11 oktober 2015 om 00:02
iBOOD

Chuango Alarmsystemen

Chuango Alarmsystemen
Chuango Alarmstemen: gemak en veiligheid!

Met een alarmsysteem van Chuango heb je geen beveiligingsbedrijf meer nodig. Deze systemen zijn volledig draadloos en gemakkelijk te installeren en te besturen via de gratis Chuango App voor Android of iOS! Klein budget? Geen probleem! Begin met een eenvoudig systeem, om het later uit te breiden naar een volwaardig alarmsysteem, dat je waarschuwt via telefoon en SMS, waar je ook bent! Alle onderdelen van Chuango zijn gemakkelijk met elkaar te koppelen!

11 oktober 2015 om 00:45
Pat on the net Gebruiker

Geeneens doormelding via een App of over IP….?!?!
Jammer…

11 oktober 2015 om 00:56
Official Product Expert Chuango-Expert Official Product Expert

Hoi Pat on the net, het systeem instellen en bedienen gaat via de gratis app voor Android of iOS. Meldingen zullen altijd worden verzonden per SMS. Dit betekent dat je altijd en overal een melding zult krijgen van een alarm omdat je altijd wel bereik hebt in binnen en buitenland (uitzonderingen daargelaten). Een push melding vereist een internetverbinding en is nog altijd minder betrouwbaar dan SMS. Vooral net als je op vakantie in het buitenland zonder internetverbinding zit.

11 oktober 2015 om 01:20
capthook Gebruiker

Welke is beter de cg-b11 of de cg-G5?

11 oktober 2015 om 01:35

Hallo Capthook,

Het grote verschil tussen de CG-G5 and CG-B11 is het feit dat de B11 een display heeft en de optie GPRS ondersteund om het systeem in- of uit te schakelen. Daarnaast heeft de CG-B11 naast ingebouwde GSM-module ook en vaste lijn aansluiting en de CG-G5 belt en sms alleen naar buiten via een simkaart. De CG-G5 heeft standaard 2 DWC-102’s (magneetcontacten) in de basisset opgenomen, terwijl de CG-B11 er maar één heeft. De statistieken zeggen dat de verdeling van aanschaf tussen de G5 en de B11 ongeveer 80-20 is in het voordeel van de CG-G5.

11 oktober 2015 om 02:33
alexanderthijssen Gebruiker

Moet u niet slapen?

11 oktober 2015 om 11:19

Ik heb heerlijk en veilig geslapen met een Chuango systeem die de wacht houdt :).

11 oktober 2015 om 02:55
Aficior Gebruiker

Geachte Chuango-Expert,

Dank u voor uw goede antwoorden.

Zijn er componenten die op batterijen werken in plaats van accu’s?

Wanneer de accu’s of batterijen leeg raken, geven de apparaten dan een signaal af, zodat je weet dat je die dient op te laden of te vervangen?

11 oktober 2015 om 10:42
pieter154 Gebruiker

Alle componenten werken op AA batterijen. Alleen in het alarmsysteem zelf zitten 2 accu’s (g5), dit is type bl5c uit de Nokia toestellen.
Ik heb onlangs één batterij leeg gehad en kreeg toen een sms melding dat de batterij van sensor … leeg raakt.

11 oktober 2015 om 10:49

Beste Aficior,

Pieter154 beantwoord grotendeels de vraag. Ik kan bevestigen dat er een SMS wordt gestuurd met de zelf ingestelde sensornaam of nummer (indien niet ingesteld) als de batterij vervangen moet worden.

11 oktober 2015 om 06:26
fneels Gebruiker

Kan ik het systeem ook uitbreiden te een goedkopere prijs?

11 oktober 2015 om 10:53

Nu in de iBood sale kan je ook de Chuango CG-105S vinden voor een zeer aantrekkelijke prijs. Al deze componenten kunnen met het G3, G5 en B11 systeem worden gekoppeld. De accessoires kunnen met een klik worden aangemeld en het ‘basisstation’  uit de CG-105S kit wordt een sirene die u overal binnenshuis direct in het stopcontact kunt plaatsen.

11 oktober 2015 om 07:05
Khen Rigzin Gebruiker

beste

Daarnaast heeft de CG-B11 naast ingebouwde GSM-module ook en vaste lijn aansluiting en de CG-G5 belt en sms alleen naar buiten via een simkaart. De CG-G5 heeft standaard 2 DWC-102’s (magneetcontacten) in de basisset opgenomen, terwijl de CG-B11 er maar één heeft. De statistieken zeggen dat de verdeling van aanschaf tussen de G5 en de B11 ongeveer 80-20 is in het voordeel van de CG-G5.

hier wordt niets van vermeld bij de uitleg specificaties.

CG G5 heeft ook maar 1 magneet contact voor een raam te beveiligen
Gelieve hier verder op toe te wijden

11 oktober 2015 om 11:02

De CG-G5 wordt bij iBood geleverd met 2 DWC-102 raam/deur magneetcontacten. Het klopt dat in de specificaties ‘1x’ staat, dit is niet correct. Je krijgt dus nog meer voor hetzelfde geld ;).

11 oktober 2015 om 07:07
Khen Rigzin Gebruiker

klopt de uitleg dan niet bij specificaties over de cg g 5 ?

11 oktober 2015 om 11:04

Correct, enkel dit cijfer. Zie het antwoord hierboven.

11 oktober 2015 om 09:21
olivierfornier Gebruiker

Goedemorgen,

Is het ook mogelijk om meerdere losse Chuango seinsoren (elders) te bestellen en eraan te koppelen?

Groet, olivier

11 oktober 2015 om 10:39
pieter154 Gebruiker

Dit kan zeker, het systeem is identiek aan het eminent systeem dus ook deze sensoren kun je aanschaffen. Ik heb zelf bij een grote webwinkel met een mooi nieuw magazijn in zwolle de eminent deurcontacten (slechts € 11,- per stuk) besteld en deze functioneren prima.

11 oktober 2015 om 10:55
mrkchang Gebruiker

Handig om te weten. En op welke webwinkel doelt u?

12 oktober 2015 om 12:10
pieter154 Gebruiker

Gezien het feit dat mijn antwoord op uw vraag weg is denk ik dat ik hier geen namen mag noemen :(
Maar met de hint die ik gaf is het makkelijk te googlen..

12 oktober 2015 om 16:21
mrkchang Gebruiker

Ik dacht  …kamp.nl maar daar kosten ze 11,50  EXCLUSIEF 5,95 verzendkosten.

11 oktober 2015 om 09:38
frank.jansen Gebruiker

In de omschrijving staat: ‘het alarmsysteem wordt ook nog eens gratis verzonden!’ en andere keren dat dit systeem werd aangeboden was dit ook daadwerkelijk zo. Maar nu wordt er ineens toch €5,95 in rekening gebracht tijdens het bestellen! Hoe zit dat?

11 oktober 2015 om 11:16

We gaan dit voor je uitzoeken en komen hier later op terug.

11 oktober 2015 om 09:51
mrkchang Gebruiker

@Expert, Kunnen de beelden van de IP116 camera ook opgeslagen worden op een eigen NAS, i.p.v. de SD card?

11 oktober 2015 om 11:09

Hallo mrkchang, de IP116 app heeft de mogelijkheid om in de app video en foto’s op te slaan. Dit zal worden opgeslagen op uw telefoon. Daarnaast is het mogelijk een optionele microSD kaart in de camera te gebruiken tot maximaal 32GB. Met deze capaciteit kunt u tot ongeveer 60 uur (2,5 dag) terugkijken. De camera is enkel te gebruiken via de Android of iOS app. Het is niet mogelijk om deze te koppelen aan een NAS of andere service.

11 oktober 2015 om 10:55
Khen Rigzin Gebruiker

Kan u op mijn vraag beantwoorden

U spreekt namelijk de informatie tegen van product

U zegt dat er twee magneet contacten bij zitten

hier wordt niets van vermeld bij de uitleg specificaties.

CG G5 heeft ook maar 1 magneet contact voor een raam te beveiligen

11 oktober 2015 om 11:07
TorgasMick Gebruiker

De kit met de IP-Camera bij geeft volgens de foto toch duidelijk 2 magneetcontacten hoor :) Zal in deze combo dus wel degelijk 2 magneten bevatten.

11 oktober 2015 om 11:13

Bij de CG-G5 kit worden 2 magneetcontacten in de doos meegeleverd.

11 oktober 2015 om 11:14

Zoals TorgasMick terecht noemt, bij de G5 kit + camera worden ook twee magneetcontacten in de doos geleverd.

11 oktober 2015 om 11:02
Khen Rigzin Gebruiker

Tevens staat er bij gratis verzending

Dat is weer niet waar

Gelieve alles te verduidelijken want dit trekt op niets !!

11 oktober 2015 om 11:17

We gaan dit samen met iBood uitzoeken en komen hier later op terug.

11 oktober 2015 om 11:16
Khen Rigzin Gebruiker

Ok  bedankt voor verduidelijking

Hoe zit het nu met de verzending

11 oktober 2015 om 11:18
LRamboer Gebruiker

Heeft hij een uitgang om een externe 12V sirene op aan te sluiten?

11 oktober 2015 om 11:28

Hoi LRamboer, het systeem heeft meerdere bekabelde aansluitmogelijkheden, namelijk:

- Ingang voor bekabelde sensoren in 24 uurs groep. (Bij detectie zal het alarm altijd afgaan)

- Ingang voor bekabelde sensoren in normale groep.(Alleen bij detectie als het alarm is ingeschakeld zal het alarm klinken.)

- Uitgang voor elektronisch slot van maximaal 100mA

- Aansluiting voor bekabelde sirene van 12V <500mA

11 oktober 2015 om 11:41
levyvl Gebruiker

Beste,

Ik heb exact dezelfde setup hier, zelfde accesoires,icoontjes etc ..

Enkel is mijn systeem Eminent, kan dat ?
Hebben deze 2 bedrijven iets met elkaar gemeen ?

11 oktober 2015 om 12:44
mrkchang Gebruiker

@Expert, kunt u bevestigen dat de domotica producten van  Chuango en Eminent uitwisselbaar zijn? (bij een gebruikersreview elders gelezen)

11 oktober 2015 om 13:15

@levyvl @mrkchang de Eminent versie van dit systeem is identiek aan het CG-G5 systeem. Echter deze Chuango CG-G5 heeft in de app de integratie van zowel de Chuango IP116 HD Wifi camera en de CG-E5 Remote switch.

11 oktober 2015 om 17:02
TorgasMick Gebruiker

Zijn de rookmelders van Eminent ook compatibel met deze Chuango set’s?

Alvast bedankt.

11 oktober 2015 om 17:56

Indien het gaat om een rookmelder uit exact dezelfde serie die gelijk is aan de rookmelder type Chuango SMK-500, zal dit naar alle waarschijnlijkheid werken. Echter kunnen we geen zekerheid geven omdat er ook andere rookmelders van dit merk in omloop kunnen zijn. Om zeker te zijn dat het gekoppeld kan worden raden we natuurlijk de Chuango rookmelder aan.

11 oktober 2015 om 11:45
basforum Gebruiker

Hallo, wij hebben aan huis ook een garage. We kunnen dus op twee manieren naar binnen. Is er ook een uitbreiding om het alarm uit te zetten vanuit een andere ruimte (los van de app. of afstandsbediening)? Tevens graag wat meer advies omtrent de extra deur sensoren (waar te koop en wat kost het?). Bedankt!

11 oktober 2015 om 13:19

Hoi basforum, het is mogelijk om het systeem uit te breiden met een keypad (Chuango KP-700). Met dit keypad kan het systeem in- en uitgeschakeld worden middels een cijfercode. Daarnaast is het ook mogelijk om RFID tags te gebruiken op het KP-700 keypad om het systeem uit te kunnen schakelen wat het dus extra makkelijk maakt bij binnenkomst.

11 oktober 2015 om 20:34
basforum Gebruiker

Bedankt! Waar kan ik een extra deurzender en het paneel bestellen?

11 oktober 2015 om 21:04

In de CG-105S kit die nu op iBood wordt aangeboden voor een hele mooie prijs heb je niet alleen een extra deur/raam magneet contact maar ook 2 afstandsbedieningen, een bewegingsmelder en een extra binnensirene. Indien je andere accessoires zoekt zoals de keypad zou je op het type kunnen zoeken voor beschikbare verkooppunten (Chuango KP-700).

11 oktober 2015 om 12:01
Krijnennet@gmail.com Gebruiker

Goedendag, graag heb ik info over de sim kaart die nodig is. Die wil ik aanschaffen. Welke kan ik het beste doen?

De voicemail moet uit zijn en er moet geen toegangscode op staan. Vraag me af hoe ik dat ga regelen omdat ik alleen een iPhone heb en ff in en uithalen lastig is.

tips zijn welkom.

Een prepaid kaart lijkt me maar hoe weet je dat je prepaid leeg is? Dan weer er uit halen en in telefoon zetten?

graag iets meer info daarover.

11 oktober 2015 om 13:29

De simkaart in het G5 Alarmsysteem is een ‘normale simkaart’. Dit betekent niet een nano- of microsimkaart maar de grootste versie van de simkaart. De grootste telecomproviders hebben een over het algemeen een standaard pincode erop staan. Je zou in de winkel van de provider kunnen vragen om de pincode eraf te halen. Een andere manier is iemand in je omgeving vragen naar een oudere telefoon die de normale simkaart nog ondersteund.

Prepaid is het meest interessant voor dit systeem want als er een jaar lang geen melding is dan zal ook een jaar lang geen kosten gemaakt worden. Elke instelling van het systeem zal een SMS’je terugsturen ter bevestiging of het instellen is gelukt of niet. Als je op een gegeven moment geen SMS meer terug ontvangt is het prepaid tegoed op. Je kunt deze simkaart dan tegoed cadeau doen zodat de simkaart er niet uitgehaald hoeft te worden.

11 oktober 2015 om 12:48
Khen Rigzin Gebruiker

Ik heb.interesse in aankoop

Echter verzending is gratis wordt vermeld

Maar moet wel betalen . . .

Kan u dit oplossen

11 oktober 2015 om 13:06
Moderator Kris Moderator

Beste Khen Rigzin, kan U mij melden waar die “gratis verzending” vermeld zou staan?

Bedankt, Kris

11 oktober 2015 om 14:32
mrkchang Gebruiker
11 oktober 2015 om 14:37
Moderator Kris Moderator

Bedankt voor het doorgeven mrkchang, ik had er een paar aangeklikt, die hadden het niet. Ik geef het in ieder geval door. Zowiezo kan je je bestelling steeds kosteloos annuleren als het pakket nog niet verzonden werd.

Fijne dag, Kris

11 oktober 2015 om 14:44
capthook Gebruiker

En wordt het dus gratis verzonden……

11 oktober 2015 om 15:48
Bjornsnoeks Gebruiker

Bieden jullie geen brandsensoren aan? Waar kunnen deze eventueel gekocht worden?

11 oktober 2015 om 17:12

De aangeboden systemen in deze iBood sale; de CG-105S, G3, G5 en B11 hebben de mogelijkheid om heel makkelijk een Chuango rookmelder (SMK-500) te koppelen. Voordeenl ten opzichte van een losse rookmelder is dat je een bericht krijgt waar je ook bent welke rookmelder er precies iets heeft gedetecteerd. Daarnaast krijg je ook een bericht welke rookmelder een lage batterijspanning heeft zodat je deze tijdig kunt vervangen.

11 oktober 2015 om 17:28
TorgasMick Gebruiker

Kunnen de rookmelders van Eminent hier ook worden op gekoppeld?

11 oktober 2015 om 17:58

Indien het gaat om een rookmelder uit exact dezelfde serie die gelijk is aan de rookmelder type Chuango SMK-500, zal dit naar alle waarschijnlijkheid werken. Echter kunnen we geen zekerheid geven omdat er ook andere rookmelders van dit merk in omloop kunnen zijn. Om zeker te zijn dat het gekoppeld kan worden raden we natuurlijk de Chuango rookmelder aan.

11 oktober 2015 om 15:54
Khen Rigzin Gebruiker

Is het ni kosteloos ofni et

Want wordt  wel vermeld.

Deel van de verkoopsovereenkomst

Mvg

11 oktober 2015 om 16:15
etluksen Gebruiker

@chuango expert. Is het extra alarm draadloos en kan ik het basis alarm op de base uitzetten? Anders lok je Recht naar je basis station.

11 oktober 2015 om 16:30
etluksen Gebruiker

@chuango expert. Is het extra alarm draadloos en kan ik het basis alarm op de base uitzetten? Anders lok je de inbreker recht naar je basis station.

11 oktober 2015 om 17:18

hoi etluksen, wat bedoel je precies met ‘het extra alarm’? Je kunt het alarmgeluid van het bedieningspaneel uitzetten. Bij alarm worden er natuurlijk direct berichten verstuurd en zal het alarm in het algemeen juist afschrikken. Mocht de inbreker er juist naartoe gaan dan zullen de berichten naar vooraf ingestelde alarmtelefoonnummers al zijn verzonden voordat het systeem onklaar gemaakt kan worden.

11 oktober 2015 om 19:33
etluksen Gebruiker

@ expert Ik bedoel de WS 105 sirene van de CG-105S accesoireset. Is die draadloos. Mijn inziens moet je de sirene op de basis uitzetten en een andere signaal gever ergens anders in huis of op liefst opeen plek buiten waar de indringer niet bij kan. Zo is het onmogelijk het alarm signaal af te zetten en dat zal de zoek tijd van de inbreker aanzienlijk verkorten. Als je op vakantie bent en je hebt niemand die je huis in wil tijdens een inbraak is dat best handig.

11 oktober 2015 om 20:43

De WS-105 sirene die onderdeel is van de CG-105S kit wordt direct in het stopcontact gestoken. Deze maakt draadloos verbinding met het bedieningspaneel (G3, G5, B11). Je kunt ervoor kiezen inderdaad om het op die manier te gebruiken en een inbreker op die manier te misleiden. Echter zou het alarmsysteem zelf al dusdanig ingesteld moeten zijn dat dit niet nodig is. Denk hierbij aan de combinatie van de plaatsing van de sensoren, de vertragingstijd bij binnenkomst en de plaatsing van het alarmsysteem zelf.

11 oktober 2015 om 17:47
cdenauw Gebruiker

Is dit systeem identiek aan de systemen van eTiger en Eminent? De bedieningspanelen zien er namelijk identiek uit en ook de andere accessoires lijken zo goed als identiek? Zo ja, werken de accessoires van eTiger en Eminent met het Chuango-systeem?

11 oktober 2015 om 18:01

hallo cdneauw, eTiger en Eminent hebben hetzelfde systeem in omloop. Dit Chuango systeem heeft als voordeel dat binnen dezelfde app ook de IP116 HD Wifi camera en de CG-E5 Remote Switch toegevoegd kan worden. Beide producten worden nu ook tegen een zeer interessante prijs aangeboden in de iBood sale.

11 oktober 2015 om 18:52

Hallo Cdenauw,

Etiger is een 100% namaak versie van de Chuango CG-G5. Helaas maar waar!! Chuango geeft dan ook geen enkele garantie dat de accessoires van Etiger met onze alarmsystemen werken. Het Eminent alarmsysteem daarentegen is identiek aan de CG-G5.

11 oktober 2015 om 19:08
cdenauw Gebruiker

Bedankt voor de duidelijke info. Tevens had ik nog de volgende vragen:

- zijn de opgenomen beelden enkel via de app te (her)bekijken of kan dit ook online via PC of laptop?

- zijn de camera’s te monteren op een verticale wand of muur of aan een plafond?

11 oktober 2015 om 19:11
cdenauw Gebruiker

En nog een extra vraag i.v.m. de opgenomen beelden: zijn deze op de één of andere manier te downloaden zodat deze kunnen opgeslagen worden?

11 oktober 2015 om 20:59

De IP116 HD Wifi camera app heeft de mogelijkheid om in de app zelf video en foto’s op te slaan. Hier is het ook terug te kijken. Daarnaast is het mogelijk een optionele microSD kaart in de camera te gebruiken tot maximaal 32GB. Met deze capaciteit kunt u tot ongeveer 60 uur (2,5 dag) terugkijken (vanaf de microSD kaart zelf). De camera is enkel te gebruiken via de Android of iOS app. Het is niet mogelijk om deze online te benaderen via een browser.

De camera is makkelijk te monteren op elke gewenste plek, ook op een verticale wand of plafond. In de app kan het beeld worden geroteerd om het gewenste beeld te krijgen.

11 oktober 2015 om 21:01

Wat betreft het downloaden of opslaan van de beelden en foto’s. Bij opnemen in de app zal het in de app zelf worden opgeslagen. Vervolgens kunnen deze beelden naar de filmrol worden gekopieerd.

11 oktober 2015 om 19:44
etluksen Gebruiker

@ expert Ik bedoel de WS 105 sirene van de CG-105S accesoireset. Is die draadloos. Mijn inziens moet je de sirene op de basis uitzetten en een andere signaal gever ergens anders in huis of op liefst opeen plek buiten waar de indringer niet bij kan. Zo is het onmogelijk het alarm signaal af te zetten en dat zal de zoek tijd van de inbreker aanzienlijk verkorten. Als je op vakantie bent en je hebt niemand die je huis in wil tijdens een inbraak is dat best handig.

Groet,

Eelco

11 oktober 2015 om 20:44

Nogmaals hetzelfde antwoord als hierboven: De WS-105 sirene die onderdeel is van de CG-105S kit wordt direct in het stopcontact gestoken. Deze maakt draadloos verbinding met het bedieningspaneel (G3, G5, B11). Je kunt ervoor kiezen inderdaad om het op die manier te gebruiken en een inbreker op die manier te misleiden. Echter zou het alarmsysteem zelf al dusdanig ingesteld moeten zijn dat dit niet nodig is. Denk hierbij aan de combinatie van de plaatsing van de sensoren, de vertragingstijd bij binnenkomst en de plaatsing van het alarmsysteem zelf.

11 oktober 2015 om 21:50
etluksen Gebruiker

Bedankt voor je antwoord. Zag dat jullie website uit de lucht is maar verkopen jullie ook gevelkasten. Heb net set met uitbreidingen besteld. Mooi doordacht systeem en ziet er ook nog eens mooi uit.

12 oktober 2015 om 08:43

Fijn dat je het Chuango systeem hebt besteld! Chuango verkoopt helaas geen gevelkasten. Op welke manier zou je een gevelkast willen gebruiken?

11 oktober 2015 om 21:03
cdenauw Gebruiker

Bedankt voor de duidelijke info. Tevens had ik nog de volgende vragen:

- zijn de opgenomen beelden enkel via de app te (her)bekijken of kan dit ook online via PC of laptop?

- zijn de opgenomen beelden te downloaden zodat ze kunnen opgeslagen worden?

- zijn de camera’s te monteren op een verticale wand of muur of aan een plafond?

12 oktober 2015 om 08:46

Hallo cdenauw,

De IP116 HD Wifi camera app heeft de mogelijkheid om in de app zelf video en foto’s op te slaan. Hier is het ook terug te kijken. Daarnaast is het mogelijk een optionele microSD kaart in de camera te gebruiken tot maximaal 32GB. Met deze capaciteit kunt u tot ongeveer 60 uur (2,5 dag) terugkijken (vanaf de microSD kaart zelf). De camera is enkel te gebruiken via de Android of iOS app. Het is niet mogelijk om deze online te benaderen via een browser.

De camera is makkelijk te monteren op elke gewenste plek, ook op een verticale wand of plafond. In de app kan het beeld worden geroteerd om het gewenste beeld te krijgen.

11 oktober 2015 om 23:08
Jazekerja Gebruiker

Hallo,

ik heb een vraag ik zie onderhand meerdere merken hetzelfde alarm systeem aanbieden zoals reeds vermeld eminent. ook kom ik zojuist Konig tegen die hetzelfde product met een andere logo’tje aanbied. Komt dit allemaal uit dezelfde fabriek misschien?

11 oktober 2015 om 23:23
pieter154 Gebruiker

Bij mijn weten heeft eminent het chuango systeem gewoon gerebadged. Konig is volgens mij een ander systeem.

11 oktober 2015 om 23:34
Jazekerja Gebruiker
12 oktober 2015 om 08:37
pieter154 Gebruiker

Ja u heeft denk ik gelijk. Dit is lijktde B11 versie. Sorry ik heb zelf een G5 systeem en zat met deze in gedachte.
Accessoires is ook hetzelfde zo te zien. Ik zie zelf niet heel veel toegevoegde waarde in een pstn functie. Enige voordeel bij deze is wel een display, ik neem aan dat deze terugkoppelingen over sensoren geeft etc.

Als je nu sensoren aanmeld etc dan heb je alleen een piepje als bevestiging. Je moet dus goed voor jezelf bijhouden als hoeveelste je een sensor hebt aangemeld en waar je deze plaatst. Aangezien je namen etc pas na de hand kunt toevoegen aan de hand van het zone nummer. Alleen de eerste 10 sensoren krijgen een naam. Dus als sensor 18 afgaat of een batterij melding geeft is het handig als je hier een juist lijstje van hebt.

12 oktober 2015 om 09:00

De verschillende merken systemen komen uit dezelfde fabriek en van dezelfde maker en ontwikkelaar; Chuango. Chuango is het bedrijf achter dit systeem en ontwerp en heeft daarom ook de mogelijkheid om de nieuwste, zelf ontwikkelde producten direct te integreren in de app. Zo is in de gratis app ook mogelijk om de IP116 HD Wifi camera te koppelen en de E5 Remote Switch.

12 oktober 2015 om 08:39
Khen Rigzin Gebruiker

Is het nu gratis verzending ofni et?

Volgens info wel

12 oktober 2015 om 08:50
Moderator Renate Moderator

Beste Khen Rigzin,

zoals eerder gesteld staat deze vraag in navraag bij iBOOD. Wij moderators zijn geen medewerkers en zijn afhankelijk van het iBOOD personeel.
Hun werkweek is nog steeds niet begonnen, we moeten dus nog even geduld hebben alvorens we contact kunnen maken.

Groetjes

Renate

12 oktober 2015 om 09:51
Moderator Coert iBOOD Moderator

Besten Khen Rigzin,

Helaas bevat deze deal geen gratis verzendkosten. Excuses voor de onduidelijkheid.

12 oktober 2015 om 09:23
lottoaction Gebruiker

@Chuango-Expert

Naar hoeveel 06 nummers tegelijk kunnen alarmmeldingen worden verstuurd?

12 oktober 2015 om 09:33

In het G3 en G5 alarmsysteem kunnen 5 telefoonnummers worden geprogrammeerd die zowel geSMS’t als gebeld kunnen worden. Alle nummers worden altijd eerst geSMS’t en daarna op volgorde gebeld. Het B11 systeem heeft de ruimte om 6 telefoonnummers op te slaan maar daarnaast ook 2 nummers die aan meldkamer kunnen worden gekoppeld. Het B11 systeem stuurt geen SMS bij alarm, deze belt alleen uit op volgorde van de ingestelde nummers.

12 oktober 2015 om 11:34
jbekaert Gebruiker

Is het mogelijk met de B11 versie enkel met prepaid sim kaart te werken en geen vaste lijn aan te sluiten? Vind deze mooier en interessanter om meldingen uit te lezen op basis. Maar wil geen onverwachte hoge telefoonrekening van een alarm die constant staat uit te bellen.

12 oktober 2015 om 11:42

Hoi jbekaert, een prepaid simkaart kan goed worden gebruikt in combinatie met het B11 systeem. Het systeem zal alleen uitbellen in geval van alarm. Zolang er geen alarm is zal je ook geen belkosten maken. Mocht je het systeem in of uit willen schakelen kan dit via SMS of via GPRS. Via SMS zal er enkel bij gebruik beltegoed worden gebruikt.

12 oktober 2015 om 13:28
Lurkjerk Gebruiker

@expert

Kan de G5 ook worden gekoppeld aan de Smanos ds8600 ivm tweeweg contact?

12 oktober 2015 om 13:44

hoi Lurkjerk, er kunnen enkel Chuango accessoires worden gekoppeld met een Chuango systeem. Het is dus niet mogelijk een smanos DS8600 te koppelen.

12 oktober 2015 om 14:25
ontwerp Gebruiker

Ik lees dit : “jorino1 01-06-2015

Product een jaar of meer in bezit

Dit alarmsysteem is uiterst onbetrouwbaar. Gekocht bij Jaggs alarm die overigens wel uitstekende service verrichten. Na dat ik het alarmsysteem had aangeschaft heb ik alleen maar problemen gehad. De APP werkte niet of niet goed. Telkens de systeemtaal van de APP veranderd, deze moest in het Engels. Nadat ik het systeem had teruggestuurd kreeg ik een nieuw systeem dat dezelfde problemen heeft. 2x een vals alarm gehad, de APP werkt niet goed, bij het wisselen van de batterijen van de alarmgevers gaat het systeem spontaan staan loeien. Het geluid kon ik met de APP niet dempen en kon de systeeminstelingen ook niet opvragen. Kortom, een waardeloos ding dat nu in de prullenbak ligt. Ik ga eens bij ELRO kijken wat daar de reacties zijn. Dit was een dure miskoop. “

12 oktober 2015 om 14:38

hoi ontwerp, als ik deze review samenvat zie ik dat de gebruiker het systeem niet goed ingesteld lijkt te hebben. Er wordt veel gezegd over dat de app niet goed zou werken. De taal van de app en de taal van het bedieningspaneel moeten op dezelfde taal worden ingesteld. Dit kan makkelijk door via de app ‘Nederlands’ of een andere taal te kiezen. Vervolgens kan alles ingesteld worden, ook het alarmgeluid, alarmduur etc. 

Als de batterij wordt vervangen van een accessoire moet het accessoire worden opengemaakt. Dit zorgt ervoor dat het alarm afgaat omdat in elk accessoire een sabotage alarm is verwerkt, dit is dus een normale reactie.

13 oktober 2015 om 10:18
pieter154 Gebruiker

Dan hierbij een tip.  Staat gewoon in de handleiding. Iets afschrijven is wel erg makkelijk als je niet goed leest.
Als je het systeem even in test modus zet (3x slotje snel achter elkaar) dan gaat het systeem niet loeien bij het vervangen van batterijen.

Ik gebruik dit systeem inmiddels ook lange tijd, en het werk hier vlekkeloos.
Valse meldingen komen meestal van verkeerd gepositioneerde bewegingsmelders.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.