24 september 2015 om 00:00
iBOOD

Lucide Spots

Lucide Spots
En er was licht

Met de juiste lamp breng je sfeer in je huis en geef je een boost aan je interieur. Deze spots van Lucide maken dit makkelijker dan ooit. Iedere spot uit de collectie is een gebalanceerde mix van stijlvol design, hoogwaardig materiaal en subtiele kleuren. Bovendien is een groot aantal voorzien van energiezuinige (led)lampen. Kijk snel welke spots een toevoeging vormen voor jouw interieur!

24 september 2015 om 07:34
diebeest Gebruiker

Da’s wel een hele mooie korting, als ibood zelf ze voorheen voor het dubbele heeft verkocht.

24 september 2015 om 07:45
-JohanS- Gebruiker

Ik heb een tijd geleden spotjes van Lucide gekocht via iBood, ben er best wel tevreden van.

@iBood: enkele van de ledspotjes die ik kocht flikkeren soms. Hoe is de garantie hierop geregeld? Moet ik het hele pakket terugsturen of kan ik ook enkel de kapotte spotjes terugsturen?

24 september 2015 om 09:34
Moderator Renate Moderator

Beste -Johans-
heb je op de spots toevallig een dimmer zitten?
bij het gebruik van een dimmer moet je goed opletten nl of de juiste dimmer bij de juiste lamp gebruikt.
Mocht er geen dimmer tussen zitten en er flikkeren soms lampjes, controleer dan of de lampen er goed in zitten.

Blijft het probleem nog altijd bestaan, neem dan contact op met de klantenservice.

Meestal wordt een compleet pakket geretourneerd, maar ik heb geen zicht op garantie afhandelingen.
Dit zul je dus even met de klantenservice moeten bespreken.

24 september 2015 om 08:48
drpsgk Gebruiker

jammer inderdaad dat er blijkbaar nog wat vanaf kan…… je voelt je als eerdere kooper inderdaad genaaid door iBood!

24 september 2015 om 09:31

Beste Dorpsgek (vrijheid van invulling klinkers ;) )
De deal waar je naar refereert is een mooi voorbeeld dat ik jullie kan geven waarin duidelijk zichtbaar is dat iBOOD het inkoopvoordeel doorberekend aan de klant. Achter de schermen werken de inkopers elke dag aan nieuwe deals. De deals worden altijd eenmalig gesloten met de leveranciers. Elke keer dat een product voorbij komt, worden er dus nieuwe prijsafspraken gemaakt. Deze keer hebben de inkopers meer kunnen “afdingen” dan vorige keer. Dit wordt dan altijd doorberekend naar de klant. (het was natuurlijk makkelijk geweest om gewoon de oude prijs te hanteren, maar zo werkt iBOOD niet)

het is idd jammer voor de klanten die alreeds een keer het product hebben gekocht, maar het is altijd mooi voor de koper van nu.

Een ding is zeker, de inkopers zullen zich altijd inzetten om de laagst mogelijk prijs te behalen. Soms kunnen ze dan wel eens een superdealtje slaan.
Goed voor iBOOD, en dus ook goed voor de kopers.

24 september 2015 om 13:19
diebeest Gebruiker

Vind je zelf van 60 naar 30 niet meer een beetje van, bad deal voorheen ? (is nog eens 50 % eraf)

24 september 2015 om 14:08

Er kunnen vele reden voor zijn dat een leverancier een product ineens een heel stuk goedkoper aanbied. De reden bij deze deal weet ik niet, maar denk bijv aan overstock, nieuwe komende productie lijnen, uitgefaseerde producten, combi deals enz enz.
Het is dus niet ongebruikelijk dat een product ineens sterk dropt in de inkoopprijs. Ja, zelfs de helft goedkoper is mogelijk.

Let op, dit zijn enkel voorbeelden, zoals gezegd weet ik het bij dit product niet.

24 september 2015 om 09:51
Robbertvdb Gebruiker

Hallo Renate,

Zijn deze spots (lucide kroze 3-spot) ook geschikt voor een badkamerruimte?

groet

24 september 2015 om 10:02

Beste Robert,
de lucide kroze 3 spots hebben een IP waarde van 21.
Wat is een IP waarde bij lampen? De IP waarde geeft aan in welke zone een lamp geplaatst mag worden.
Het nummer bestaat altijd uit 2 cijfers.

Het eerste nr geeft aan hoeveel stof er in het armatuur kan binnendringen, en het 2de cijfer geeft aan in welke mate er vloeistof binnen kan dringen.
Dit laatste is in een badkamer natuurlijk belangrijk. Hoe hoger het 2de getal hoe dichter het armatuur en des te beter het is voor badkamer gebruik.

Zie ook deze info.

Feitelijk wil het zeggen dat de Kroze 3 tegen druppel water is beschermd. Je kunt hem dan ook gebruiken, maar alleen als je zorgt dat deze niet te dicht bij de douche zit en er niet al te veel stoom in de badkamer blijft hangen. Boven de wastafel zou geen enkel probleem mogen zijn.

25 september 2015 om 08:36
bariman Gebruiker

@ Renate: “Boven de wastafel zou geen enkel probleem mogen zijn”.

Dit is niet wat een aspirant koper wil weten. Wat er staat geeft namelijk geen zekerheid. Het kan wel of het kan niet.

24 september 2015 om 11:12
frister Gebruiker

Zijn de Delis 2 spotjes ook gemakkelijk aan de muur te bevestigen of zijn ze alleen geschikt voor bevestiging aan het plafond?

bij voorbaat dank voor de reactie.

mvg

25 september 2015 om 12:26
Moderator Eveline iBOOD Moderator

DHi frister! De Delis 2-lichts kan prima aan een wand worden bevestigd!

24 september 2015 om 11:39
Mischa23 Gebruiker

Hi,

ik wil graag 6 spotjes bestellen maar ik kan er maar max 4 aanvinken. Hoe kan ik er 6 bestellen?

het gaat om de Lucide – kroze-1-spot

mvg mischa

24 september 2015 om 12:17

Hoi Mischa23,

om er meerdere te bestellen plaats je eerst de max. hoeveelheid in je winkelmandje. klik erna op verder winkelen en je kunt het overige aantal ook in het winkelmandje plaatsen. Vervolgens kun je dan afrekenen.

24 september 2015 om 12:33
Mischa23 Gebruiker

dat heb ik meerdere keren geprobeert maar dat werkt dus niet… :(

24 september 2015 om 13:49
ame1234 Gebruiker

Hallo,

Hoe zit het met de afmetingen van de voetplaat? (Ludice tala)

Vorige keer heb ik Lucide pariss besteld, dat was een teleurstelling. De voetplaat was veel smaller dan de doos in mijn plafond. Dus alles terug gestuurd.

25 september 2015 om 13:03

oh, dat is zonde inderdaad! De voetplaat is 11 x 11 centimeter

25 september 2015 om 08:04
JEEBOB12 Gebruiker

Hallo, mooie deal.

Kunnen deze probleemloos gestuurd worden door een dimmer aan de aan/uit knop ?  Zonder flikkeren uitvallen…

Thx

25 september 2015 om 11:55
philippe.verhaegen Gebruiker

Welke lampfitting heeft de

Lucide Delis 3-spot ?

Lucide Delis 3-spot

Lucide Delis 3-spot

Hi, een lampfitting is niet van toepassing, omdat hij voorzien is van geïntegreerde LED.

25 september 2015 om 11:58
philippe.verhaegen Gebruiker

Dimbaar ?

Niet dimbaar

25 september 2015 om 13:43
MaartenAkerboom Gebruiker

wel dimbaar met capactieve (fase afsnij) dimmers.

dimmen gloeilampen, 230 volt halogeenlampen, 12 volt halogeenlampen met een elektrische transformator en dimbare ledlampen.

25 september 2015 om 13:44

deholgeen bedoelde ik dan…

25 september 2015 om 14:04

bron: http://www.lampenwereld.nl/dimbare-lampen-dimmen

specificatie: http://www.lampenwereld.nl/project-opbouwspot-wit-12-cm-1-lichts-by-lucide

26 september 2015 om 07:50
jano22 Gebruiker

Jammer dat ze 220 volt zijn !!   terwijl we hier al meer dan 230 volt hebben met een marge van 10%   niet bruikbaar dus …

26 september 2015 om 18:01
sperwernl Gebruiker

Kunnen de led lampen nadien vervangen worden?

27 september 2015 om 15:50
Giobbe Gebruiker

Dit wil ik ook graag weten!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.