28 september 2015 om 00:02
iBOOD

Grohe Heetwaterkranen & Kranen

Grohe Heetwaterkranen & Kranen
Kokend water uit de kraan

Kokend water rechtstreeks uit de kraan. Hoe makkelijk wil je het hebben? In een handomdraai een pan kokend water, snel een pot thee zetten, geen waterkoker meer op het aanrecht: de keukenkranen van Grohe maken het mogelijk. iBOOD biedt verschillende klassieke, stijlvolle modellen voor een aantrekkelijke prijs. Op zoek naar een een simpelere wastafelkraan of keukenkraan? Neem dan ook zeker een kijkje in deze Flash Sale!

28 september 2015 om 00:33
explorerart Gebruiker

Ik kan geen keuze maken. Wat is nu het verschil tussen de soorten boilers? Behalve dan het aantal liters?

Zit er een verschil in gebruik?

28 september 2015 om 09:35
Official Product Expert Grohe-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Exploreart,

Er is een 4 liter boiler, deze geeft alleen kokend water. Daarnaast is er een 8 liter boiler, die geeft naast kokend, ook warm water.

28 september 2015 om 01:19
pippe31 Gebruiker

Beste Ibood,

Komt de 8 liter ook nog voorbij? Of een 6 liter met chromen kraan? Want ik vind supersteel gewoon niet zo mooi en wil eigenlijk wel de liters hebben..

28 september 2015 om 09:06
pippe31 Gebruiker

Ha ik zie het al: de 6 liter IS de 8 liter boiler… nu alleen nog chroom in plaats van supersteel dus!!
Want naast dat het minder mooi is, zie ik dat hij daardoor ook maarliefst 200 euro duurder is dan de vorige IBOOD en dat vind ik wel erg veel hoor..

28 september 2015 om 08:38
ingewilgenhof Gebruiker

Wat is het verschil tussen chroom en Supersteel?

Daarnaast lijkt het alsof de boilers met elkaar vergeleken worden bij sommige in totale liters (4L) en sommige in kokend water liters (3 en 6L)

28 september 2015 om 09:38

Goedemorgen ingewilgenhof,

Het verschil is als volgt, Chroom is glimmend, Supersteel is RVS-kleur.

28 september 2015 om 09:33
Moderator Coert iBOOD Moderator

Best Inge,

Het gaat inderdaad om 8 liter boilers. Deze boilers produceren 6 liter kokend water.
De 4 liter boilers produceren 3 liter kokend water.

28 september 2015 om 09:46
p.pedro Gebruiker

Is interessant en praktisch, maar om de boiler continue op kook temperatuur te houden zal dit wel veel energie verbruiken?

28 september 2015 om 11:38

Goedemorgen p.pedro,

Integendeel. Het hangt af van hoevaak je kokend water gebruikt. Hoe vaker je het gebruikt, hoe meer energie je bespaart. En niet alleen energie, ook water.  De waterkoker bijvoorbeeld draait altijd op vol vermogen van 2100 watt. Vaak gebruikt men ook te veel water en wordt het restant weggegooid.

GROHE Red heeft een piekvermogen van 2100 watt. Die wordt alleen verbruikt wanneer de boiler helemaal leeg is en volledig moet worden verwarmd naar 100 graden. Wanneer het water op temperatuur is, kost het bijvullen en op temperatuur brengen nog nauwelijks energie. Het op temperatuur houden (stand-by stand) verbruikt 24 watt. Ook gebruik je altijd de juiste hoeveelheid water!

Kortom, zeker energiezuinig en waterbesparend!

28 september 2015 om 10:48
Terrykramerfreher Gebruiker

Moet en/of kan er aan de boiler nog wel een warmwateraansluiting aangesloten worden of is dat nu overbodig geworden?

28 september 2015 om 11:49

Goedemorgen Terrykramerfreher,

De boiler zelf moet gevuld worden met koud water. Vervolgens geeft de 4-liter boiler alleen kokend water. De warm watertoevoer voor de kraan komt dan van uw reguliere warmwatertoestel. De 8-liter boiler geeft kokend water EN warm water.

Voor aansluitschema’s kunt u terecht op http://downloads.grohe.com/files/nl/pdf_document/GROHE_Red_Installation_example.pdf

28 september 2015 om 12:54
diebeest Gebruiker

Waarom is de RVS/super-steel variant zoveel duurder als de chroom variant?

28 september 2015 om 13:17

Goedemorgen Diebeest,

Dat heeft te maken met het feit dat de productiekosten hoger zijn voor de supersteel-variant.

28 september 2015 om 16:47
micknebauer Gebruiker

Als ik het goed begrijp, bij de 3 en 4 liter variant, heb je je oude warmwater bron die 20m van de kraan zit nog steeds nodig??

Hoeveel kokendwater zit in de 3 liter versie?? en waarom geen uitgebreid omschrijving bij de kleintjes??

28 september 2015 om 17:00

Goedemiddag,

De 4-liter boiler geeft 3 liter kokend water en géén warm water. het warm water moet in dat geval van het reguliere warm watertoestel komen.

Voor meer informative kunt u natuurlijk altijd terecht op onze website http://www.grohe.nl

29 september 2015 om 14:50
drugsbaron Gebruiker

Ik heb zelf de 4 liter versie en ben super tevreden! Reden is dat ik (zeker in de zomermaanden) meer liters warm water nodig heb dan de 8 liter boiler. Letten jullie er wel op dat je warm water leiding bij het plaatsen van de 8 liter versie bij de hoofdleiding afdopt! En dus niet in het keukenkastje! Dit ivm stilstaand water en kans op bacteriën in de loze leiding!

29 september 2015 om 22:06
FKarso Gebruiker

Beste productexpert, kan de boiler (4L) ook liggen gemonteerd worden of moet dit perse staand.

30 september 2015 om 13:34

Goedemiddag FKarso,

De boiler kan alleen staand geplaatst worden.

30 september 2015 om 20:11
pitrak Gebruiker

Hallo,

ik ben blijkbaar net te laat om te bestellen – de 4l variant is niet bruikbaar voor ons.

Is er een wachtlijst voor als iemand zijn bestelling nog zou annuleren?

30 september 2015 om 20:22
Moderator Renate Moderator

Hallo pitrak,

Neen, helaas heeft iBOOD een dergelijk systeem nog niet. Wel is dit door moderator kris reeds op het wensenlijstje voor de toekomst geplaatst. Of het technisch ooit gaat gebeuren kan ik echter niet beloven.

Groetjes

Renate

1 oktober 2015 om 09:02
johngijbels Gebruiker

Hoe zit dat met die 3L variant supersteel. Heb je dan maar 2L ter beschikking?

1 oktober 2015 om 10:52

Dat zal ook iets minder dan 3 liter zijn, John. Op het moment dat je kokend water tapt, stroomt er ook koud water in de boiler. Als je doortapt, zal de temperatuur dus op den duur onder het kookpunt komen. Als je van plan bent om pannen te vullen dan kun je beter een 4L boiler nemen dus. De Grohe Red met C-uitloop met 4L boiler is nog niet uitverkocht. Anders moet je wachten tot we weer een Grohe Flash Sale gaan doen.

1 oktober 2015 om 13:24

Goedemiddag johngijbels,

Er is alleen een 8 of 4 liter variant beschikbaar. De boiler van 8 liter geeft ca. 6 liter kokend water en de boiler van 4 liter geeft ca. 3 liter kokend water. De door jou genoemde 3 liter betreft dus al het aantal liters kokend water.

@Coert iBOOD: Sorry, maar ik moest je hier even “corrigeren”

1 oktober 2015 om 15:38

Fair enough:-)

1 oktober 2015 om 21:28
djempi Gebruiker

Van wat is het binnenwerk van de wastafelmengkraan ?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.