13 november 2015 om 00:01
iBOOD

Fruitbomen

Fruitbomen
Fruitbomen voor in de tuin, op het terras of balkon

Kersen, peren, pruimen, appels, perziken ..... ze smaken veel lekkerder als ze uit je eigen tuin komen. Of vanaf je eigen terras of balkon... want nu kan je deze boompjes gewoon in een grote bloempot op laten groeien op je balkon of op je terras... maar gewoon in de tuin planten kan natuurlijk ook! Deze laagstam fruitbomen zijn bij levering ca. 80-120 cm hoog (inclusief pot) en worden in een 5 liter kwekers pot geleverd. Ze zijn 2-3 jaar oud en geven gelijk al veel fruit! En omdat de herfst de beste tijd is om fruitbomen te planten, komt deze Flash Sale precies op het juiste moment...

13 november 2015 om 08:32
cumme Gebruiker

Zijn de 3 kersenbomen geschikt voor kruisbestuiving ? Of beter andere soorten fruitbomen combineren ?

13 november 2015 om 09:29
Moderator Coert iBOOD Moderator

De soorten zijn zelfbestuivend maar voor een betere opbrengst is kruisbestuiving het beste. Onderling kunnen de kersenbomen ook voor een goede kruisbestuiving zorgen.

13 november 2015 om 09:11
Daanvi Gebruiker

Hoe groot kunnen deze worden als je ze plant in de tuin?

13 november 2015 om 09:30

Indien niet gesnoeid kunnen ze 3-4 meter hoog worden

13 november 2015 om 09:14
koogpie Gebruiker

Hoe hoog worden deze bomen??

13 november 2015 om 09:30

Indien niet gesnoeid kunnen ze 3-4 meter hoog worden

13 november 2015 om 09:46
DJSirMatthew Gebruiker

Kruisbestuiving is inderdaad beter maar klopt het dat de Regina kers en de Sunburst kers elkaar niet bestuiven? Maw dat je nog andere kersenbomen nodig hebt om aan kruisbestuiving te kunnen doen?

13 november 2015 om 10:58

Regina en Sunburst bestuiven elkaar wel. Je hebt dus geen andere kersenbomen nodig voor kruisbestuiving.

13 november 2015 om 11:00
SaberBE Gebruiker

Wat gebeurt er moest je niet thuis zijn om acht boompjes te ontvangen?

13 november 2015 om 12:02
Moderator Kris Moderator

Beste SaberBE, dan proberen ze ook even bij jouw buren, dit tot en met afleverpoging 2. Hopelijk helpt dit jou verder? Fijne dag, Kris

13 november 2015 om 21:04
sarawerkle Gebruiker

Als ik ze telkens snoei tot ongeveer 1,5 meter, hoeveel ruimte moet ik dan tussen 2 boompjes voorzien?

16 november 2015 om 09:10

Indien je ze als haag neerzet ca. 3 per 2 meter planten. Indien je ze los neerzet ca. 1 – 1,5 meter uit elkaar;

13 november 2015 om 21:08
diverke72 Gebruiker

Wat is de minimale afstand tussen de boompjes.

13 november 2015 om 21:11
diverke72 Gebruiker

Hoever moet ik minimaal de boompjes uit elkaar planten?

16 november 2015 om 09:11

Normaal dien je een afstand van 2-3 meter tussen de bomen aan te houden.

14 november 2015 om 10:53
woutertjez Gebruiker

Hoe groot dient de pot idealiter te zijn als ze op het balkon komen te staan?

16 november 2015 om 09:12

Indien je het fruitboompje laag houdt wordt een pot van 30 cm diameter geadviseerd. Indien je de boom door wilt laten groeien  +- 2 meter hoog dan wordt een pot van 50 cm diameter geadviseerd.

15 november 2015 om 08:29
SteV Gebruiker

Ik zie op andere sites waar de Cox Orange wordt aangeboden dat deze niet of onvoldoende zelfbestuivend is. Is dit een ander ras?

Daarnaast de vraag of de aangeboden bomen in de categorie struik, laagstam of hoogstam vallen.

15 november 2015 om 10:08
Sunshine-nl Gebruiker

Kan ik ook de combinatie 2 pruimen en 2 kersen bestellen?

15 november 2015 om 10:46
Moderator Kris Moderator

Beste Sunshine, sorry enkel de aangeboden combinaties zijn beschikbaar. Fijne dag, Kris

15 november 2015 om 16:15
Qgene Gebruiker

Beste Kris,

Zou je ajb de graag van woutertjez kunnen beantwoorden?

Bvd

15 november 2015 om 17:12
Moderator Kris Moderator

Beste Qgene, ik wil op iedere vraag een antwoord geven, maar ik ben jammer genoeg geen expert ter zake, dus ik hou mij in :-) Fijne avond, Kris

15 november 2015 om 18:40
Qgene Gebruiker

Beste Kris. Fair enough. Is er iemand die hier wellicht een antwoord op heeft? Wat is de aanbevolen potgrootte voor dit soort fruitboompjes?

16 november 2015 om 13:31
Moderator Kris Moderator

Beste Qgene, ik heb de inkoper vastgekregen: Indien u het fruitboompje laag houdt wordt een pot van 30 cm diameter geadviseerd. Indien u de boom door wilt laten groeien  + 2 meter hoog dan wordt een pot van 50 cm diameter geadviseerd.

Succes, Kris

16 november 2015 om 16:29
Qgene Gebruiker

Beste Kris, vriendelijke bedankt voor dit duidelijke antwoord.

15 november 2015 om 16:30
Harmpie21 Gebruiker

Wat is de plantafstand van laagstam fruitbomen?

Er zijn mensen die laagstamfruitbomen (en dan vooral perenbomen) erg dicht bij elkaar planten. Soms op een afstand van maar 50cm. Wij vinden dat dit zeker kan, maar dan alleen bij iemand die ‘weet wat hij doet’. Voor particulieren adviseren wij een plantafstand van minimaal twee meter (stam-naar-stam). Zo groeien de bomen van nature al niet in elkaar en hebben ze dus altijd goed licht en warmte. Ik vind het zelf ook mooier als de bomen niet in elkaar groeien. Wilt u er liever een fruithaag van maken? Plant ze dan dichter bij elkaar.

Bron: Fruitbomen.net

16 november 2015 om 08:38
poor Gebruiker

Dus ze mogen in de winter gewoon in pot buiten blijven staan?

16 november 2015 om 09:03
boerboone Gebruiker

tis wel voor te planten in volle grond !!!!!!

16 november 2015 om 09:46
Moderator Tom Moderator

Dag Poor & Boerboone,

klopt niet helemaal. Bij enkele (moet je maar even de teksten doorlezen) staat dit bij :

Deze laagstam fruitbomen groeien goed in de volle grond maar je kan zo ook in een ruime bloempot zetten op je terras of balkon. Als je ze ieder jaar snoeit worden ze niet veel hoger dan 1,5 meter maar als je ze in de volle grond plant kunnen ze wel tot 3-4 meter hoog groeien.

Je kan ze dus wel in een ruime bloempot zetten. Maar dan moet je er natuurlijk van bewust zijn dat hij niet zo groot zal worden , en dus meer dan waarschijnlijk ook wat minder vruchten zal hebben. Maar ik moet eerlijk zeggen , ik heb momenteel ook een fruitboompje in een ruime pot staan en elk jaar groeien er wel enkele vruchten aan , die heel lekker zijn!

Deze boompjes in de pot laten staan tijdens de winter kan je zeker en vast doen. Natuurlijk isoleert dat niet zo goed als de volle grond , en heb je misschien procentueel meer kans dat de boompjes kapot vriezen in een pot. Maar nogmaals , het is me al eerder overkomen dat een boompje in de volle grond kapot vriest en in de pot niet.

Het best kan je tijdens de winter rond de buitenkant van de potten ook nog een extra isolatie aanbrengen met noppenfolie of een vliesdoek.

Met vriendelijke groeten,

Tom

16 november 2015 om 12:11
Hilco Gebruiker

Hoe zit het met verzendkosten als ik meerdere verschillende boompjes bestel? Hoe werkt dat?

Bij voorbaat dank.

Groet. Hilco

16 november 2015 om 12:14
Moderator Dees Moderator

Hallo Hilco,

Voeg de boom van je keuze toe aan je winkelwagentje.
Klik dan op verder winkelen en je kunt nog meer toevoegen aan je winkelwagentje.
Zo betaal je maar 1 keer verzendkosten.

Groetjes,
Dees

17 november 2015 om 01:20
allesoptgemakske Gebruiker

Dorie wou nog bestellen maar had niet gekeken dat die vandaag al afliep. Komt deze binnenkort nog een keertje terug? Dat van de fruitbomen welteverstaan :-)

17 november 2015 om 10:37

Geen idee, allesoptgemakske.

Als je je inschrijft voor de iBOOD-nieuwsbrief dan zie je direct als hij weer een keer aangeboden wordt en hoef je geen enkele deal meer te missen

17 november 2015 om 10:38

Beste Harmpie21, gefeliciteerd! Jij hebt met jouw comment 10 euro shoptegoed gewonnen, dus check snel je mail!

Iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar bijdrage aan de discussie.

17 november 2015 om 11:08
Harmpie21 Gebruiker

Thanks Coert!! Mail is ontvangen!! Nu wachten op een goede deal!

23 november 2015 om 17:44
ErikWouter Gebruiker

Edited by: Kris – Beste, ik heb jouw berichtje onmiddellijk doorgezet naar de klantendienst, zij nemen zsm contact op met u. Fijne avond, Kris

25 november 2015 om 11:03
cello2 Gebruiker

Ben benieuwd wanneer dit wordt verzonden, voorlopig nog niets gezien.

25 november 2015 om 11:05
Moderator Dees Moderator

Hallo cello2,

Ik ga voor je navragen waar je boompjes blijven.

Groetjes,
Dees

25 november 2015 om 11:35
thomasvanspreuwel Gebruiker

1511100952001
Twee appelbomen
2.0
1.81 EUR
15.95 EUR
31.9 EUR
2015-11-23

1511100953442
Twee perenbomen
2.0
1.81 EUR
15.95 EUR
31.9 EUR
2015-11-23

@cell2: Mijn verwachte verzenddatum was de 23e. Maar 1 a 2 dagen speling en dan een dag voor het verzenden. Zou het morgen bv ook nog kunnen zijn. Maar ze mogen hier ook de grond in. Het wordt steeds kouder. We wachten nog even af.

25 november 2015 om 13:12
DJSirMatthew Gebruiker

Idem hier, ook nog niets gezien en de temperaturen duiken verder naar beneden… zou ze graag toch nog in de grond geplant krijgen…

25 november 2015 om 13:59
Moderator Renate Moderator

Beste Kopers,
Onlangs hebben wij van de leverancier vernomen dat deze last heeft gehad van een grote stormschade.
Het kan daardoor zijn dat jullie leveringen vertraging hebben opgelopen. Ik wil jullie vragen nog even geduld te hebben tot einde van deze week. Mochten jullie vrijdag nog niets hebben vernomen, neem dan via mijn iBOOD contact op met de klantenservice.
Zij kunnen dan navraag doen bij de leverancier hoelang het nog gaat duren.

al vast bedankt voor jullie begrip.

30 november 2015 om 16:22
beckertje Gebruiker

Ibood, wat is de status? Nog altijd niets ontvangen. daarbij ook al 2x een formulier ingevuld en geen antwoord. Graag nagaan, Dank!

30 november 2015 om 16:46
beckertje Gebruiker

Sorry e-mails waren in spam box terecht gekomen. Bomen zijn  verzonden. ben benieuwd, zijn nog niet binnen. Beschouw bevenstaand bericht zo lang als niet bestaand :p

3 december 2015 om 09:18
poghii Gebruiker

Beste Ibood, is er een reden dat ondanks de vermelde verzenddatum van 23 november 2015 het pakket nimmer bij ons is aangeboden? Gezien dit een product is die verzorging nodig heeft baart het mij enige zorgen over de kwaliteit bij aankomst.

3 december 2015 om 10:23
Qgene Gebruiker

Net contact gehad met de klantenservice. Ondanks dat ik een verzend bevestigingsmail heb ontvangen op 23 november blijken de boompjes helemaal niet verstuurd te zijn. Volgens de dame van de klantenservice is er geen contact meer geweest met de leverancier en is er geen enkele zending verstuurd. Dit gaat ook zeer waarschijnlijk niet meer gebeuren.

3 december 2015 om 10:52
jeuris82 Gebruiker

Edited by: Kris – beste, kan je ajb contact opnemen met de klantendienst, zij bundelen de vragen naar de leverancier. Succes, Kris

3 december 2015 om 19:16
cello2 Gebruiker

Edited by: Kris – ik heb jouw bericht doorgezet naar iBOODs klantendienst, zij komen zsm terug met feedback. Fijne dag, Kris

3 december 2015 om 20:35
jaspermeijer Gebruiker

Edited by: Kris – ik heb jouw bericht doorgezet naar iBOODs klantendienst, zij komen zsm terug met feedback. Fijne dag, Kris

5 december 2015 om 10:49
koenbonte Gebruiker

Iets later dan verwacht, maar uiteindelijk toch geleverd en de boompjes zien er nog prima uit. Ik had 2x de mix van 4 boompjes besteld, maar helaas zijn de pruimebomen door stormschade verloren gegaan. Ze hebben in plaats daarvan een kerseboom en als compensatie nóg een extra kerseboom meegestuurd, 6 kersebomen in totaal dus, de kindjes zijn alleszins héééél gelukkig daarmee.

Aan alle zuurpruimen (pun intended ;p) hierboven, klein beetje geduld dus…

16 december 2015 om 15:23
ErikWouter Gebruiker

Edited by: Kris – Beste Erik, ik heb jouw bericht onmiddellijk doorgezet naar de betreffende afdeling, zij komen zsm terug met een antwoord. Fijne dag, Kris

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.