24 augustus 2015 om 00:01
iBOOD

Joseph Joseph: stijlvol en innovatief

Joseph Joseph: stijlvol en innovatief

De keukenproducten van Joseph Joseph zijn een begrip geworden in de keuken. In deze Flash Sale vind je ze voor wel heel aantrekkelijke prijzen. Iedereen kent de beroemde gekleurde snijplanken. Maar ook de messen en keukentools zijn van hoge kwaliteit. 

24 augustus 2015 om 00:42
motormuis001 Gebruiker

Over die set RVS-messen: ik heb altijd geleerd dat RVS taai maar zacht is, wat het ongeschikt zou maken voor gereedschap dat scherp moet zijn en blijven. Ik ben oud, mijn vak was niet de metallurgie, laat staan dat ik de ontwikkelingen daarin bijgehouden zou hebben. Dus ik kan best flink achterlopen. En ik ben ook weer niet zó oud, dat ik de Duitse hardheid aan den lijve ondervonden heb, dus die zegt me niets. Als je me onverwacht daarnaar gevraagd zou hebben, zou ik geantwoord hebben dat het iets met kraanwater te maken had. Kun je nagaan …
Dus hoe zit dat nou, zijn en blijven die messen lekker lang scherp? Kun je ze, als dat nodig mocht zijn, met een roterend slijpsteentje van Fiskars slijpen?

24 augustus 2015 om 04:04
PACS Gebruiker

Ligt aan wat voor RVS het is. Slijpen is niet zo moeilijk, het is geen keramiek. Ook hier heb je weer betere en slechtere methoden. Enige controverse ontbreekt ook niet. Doorgaans als er enkel “RVS” genoemd wordt zou ik uitgaan van slechte kwaliteit, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn.

Overigens hebben ze bij de IKEA zeer goede messen voor vrij weinig geld. Heb zelf o.a. een vrij dure Global messenset (1 via iBood, nog bedankt iBood! :)). Zelfs een beroepskok kan prima af met IKEA messen. Eigenlijk zou ik dit dan ook aan iedereen adviseren. En als je meer ‘nodig’ hebt dan zul je er zelf genoeg vanaf weten, dus die mensen luisteren toch niet naar mijn advies ;)

24 augustus 2015 om 04:05
PACS Gebruiker

Overigens zou het goed zijn als iBood kan aangeven om wat voor staal het hier gaat. Voor de prijs mogelijk best een leuke aanbieding.

24 augustus 2015 om 01:17
QVS Gebruiker
24 augustus 2015 om 03:52
PACS Gebruiker

Leuk filmpje. Maar wel erg onprofessioneel, erg reclame gericht voor Herder’s messen, en veel misinformatie.

Elk mes kan je scherp slijpen. Maar het materiaal waaruit het mes vervaardigd is bepaald hoe lang het scherp blijft. Als je goedkoop RVS gebruikt dan blijf je slijpen. Het filmpje suggereert aan het eind dat elk mes scherp te krijgen is, en dat je dus net zo goed het goedkoopste kan kopen.

En ook Herder’s messen zijn echt niet de enige die scherp zijn. En ze roesten binnen een paar uur zwart als je ze niet gelijk afdroogt. Ander materiaal. Scherper, maar erg roestgevoelig. Heb er ook ééntje thuis. Ook een aantal andere messen, zoals van Global (die overigens ook zéér scherp uit de doos komen).

24 augustus 2015 om 09:20
kihuybre Gebruiker

“De Joseph Joseph keukengereedschapsset is gemaakt van BPA-vrij kunststof. Dit is tot 240°C hittebestendig. De set bestaat uit een groene spatel, gele spaghettilepel, paarse soeplepel, oranje schuimlepel en een rode opscheplepel. Na gebruik zijn de onderdelen allemaal in elkaar op te bergen.”

Maar op de foto zijn ze zwart-grijs. Over welke editie gaat het hier?

24 augustus 2015 om 09:40
Moderator Coert iBOOD Moderator

De messen zijn gemaakt van DIN 1.4116 Roestvrijstaal. Uit Duitsland afkomstig en veel gebruikt bij het fabriceren van keukenmessen. Als je op survival gaat zul je een hardere staalsoort voor je messen nodig hebben.

25 augustus 2015 om 20:19
PACS Gebruiker

Het is dus kortom gewoon erg goedkoop staal. Dan zou ik het zeker overslaan. Hardheid heeft weinig te maken met survival, vrij misleidend om dit dan ook zo neer te zetten. Ook in de keuken is de kwaliteit van het staal van groot belang. Dit zijn simpelweg messen van een lage kwaliteit. Op zich niet erg als je niet zo veel waarde hecht aan messen die niet goed scherp zijn, of als je regelmatig slijpen geen probleem vindt. Prijs is er ook naar dan.

24 augustus 2015 om 09:43

@kihuybre: de magnetische keukentools zijn inderdaad in het grijs. Het wordt nu aangepast. 
Excuses voor de onduidelijkheid.

25 augustus 2015 om 00:34
motormuis001 Gebruiker

Bedankt allen voor de extra info. Met het DIN-nummer ben ik eens aan het googelen geslagen. De teneur van de hits is dat heel veel afhangt van de afwerking van de messen. Dikte, vorm, harding, slijpen. Het materiaal op zich is o.k., met een paar concessies om het vaatwasserbestendig te maken. Eerlijk gezegd komen de spullen van JJ me een beetje te kermisachtig over om veel vertrouwen in die afwerking te hebben. Dus ik laat deze aanbieding maar lopen.

25 augustus 2015 om 10:05
tudolindo Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van de verschillende snijplankensets?

25 augustus 2015 om 12:04
Chibimomo Gebruiker

voor de spatels ben je hier beter af.

Edited by: Renate
De spatels waar jij naar linkt zijn geen Joseph spatels.

25 augustus 2015 om 13:35
Tikoloshe Gebruiker

Joseph Joseph Organize Nest 4 bewaardozen

De set bestaat uit drie voorraadbakken in verschillende maten; 1L, 1,9L en 3,2 liter.

Is de aangeboden set er ééntje van 3 bewaardozen met de inhoud 1L, 1.9L en 3.2L of is het de afgebeelde en in de titel vermeldde set van 4 bewaardozen met heel andere inhouden namelijk: 0.23L, 0.54L, 1.1L en 1.85L??

(zie ook: http://www.collishop.be/e/nl/cs/347011-133-joseph-joseph-4-bewaardozen-nest-3152102?gclid=CjwKEAjwpPCuBRDris2Y7piU2QsSJAD1Qv7Bumyy2i-hFN-jerODWWIKYQQdjtulfjlPocls6W9FkhoCeEDw_wcB )

Welk is het? ra ra ra…

25 augustus 2015 om 22:10
Moderator Renate Moderator

Beste, ik vermoed dat er een copy/paste fout heeft plaats gevonden.
De inhoud van de set zal naar alle waarschijnlijkheid 230 ml, 540 ml, 1,1 liter,1,85 liter moeten zijn.
Ik ga dit echter doorzetten naar iBOOD om te bevestigen.

26 augustus 2015 om 16:54

Is inderdaad een copy paste fout. Het gaat om bakken van deze afmetingen: 230 ml, 540 ml, 1,1 liter,1,85 liter

25 augustus 2015 om 14:24
RedHunter Gebruiker

Beste iBood,

is de Joseph Joseph Index Advance zoals afgebeeld in het bordeaux rood met zwarte snijplanken of zijn de snijplanken met verschillende kleuren?

Bij voorbaat dank

26 augustus 2015 om 17:15

Beste RedHunter,

De snijplanken zijn grijs met een kleurcode (zie de tabbladen op de foto).

26 augustus 2015 om 18:05
andremuller Gebruiker

Beste iBood,

De Joseph Joseph 100 RVS Kookgerei set 6-delig heeft op de ene foto een zwart handvat en op de andere een blauw handvat. Welle kleur heeft deze nu? Vindt blauw namelijk spuug lelijk voor in mijn keuken. In de specificaties staat geen kleur vermeld.

27 augustus 2015 om 13:14
HermieH Gebruiker

zit het verschil tussen de steel set en de index advance set alleen in de behuizing van de planken? En hebben de planken verschillende kleuren bij de steel?

27 augustus 2015 om 14:49
P.Vandewalle Gebruiker

Index Advance XL

Beste Ibood
Volgens de specificatie zou ik ook de index advance XL opberg cassette in het antraciet moeten kunnen kunnen bestellen.
Staat er alleen niet bij als ik de kleur moet kiezen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.