11 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

De Lightswing

De Lightswing
Multifunctioneel ophangsysteem...

...voor je hanglampen! Draaien, schuiven; dankzij de Lightswing kan je eindeloos variëren met de positie van je lampen. Of je nou af en toe je tafel een kwartslag draait, of omdat je gasten krijgt en je je tafel uitschuift - met de Lightswing zorg je ervoor dat je lamp toch midden boven de tafel hangt. Zo pas je jouw interieur wel heel makkelijk aan. Ideaal!

11 oktober 2018 om 00:03
chobinho Gebruiker

Vet handig! 1 koper single, 1 koper twin!

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 02:40
Koos.O Gebruiker

Ik maakte 40 jaar geleden al “lamphengels” met een bezemsteel en een groot schroefoog.

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 08:44
DKN86 Gebruiker

Ik verplaats wel eens mijn eetkamertafel bij bezoek. Dit is een mooie oplossing. Ik heb trouwens een filmpje gevonden hoe je deze monteert: https://www.youtube.com/watch?v=DsUr3Bfchdg&t=401s

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 09:53
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor het delen, DKN86. Voor zulke situaties is deze Lightswing inderdaad een makkelijke oplossing :-)

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 10:00
Zplus Gebruiker

Super handig zeg gelijk die plakgootjes kwijt. Schroef je deze vast op bestaande inbouw doos of moet je deze los boren/schroeven in plafond. Er hangt straks bijna 6 kilo aan lampen aan en dan hefboom kracht is dan behoorlijk groot.

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 10:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Graag verwijs ik je daarvoor door naar onderstaand montage filmpje.

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 10:20
chobinho Gebruiker

Ik heb zelf een inbouwkast gemaakt waarbij MDF platen van 40 kilo aan een rails hangen. Juiste pluggen gebruiken, het gaat prima!

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 18:12
Zplus Gebruiker

Duidelijk maar zou er we voor zorgen dat je niet door je leiding boort. Hoe krijg je hem in een hoek van 90 graden op je muur want met stukje sjabloon gaat je dat niet lukken. Ik zou zelf als ontwerper ipv gaatjes in plast sleuven gemaakt hebben zo dat je kan corrigeren.

Dacht mooie oplossing maar nu heb ik lampen met een kap over contact doos. Balen moet ik ze nog steeds inpakken bij steengrillen enz.

Beantwoorden

12 oktober 2018 om 08:26
newtastyland Gebruiker

je kunt nog wel meer aan de juiste pluggen hangen. Waar het hier om gaat is dat er een hefboom effect optreedt. Dat is iets anders dan bij je schuifdeur, waarbij de pluggen gelijkmatig over de lengte zijn verdeeld.

Beantwoorden

13 oktober 2018 om 23:05
Zplus Gebruiker

Gen idee wat je bedoeld. Heb het over het feit hoe je deze op 90 gr haaks op plafond zet tov de muur.

Beantwoorden

12 oktober 2018 om 11:50
woodbuyer Gebruiker

moeten hier 2 lampen aan hangen voor het evenwicht en gewichtsverdeling of kan er ook 1 lamp aan?

Beantwoorden

12 oktober 2018 om 11:55
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen woodbuyer,

Aan de single versie kan ook gewoon 1 lamp gehangen worden.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 oktober 2018 om 14:26
chobinho Gebruiker

Er kan ook 1 lamp hangen aan de twin inderdaad :)

Beantwoorden

13 oktober 2018 om 20:34
johndoe81 Gebruiker

@iBood, wordt er ook een zogenaamde ‘tussenring’ bij geleverd? Op de website van lightswing wordt het genoemd in een blog post en ik heb het nodig.

Beantwoorden

13 oktober 2018 om 23:18
Moderator Niek Moderator

Goedenavond jonhdoe81,

Ik durf niet te zeggen of die inmiddels al meegeleverd worden. Ze geven in het blog wel aan, dat als je een wilt hebben ze die opsturen. Dus mocht hij er niet bij zitten dan kun je altijd contact met ze opnemen. Omdat het weekend is kan ik helaas ook niet navragen of ze er al bij zitten. Wel kan ik het na het weekend nog even navragen en het antwoord hier plaatsen. Laat maar even weten of ik het voor je na moet vragen.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 00:07
johndoe81 Gebruiker

Dag Niek,

Ja graag. Het antwoord kan voor anderen ook handig zijn. Voor de duidelijkheid ; de tussenring is een soort spacer die tussen het plafond en de lightswing geplaatst wordt in het geval deze niet direct onder het stroompunt wordt gehangen maar op een willekeurig andere plek op het plafond. Hierdoor ontstaat er ruimte voor de stroomdraad en de kroonsteen voor de connectie.

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 19:17
johndoe81 Gebruiker

Ik heb net nagevraagd. Van Lightswing kreeg ik te horen dat de tussenring mogelijk nog net niet geleverd worden bij de iBood bestellingen. Dat is omdat de productie nog niet is opgestart. Maar als je het aan ze laat weten dan sturen ze er gewoon een naar je toe in zwart of wit.

Beantwoorden

18 oktober 2018 om 00:33
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor het navragen en delen van de uitkomst!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.