13 november 2018 om 00:00
iBOOD

Designklokken

Designklokken
LEFF Amsterdam en NeXtime

Het leven is te mooi om het uur te zitten aflezen op een saaie klok. Kun jij je wel in deze stelling vinden? Dan zijn deze wandklokken van LEFF Amsterdam NeXtime helemaal iets voor jou! Kies vandaag nog voor kwaliteit en design van Nederlandse bodem.

13 november 2018 om 00:28
hgoor Gebruiker

Zeg, die NeXtime Wandklok World Time Digit; werkt die op 220v? Batterijen? Tot welk jaar gaat ie?

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:43
Moderator Paul Moderator

De klok werkt op netstroom via de meegeleverde adapter met 1,8m kabel. Geen batterijen nodig.

Tot welk jaar de klok doortelt is niet bekend, maar zal nog vele vele jaren zijn.

https://nextime.eu/nl/wandklokken/world-time-digit-55×36cm.html

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:31
midde036 Gebruiker

Zijn de klokken radio controlled (radiogestuurd)?

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:46
Moderator Paul Moderator

De klokken in deze flashsale zijn niet radio controlled.

Beantwoorden

13 november 2018 om 00:54
Susantigoon Gebruiker

Waarom zouden ze, is extra storingsgevoelig. Gewoon 220-230V aan 50Hz (en die Hz-en worden ’s nachts ‘bijgeleverd’ waardoor de nauwkeurigheid op peil blijft).

Beantwoorden

13 november 2018 om 01:11
hobbix Gebruiker

Behalve als Servie en Kroatie bonje krijgen dan loopt in Europa alles ineens achter omdat de 50Hz niet klopt. Die radio controle werkt erg goed. Klokken staan bij mij altijd op de seconde op tijd. En dat al een jaar of vijftien. Dus absoluut niet storingsgevoelig.

Beantwoorden

13 november 2018 om 10:21
Susantigoon Gebruiker

Klopt @hobbix, ook al was dat de eerste keer in pakweg 60 jaar… 1 – 0 voor jouw   ;-)

Beantwoorden

14 november 2018 om 17:06
hgoor Gebruiker

@Susantigoon Voor JOU (niet jouW)…

1:0 voor mij…

Beantwoorden

13 november 2018 om 07:05
arne_vn Gebruiker

Ooit zo’n Leff Hazy besteld, was stuk in doos aangekomen (mechanisme was los), contact opgenomen met de klantendienst, nooit iets van gehoord. Top-service!

Beantwoorden

13 november 2018 om 09:36
Moderator iBOOD Webcare Moderator

Beste arne_vn,

Wat vervelend dat het destijds niet goed opgelost is. We hebben je een email gestuurd om te kijken of we het alsnog voor je op kunnen lossen.

Met vriendelijke groeten, 
iBOOD Webcare Team

Beantwoorden

13 november 2018 om 08:08
Paul2642 Gebruiker

Heb de Leff Amsterdam eerder gekocht omdat deze zo lekker stil is. Klok was wel dikker / dieper dan ik had verwacht (6cm). Klokt werkt prima.

Beantwoorden

13 november 2018 om 09:52
Kruiswijk Gebruiker

Goed punt.

@Moderator, kun je in de specificaties ook aangeven wat de dikte is van de Leff Amsterdamklokken is?

Beantwoorden

13 november 2018 om 10:05
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Kruiswijk,

Ik ga het even doorgeven of de dikte erbij vermeld kan worden.

Beantwoorden

13 november 2018 om 12:25
Sorb0 Gebruiker

Ander product, maar zelfde lijn, dikte is volgens deze website 6,2cm. https://www.fonq.nl/product/leff-amsterdam-tone-wandklok-35-cm/45254/

Beantwoorden

13 november 2018 om 14:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

De LEFF Amsterdam klokken hebben de volgende dieptes:
• One
o 25: 6 cm
o 35+45: 7 cm
• Tone: 7 cm
• Inverse: 13 cm
• Hazy: 7 cm
• Tile: 14 cm
• Felt: 10 cm
• Felt two 12 cm

Edited by: Bas iBOOD
De eerder gecommuniceerde afmetingen bleken niet helemaal correct, dit hebben we zojuist aangepast.

Beantwoorden

14 november 2018 om 07:06
ba.stiaan.be Gebruiker

Bij de NeXtime Wandklok World Time Digit vraag ik me wel af hoe dat zal werken in de toekomst. Er staat in de omschrijving dat er slechts 1 tijdzone moeten worden aangepast bij een wissel van winter- & zomeruur maar nu er sprake is van deze af te schaffen (en dat elk land apart kan kiezen welke tijd ze volgen), lopen we dan niet het risico dat de vooraf ingestelde tijdsverschillen niet meer kloppen?

Beantwoorden

14 november 2018 om 07:13
ba.stiaan.be Gebruiker

Ik heb intussen zelf het antwoord gevonden in de handleiding, blijkbaar kan je per tijdzone de klok nog eens apart juist zetten.

Beantwoorden

16 november 2018 om 10:42
Moderator Jelle Moderator

Gelukkig heb je het antwoord zelf gevonden.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 november 2018 om 09:40
mvanmaarle Gebruiker

Vraag mbt NeXtime PROJECTOR klok:

- wat is het verbruik van de klok

- Als ik de klok op twee meter van de wand plaats, is hij dan overdag nog goed zichtbaar (projectie niet op een wand waar de zon op schijnt ;)

- wat zal de diameter zijn indien indien de klok twee meter van de muur af staat (min. en max.?)

- Past de felheid zich aan? (aan de omgevingslicht)?

Uw reactie wordt gewaardeerd ;)

Beantwoorden

14 november 2018 om 09:49
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mvanmaarle,

Je kunt de felheid van de klok zelf instellen, dus afhankelijk van de afstand dat je hem van de muur zet, kun je dit afstellen. Je overige vragen vraag ik even voor je na. Ik heb op de website van NeXtime kunnen vinden dat de maximum diameter 1,5 meter is.

Het verbruik hebben we niet kunnen achterhalen, maar het gaat om LED, dus het is wel duurzaam. Op twee meter van de wand is hij nog goed zichtbaar, er moet alleen niet teveel zonlicht bij komen. De diameter zal dan ongeveer 60/65 cm zijn. De felheid past zich niet automatisch aan, dit kun je wel handmatig doen.

Beantwoorden

14 november 2018 om 18:20
Manu0409 Gebruiker

It will be a brain teaser when the 28 adopt another summer time or winter time in 2019 or 2020…

Beantwoorden

14 november 2018 om 23:37
Moderator Paul Moderator

Not that much.. according to the manual it is possible to adjust each timezone individually, without hurting your brain. :)

Beantwoorden

15 november 2018 om 08:55
tommert38 Gebruiker

Hoe zit de achtergrond bevestigd van de grijze Tone 35? Is dit geplakt papier of gespoten, of nog anders? Bij de vorige Leff klok zitten er allemaal luchtbellen achter de achtergrond, niet heel fraai dus.

Beantwoorden

15 november 2018 om 08:58
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen tommert38,

Het is gelamineerd karton dat verlijmd is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.