12 november 2018 om 00:01
iBOOD

Breazz Dierenhuiden

Breazz Dierenhuiden
Met huid en haar!

Vroegâh, toen het vlees nog op tafel stond en de huid op de vloer lag. Die tijd komt weer he-le-maal terug! Knisperend vuurtje, een goed gesprek onder het genot van een goed glas wijn met onder je voeten uiteraard een van deze sfeervolle dierenhuiden.

12 november 2018 om 00:12
pluk335 Gebruiker

Triest dat Ibood deze troep verkoopt.

Beantwoorden

12 november 2018 om 00:47
Moderator Paul Moderator

Waarom is dit triest? De dieren worden niet speciaal geslacht voor de huiden. Het is juist “duurzaam” om de huiden die overblijven na de slacht voor andere doeleinden, niet als afval weg te gooien.

Beantwoorden

12 november 2018 om 10:20
Susantigoon Gebruiker

Je hebt recht op jouw mening pluk,

maar het feit dat iedereen recht heeft op een mening betekent niet dat die mening er ook echt toe doet…

Beantwoorden

12 november 2018 om 03:03
Hooilander Gebruiker

Twijfel, twijfel..

3maal is scheepsrecht..

Zal Brown-white nu wel Brown-white zijn??

Of krijg ik weer Dark Brown-white bezorgd?

Beantwoorden

12 november 2018 om 08:27
Moderator Jim Moderator

Hi Hooilander!

Ik begrijp dat je een verkeerde levering hebt gehad vorige keer? Excuses!
Voor de zekerheid zal ik bij iBOOD nog even aangeven dat dit de Brown-White en niet de Dark Brown-White versie is :-)

Groet!

Jim

Beantwoorden

12 november 2018 om 09:11
Hooilander Gebruiker

Klopt en de keer daarvoor ook!

Dus tof dat je het aan gaat geven, maar ik heb de indruk dat de etiket stickers al niet kloppen, daar stonden namelijk beide keren wel Brown-White op..   :-s

En het is niet dat ik kleurenblind ben of zo!! ;-)

Groeten

Beantwoorden

12 november 2018 om 09:59
Moderator Jim Moderator

Hi Hooilander!

De EAN’s van de producten matchen met de aangegeven kleur. Vanuit iBOOD wordt ook aangegeven dat het wel een natuurproduct is en de kleuren dus iets kunnen afwijken! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 november 2018 om 12:08
Hooilander Gebruiker

Hoi Jim,

Inderdaad natuurproduct “iets” kleurverschil.. de verschillen die ik had kan je zo zelf nakijken..

http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/product-specs/42908/155312/breazz-dierenhuid-koe.html

Bij foto’s => Brown-white scroll door heb je Dark-brown-white ;-)

Dat kleurverschil had ik tot 2 x toe, dan zou ik me bij ibood toch wel een beetje zorgen maken als men dat “iets” kleurverschil noemt :-/

Een EAN hoeft niet te matchen als die niet klopt.

Maar afgezien daarvan ben ik blij met jullie :-)

Groeten

Beantwoorden

12 november 2018 om 13:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Hooilander,

We hebben dit zojuist uitgezocht en de kleuren staan goed. Het kan echter gebeuren dat de leverancier een huid als brown-white bestempelt, terwijl jij deze eerder dark-brown-white vindt.

Ik ben niet bekend met jouw specifieke case, maar kan je wel meegeven dat de kleuren goed gekoppeld staan.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

12 november 2018 om 16:05
Hooilander Gebruiker

Hoi Bas,

Wat de leverancier vindt, doet er niet toe.

Ibood biedt aan, dus ibood neemt een klant serieus of niet.. ik plaatste het bericht om een misstand aan te kaarten, waarvan je zou kunnen zeggen in het kader van de klantenservice “daar moeten we wat mee” maar wellicht is dat minder belangrijk bij jullie.

Als Ibood datgene aanbiedt wat in de vorige meegestuurde link staat, dient dat ook te kloppen.. Het is geen welles, nietes.. 2x over is mij anders eleverd dan dat er staat aangegeven..

Echt meningen doen er niet toe.. bekijk die 3 afbeeldingen van Brown-white en vergelijk de kleur met die ene foto van de Dark-brown-white.. dat was steeds weer het verschil.. heeft niks met stempels en vinden te maken.

Ibood, dient het door te geven aan de leverancier dat leveringen niet kloppen of de gegevens op de pagina aan te passen.. wil het er best een laatste keer op gokken maar vrees dat ik wederom bedrogen uitkom en wederom zal retouneren..

Mocht je denken, we hebben dit niet eerder gehoord, horen er niemand over, etc. Kan kloppen sommige mensen vinden het te veel gedoe of wel prima, of ik heb gewoon steeds pech. ;-)

Maar wel fijn dat jullie reageren!

Werk ze nog even! :-)

Vriendelijke groeten,

En groetjes!

Beantwoorden

12 november 2018 om 17:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Hooilander,

In mijn vorige bericht heb ik geprobeerd aan te geven dat we dit direct hebben gecheckt, om fouten te voorkomen. Dit hebben we zowel intern (o.a. systeemtechnisch) en extern (bij onze leverancier) gedaan. Hierbij hebben we tevens gekeken of er meer meldingen zijn binnengekomen.

Zoals ik aangaf ben ik niet bekend met jouw individuele case, maar mocht dit probleem nog niet zijn opgelost, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

12 november 2018 om 06:27
danielwilten Gebruiker

Uit welke slachterij(en) zijn deze huiden afkomstig? En waar zijn de betreffende dieren grootgebracht? Wat voor leefomstandigheden horen erbij?

Niets verkwisten vind ik uitstekend, maar dan nog kun je wel zorgen dat je je best doet alleen waar te kopen waar de dieren niet op de meest trieste wijze zijn behandeld.

Als dit bijprodukten van een hele nare industrie zijn dan sla ik over, hoor dus graag wat achtergrond. Uit de omschrijving kan ik hier niets over opmaken.

Beantwoorden

12 november 2018 om 08:36
Moderator Jim Moderator

Hi Daniel!

Ik ga dit bij iBOOD proberen te achterhalen!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

12 november 2018 om 10:27
Susantigoon Gebruiker

Ik heb begrepen dat ze zijn opgegroeid met Vivaldi en Albinoni (zeker géén Mozart!) op een biodynamisch dieet en dat elke maand de hoefjes-pedicure langskwam…

Beantwoorden

12 november 2018 om 11:09
Moderator Jim Moderator

Hi Daniel :-)
Hierbij het antwoord:

“Alle vachten uit het assortiment van BREAZZ zijn afkomstig van huiden als afvalproduct van de vleesverwerkende industrie. In geen enkel geval worden dieren geslacht puur en alleen ten behoeve van de verkoop van de vacht.De verschillende huiden komen uit verschillende continenten (zuid-amerika, europa, australië ) van beesten die een vrij leven hebben gehad : dit vee wordt niet opgehokt, maar leeft op grote uitgestrekte weides, tundras of pampas.Na het slachten worden de huiden meteen geconserveerd om vervolgens in de verschillende looierijen tot vacht te worden verwerkt. Alle looierijen voldoen aan de zogenaamde REACH norm 1.1 . Dit betekent dat de vachten geen schadelijke stoffen bevatten conform de Europese wetgeving.”

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:10
Susantigoon Gebruiker

Gewoon een enorm zinloze discussie,

want het doet er simpelweg niet toe of primair de huid/leer en secundair het vlees het oogmerk is of andersom, mits alles maar wordt benut èn de dieren respectvol worden behandeld gedurende het hele traject.

Beantwoorden

13 november 2018 om 06:29
danielwilten Gebruiker

Dank je voor het nagaan, helaas zal er niets te achterhalen zijn over leefomstandigheden en omstandigheden in de slachterijen daar het van over de hele wereld kan komen. Ik laat hem aan me voorbij gaan (moet een ieder zelf weten).

Beantwoorden

12 november 2018 om 07:25
hupkedupke Gebruiker

Sowieso nooit begrepen wat er ‘gezellig’ aan is om de restanten van een dood dier in huis te hebben. Ieder zijn ding denkik…

Beantwoorden

12 november 2018 om 07:41
tomverbinnen Gebruiker

Echt weer zo’n binnenkomer LOL. En jij hebt natuurlijk niks van leder in je huis of lederen kleding?

Beantwoorden

12 november 2018 om 21:44
hupkedupke Gebruiker

@tomverbinnen(komer)

Zeker wel, ik heb lederen schoenen en geen geitenwollen sokken. Ook een lederen riem in mijn niet ecologische jeans . Het gaat mij niet om het gebruik van dieren, maar de vraag of je het gezellig vind om een dood dier aan te treffen op de vloer van je kamer.

En neen, riem en schoenen zijn zeker niet gezellig, wél functioneel…

Beantwoorden

12 november 2018 om 23:24
DornoD Gebruiker

Een hertenkop met gewei aan de muur als kapstok kan ook erg functioneel zijn. :-) Gezellig!

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:15
Susantigoon Gebruiker

De meeste dode dieren heb ik in de koelkast en in blik. Vanmiddag nog minstens 50 dode dieren verorberd: 3 haringen en een broodje Hollandse garnalen…

Beantwoorden

14 november 2018 om 10:14
Riciardo Gebruiker

Wat is het verschil tussen de 2 typen koeiehuiden? De goedkoopste is het grootst…

Beantwoorden

14 november 2018 om 10:20
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Riciardo,

De goedkoopste versie heeft een vrijwel egale kleur. Verder zijn ze qua afmetingen gelijk. Dit stond inderdaad niet helemaal goed en hebben we zojuist aangepast.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.