28 november 2018 om 00:01
iBOOD

KitchenAid Pannen

KitchenAid Pannen
De hoogste kwaliteit

De pannen van KitchenAid staan synoniem voor fijn vakmanschap, duurzaamheid, de fijnste materialen, stevigheid en een ongelooflijk oog voor detail. Ze worden gemaakt onder strenge voorwaarden zodat ze veelzijdig, betrouwbaar, duurzaam, krachtig en nauwkeurig zijn. Zo garanderen ze de beste resultaten, wat je ook bereidt! 

28 november 2018 om 06:47
Petur Gebruiker

Heeft er iemand ervaring met de koekenpan?

Beantwoorden

28 november 2018 om 07:31
MCS.AndyP Gebruiker

Ja.  Heb deze gekocht een jaar geleden (met prive account).

1x per week gebruikt en dus na een 50x bakken en afwasmachine komt de laag die erop geplakt is al volledig los… niet wat we gewoon zijn van merk als kitchenaid.  Bij andere pannen op zelfde kookplaat en afwasmachine komt dit probleem niet voor.

De potten van kitchenaid zijn dan wel weer super van kwaliteit en blijven er na 1 jaar even goed uitzien.

Beantwoorden

28 november 2018 om 07:35
MCS.AndyP Gebruiker

Sorry mijn ervaring was voor de grillpan (eerste pan).

Die koekenpan ziet er best in orde uit zelfde als kookpotten.  Ga deze bestellen.

Beantwoorden

28 november 2018 om 07:55
Ultimedia Gebruiker

Vorig jaar besloten om alle anti-kleefpannen weg te gooien (toen op iBood een hele set KitchenAid pannen gekocht).

Deze koekenpan gebruiken wij daarbij dagelijks, als je van anti-kleefpannen komt is het even aanpassen maar wij zijn bijzonder tevreden van deze koekenpan, vooral de snelle en gelijkmatige warmteverdeling is super, bovendien is deze ondanks het dagelijks gebruik is hij nog steeds als nieuw).

De potten kan ik ook zeker aanraden maar blijf weg van de grillpan.

Beantwoorden

28 november 2018 om 08:29
drpsgk Gebruiker

Yes, prima pan. Doet het goed op inductie, trekt niet krom,  kan in de vaatwasser.  Het is wel rvs, dus bakken doe je met meer vet of olie….

Beantwoorden

29 november 2018 om 11:21
Moderator Tom Moderator

Dag MCS.AndyP

Dat lijkt me niet normaal. (Zou niet mogen gebeuren op basis van regulier gebruik)
Heb je hiervoor een serviceverzoek / garantieverzoek ingediend? iBOOD zal dit wellicht verder onderzoeken.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

28 november 2018 om 07:46
JohnnyDrama024 Gebruiker

Serieus.. 50 x afwasmachine?

Koekenpannen / Grillpannen beste om met de hand af te wassen. Kookpan maakt niet veel uit.

Een pan is een product met een gebruiksaanwijzing, wanneer je er normaal mee om gaat (dus niet in de vaatwasser) en je met de juiste olie bakt gaat zo’n ding jaren mee.

Indien je met olijf olie bakt, vaatwasser, pannen in elkaar stapelt zonder beschermen is hij binnen een jaar stuk ja.

Beantwoorden

28 november 2018 om 08:32
drpsgk Gebruiker

Rvs zonder teflon of andere chemische lagen kunnen gewoon in  de vaatwasser…. olijf olie is geen probleem, kan alleen niet zo heet, dan verbrandt het,  sowieso niet goed voor anti aanbak…

Beantwoorden

28 november 2018 om 10:25
cvita Gebruiker

Koekenpannen in de vaatwasser is idd vragen om problemen!

Wat is het probleem met olijfolie bakken? *altijd met olijfolie bakken doet, shit* Welk alternatief raad je me aan?

Beantwoorden

28 november 2018 om 11:36
drpsgk Gebruiker

Waarom is dit een probleem? Rvs koekepannen zonder anti aanbaklaag kunnen gewoon probleemloos in de vaatwasser. Nooit problemen mee, doe ik al jaren… prof. Koks doen dit ook.

Olijfolie heeft een lage verbrandings temperatuur,  dus verbrandt het en laat een spoor achter op je pan, rvs verkleurt, anti aanbak gaat kapot. Anti aanbak kan sowieso niet zo heet.

Gebruik voor hoge temperatuur koolzaad of pinda olie.  Of dierlijke vetten… maar geen roomboter.

Beantwoorden

29 november 2018 om 06:38
JohnnyDrama024 Gebruiker

Je hebt gelijk! Ik had het anders moeten verwoorden. Het gaat inderdaad om de anti aanbak laag die naar de knoppen gaat in de vaatwasser. Pan zonder anti aanbak laag kan gewoon in de vaatwasser.

@Cvita, wat drpsgk zegt klopt helemaal. Veel mensen (deed ik ook in het begin hoor) bakken met olijf olie of erger nog de extra vierge variant. Gas flink hoog en dan brand de olie als het ware over je anti aanbak laag heen waardoor hij niet meer werkt. Ik heb zelf veel Greenpan thuis met een keramische laag (erg gevoelig) en bak altijd met zonnebloem olie. Nadeel is dat het spettert maar de laag blijft er goed door en pannen kunnen dan jaren mee.

Beantwoorden

1 december 2018 om 09:18
Moderator Jelle Moderator

Gesloten.

Beantwoorden

28 november 2018 om 14:49
purgie Gebruiker

Zijn deze pannen te vergelijken met die van Demeyere?

Beantwoorden

28 november 2018 om 16:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik durf deze vergelijking niet te maken, omdat ik niet bekend ben met de pannen van Demeyere.

Wellicht heeft een andere user toevallig ervaring met beide merken?

Beantwoorden

28 november 2018 om 20:06
eviwitters Gebruiker

Neen deze zijn niet vergelijkbaar.  Noch qua kwaliteit nochqua prijs.  Demeyere heeft verschillende productljnenmet elk een andere prijs categorie, daar.zit onderling best wel wat verschil in.

Beantwoorden

28 november 2018 om 19:58
geert-jaap Gebruiker

Pannen zijn veelal gemaakt van een platte plaat die gestanst wordt tot pan, iets minder fraai gezegd wordt er een deuk ingeslagen, daaronder komt dan een warmte doorgeefplaat. Sommige pannenmakers gieten pannen en zelfs in meerdere lagen 3, 5 of hier zelfs 7 lagen. Het Zwitserse Spring begon daar 30 jaar geleden mee, de Cristal, dat zijn 5 ply pannen. Hun pannen gaan een leven mee. Momenteel zijn er volgens mij 4 fabrikanten waaronder ook de Nederlandse BK pannenmaker en de Finse Iillala om een ander voorbeeld te noemen en jawel Demeyere, maar de laatste maakt niet alleen maar … ply pannen, dus zomaar roepen…als Demeyere klopt niet. Deze Kitchenaid pannen hebben blijkbaar zelfs zilver erin verwerkt, tja hoe ver wil je gaan, maar het zijn ongetwijfeld geweldige pannen, De kern van de Spring pannen zijn net als de koekenpannen van Kitchenaid van gehard aluminium en twee lagen aluminium en aan de binnen en buitenkant Roestvrijstaal 18/10 Cromargan.

Duur zijn zulke pannen op het eerste oog, maar als ze 30 jaar mee gaan, tja dan….

Qua verbruik op stoom/inductie of anderszins zijn niet te zware pannen beter.
Overigens is het bij een inductieplaat zo dat het magnetisch veld alleen daar opgewekt wordt waarboven iets staat, dus een kleine pan neemt dan wellicht 1/3 van het aangegeven vermogen, de meter in de kast registreerd dan bijvoorbeeld 1500 watt : 3, dit bijvoorbeeld als men er een percolator op heeft staan.

Beantwoorden

29 november 2018 om 06:41
JohnnyDrama024 Gebruiker

Swiss Diamond maakt ook een serie koekenpannen die 5 lagen heeft. En zelfs een serie van de masterchef pannen die net nieuw zijn hebben 3 lagen. Er komen er dus steeds meer bij!

Beantwoorden

5 december 2018 om 21:16
tinka940 Gebruiker

KitchenAid 5-Ply Kookpan | Ø 18 cm

Hoewel we onze uiterste best hebben gedaan moeten we je helaas laten weten dat we de levering van onderstaande product(en) moeten annuleren vanwege een te kort in de voorraad bij de externe leverancier. Hoewel we niet anders kunnen, begrijpen we dat dit een teleurstelling is. Daarvoor onze excuses.

Zijn er mensen die wel iets gekregen hebben?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.