20 augustus 2015 om 00:01
iBOOD

Vita Designlampen

Vita Designlampen
Scandinavisch design

Op zoek naar een bijzondere en veelzijdige lamp? Hoeft niet, die hebben wij al voor je gevonden. De Pine van het Deens designmerk Vita mag gezien worden. We hebben hem in alle kleuren en twee verschillende formaten, inclusief handige accessoires, zodat je direct aan de slag kunt.

20 augustus 2015 om 00:50
Pvdvenis Gebruiker

Jammer dat er niet meer foto´s van de lampen zijn. Ook online niet te vinden.

Hij is eerder geweest; Zijn er mensen met ervaring? Hoe komen de kleuren er uit te zien in ‘real-life’?

20 augustus 2015 om 09:19
designklassieker01 Gebruiker

20 augustus 2015 om 06:56
StevenNijhuis Gebruiker

Wij hebben ze. Het in elkaar zetten is nogal intensief – reken op een half uur per lamp. En als ze in elkaar zitten kan je de lamp erin niet meer verwisselen, dus zorg voor lang meegaande lampen in het binnenwerk.

Het licht is erg mooi, althans van de koperen variant. Zeker met een dimmer is het heel mooi af te stellen. Volgens mij kan ik hier geen foto’s plaatsen.

20 augustus 2015 om 06:57
StevenNijhuis Gebruiker

We hebben trouwens de mini variant genomen die best groot is. En hij is langwerpiger dan op de afbeelding hierboven.

20 augustus 2015 om 08:27
stefh Gebruiker

Lijkt geïnspireerd op de Artichoke lamp van Louis Poulsen.

20 augustus 2015 om 13:11
FilipVos Gebruiker

Beste Ibood,

de foto’s lijken op de lampen van de Silvia reeks (bron: http://www.vita.dk/collections/lamps/products/silvia-mini).

Kan iemand even bevestigen of het nu over de Silvia of over de Conia gaat?
Foto = Silvia

Uitleg = Conia (http://www.vita.dk/collections/lamps/products/conia-mini)

Behalve een echte eyecatcher is de Vita Pine ook een bijzondere en veelzijdige lamp. Zowel zijn naam als zijn vorm zijn geïnspireerd op de dennenappel”

21 augustus 2015 om 07:16
goldenheart Gebruiker

Webben ooit 2 van deze lampen bij de praxis gekocht.

Ze geven mooi licht en ziien er cool uit.

Lamp wisselen gaat makkelijk, je haalt 2 bladen uit de lamp en vervangt via dat gat het lampje.

Schoonmaken is een heel ander verhaal

21 augustus 2015 om 10:17
S. Ketelaar Gebruiker

De pine is een ander model dan silvia en conia.

Deze lamp is nagenoeg gelijk aan de Silvia echter zijn de blaadjes iets ronder. Als je de kleuren beter wil zien moet je zoeken op Vita Silvia.

Goldenhaert.

Het schoonmaken is heel eenvoudig. Haal da bladen van de lamp en leg ze in bad. Even afdrogen en terug plaatsen. Binnen een half uur geregeld.

Voordat je de lamp monteerd eerst de bladen afwassen. Dan zijn de bladen minder statisch en trekken minder vuil aan.

Op YouTube staat een montagefilm van de silvia.

21 augustus 2015 om 12:16
froch Gebruiker

Hallo,

De Vita Idea LED lamp is deze dimbaar?

Mvg.

21 augustus 2015 om 17:48
motormuis001 Gebruiker

Twwe vuistregels voor de onformatie die iBOOD verstrekt:

- Als de hoeveelheid licht niet vermeld wordt kun je er gevoeglijk van uitgaan dat er niet meer licht van af komt dan van een gloeiende spijker. Dus dimmen is totaal overbodig.

- En alle andere mogelijke features, die niet genoemd worden in de specs, die heeft de betreffende lamp gewoon niet. Zo simpel is het. Dat geldt bij LED-lampen vooral voor de termen ‘dimbaar’ en ‘vervangbaar’.

21 augustus 2015 om 18:52
Moderator Kris Moderator

Beste motormuis001, geldt die punten niet voor iedere winkel? Of moeten we naar Amerikaanse toestanden à la “gelieve uw grootmoeder niet in het wasmachine te steken, ook al past ze erin” ? Als er iets niet staat, dan is het er niet – tenzij het triviaal is – je koopt namelijk geen auto zonder stuur.

Fijn weekend, Kris

21 augustus 2015 om 21:17
Allibabbba Gebruiker

Alleen dimmers voor capacitieve belastingen kunnen led dimmen. Doch als je geen minimale belasting van 15W hebt – 4 * Vita Idea Led - zal een led dimmer niet correct functioneren.

21 augustus 2015 om 23:08
bydvh Gebruiker

Beste Ibood, als ik de Vita Pine Koper als hanglang wil bestellen dan moet ik de bijbehorende aansluitsnoer erbij kopen maar ik krijg nergens de mogelijkheid om dat te doen. Ja ik kan deze los bestellen maar dan komt er nog een keer 5,95 verzendkosten bij. Dat lijkt me niet de bedoeling en dan is het voordeel ook wel verdwenen. Of zie ik iets over het hoofd?

22 augustus 2015 om 13:28
Allibabbba Gebruiker

bydvh, je legt 1 artikel in je winkelmandje bv snoer, ga dan terug naar alle lampen, bestel je lamp. Nu zitten er 2 artikelen in je bestelling met 1 verzendigskost.

7 september 2015 om 10:13
kevin_morel Gebruiker

Beste,

we hebben de grote koperen versie aangekocht, maar bij het in elkaar zetten lijkt er een fout in te zitten?

Er zitten 2 ronde schijfjes in om de halfronde ‘benen’ erin te bevestigen. Het ene schijfje heeft 10 gleufjes, de andere 6. De 10 benen passen dus mooi in het ene schijfje, maar hoe moeten we deze 10 dan in het schijfje met 6 gleufjes steken? Volgens de instructies zouden het ook 2 schijfjes met 10 gleufjes moeten zijn?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.