21 maart 2019 om 00:00
iBOOD

Bloemen

Bloemen
Voor een fleurig voorjaar

Jahaa! De lente is begonnen! Het is weer tijd om de tuin klaar te maken en te genieten van al het moois van buiten. Daar horen ook schitterende bloemen en planten bij. En laten wij die nou juist nu net aanbieden. Scoor ze daarom nu en zet die groene vingers van je aan het werk! Dan geniet jij straks van een schitterende tuin.

21 maart 2019 om 07:22
IBTL Gebruiker

De 60 zomerbloeiers staan op 1dayfly incl. Verzendkosten voor €1 goedkoper dan hier

https://www.1dayfly.com/nl/nl/product/outletshop/13970/een-tuin-vol-bloeiende-planten

21 maart 2019 om 13:43
powercoaster Gebruiker

Prijs is inmiddels aangepast zie ik, maar als je er twee neemt, is het nog steeds goedkoper bij 1dayfly. Aan de afbeeldingen te zien gaat het hier om precies dezelfde planten / leverancier. iBOOD gaan jullie nog iets doen aan de prijs?

21 maart 2019 om 13:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij hebben onze prijs inderdaad een beetje naar beneden bijgesteld. We zullen niet nog verder zakken in prijs.

21 maart 2019 om 08:14
PausP Gebruiker

Hoe groot worden ze geleverd en hoe snel groeien ze dan door tot 3M?

21 maart 2019 om 08:47
Moderator Jim Moderator

Hi PausP!

Over welke bloemen gaat je vraag specifiek?

Groetjes!

Jim

21 maart 2019 om 12:36
PausP Gebruiker

De palmgrassen

21 maart 2019 om 13:49

De hoogte bij levering is 25-35 cm (gemeten incl. pot).

Ze groeien als kool en de bloemen schieten binnen 2 jaar al tot zo’n 1.5 tot 2 meter hoog. Na 3 á 4 jaar in de tuin zijn ze op hun grootst.

21 maart 2019 om 08:59
edwinteems Gebruiker

Meerjarig?

21 maart 2019 om 09:04
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen nogmaals Edwin! :-)

Leuk om je ook op dit forum te zien!
Gaat je vraag specifiek over een van de bloemen, of in het algemeen?

Ik zal het in ieder geval even doorzetten!

Groet,

Jim

21 maart 2019 om 10:14
matthias.C Gebruiker

ik had het ook graag geweten welke soorten eenjaarig of meerjarig zijn.

21 maart 2019 om 10:32
edwinteems Gebruiker

De 60 zomerbloeiers, maar van de andere soorten zou ik het ook wel willen weten.

21 maart 2019 om 10:52
matthias.C Gebruiker

Ik heb het uiteraard ook over de bloembollen.

Zal wel meerjarig zijn aangezien het bollen zijn, maar toch graag bevestiging? :)

21 maart 2019 om 12:03

Diverse deals zijn meerjarig; Alcea Stokrozen, Clematis Taiga, Allium Purple Sensation, Digitalis, grassen, rozen en Lavendel zijn meerjarige planten.
De Dahlia’s zijn ook meerjarig alleen hierbij dien je wel aan het eind van het jaar, voor de vorst, de knollen uit de grond halen en deze vorstvrij te bewaren. Na de winter kunnen ze weer terug geplant worden om verder te groeien, met weer meer bloemen.

De mini plugplanten; 60 zomerbloeiers, zijn zomerbloeiers. Dit zijn éénjarige planten die extreem snel groeien en in de zomer bloeien.

22 maart 2019 om 09:54
frank.veen Gebruiker

Edwin,

Mijn ervaring is dat het een mix is van beide. Ongeveer 75 (een) / 25 (meer) als ik mij goed herinner.

21 maart 2019 om 10:06
brj_post Gebruiker

Kan eem latere leverdatum worden geregeld?

21 maart 2019 om 10:39

Dit is mogelijk indien de nieuwe leverdatum niet verder dan 1,5 maand in de toekomst ligt. De plugplanten (60 zomerbloeiers) zijn niet op een later moment te versturen.
Indien je jouw bloemen later wilt ontvangen, stuur dan even je ordernummer (SOxxxxxxxx) en adresgegevens naar community@ibood.com, dan stuur ik ze door naar de leverancier.

21 maart 2019 om 10:41
driesup Gebruiker

Bij omschrijving staat: Set van 3 Allium Purple Sensation.

Zijn dat dan 3 bloemen, 3 bollen of 3 sets van een aantal bloemen/bollen?

21 maart 2019 om 11:26

De Allium zijn vaste planten (komen elk jaar terug) en worden geleverd als set van 3 planten.

21 maart 2019 om 12:16
driesup Gebruiker

En per plant zijn er meerdere bloemen?

22 maart 2019 om 13:01

Per plant zullen in het eerste jaar 1 tot 3 bloemen geproduceerd worden, dit kunnen er elk jaar meer worden.

21 maart 2019 om 12:41
gerdavanbekbergen Gebruiker

Zou ik iets mogen vragen ? Ik ben erg geïnteresseerd in de pampasgrassen. Maar wat is het verschil tussen jullie en bijvoorbeeld https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/5899/cortaderia-selloana-rosea-pampasgras

Het lijkt mij hetzelfde en de prijs per stuk is daar beduidend lager? Misschien dat jullie me dit goed kunnen uitleggen :)

Groetjes

Gerda

21 maart 2019 om 12:48

Ik durf niet te zeggen hoe die prijs tot stand gekomen is, het is in elk geval geen marktconforme prijs.
Ik kan alleen voor onze eigen soort verklaren dat het ziekteresistente, potgekweekte Pampasgrassen zijn.

22 maart 2019 om 12:58
Karen12 Gebruiker

Pampasgrassen: kunnen deze ook binnenhuis in de huidige pot worden gehouden (en dat ze bloeien) of hebben ze meer plaats nodig voor hun wortels?

Lavendel: zelfde vraag.

22 maart 2019 om 13:03

Ik adviseer voor beide soorten om ze buiten te houden. Dit i.v.m. ruimte maar ook weersomstandigheden.

23 maart 2019 om 07:08
roelandh Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

23 maart 2019 om 10:28
marienah Gebruiker

Wordt er ook op texel geleverd?

23 maart 2019 om 10:33
Moderator Jim Moderator

Hi Marienah!

Voor zover ik kan zien, kan ik gewoon postcodes en straatnamen in Texel gebruiken. Zou geen probleem moeten zijn!

Groetjes,

Jim

24 maart 2019 om 00:48
spark4d Gebruiker

Let op met vingerhoedskruid is giftig lees wikipedia (De plant bevat de glycosiden: digoxine en digitoxine (digitaline)[1] en is erg giftig.)

24 maart 2019 om 06:31
Arckanos Gebruiker

Beste, zijn de 200 bloembollen enkel – of meerderjarig ?

25 maart 2019 om 11:05
Moderator Jim Moderator

Hi Arckanos!

Helaas waren we te laat met het vinden van het antwoord. Mocht je de Bloembollen gekocht hebben in afwachting van het antwoord, dan horen we het graag & gaan we op zoek naar het antwoord voor je!

Groetjes,

Jim

24 maart 2019 om 10:23
MAdnan Gebruiker

De Lavandula angustifolia  is dat de Hidcote versie?

25 maart 2019 om 11:04
Moderator Jim Moderator

Hi MAdnan!

Helaas waren we te laat met het vinden van het antwoord. Mocht je de Lavandula gekocht hebben in afwachting van het antwoord, dan horen we het graag & gaan we op zoek naar het antwoord voor je!

Groetjes,

Jim

24 maart 2019 om 13:11
edwinteems Gebruiker

Tot wanneer loopt deze deal? Op de app kan ik dit niet zien

24 maart 2019 om 13:28
Moderator Jim Moderator

Hi Edwin!

Tot vanavond 23:59!

Groet,

Jim

1 mei 2019 om 11:34
wilfried Gebruiker

Beste ,

tot hiertoe (01/05) komt maar de helft uit van deze plantjes , en ook zat daar geen handleiding bij

we zien het wel op het eind van deze zomer

wilfried

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.