30 november 2014 om 00:04
iBOOD

Matrassen

Product Expert aanwezig

Matrassen
Slaap lekker, én goed!

Een goede nachtrust is belangrijk en dus wil je graag een matras dat niet alleen heerlijk ligt, maar ook de juiste ondersteuning geeft aan je lichaam. De Pocket Nasa Medical matrassen in medium uitvoering hebben een 5-zone kern met 7-slags pocketveer en bevatten aan beide kanten 5cm Visco/Nasa traagschuim met een dichtheid van 55. Dat klinkt misschien wat technisch, maar ga er maar vanuit dat het matras optimaal comfort biedt.

30 november 2014 om 00:14
Sourcenl Gebruiker

“nasa schuim”
Nasa schuim bestaat niet ;)

30 november 2014 om 10:16
bellmonde Gebruiker

jawel, zo wordt het ook wel genoemd. Traagschuim, memory-foam,…. name it

30 november 2014 om 12:40
Sourcenl Gebruiker

Traagschuim is een materiaal dat oorspronkelijk voor de ruimtevaart is ontwikkeld om de enorme druk tijdens de lancering over het lichaam van de astronauten te verdelen. Hierdoor heeft het de naam “NASA” schuim gekregen. Wat velen echter niet weten is dat traagschuim nooit daadwerkelijk is toegepast in de ruimtevaart. De term NASA schuim is dus wat ver gezocht.

Enige correcte benaming is visco-elastisch schuim.

30 november 2014 om 12:41
Sourcenl Gebruiker

Maar zoals jij al zegt “zo wordt het ook wel genoemd” .. Dat maakt nog niet dat het bestaat..

1 december 2014 om 11:26
Official Product Expert Matras-Expert Official Product Expert

Beste Sourcenl,

Nasa schuim heeft verschillende namen.

Visco elasitsch, memory foam, traagschuim etc.

30 november 2014 om 01:06
mrdummy Gebruiker

Foto met mooie meid lichaam is prima, maar de matras eronder is zo wit geworden dat het weggesmolten met de witte ondergrond.
De matras is haast zo slecht te zien, zodat het wel lijkt alsof ze in de lucht zweeft. En dat is niet de bedoeling.
Je moet matras wel goed zichtbaar maken, want daar wil je mee verkopen, niet de meid zelf!

De foto’s van de matrassen zijn wel zichtbaar doordat ze niet spierwit zijn gemaakt. Beetje lichtgrijs is goed.

De voorbeeld foto hierboven (ook gebruikt als overzichtfoto) is wel verkeerd gephotoshopt. Het leek wel overbelichte foto.

1 december 2014 om 11:29

Beste mrdummy,

op de detail foto is alles beter te zien oa doorsnee produkt en opbouw.

In ieder geval bedankt voor de tip

3 december 2014 om 13:55
UNIT05 Gebruiker

Krijg ik de meid erbij als ik een matras bestel? :-P

30 november 2014 om 01:19
Bussloo Gebruiker

@Product Expert: Kan ik een electrische deken gebruiken bij het topmatras?

1 december 2014 om 11:31

Beste Bussloo,

u kunt een electrisch deken natuurlijk altijd gebruiken.

Visco schuim reageert op lichaamswarmte en de topper zal zich door de warmte dus eerder aanpassen.

Maak het in ieder geval niet te warm…

30 november 2014 om 09:34
deurs Gebruiker

Is dit matras meer geschikt voor een buik, rug of zijslaper? Wat is het minimale en maximale lichaamsgewicht voor dit matras?

1 december 2014 om 11:32

Beste deurs,

DE uitvoering is medium van het matras tot een lichaamsgewicht van 120 kg per liggedeelte.

Alle typen slapers kunnen deze matras gebruiken.

Slaap lekker

30 november 2014 om 09:34
elrolo Gebruiker

Je hebt matrassen van 50 euro tot 2000 euro. De bekende duurdere merken hoeven niet altijd het beste te zijn, maar gebruiken vaak wel hoogwaardige materialen.. Slapen blijft iets persoonlijks, dus ook het matras.. Om nu een ” no name ” matras aan te bieden van 430 naar 250 euro vind ik vreemd . noem het NASA en en klinkt interessant. Bij matrassen Concorde staat ook overal NASA.  Ik zou dit niet adviseren, of je moet kunnen proef liggen

30 november 2014 om 10:13
bellmonde Gebruiker

Voor deze prijs dan moet het wel chinees schuim zijn. In containers vervoerd vol met pesticiden-spray.. En dan al die ongecontroleerde gassen die die chinezen bij de produktie van het schuim gebruikt hebben zonder keurmerk op schadelijke gassen. Dat komt straks allemaal vrij als je het matras in je slaapkamer krijgt.

En de vraag is.. Welke kwaliteit pocketveren. Zijn ze thermisch na-gehard ? Ik zie geen opgave van het aantal pocketveren per m2. IK vindt het lastig. Ik wilde afgelopen week een pocketmatras kopen bij een winkel die ook op papier perfecte matrassen verkoopt met zelfs 5 cm Hr schuim en 500 pockets per m2.. Ik ging er op liggen en de matras knikte in het midden zo door dat ik het niet meer vertrouwde.. En het was nog wel een 5 zone matras die juist in het midden de sterkste veren heeft..

Je moet er elke dag op liggen..

30 november 2014 om 12:51
Sourcenl Gebruiker

Raad ook altijd af om een -onbekend- matras via een webwinkel te bestellen:

1. Je kan het matras niet eerst proberen
2. Vaak geen omruilgarantie
3. Slecht vergelijkbaar bij onbekende producten.

Je kan beter iets meer uitgeven en een matras bij bijvoorbeeld de Zweedse winkel die met de I begint. Daar kan je een matras 90 dagen proef liggen en eventueel ruilen binnen het assortiment. Duurdere merken zoals Tempur, M-line en Auping hebben deze omruilgarantie ook (al is het bij de laatstgenoemde behoorlijk beperkt). Voorbeeld van een online aanbieder die wel laat uitproberen is *knip*.

Edited by: Arthur iBOOD
Geen reclame maken voor andere deals ajb.

30 november 2014 om 17:30
bellmonde Gebruiker

Die online aanbieder uit je link is ook niet de goedkoopste… Zeker voor hun meer speciale gelschuim versie betaal je 50 euro extra.. Terwijl dat matras maar 1 zijde met schuim heeft wat te gebruiken is. Maar ze hebben wel een goede deal kwa proefslapen. En dat moet ook betaald worden.

30 november 2014 om 18:23
Sourcenl Gebruiker

En wat maakt het uit dat het matras maar aan één zijde schuim heeft?

Als het kwalitatief goed schuim is, hoef je het voor een matrasleven niet om te keren (voor het gemak ga ik uit van 10jaar voor een goed matras). Zie bijvoorbeeld Tempur matrassen, ook aan een enkele kant schuim.

1 december 2014 om 00:06
bellmonde Gebruiker

Het maakt uit wat betreft de prijs om het te produceren.. Het energie-matras is ook maar gewoon een pocketveermatras met een heel gewoon aantal veren per m2 (geen 500) wat ook niet goed of slecht is.. Maar niks bijzonders. En dan maar een kant schuim. Zij zijn dus gewoon te duur voor de markt van deze tijd. Al zal het produkt wel goed zijn. Zeker de koopvoorwaarden. Maar te duur. Wel een betrouwbaar produkt dat je koopt dus.

1 december 2014 om 00:53
Sourcenl Gebruiker

Tegenwoordig zal dat meevallen, bij veel modellen is de traagschuim laag aan weerszijde even dik, dat is een kwestie van het matras omdraaien en aan de andere klanten verlijmen.

Wat wél uitmaakt voor de prijs is de kwaliteit van het schuim. Of ze duur zijn voor de markt van deze tijd ben ik het niet mee eens, kijk eens wat een M-Line kost? Ik heb er zelf één gehad en ervoer het zelfde ligcomfort als de M-Line SM IV, echter wel voor de helft van de prijs.

Heb nu een Tempur Sensation en ben dus helemaal van de pocketvering af, maar wel een model met aan een enkele zijde schuim. 15 jaar garantie op kuilvorming en 15 jaar het matras niet te hoeven omdraaien, ik wil niets anders meer.

1 december 2014 om 09:56
bellmonde Gebruiker

Sourcen, nu je het er over hebt. Die sensation matras is een matras die mij in de winkel ook goed beviel.. Maar ik heb begrepen dat die matrassen van tempur warm liggen. Dit voorjaar zag ik op markplaats twee cloud-matrassen van tempur te koop. 3mnd oud. Deze mensen konden er vanwege de warmte niet op slapen.. Ze hadden alles geprobeerd. Onder lakens slapen,.. ramen los.. Heett. Toen hebben ze een twee nieuwe pocketveermatrassen gekocht met een natuurlatex-topper en geweldig zei de man.

Dus ik durfde het niet aan en vanwege de prijs wile ik het ook niet. Matrassen van curem zijn beter ventilerend heb ik ergens begrepen. Maar ik wil een harder matras.. Ik slaap nu op een hard bonell matras. Ligt straf heen. Borst omhoog. Geen bult op de rug kwekend.. Een wollen deken erover geeft zachtheid dat ik de harde veren niet voel.

1 december 2014 om 11:33
bellmonde Gebruiker

15 jaar op kuilvorming zegt niks.. Traagschuim geeft niet snel kuilen.. Het komt altijd weer terug.. Maar wordt wel zachter op die plaats.. Er is dus wel een kuil maar je ziet hem niet. Komt het bedrijf dan meten.. is er eigenlijk geen kuil te meten.. Maar er zit wel een gat bij het liggen. Daarbij zijn kuilen in een matras ook helemaal geen reden om een nieuw matras te moeten kopen.. Dat is een marketing-truc.. Immers traagschuim is er juist om een kuil te creeren zonder tegendruk.. Juist dat wat een naar het lichaam gevormde kuil doet !! Mijn moeder heeft zelfs een lattenbodem waar op de plaats van de schouders en het bekken de latten lager geplaatst zijn !! Een kuil makend dus. Bewust. Om de druk daar te verlagen..

1 december 2014 om 20:29
Sourcenl Gebruiker

Dat is het hem juist, het moet terug komen. Bij goedkoper traagschuim kan het schuim ‘moe’ worden waardoor het niet meer of niet in de juiste mate terug komt. Of het wordt inderdaad te zacht. Een kuil vormen zodra er warmte en gewicht op komt is de bedoeling, een kuil of erg zacht schuim zonder dat er een persoon op ligt niet. (!! wellicht is het tegenwoordig in om meerdere uitroeptekens na een zin te plaatsen? Komt het zo beter over?)

1 december 2014 om 15:46
bijstra Gebruiker

Beste Exerpt,

Hoe is het met de kwalteit?

Kunt hier over aanvullende informatie  gegeven?

Zoals wat vvor type veren zitten erin?

Kunt u de de tijk omschrijven?

Hoe zit het met schadelijke  stoffen?

Is er ook omruil mogelijkheden of

1 december 2014 om 16:00

Beste Bijstra,

De kwaliteit is prima en je krijgt 3 jaar afbouwende garantie volgens de CBW normen ( centrale branche wonen )

De matrassen worden in Nederland geproduceerd.

Het interieur is een 5-zone pocket met een 7 slags veer.De tijk is een dubbeldoek hoes met 220gr/m2 dacron doorgestikt.

Alle materialen komen uit Nederland en zeker niet schadelijk. Kortom prima produkt met een juiste prijs en kwaliteit verhouding.

1 december 2014 om 15:52
jochen84 Gebruiker

Beste expert,

IK heb een boxspring dat bestaat uit 2matrassen van 90*200cm
Wat effect heeft deze matras op de aansluiting tussen de 2andere matrassen?

Vriendelijke groet

1 december 2014 om 16:01

Hi Jochen84

ik begrijp de vraag niet helemaal… wat voor soort matrassen hebben jullie nu ?

1 december 2014 om 19:04
stummel Gebruiker

Dit matras is dus niet op een lattenbodem te gebruiken?

2 december 2014 om 09:06

Beste Stummel

Het matras is prima op een lattenbodem te gebruiken.Het betreft een 5- zone pocket goed verdeeld over de lengtegeen probleem dus.

Fijne dag

2 december 2014 om 07:24
Moki1962 Gebruiker

Hoe hoog is het matras?

2 december 2014 om 09:07

Hi Moki1962

Het matras is ca. 23 cm hoog.

Met handgrepen en ventilatie noppen.

2 december 2014 om 09:20
publishah Gebruiker

mooie timing! mn topmatras is inmiddels wel versleten, en eigenlijk is m’n gewone matras ook aan vervanging toe.

@expert: ik slaap graag op een stevig matras, welke moet ik dan hebben?

2 december 2014 om 09:49
bellmonde Gebruiker

Er staat dat het medium-matrassen zijn..

2 december 2014 om 10:26

Beste publishah,

de matras is een medium uitvoering tot 120kg.

Wanneer je een topper op je matras toepast voelt het comfort altijd zachter aan.

Gemiddeld gaat een matras 10 jaar mee natuurlijk afhankelijk van gewicht en onderhoud.

Dus wellicht verstandig om een keuze te maken.

2 december 2014 om 10:28

Beste bellmonde,

Dank voor het reageren inderdaad medium tot 120 kg.

3 december 2014 om 08:59
HansdeP Gebruiker

Dat ziet eruit als een hele mooie deal. Weet de Expert wellicht ook hoe ze geleverd worden?

3 december 2014 om 09:49

Hallo Hansdep

Wanneer je een matras besteld wordt deze op korte termijn bij je thuis bezorgt.

Wij kunnen onze matrassen vacuum trekken en vervolgens oprollen.

Wanneer de matras bij je binnen is adviseren wij om deze te openen en na een paar uur heerlijk slapen.

3 december 2014 om 11:11
HansdeP Gebruiker

Dank, dat heerlijke slapen moet lukken!

3 december 2014 om 11:28

Hallo Hansdep

Heel veel plezier met je aankoop .

23 december 2014 om 18:00
greenbee Gebruiker

net top dek binnen en de rits al defect zo uit de verpakking.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.