uiteraard geldt dit ook voor aluminium.

6 november 2014 om 14:15
Kolbaas Gebruiker

Je zal waarschijnlijk gelijk hebben. Ik heb me laten misleiden door dit zinnetje: “Alle GreenPanTM reeksen vervaardigd van roestvrij staal en meerlagenstaal zijn geschikt voor inductie. Reeksen gemaakt van aluminium zijn enkel inductiegeschikt als ze voorzien zijn van een roestvrijstalen bodem.”

6 november 2014 om 04:13
arifi Gebruiker

Ik lees slechte ervaringen met Greenpan pannen van gebruikers op het internet.

Anti aanbaklaag komt los na een paar maanden. Bodem verkleurt, etc.

6 november 2014 om 07:01
Renet1970 Gebruiker

1 jaar geleden een greenpan gekocht voor veel geld  in het begin zijn ze fantastisch maar dit is heeeeel snel voorbij. De anti aanbaklaag werkt gewoon niet meer en laat los. De pan is altijd voorzichtig met de hand gewassen.  Erg lage kwaliteit.

6 november 2014 om 08:39
mariusjr Gebruiker

maar dat gaat niet over de hapjespan, zover ik kan lezen…

6 november 2014 om 08:42
mariusjr Gebruiker

Ook voor de wokpan zie ik geen slechte ervaringen, overigens.

En misschien zijn de koekenpannen inmiddels verbeterd?  Prijs is in ieder geval wel een stuk lager geworden. Ik twijfel.

7 november 2014 om 21:53
DrevdZanden Gebruiker

1 jaar geleden drie greenpans gekocht voor veel geld. Ze zijn nog altijd fantastisch. Bij het gebruik van verkeerde olie kun je de duurste en beste anti aanbaklaag in twee keer bakken compleet om zeep helpen. Bij het afwassen is het belangrijk dat het sop goed uit de pan wordt gespoeld. Kiep je hem om en blijven er nog waterresten achter in de pan, dan is hij nog niet goed schoon. Ik heb mijn pannen overigens gekocht op aanraden van een andere tevreden gebruiker.

Mijnervaring geldtervar

7 november 2014 om 21:53
DrevdZanden Gebruiker

Mijn ervaring geldt voor de Stockholm serie.

6 november 2014 om 09:13
doosterbosch Gebruiker

Inderdaad, ondanks Kolbaas zijn waarschijnlijk correcte antwoord, had ik graag van iBood bevestiging/garantie dat dit op inductie werkt. Heb al een wok van Greenpan en die gaat al jaren mee. Mits je hem correct onderhoudt natuurlijk :-) Nooit met een schuursponsje en als  er nog iets vuil in zit, gewoon even op het vuur zetten met wat azijn erin, komt meteen los….

6 november 2014 om 09:21
Moderator Dees Moderator

Hallo Doosterbosch,

Ik vraag het even voor je na!

Groetjes, 
Dees

6 november 2014 om 09:46
whatever001 Gebruiker

@Dees  (Moderator)

Er zit 2 jaar garantie op fabricagefouten op de producten. Wat betekend dat?

Wat als de afbaklaag niet meer functioneerd en/of loslaat (zoals in voorbeeld @Renet1970), is dat dan garantie?

Wat dekt deze garantie op fabricagefouten niet? Graag concrete voorbeelden.

Edited by: Dees
Ik heb er even kleine letters van gemaakt, staat anders zo schreeuwerig.

6 november 2014 om 09:57
gourmett Gebruiker

Ik neem ze allemaal, ben net verhuisd en kan wel een goede pannenset gebruiken. Mijn zus heeft al jaren kookplezier met pannen van Greenpan

6 november 2014 om 09:58
rvanbeijeren Gebruiker

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe wok en overweeg deze Greenpan maar ik twijfel nog.

Ervaringen op internet lopen uiteen, maar het lijkt dat als je een slecht exemplaar treft je niet veel service hoeft te verwachten..

In de specificaties hier bij IBOOD staat dat de pannen Oven- en vaatwasserbestendig zijn, maar als je op de Greenpan website wat doorklikt zie ik het volgende: ”Om de antikleefeigenschappen van de pan maximaal te behouden én om energie te sparen, wordt afgeraden de pan in de vaatwasser te reinigen”

Daarnaast wordt afgeraden met olijfolie te bakken.

Ik denk er nog even over na..

7 november 2014 om 00:09
blackadder91 Gebruiker

de reden waarom afgeraden wordt met olijfolie te bakken geld overigens voor alle anti aanbak pannen: boven de 190 graden (biefstukje bakken, weinig water) gaat olijfolie polymeriseren: het wordt een plastic! dit is te zien als een bruine rand op koekenpannen die gebruikt zijn met olijfolie. deze plastic laag kleeft zowel aan de antiaanbaklaag als aan het eten, met als gevolg dat alsnog alles aanbakt.

nogmaals, dit geldt voor alle pannen en kooktechnieken: olijfolie nooit te warm laten worden.

6 november 2014 om 10:01
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

Deze pannen zijn niet geschikt voor inductie.

Groetjes, 
Dees

6 november 2014 om 10:22
doosterbosch Gebruiker

Dacht het al wel – toch bedankt om het na te vragen, Dees!

6 november 2014 om 12:35
Cloudwall Gebruiker

Gaan deze wel op een gasvuur?

groetjes

6 november 2014 om 13:13
Kolbaas Gebruiker

Komt rechtstreeks van de site van GreenPan: “Alle GreenPanTM reeksen vervaardigd van roestvrij staal en meerlagenstaal zijn geschikt voor inductie. Reeksen gemaakt van aluminium zijn enkel inductiegeschikt als ze voorzien zijn van een roestvrijstalen bodem.”

Bij de specificaties van deze producten staat dat ze gemaakt zijn van aluminium, maar er staat ook iets over roestvast staal. Vandaar mijn veronderstelling dat deze pannen geschikt zijn voor inductie.

6 november 2014 om 15:19
Moderator Dees Moderator

Hallo Cloudwall,

Deze pannen kunnen gewoon gebruikt worden op gas.

Groetjes,
Dees

6 november 2014 om 10:06
Niklibie Gebruiker

Over welke collectie van Greenpan gaat het hier? Ik probeer ze terug te vinden op de site van Greenpan zelf, maar de handgrepen komen precies met geen enkele collectie overeen?

6 november 2014 om 13:24
Moderator Rita iBOOD Moderator

Hi Niklibie,

Ik ga het voor je navragen.

6 november 2014 om 14:39
Moderator Dees Moderator

Hallo Niklibie,

Deze pannen zijn onderdeel van de Bali Collectie.

Groetjes,
Dees

6 november 2014 om 10:33
dennis013 Gebruiker

Ik heb ook wat greenpan pannen. Je moet oppassen met deze pannen meet oppassen als met andere pannen, dat je het vuur niet te hoog zet. Als je namelijk boter of olie op hoge tempratuur laat komen dan brand het nogal snel in. Wat voor de verkleuring van de aanbaklaag kan zorgen.
Dat is best lastig poetsen. Een loslatende laag heb ik nog niet gezien, vind ik ook maar een raar verhaal.

Verder gaan ze wel goed in de vaatwasser. Dus beetje voorzichtig doen dan heb je wel even plezier van. Maar je moet ook niet denken dat je voor dit geld topkwaliteit krijgt.

6 november 2014 om 10:59
Maarten17 Gebruiker

Even mijn persoonlijke ervaring met greenpannen melden, mijn ervaring is enkel gebaseerd op de koekenpannen. Ik vind het zeker goede pannen, het lijkt me iets langer te duren eer een pan warm is (door dikkere bodem?), maar dat is het mij zeker waard. Bakt mooi en geeft geen rommel af zoals Tefal.

6 november 2014 om 20:02
ericsuykerbuyk Gebruiker

ik maak al jaren gebruik van greenpannen. En ik heb nog steeds mijn eerste setje en ze zien er als nieuw uit. Er is niets aan te zien, buiten op 1tje waar er een klein stukje uit is maar dat is mijn eigen fout.

Ik was ze wel met de hand, en gebruik voornamelijk zonnebloemolie.

7 november 2014 om 00:00
pvaneck Gebruiker

Dag allemaal, ik moet tot mijn spijt bevestigen dat de pan niet aan mijn verwachting heeft voldaan.
De eerste maanden was ik super tevreden over de WOK.

Ik had nog nooit een pan gezien die zo goed bakt en zo makkelijk schoon te maken was. ( met de hand en eventueel een sopje ).
Echter kom ik nu van een koude kermis terug…. net zoals heel veel andere personen bakt de pan nu extreem snel aan!

Ik heb me altijd gehouden aan de instructies van de fabrikant omdat ik wist dat dit een gevoelig punt was.
(zoals niet bakken met olijfolie, de pan niet heet laten worden zonder olie / vet etc.)

Wie weet heb ik pech… maar gezien er een hoop mensen zijn met hetzelfde euvel zal er vast een kern van waarheid in zitten. 

7 november 2014 om 15:08
GreenTealover Gebruiker

Ik heb ook pannen van GreenPan, was ze voorzichtig met de hand en gebruik geen schuurspons. Ik heb ze nu zo’n 2 jaar en ze zijn nog steeds zo goed.

7 november 2014 om 15:37
mariusjr Gebruiker

Tsja… en zo staat het hele internet er vol mee…  allemaal verhalen die 180 graden van elkaar verschillen. Volgens mij is er geen product in de wereld te vinden met gebruikers met ervaringen die zover uit elkaar leggen als met Greenpannen. Die 1 vind het waardeloos en heeft alleen maar problemen, de ander vind het geweldig.

Kan er verder geen peil op trekken. Zijn er misschien namaak in omloop? Of wisselt de kwaliteit zo erg? Of is het gewoon zo dat veel gebruikers er gewoon niet voorzichtig mee omgaan? Ook al ontkennen ze dit natuurlijk, maar het is algemeen bekend dat niet alle klanten even eerlijk zijn wat dat betreft.

Laat ik het er maar op houden dat er veel betere pannen zijn, m aar wel voor mensen met een iets hoger budget.

7 november 2014 om 22:00
DrevdZanden Gebruiker

Als de olie een laag achter laat, gebruik je niet de goede olie. Extra vierge olijfolie bijvoorbeeld is funest voor elke anti aanbaklaag. Als je deze olie verhit kan die, al vanaf 150 graden, een laag achter laten in zowel de pan als het eten. Voedsel brandt hierdoor alsnog aan.

8 november 2014 om 02:30
Hopje12345 Gebruiker

Lol ;) Extra vierge bestaat eigenlijk niet. ‘Extra’ staat er slechts als marketing. Vierge / Maagdelijk betekent dat de olie uit de eerste persing wordt gewonnen. Het lijkt mij moeilijk extra uit de eerste persing te komen. Overige olie, goedkopere, wordt door middel van chemische processen uit de restanten gewonnen. Dat die minder snel aan zouden bakken lijkt mij niet aannemelijk.

8 november 2014 om 10:36
DrevdZanden Gebruiker

De ‘extra’ in deze,  slaat dan ook op de kwaliteit van de olie. Hoe minder ‘vrij zuur’ er in de olie zit hoe beter de kwaliteit van de olie.  Als de olie  0,8% of minder ‘vrij zuur’ bevat mag deze extra vierge heten. De goedkopere olie wordt gemengd met geraffineerde olie en en is dus zeker wel beter bestand tegen hitte. Dit neemt niet weg dat, bijvoorbeeld rijstvliesolie veel beter bestand is tegen hitte en dus een beter alternatief is voor bakken.

8 november 2014 om 11:36
Moderator Arthur iBOOD Moderator

We gebruiken thuis altijd kokosolie om te bakken, schijnt ook beter tegen hitte te kunnen. ;-)

11 november 2014 om 18:37
marcus030 Gebruiker

Hoe kom je hier op deze pagina/ Greenpan aanbieding. Ik heb de hulp van Google moeten gebruiken om hier te geraken!

11 november 2014 om 18:42
marcus030 Gebruiker

Er staat op de site: “Eindigt 11 november 00:00h”  maar je kan niet kopen, want er is geen knop om te bestellen.. Hoe zit dit?

19 november 2014 om 16:39
Gizmoke Gebruiker

Hoe zit het met de verzending op 14/11? Al mails gestuurd, maar nu 19/11 nog steeds geen antwoord

21 november 2014 om 18:57
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

Vandaag te horen gekregen dat de onderstaande producten zijn verzonden;

Green Pan – Greenpan 16cm

Greenpan 20cm, koekenpan

Greenpan 24cm, Casserole

Greenpan 24cm, hapjespan

Greenpan 26cm, koekenpan

Greenpan 28cm, Wok 

Groetjes,
Dees

26 november 2014 om 18:04
landero Gebruiker

Aangekregen ;)

1 december 2014 om 11:24
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal, 
Vrijdag heeft er nog een zending plaatsgevonden van de;

Green Pan – Greenpan 16cm

Greenpan 20cm, koekenpan

Greenpan 24cm, Casserole

Greenpan 24cm, hapjespan

Greenpan 26cm, koekenpan

Greenpan 28cm, Wok

Groetjes,

Dees

11 december 2014 om 09:47
anjacl Gebruiker

Nog niets ontvangen…bestelling van bijna 400 euro, al wel van de rekening gegaan…

11 december 2014 om 11:10
Moderator Dees Moderator

Hallo anjacl,

Doordat de artikelen van Caselogic nog niet binnen zijn, is je bestelling nog niet verzonden.
Ik ga mijn best doen een verwachte datum te achterhalen.

Groetjes,
Dees

19 januari 2015 om 21:39
pit1300 Gebruiker

Bestelling nooit ontvangen !!

Bestelnummer SO15763

Edited by: Dees
Hallo pit1300,
Ik heb je bestelnummer overgenomen en ga navraag voor je doen.

Groetjes,
Dees

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.