11 oktober 2015 om 00:02
iBOOD

Chuango Alarmsystemen

Chuango Alarmsystemen
Chuango Alarmstemen: gemak en veiligheid!

Met een alarmsysteem van Chuango heb je geen beveiligingsbedrijf meer nodig. Deze systemen zijn volledig draadloos en gemakkelijk te installeren en te besturen via de gratis Chuango App voor Android of iOS! Klein budget? Geen probleem! Begin met een eenvoudig systeem, om het later uit te breiden naar een volwaardig alarmsysteem, dat je waarschuwt via telefoon en SMS, waar je ook bent! Alle onderdelen van Chuango zijn gemakkelijk met elkaar te koppelen!

12 oktober 2015 om 15:11
phmeuris Gebruiker

Ik ben net bezig met de aankoop van een traditionele alarminstallatie voor onze nieuwbouwwoning.

Bekabeling is voorzien enkel het prijskaartje is voor ons een reden om toch nog even te wachten.
Nu lijkt in tussentijd dit systeem een interessant alternatief vooral door de scherpe prijs.

Er zijn echter toch enkele zaken die ik graag wil uitgeklaard zien.

1) Wij zouden graag een buitensirene hebben, hebben jullie dit ook en indien nee kunnen er eventueel 2 losse binnensirenes gekoppeld worden aan het systeem waarvan we er 1 monteren op de buitengevel in een dummy buitensirene van een traditioneel alarm?

2) Voor onze traditionele installatie zouden wij 2 klavieren gebruiken, kan dit ook met dit systeem? (1 aan de voordeur en 1 aan de achterdeur)

3) Waar kan je de sensoren zowel raam als oog los aankopen?

4) Is dit systeem toegelaten in België? Een alarminstallatie moet hier namelijk verplicht aangegeven worden aan de politie.

12 oktober 2015 om 15:12
phmeuris Gebruiker

Nog een 5e punt vergeten

5) Kan jullie systeem ook bekabeld aangesloten worden?

12 oktober 2015 om 15:34
phmeuris Gebruiker

6) Waar kan je accessoires bijkopen? Google levert mij niet meteen veel betrouwbaar ogende webshops op die jullie producten verdelen

12 oktober 2015 om 15:36
phmeuris Gebruiker

7) Gaat net als bij een traditioneel alarmsysteem er eerst een waarschuwingstoon af? Bv. 20 tot 30 seconden bij op en aanzetten van het systeem.

Denk dat ik nu wel door mijn vragen heen ben :)

12 oktober 2015 om 16:04
Official Product Expert Chuango-Expert Official Product Expert

Hallo phmeuris, hieronder de antwoorden op je vragen:
1) Er zijn buitensirenes voor Chuango beschikbaar, namelijk de Chuango WS-280 en de Chuango SPS-260. De WS-280 is een normale bedrade buitensirene die draadloos werkt met het bedieningspaneel. Ook de SPS-260 is een buitensirene die draadloos werkt met als voordeel dat deze op zonne-energie werkt, er hoeft geen stroom aangesloten te worden. Er kunnen een veeltal sirens worden aangesloten.

2) Het is mogelijk om optioneel de Chuango KP-700 keypad toe te voegen aan het systeem. Hiermee kan via dit keypad het alarm worden in- en uitgeschakeld en ook RFID-tags kunnen hierop worden gebruikt om het systeem uit te schakelen. 2 of meer is geen probleem.

3) Als je losse accessoires wilt aanschaffen kan je het best op typenummers zoeken. Echter kan ik aanraden om in deze iBood sale te kijken naar de CG-105S kit. Alle onderdelen in deze kit kunnen worden gekoppeld aan een G3, G5 of B11 systeem. Dit betekent een extra binnensirene, 2 afstandsbedieningen, bewegingsmelder en magneetcontact.

4) Wat betreft wetgeving verwijzen we naar de uitgebreide uitleg van de regelgeving. In het kort wordt er andere genoemd dat alle systemen die niet met een meldkamer zijn gekoppeld binnen 10 dagen moeten worden aangemeld. Echter is dit niet nodig als er geen buitensirene, buitenlicht of meldsysteem wordt gebruikt.

5) Het G5 systeem heeft enkele bekabelde opties, dit zijn:

- Ingang voor bekabelde sensoren in 24 uurs groep. (Bij detectie zal het alarm altijd afgaan)

- Ingang voor bekabelde sensoren in normale groep.(Alleen bij detectie als het alarm is ingeschakeld zal het alarm klinken.)

- Uitgang voor elektronisch slot van maximaal 100mA

- Aansluiting voor bekabelde sirene van 12V <500mA

6) Zoek op de specifieke naam van het accessoire via een zoekmachine. We kunnen helaas geen advies geven in betrouwbaarheid van webshops. Nederlandse webshops versturen ook vaak naar België en zou je ook kunnen overwegen.

7) Er kan een vertragingstijd worden ingesteld zodat er tijd is om het systeem uit te schakelen bij binnenkomst en er tijd is om uit huis te gaan zonder het alarm af te laten gaan.

12 oktober 2015 om 16:15
phmeuris Gebruiker

Ik veronderstel dat de B11 dezelfde bekabelde opties heeft als de G5?

Deze draagt namelijk mijn voorkeur weg.

Kan je de G5 niet enkel instellen als keypad zoals de KP-700? De 2 pakketten met respectievelijk de B11 en G5 + het accessoire pakket komen mij namelijk een heel stuk goedkoper uit en bevatten net alles wat ik nodig heb (op uitzondering van de buitensirene uiteraard)

12 oktober 2015 om 20:50

Een KP-700 keypad zendt een signaal uit als er een actie wordt gepleegd zoals in- of uitschakelen. Dit is vergelijkbaar met de werking van een afstandsbediening. Het G5 of B11 paneel is een bedieningspaneel die de signalen opvangt en bij bijvoorbeeld inschakelen niets uitzendt. Hierdoor kan het G5 paneel niet als keypad worden gebruikt, ook niet als u de overige functies niet zou gebruiken.

12 oktober 2015 om 15:40
robin118 Gebruiker

Geeft de B11 een signaal als een baterij van bijv. een sensor bijna op is?

12 oktober 2015 om 16:18

Het B11 systeem heeft deze functionaliteit niet. Het G5 systeem stuurt wel een SMS bericht bij lage batterijspanning.

12 oktober 2015 om 16:15
mrkchang Gebruiker

Voor ik tot aanschaf van Chuango hier heb besloten, heb ik uitgebreid gegoogled op gebruikerservaringen van de hier aangeboden produkten. Het merk kende ik nog niet. M.n. over de Chuango CG-G5 / Eminent EM-8610 zijn veel nederlandse reviews te vinden (zie bijv. jaggsalarm.nl).  Ook de door ‘ontwerp’ aangehaalde review ben ik tegengekomen. Deze valt echter in het niet bij de meerderheid van gebruikers die wel tevreden zijn.
Ik ben ook andere kritische geluiden tegengekomen, en zo is mij ook duidelijk dat de CG-G5 een zwakke plek kent. Maar voor mij geen reden om af te haken, want: 1. de inbreker moet wel goed op de hoogte zijn van het model om dit uit te buiten.  2. Ik als gebruiker kan mij er tegen wapenen door een juiste opstelling en instelling van het apparaat.
Ik ga natuurlijk vragen krijgen over de zwakke plek. Helaas pindakaas, ik heb geen zin om het de vele azijnpissers (die alles afzeiken, just for the fun of it) makkelijk te maken. Als je het echt wilt weten, doe zelf je huiswerk (bijv. zoeken in youtube).

Overigens heb ik totaal geen belang bij de verkoop van Chuango-produkten. Wel ben ik na uitgebreid rondgoogelen tot de conclusie gekomen dat ik het een prachtige deal vind. Natuurlijk zijn er betere alarmsystemen, maar dan praat je over een veel hogere prijsklasse + hoge kosten voor een meldkamerabonnement. Ik verwacht dat de CG-G5 uitstekend aan mijn behoeften zal voldoen.

12 oktober 2015 om 16:29
mrkchang Gebruiker

Dit was bedoeld als reaktie op die van “ontwerp” van 14:25. Het is echter niet op de juiste plek daarginds terecht gekomen.

12 oktober 2015 om 18:14
cdenauw Gebruiker

Ik ben dezelfde mening toegedaan en heb mij ook het G5-systeem aangeschaft + camera’s en accessoires. De meeste ervaringen zijn inderdaad overwegend positief en ik denk dat dit systeem toch wel voldoende is als afschrikmiddel tegen eventuele inbrekers. Ook het feit dat de expert alle vragen snel en duidelijk beantwoordt, geeft vertrouwen.

12 oktober 2015 om 20:31

Fijn om te horen dat jullie deze mening delen. Het Chuango G5 systeem doet dan ook precies wat van een alarmsysteem verwacht wordt en doet dat makkelijk, stabiel en zonder maandelijkse kosten.

12 oktober 2015 om 16:27
phmeuris Gebruiker

Ik veronderstel dat de B11 dezelfde bekabelde opties heeft als de G5?

Deze draagt namelijk mijn voorkeur weg.

Kan je de G5 niet enkel instellen als keypad zoals de KP-700? De 2 pakketten met respectievelijk de B11 en G5 + het accessoire pakket komen mij namelijk een heel stuk goedkoper uit en bevatten net alles wat ik nodig heb (op uitzondering van de buitensirene uiteraard)

12 oktober 2015 om 20:49

Begrijpelijke vraag. Een KP-700 keypad zendt een signaal uit als er een actie wordt gepleegd zoals in- of uitschakelen. Dit is vergelijkbaar met de werking van een afstandsbediening. Het G5 of B11 paneel is een bedieningspaneel die de signalen opvangt en bij bijvoorbeeld inschakelen niets uitzendt. Hierdoor kan het G5 paneel niet als keypad worden gebruikt, ook niet als u de overige functies niet zou gebruiken.

12 oktober 2015 om 21:09

De bekabelde opties van het B11 alarmsysteem is 1 minder, namelijk:

- Ingang voor bekabelde sensor in normale groep.(Alleen bij detectie als het alarm is ingeschakeld zal het alarm klinken.)

- Uitgang voor elektronisch slot

12 oktober 2015 om 16:47
mrkchang Gebruiker

Tip: een nederlandse handleiding voor de G5 vind je op    http://www.ccmsepine.nl/media/3352-Chuango_G5_manual.pdf

12 oktober 2015 om 20:30

De nieuwste Nederlandse handleiding voor het Chuango G5 systeem kan je hier van de officiële Chuango website zelf downloaden: http://www.chuango.com/user/dl.asp?ModuleType=5&ChannelID=5&page_code=4

Deze staat bovenaan in de 2e rij.

12 oktober 2015 om 17:59
wbree Gebruiker

Kun je de E5 switch ook gebruiken zonder het Chuango alarmsysteem te hebben? En worden er twee switches geleverd voor die prijs? Een grote en kleinere?

12 oktober 2015 om 18:20
wbree Gebruiker

Kennelijk kunnen er 15 subplugs (slave devices) er op worden aangesloten. Echter waar kun je die kopen en voor welke prijs??

12 oktober 2015 om 21:22
wbree Gebruiker

@Chuango-Expert

Kunt u mijn vragen nog beantwoorden of zijn ze te moeilijk?

12 oktober 2015 om 21:35

Hallo wbree, de E5 Remote Switch ook los gebruikt worden met een eigen gratis app. De E5 kit heeft een ‘master’ (de grotere) en een ’slave’ (kleinere) schakelaar. Deze zitten samen in het E5 pakket die via iBood is te bestellen. Er kunnen inderdaad tot 15 extra schakelaars worden toegevoegd. Dit zijn de kleinere en moeten worden gekoppeld met de ‘master’.

Om u van een goed antwoord te voorzien komen we morgen terug op de vraag waar dit te koop is en voor welke prijs.

13 oktober 2015 om 22:43
wbree Gebruiker

En?

12 oktober 2015 om 19:10
JLM123 Gebruiker

Wat is de max. afstand van de sensoren tot de  hoofdunit.

12 oktober 2015 om 20:14
JLM123 Gebruiker

oh, zelf gevonden in Nederlandse handleiding.

Maximaal 80 meter (open veld)

12 oktober 2015 om 20:42

Hallo JLM123, 80 meter in open veld is correct. Houd er wel rekening mee dat dit binnenshuis dus minder zal zijn. Hoe sterk dit invloed heeft hangt af van de muren, signalen en andere mogelijke interferentie of blokkades van het signaal. Je kunt er vanuit gaan dat een gemiddelde woning met 2 verdiepingen gedekt kan worden met het bereik.

12 oktober 2015 om 20:47
JLM123 Gebruiker

Een tuinhuisje mee beveiligen wat 30 mtr achter in de tuin staat is dat mogelijk?

12 oktober 2015 om 20:56

Dit hangt af van de plaatsing van het paneel in combinatie met de materialen van en in de muur van zowel het huis en het tuinhuisje. Het is niet met zekerheid te zeggen zonder het ook echt te proberen of dit lukt. Waarschijnlijk gaat dit wel lukken met de juiste plaatsing. Mocht het niet lukken is er nog de mogelijkheid het signaal te versterken met een signaalversterker (Chuango RT-101 signaalversterker).

12 oktober 2015 om 20:17
kim.vandersteen Gebruiker

Er staat bij de bewegingsdetector dat hij huisdiervriendelijk is. Wij hebben een robotstofzuiger met timer die elke dag stofzuigd als er niemand aanwezig is (en bijgevolg het alarm geactiveerd staat). Zal deze robotstofzuiger als ‘huisdier’ gedetecteerd worden?

12 oktober 2015 om 20:45

Goede vraag. De huisdiervriendelijkheid van de bewegingsmelder gaat tot dieren van ongeveer 25kg. Dit heeft o.a. met de omvang te maken. Een robotstofzuiger blijft hier duidelijk binnen en zou geen probleem moeten vormen voor deze bewegingsmelder.

12 oktober 2015 om 21:32
Jazekerja Gebruiker

huango-ExpertOfficial Product Expert ; Kan ik op de B11 een camera aansluiten?

En misschien wederom overbodige vraag. Maar in een eerdere reactie van u meldt u dat de B11 geen indicatie geeft wanneer  de baterij(en) aan vervanging toe is?
Is dit echt zo? want dat zou mijn keuze op de B11 doen veranderen.

Groet,

12 oktober 2015 om 21:41

Op beide vragen is uw gebruikersnaam de bevestiging: Jazekerja ;).

In de B11 app is het camera icoontje te vinden waar de camera is toe te voegen. Het is mogelijk om deze app gratis te downloaded en te bekijken.

Het B11 systeem stuurt geen notificatie bij lage batterijspanning, het G5 systeem wel. Let ook op dat het B11 systeem alleen BELT in geval van nood en het G5 systeem eerst iedereen SMS’t en vervolgens iedereen belt. Beide laten natuurlijk hun ingebouwde sirene direct klinken bij alarm.

Ook moet het B11 systeem via het LCD scherm op het bedieningspaneel ingesteld worden, dit kan niet via de app. Het G5 systeem daarentegen moet juist via de app ingesteld worden, dit kan niet via het paneel.

12 oktober 2015 om 23:07
Jazekerja Gebruiker

Dank je wel voor de feedback.

Kun jij ongeveer aangeven hoe lang de batterijen mee zullen gaan in de detectoren?

13 oktober 2015 om 08:46

Geen probleem. Een sensor gaat gemiddeld 1 tot 2 jaar mee. De levensduur van de batterij zal langer zijn indien er minder wordt waargenomen dan dat er vaak iets wordt waargenomen. De sensor op de voordeur gaat waarschijnlijk ongeveer een jaar mee omdat deze vaker detecteert dat de deur open en dicht gaat. Een bewegingssensor in een tuinhuisje zal waarschijnlijk zo’n 2 jaar meegaan.

13 oktober 2015 om 02:43
hi-tech Gebruiker

Beste,

waarom is er geen externe sirene in de deal

CG-G5 Alarmsysteem + Wi-Fi Cam Kit

zoals in de accessoire kit:

CG-105S Accessoireset

Kan deze apart aangekocht worden en aan welke kost prijs?

Dank u

13 oktober 2015 om 08:54

Hallo hi-tech, de G5 en 105S kit zijn beide volledig functionerende alarmsysteem kits. De sirene in de 105S kit werkt als basisstation voor de sensoren en afstandsbedieningen. Het verschil met het G5 alarmsysteem is dat er niets via app bediend kan worden en er bij alarm geen berichten worden verzonden. De sirene uit de 105S kit heeft ook de mogelijkheid om te functioneren als een losstaande sirene. Alle onderdelen in de 105S kit kunnen daarom volledig worden benut als extra accessoires. De basisfuncties worden dus gedekt in beide kits en het basis alarm komt bij beiden uit het bedieningspaneel.

Voor buitensirenes kan ik u aanraden te zoeken naar de Chuango WS-280 of de Chuango SPS-260.

13 oktober 2015 om 09:15
yor024 Gebruiker

Beste Chuago-expert.

Ik overweeg na alles te hebben gelezen de CG-G5 aan te schaffen. Mijn vraag of hier meer dan 1 camera op aan te sluiten is. Tevens zijn er ook buitencamera’s beschikbaar? Dit i.v.m. terreinbewaking wat ik graag eraan gekoppeld zou willen hebben.

13 oktober 2015 om 09:24

Hallo yor024, leuk om te horen dat je deze overweging maakt. Er kunnen tot 15 camera’s aan de app worden gekoppeld. Er zijn helaas geen buitencamera’s op het moment beschikbaar die voldoen aan een IP certificering voor weersomstandigheden.

13 oktober 2015 om 09:41
bobbob-2 Gebruiker

Beste Chuango expert,

Kunt u me vertellen hoe het systeem reageert bij wifi jamming of gsm jamming?

13 oktober 2015 om 09:51

Het systeem heeft geen WiFi verbinding dus dit zal geen invloed hebben. Mocht het GSM signaal worden geblokkeerd dan zal het alarm nog steeds klinken als een sensor iets detecteert echter kan er dan, doordat het signaal wordt geblokkeerd, op dat moment niets verzonden kunnen worden. In dit geval zou je dan het B11 systeem kunnen overwegen met de vaste telefoonlijn aansluiting.

Daarnaast is de kans erg klein dat dergelijke apparatuur wordt gebruikt. In dat geval gaat het vaak om een voorbereide of gerichte inbraak terwijl zo’n 95% van de inbraken ‘gelegenheidsinbraken’ zijn. Bij dit soort inbraken ziet de inbreker een interessant huis en slaat zijn slag. Vrijwel alle inbrekers van deze groep worden afgeschrikt zodra een alarm te zien of horen is.

13 oktober 2015 om 13:15
hi-tech Gebruiker

Beste Expert,

U zegt dat de systeem geen wifi verbinding heeft.

Hoe werkt de iphone app dan met het systeem.

Is het mogelijk om het systeem van buiten het huis te consulteren (aan en uit te zetten, etc)

Kan je bevestigen dat de app zowel het hele alarm systeem kan controleren zowel als elke accessoire et ip cam

en dit ook buitenshuis.

Dank u

13 oktober 2015 om 14:08

Hallo hi-tech, de G5 en B11 app stuurt op de achtergrond een SMS commando naar het systeem. De app zorgt voor een makkelijke bediening en instellen van het systeem. Het B11 alarmsysteem heeft wel de mogelijkheid om via GPRS te verbinden. Dit betekent dat je via WiFi of mobiel internet het systeem zou kunnen bedienen.

Het G3, G5 en B11 systeem kunnen met de app overal ter wereld bediend worden. De apps zijn te downloaden in de App Store of Google Play en je kunt een willekeurig telefoonnummer invullen als account om de app te bekijken.

Het G5 (en G3) systeem kan volledig via de app worden ingesteld, ook de benaming van de accessoires. Er kunnen in de G3, G5 en B11 app 15 camera’s worden toegevoegd en beheerd.

13 oktober 2015 om 14:33
hi-tech Gebruiker

Dus als ik het versta, als ik het systeem elke keer via de app consulteer dan stuur de alarm systeem telkens een sms naar de app.

Dus ik moet het een prepaid voorzien met een degelijk sms bundel.

Hoe zit het met de app, u zegt dat het steeds sms commando’s stuur.

Worden deze aangereken om mijn smartphone of worden deze sms commando’s verstuur vanaf chuango servers?

Want als de app telkens in achtergrond smsjes verstuur vanaf mijn smartphone en ik ben in het buitenland, dan kan dit een dure grap zijn.

13 oktober 2015 om 14:44

In praktijk zal je enkel het G5 systeem met ongeveer 10 SMS’jes eenmalig instellen. Vervolgens met in- en uitschakelen is het gebruikelijk om dit bijvoorbeeld met de afstandsbediening te doen en minder vaak met de app. Als u de app dus slechts sporadisch gebruikt zullen de kosten heel laag blijven.

SMS’jes gaan direct van uw smartphone naar de simkaart in de G5. De simkaart in de G5 stuurt direct vanaf de simkaart naar uw smartphone. Er zijn geen Chuango servers van toepassing.

Er worden geen SMS’jes zomaar op de achtergrond verstuurd, enkel als u het systeem bedient. Dus als u het systeem wilt inschakelen via de app dan wordt er 1 SMS’je gestuurd. Het G5 bedieningspaneel stuurt bij ontvangst 1 SMS’je terug ter bevestiging. Het is niet gebruikelijk om instellingen te wijzigen als u in het buitenland bent. Het is aan te raden thuis alles in te stellen en als u van huis gaat het systeem in te schakelen om vervolgens alleen bij alarm een SMS te ontvangen.

13 oktober 2015 om 14:58
hi-tech Gebruiker

Perfect, ik heb het verstaan, als men de app gebruikt worden er smsjes verstuur van en naar het alarm systeem.

Gewoon opletten als men in het buitenland is.

bedankt.

13 oktober 2015 om 15:10

Graag gedaan.

13 oktober 2015 om 10:03
bobbob-2 Gebruiker

Werkt de vaste telefoonaansluiting ook bij glasvezel? Dus over voip?

13 oktober 2015 om 10:19

Hallo bobbob-2 De vaste telefoonaansluiting van de B11 werkt enkel analoog, dus niet via voIP.

13 oktober 2015 om 11:31
ithaqua Gebruiker

Ik twijfel eigenlijk nog tussen de B11 en de G5. Als je de B11 zowel via vaste lijn als via sim kaart aansluit heb je dan de voordelen van beide? Kan je dan bvb configureren via app, meldingen krijgen als sensor batterij plat is enz.. ?

Heeft de B11 andere voordelen tegenover de G5 behalve de aansluiting via vaste lijn?

13 oktober 2015 om 12:24

Hallo ithaqua, met het B11 systeem heb je naast de simkaartverbinding ook nog de vaste telefoonlijnverbinding. Omdat er twee verbindingen zijn is er altijd een backup aanwezig. Het G5 systeem heeft enkel verbinding via een simkaart.

De B11 moet volledig via het paneel zelf worden ingesteld, dit kan niet via de B11 app. Het G5 systeem moet juist volledig via de app ingesteld worden en kan niet via het bedieningspaneel worden ingesteld.

Let op dat het B11 systeem alleen de ingestelde nummers achter elkaar op volgorde belt bij alarm. Het G5 systeem SMS’t eerst ook nog alle nummers direct en zal vervolgens de ingestelde alarmtelefoonnummers achter elkaar bellen.

Het B11 systeem stuurt geen bericht bij lage batterijspanning, het G5 systeem wel.

13 oktober 2015 om 15:02
Mainz Gebruiker

Ik twijfel ook over aanschaf.

Maar ik heb 1 essentiële vraag: Wij hebben achterin het huis een dubbele deur naar de tuin die ik graag met een magneetcontact zou willen beveiligen. Kan dat? Zo ja, hoe deze dan te plaatsen?

13 oktober 2015 om 15:22

De magneetcontacten werken heel simpel. De sensor en de magneet moeten vrijwel tegen elkaar aan zitten en als deze van elkaar gescheiden worden, wordt een signaal naar het bedieningspaneel verzonden. Heb je misschien een voorbeeld van de deur?

13 oktober 2015 om 15:33
Mainz Gebruiker

Zoiets: http://tinypic.com/r/2ml64x/8 (voorbeeldfoto)

Bedoel je dat ik dan de sensor op de deur bevestig die het minst vaak open gaat (op de foto de rechterdeur), en de magneet op de zeg maar loopdeur (linkerdeur)?

13 oktober 2015 om 15:36

Bedankt voor de foto. Bij deze deuren moet de linkerdeur met deurklink altijd eerst open. De magneet kan op de deur zelf geplaatst worden en de sensor aan de bovenkant op de lijst of op de andere deur. Wat het beste uitkomt.

13 oktober 2015 om 16:39
ithaqua Gebruiker

Is het nodig om in het B11 systeem een sim kaart te steken? Werkt het ook zonder of kunnen dan bepaalde functies niet gebruikt worden?

Ik las ook dat je kunt inbellen om het alarm te bedienen, geeft dit problemen met een antwoordapparaat? Of heb je een aparte telefoonlijn nodig?

alvast bedankt.

13 oktober 2015 om 23:24

Hallo ithaqua, het B11 systeem heeft 2 manieren van verbinden; een analoge telefoonlijnaansluiting en via een simkaart. Als beide worden gebruikt zal bij alarm in eerste instantie via de telefoonlijn worden gebeld. Als een telefoonlijn niet is aangesloten of niet werkt zal de simkaart gebruikt worden om uit te bellen bij alarm.

Het kan problemen geven met het antwoordapparaat omdat de B11 na een aantal keer overgaan ingesteld kan worden om bediend te worden. Het is dus of het antwoordapparaat of het B11 paneel. Er kan ook gebeld worden naar het nummer van de simkaart in het B11 paneel. Er kan direct meegeluisterd worden en ook een commando ingevoerd worden om bijvoorbeeld het alarm in of uit te schakelen.

13 oktober 2015 om 19:26
jbekaert Gebruiker

Is het mogelijk het B11 systeem op afstand aan en uit te zetten met een Windows Phone? Voor deze besturing is er geen app. Heb namelijk dit systeem besteld omdat alles via display kan ingegeven worden. Graag wat meer informatie omtrent het gebruik met Windows Phone.

13 oktober 2015 om 22:26

Hallo jbekaert, Chuango heeft geen eigen Windows Phone app. Het systeem in- en uitschakelen gaat middels het sturen van een SMS’je met inhoud ‘0′ of ‘1′ om uit of in te schakelen. Ook kan er een ‘2′  gestuurd worden voor de thuismodus inschakelen, een ‘3′ voor meeluisteren en een ‘4′ voor een spraakbericht.

Onderstaand reageert forumgebruiker ‘dnine’ over het gebruik van een Windows Phone app. In principe zorgt deze app ervoor dat deze SMS nummers worden gestuurd door de app. Dit zou handig kunnen zijn zodat je zelf niet de nummers hoeft te onthouden maar is dus niet speciaal nodig.

13 oktober 2015 om 21:10
el.quanq Gebruiker

Is het mogelijk om de G5 ook te gebruiken zonder simkaart?

Dus alleen via de app.

13 oktober 2015 om 22:23
pieter154 Gebruiker

Nee dat kan niet, er zit geen wifi of dergelijke in.

De sim is juist de manier om te communiceren. App moet toch verbinding maken met het apparaat :)

13 oktober 2015 om 22:28

Het G5 systeem zonder simkaart zal functioneren als regulier alarm. Als een sensor iets waarneemt zal het alarm uit het bedieningspaneel klinken maar je zult als gebruiker niet op de hoogte worden gesteld.

Er moet een simkaart in het paneel zitten om instellingen te kunnen ontvangen vanuit de app. Dit gebeurd middels SMS, ook bij gebruik van de app.

13 oktober 2015 om 21:47
dnine Gebruiker

Ik wil nog even melden dat er ook een (weliswaar betalende) app bestaat voor Windows Phone waarmee je de G5 kan instellen:

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/ealarm/9wzdncrdjvfq

Ik gebruik die in combinatie met de Eminent versie van de G5 en dit werkt perfect.

13 oktober 2015 om 22:39

Bedankt voor het melden, dnine. Wij als Chuango ondersteunen deze app niet. Er is dan ook geen mogelijkheid om de IP116 camera in deze app toe te voegen of los te gebruiken in combinatie met het Windows Phone besturingssysteem.

De basis van de app, het versturen van SMS’jes met nummers om het systeem te bedienen is wel gelijk en gezien de basisfuncties enkel worden ondersteund is deze Windows Phone app hiervoor eventueel te gebruiken.

14 oktober 2015 om 02:09
Rob82 Gebruiker

Is het ook mogelijk om zones in te stellen? Zodat ik bijvoorbeeld veilig kan lopen op de bovenverdieping zonder dat het alarm afgaat?

14 oktober 2015 om 10:07

Hallo Rob82, dat is mogelijk. Het G3, G5 en B11 alarmsysteem hebben twee manieren van inschakelen van het alarm. Dit kan normaal ingeschakeld worden en in de ‘thuismodus’. Bij normaal inschakelen zal elk opgevangen signaal van een sensor het alarm laten afgaan. Als het alarm in thuismodus is ingeschakeld zullen de sensoren die in thuismodus zijn ingesteld wel iets detecteren maar niet het alarm af laten gaan. Je kunt dit naar eigen wens instellen. Standaard uit de doos is de bewegingsmelder ingesteld op de thuismodus. Mocht je deze in de woonkamer ophangen en de thuismodus in hebben geschakeld dan kan je vrij rondlopen in de woonkamer zonder dat het alarm afgaat. Mocht een magneetcontact op de voordeur zitten en iemand komt daar naar binnen, zal het alarm wel afgaan.

14 oktober 2015 om 12:32
Logan_nl Gebruiker

Heeft de IP116 camera een aparte eigen app waar de beelden op te zien zijn?

En zijn hier ook sms kosten aan verbonden?

Is deze cam ook in te stellen dat hij alleen opneemt wanneer er hij beweging signaleert?

14 oktober 2015 om 12:53

Hallo Logan_nl, de IP116 heeft een eigen officiële Chuango app. Ook is de IP116 camera te koppelen in de G3, G5 en B11 app.

Er zijn geen kosten aan verbonden aan het kijken en opnemen van de camera. Er zijn tot 15 camera’s geheel gratis toe te voegen en te gebruiken.

De camera kan continue met een optionele microSD kaart opnemen. Via de app kan er op de smartphone zelf opgenomen worden. Er is geen optie om de camera alleen op te nemen bij beweging. Wel kan in combinatie met bijvoorbeeld de G5 kit de bewegingssensor worden gebruikt om een melding te krijgen bij beweging.

14 oktober 2015 om 14:08
Logan_nl Gebruiker

@Expert wat is het bereik van de  bewegingssensor naar de G5?

Ik wil de bewegingssensors namelijk in de berging plaatsen op de onderverdieping en de G5 station op de 3e verdieping.

14 oktober 2015 om 15:47

De afstand vanaf het G5 paneel tot sensoren is zo’n 80 meter op een open veld. Afhankelijk van het materiaal en dikte van de muren, waar leidingen en stroom zich bevindt en andere interfererende omgevingssignalen, zal het bereik binnenshuis beïnvloed worden. Bij een gemiddeld huis moet de derde verdieping geen probleem zijn maar het bereik is natuurlijk van deze factoren afhankelijk. Mocht het standaard bereik niet voldoen zou de signaalversterker (Chuango RT-101) ertussen geplaatst kunnen worden om dit op te lossen.

14 oktober 2015 om 14:43
marcgijsman Gebruiker

@Expert,

Met welke detector kan koolmonoxide gedetecteerd worden?

14 oktober 2015 om 15:25

In de Chuango range is geen koolmonoxide melder aanwezig, enkel een rookmelder (SMK-500). Deze SMK-500 detecteert dus geen CO.

14 oktober 2015 om 14:49
cdenauw Gebruiker

In de omschrijving van het G5-systeem staat vermeld dat dit met PSTN en touch keypad met lcd-display is. Ik veronderstel dat dit niet correct is.

14 oktober 2015 om 15:23

Wij konden deze tekst niet vinden in zowel de G5 als de G5 + Camera omschrijving. Deze omschrijving hoort bij het Chuango B11 alarmsysteem. Heb je een linkje waar dit te vinden is?

14 oktober 2015 om 15:45
cdenauw Gebruiker

Dit staat vermeld in de specificaties net onder de afmetingen, zowel bij het systeem zonder en met camera. Zie http://www.ibood.com/home-living-be/nl/product-specs/4342/10328/cg-g5-gsm-sms-rfid-touch-alarmsysteem.html

14 oktober 2015 om 15:56

Gevonden bij de specificaties inderdaad. We geven het door om aan te passen. Bedankt voor de oplettendheid.

14 oktober 2015 om 18:28
wbree Gebruiker

@Chuango-Experts

Ik zit nog steeds te wachten op een antwoord waar extra subplugs (slave devices)  kunnen worden aangeschaft.

14 oktober 2015 om 20:25

Excuses voor de late reactie. De losse slave devices voor uitbreiding, met productnaam Chuango E5W, zijn op het moment niet verkrijgbaar. We hebben helaas nog geen duidelijke informatie over de beschikbaarheid in de toekomst.

14 oktober 2015 om 21:50
Jazekerja Gebruiker

Hallo Chuango-Expert,

nog 1 korte vraag waar kan ik nog meer van die RFID tags bestellen?

groet,

14 oktober 2015 om 21:56

De volledige benaming van de RFID tag is “Chuango Tag-26″. Als je met een zoekmachine naar deze volledige naam zoekt kom je direct webwinkels tegen waar deze zijn te bestellen. Tag-26 wordt altijd per 2 tags verpakt.

14 oktober 2015 om 22:41
tomgoysens Gebruiker

Hallo chuango-expert,

Ik heb in mijn nieuwbouw al bekabeling getrokken voor een alarmsysteem; raam en deur contactjes inclusief.

Kan ik ook bekabelde rookdetectoren, bewegingsdetectoren en raam/deur contacten aansluiten?

Eventueel in combinatie met enkele extra draadloze exemplaren ( zolder BV)?

14 oktober 2015 om 23:15

Hallo tomgoysens, het G5 en B11 systeem bieden mogelijkheden voor aansluiten van bedrade sensoren. Uit de omschrijving lijkt het erop dat er een veeltal sensoren zijn geplaatst. De aansluitingen zijn echter beperkt. Om te weten hoe dit eruit ziet kan via onderstaande link direct op Youtube worden gezien hoe dit eruit ziet:

KLIK HIER

Het G5 systeem heeft enkele bekabelde opties, dit zijn:

- Ingang voor bekabelde sensoren in 24 uurs groep. (Bij detectie zal het alarm altijd afgaan)

- Ingang voor bekabelde sensoren in normale groep.(Alleen bij detectie als het alarm is ingeschakeld zal het alarm klinken.)

- Uitgang voor elektronisch slot van maximaal 100mA

22 oktober 2015 om 11:28
RemcoZoetje Gebruiker

systeem is netjes binnen gekomen gisteren. Mooi. Allen jammer dat dit dan weer niet klopt….

Bij deze deal wordt een Nederlandse SIM-kaart meegeleverd (zonder tegoed, je moet hem dus wel nog even opladen). Alle Belgen adviseren wij om een Belgische SIM-kaart aan te schaffen, anders betaal je namelijk (naast de kosten voor het bellen of sms’en) ook roamingkosten.

Geen simkaart te bekennen in heel de doos. Moet ik als nog naar de winkel *zucht*

24 oktober 2015 om 12:52
Bjornsnoeks Gebruiker

Ik heb het b11 alarmsysteem aangeschaft bij jullie. Ik krijg echter de melding dat het bedieningspaneel offline is als ik via gprs verbinding wil maken.

De sms functie werkt wel. Ik heb signaal volgens het knipperende lampje op het paneel. Nergens vind ik trouwens een nederlandstalige handleiding.

Is dit normaal niet verplicht volgens wet?

30 oktober 2015 om 14:38

Hallo Bjornsnoeks, fijn om te horen dat je het B11 alarmsysteem hebt ontvangen. Indien het bedieningspaneel aangeeft dat er geen verbinding gemaakt kan worden met GPRS moeten waarschijnlijk de APN instellingen op het systeem gezet worden. Er is op het moment geen Nederlandstalige handleiding aanwezig, wel kan de Nederlandse taal via het menu worden ingesteld. 

Stuur een SMS met de hoofdletters: “APN” naar de simkaart in het systeem. Er wordt een SMS’je teruggestuurd om de instellingen te doen. Vul deze in en stuur het terug. 

KLIK HIER om alle APN instellingen van Nederlandse providers te vinden.

30 oktober 2015 om 14:40

PS

Om zeker te zijn dat je de meest recente APN instellingen hebt, kan je het best op de website van de provider van de simkaart kijken.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.