4 december 2014 om 00:05
iBOOD

GROHE Flash Sale

GROHE Flash Sale
Minimaal verbruik. Maximaal plezier.

Kies de juiste douchekop om je waterverbruik aanzienlijk te verminderen, terwijl je blijft genieten van een plezierige en comfortabele
douche. Dit is niet alleen goed voor het milieu en toekomstige generaties, het is ook goed voor je portemonnee.

4 december 2014 om 07:50
Day_Walker187 Gebruiker

Hoeveel verschillende straalsoorten kun je bij  deze douchekop gebruiken?

4 december 2014 om 09:29
petervandermeers Gebruiker

dat staat toch bij iedere douchekop?

mooi spul trouwens, Grohe. zie het vaker langskomen, en mensen blijven enthousiast

4 december 2014 om 08:07
Thiazz Gebruiker

Regendouche heeft een diameter van 130cm. Dat is pas een douchekop :)

4 december 2014 om 09:32

amai, krijg j e daar dan een waterhoofd van? :)

4 december 2014 om 09:33

hé maar dat zijn toch millimeters op die plaat? ik zie verder nergens 130 cm staan? http://www.ibood.com/home-living-be/nl/product-specs/286/634/vitalio-rain-doucheset.html

4 december 2014 om 09:59
evdkieft Gebruiker

Weet iemand hoe ‘krachtig’ de straal is van deze handdouches? Wij hebben nu een mooi design ding, maar daar ‘valt’ het water min of meer uit, niet ideaal voor als mijn vrouw haar haar wil uitspoelen. Hoe is de kracht van deze douchekoppen? Geen hoge druk vermoed ik of wel?

5 december 2014 om 01:28
Daedaluz Gebruiker

Bij mijn vriendin is net de Rain-set geïnstalleerd door haar huisbaas. Waardeloos. Erg lage waterdruk, terwijl dat met de vorige douchekop altijd prima was. Gevolg: minder comfort en veel langer onder de douche staan om zeep of shampoo weg te spoelen. Het waterbesparende aspect wordt behoorlijk teniet gedaan. Een twee-minuten-douche is niet meer te doen.

5 december 2014 om 01:12
Binnenmars Gebruiker

Geen idee van de andere maar die regendouchekop heeft heel weinig druk.

5 december 2014 om 07:03
Zork14 Gebruiker

Als je een regendouche wil installeren is het van groot belang dat je warmwater-installatie voldoende water per minuut kan leveren. Als dat niet het geval is zul je zien dat het allemaal wel erg miezierig wordt onder de douche. Een badgeiser of verwarmingsketel met CW3 bijvoorbeeld zullen hier al problemen mee hebben. Een stevige warmwaterboiler (separaat of ingebouwd in ketel) is eigenlijk nodig voor goed functioneren. Vreemd dat daar zo weinig aandacht aan wordt besteed door verkopers.

5 december 2014 om 10:07
micasasucasa Gebruiker

dus druk ligt niet zozeer aan de douchekop, maar aan de waterdruk die je thuis hebt als ik het goed begrijp? dank je!

druk hier is goed: we hebben al een regendouche alleen wort die wel heel verkalkt. goede om te overwegen voor kerst

6 december 2014 om 16:00
Binnenmars Gebruiker

Mijn verwarmingsketel is CW5, die kan meer warm water regelen dan die douchekop, de douchekop is echter begrenst op 9.4l/minuut, ik vind dat voldoende maar mijn kinderen niet.

6 december 2014 om 11:24
tum_tum Gebruiker

Heeft iemand enig idee of een boiler van 4 liter genoeg is voor een keukenmengkraan? Wij zitten er over te denken om zo’n kraan aan te schaffen, aangezien we volgende week een nieuwe keuken gaan uitzoeken, maar twijfelen een beetje over de grootte van de boiler. Er zijn namelijk ook boilers van 8 liter, dus vragen wij ons af wat praktischer is: 4 of toch een iets grotere van 8 liter?

6 december 2014 om 11:49
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dat durf ik je niet te zeggen tum_tum. Ik heb er zelf geen verstand van, en er is helaas geen Product Expert. Iemand anders?

6 december 2014 om 23:07
emailnummer Gebruiker

De 4 liter versie levert 3 liter kokend heet (99 graden) water. Dit komt omdat tijdens het gebruik er natuurlijk weer vers koud water in de boiler stoomt. Warm water is lichter dan koud water en daarom is er sprake van een soort laagjes water in de boiler met ieder hun eigen temperatuur. Ondanks die laagjes treedt er toch een beetje vermenging op waardoor Grohe aangeeft dat deze 4 liter boiler 3 liter kokend heet water levert.

Hetzelfde voor de 8 liter versie, die levert 6 liter kokend heet water. Tap je meer dan krijg je nog steeds warm water maar geen kokend water meer todat al het warme water uit de boiler is.

Opwarmen van een volledig lege boiler duurt 15 minuten voor de 4 liter versie en 23 minuten voor de 8 liter.

Belangrijk om te weten: de 4- en 8-liter versies verschillen. De 4 liter versie is bedoeld als aanvulling op je bestaande leidingen van koud en warm water. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat je er een kokend heet water kraan bij krijgt zonder ruimteverlies op je aanrecht: 1 kraan, drie mogelijkheden. Je sluit deze versie aan op je koud water toevoer, je warm water toevoer en op de bijgeleverde boiler.

De 8 liter versie is bedoeld voor situaties waarbij je geen warm waterleiding hebt naar je keuken of waar de leiding vanaf je CV-combi ketel 6 meter of langer is. Je sluit deze versie aan op je koud water toevoer en op de bijgeleverde boiler. Warm water krijg je doordat het Grohe systeem kokend heet water uit het boilertje mengt met koud water. En uiteraard kan je kokend heet water tappen.

Of de 4 liter versie genoeg is hangt van je situatie af en hoeveel kokend heet water je nodig hebt. Heb je kokend heet water nodig voor een kopje thee of soep dan is het meer dan genoeg. Ook om af en toe zonder te moeten wachten tot het water kookt direct een pan pasta op het vuur te zetten zou het prima moeten voldoen. Heb je regelmatig warm water nodig dan levert de 4 liter versie warm water zoveel je CV-combi ketel kan leveren.

Het is natuurlijk mogelijk om bij de 4 liter versie eerst kokend heet water te tappen en dan koud water bij te mengen tot de gewenste temperatuur. Met gebruik van twee handen kan je dit ook tegelijkertijd doen.

7 december 2014 om 00:23
emailnummer Gebruiker

Houd ook rekening met de afmetingen. De boiler van de 8 liter versie is 525 x 210 x 300 mm (hxbxd). Daar ben je dus al bijna een keukenkastje aan kwijt. Wil je deze in het kastje onder je spoelbak plaatsen houd er dan rekening mee dat dat waarschijnlijk niet past.

De 4 liter versie is kleiner 325x x 210 x 300mm en kan je veel makkelijker ergens kwijt.

Beide versies kunnen alleen staande gemonteerd worden!

Ik ben een potentiele gebruiker van de Grohe Red en dus geen expert.

7 december 2014 om 10:47
jacquesbus Gebruiker

Zou de leverancier , genegen zijn om de 8 liter ipv de 4 liter boiler te leveren? tegen bijbetaling uiteraard!

Ik heb deze vraag gesteld via de mail maar krijg pas na t weekend antwoord(denk ik)

7 december 2014 om 08:47
jfk104 Gebruiker

Klopt, de 8 liter variant komt af en toe ook voorbij maar past niet in mijn keukenkast onder de afvoer. Nu de 4 liter gekocht. Deze heeft alleen kookwater functie en niet de warmwater functie zoals de 8 liter nog extra heeft.

7 december 2014 om 09:20
kkaumanns Gebruiker

He, jammer, ik zie hem net te laat… Is er nog een vitalio trend 2 over misschien? Ik wel deze wel erg graag hebben voor deze aanbieding.

7 december 2014 om 10:45

Helaas kkaumanns, als hij op uitverkocht staat, is hij uitverkocht. Misschien is de Vitalo Rain ook wat voor je? Fijn weekend!

7 december 2014 om 10:54
jacquesbus Gebruiker

Zou de leverancier of Ibood, genegen zijn om de 8 liter ipv de 4 liter boiler te leveren? tegen bijbetaling uiteraard!

Ik heb deze vraag gesteld via de Faq-mail maar krijg pas na t weekend antwoord(denk ik) dan is de flashsale voorbij.

7 december 2014 om 13:36
emailnummer Gebruiker

Ga er maar van uit dat het antwoord nee is. Ibood verkoopt wat op dat moment op de site staat en niets anders.

10 december 2014 om 08:24
WarZir Gebruiker

De verzenddatum is uitgesteld naar 18 december (mailtje ontving ik gisteren), een uitstel van maar liefst 9(!) dagen. Een dag of 2 later, prima, maar 9 dagen later is toch wel een heel lange uitstel. In de mail wordt er ook geen reden voor gegeven, ik vraag me dan ook af wat de reden is dat dit zó lang moet duren.

19 december 2014 om 12:33
MariekeG Gebruiker

Dan ben je al verder dan ik. Ik heb geen mail ontvangen….

Las overigens het volgende over de uitleveringen hier: http://nl-nl.forum.ibood.com/products/860-141219/zeuss-rk3288-4k-android-box/

Beste iBOOD’ers,

Op dit moment krijgen we veel (off-topic) vragen binnen over vertraagde bestellingen en andere servicevragen.

De nieuwe site lancering heeft veel voordelen, maar helaas ook enkele tegenslagen met zich meegebracht. Zo kon de uitlevering van producten later starten dan gepland. Dit zorgde voor extra veel vragen bij Customer Service. We hebben hierdoor helaas een achterstand opgelopen in de verwerking van vragen en een aantal orders. Hiervoor onze oprechte excuses.

We zijn hard aan de slag om dit z.s.m. bij te werken en op te lossen. Je hoeft je absoluut zich geen zorgen te maken dat we je bestelling niet verwerken. We lopen dagelijks in, doordat we meer bestellingen verzenden dan we binnenkrijgen. Daarnaast hebben we een aantal bedrijfsprocessen verbeterd om zo snel mogelijk alles weer op orde te krijgen. Deze zijn reeds in gebruik genomen, zodat nieuwe bestellingen normaal verlopen.

Hieronder de meest gestelde vragen.

Is de uitlevering van je bestelling vertraagd? We zijn hard bezig om onze achterstanden in te halen. Updates over nieuwe uitleveringen sturen we per e-mail en plaatsen we, zodra er meer bekend is, in de desbetreffende producttopics.

Heb je nog geen antwoord op je Customer Service vraag ontvangen?Door de achterstand duurt het helaas langer dan je van ons gewend bent. Wij vragen nog even om je geduld. We beantwoorden alles zo snel mogelijk.

Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak!

Team iBOOD

21 december 2014 om 23:50
JWT Gebruiker

Ik heb ook nog geen mail gekregen over een mogelijke verzenddatum, ben zeer benieuwd wanneer ik dit product zal ontvangen…

22 december 2014 om 08:45
me_too Gebruiker

Hier al op 9 december een mailtje gehad dat de verzending verschoven werd naar 18 december wegens “niet onze schuld want leveranciers bla bla bla”. Tot nu toe nog niets gehoord of gezien.

22 december 2014 om 08:56
Soulwax Gebruiker

Bij mij is ook nog steeds niets geleverd. Ik mag toch verwachten dat als er staat 18 december levering en deze datum niet kan worden gehaald dat IBOOD tenminste deze info kan door geven of verwacht ik dan teveel soms?

22 december 2014 om 11:18
Marando Gebruiker

Bij mij in het besteloverzicht staat:

Bezorginformatie 15 December

Het is nu 22 december, ik heb niks binnengekregen en ook geen enkele mail gehad over vertragingen of iets in die trend. :(

23 december 2014 om 15:21
meterkast Gebruiker

Hier ook nog niets!

Bezorg informatie 15 december, zelfs de vertraging kunnen ze niet communiceren.

Zal wel volgend jaar worden voordat ik me kan douchen!

Bedankt i-bood hoop dat ik toch nog fris gewassen het nieuwe jaar in kan.

25 december 2014 om 16:56
me_too Gebruiker

Gisteren een mail gehad dat mijn bestelling pad over 10 dagen verstuurd gaat worden. En nog fijne feestdagen van iBood

6 januari 2015 om 20:37
PetervdK Gebruiker

Heb je meer gehoord dan ik. Het is de laatste 3 bestellingen wel weer erg slecht helaas.

Camera’s veel te laat, gitaar niet voor de sint ontvangen en douchen kan ik al ruim een maand niet…

Er jammer, iBood daalt zo wel behoorlijk op de lijst van favoriete shops….

30 december 2014 om 00:19
harmisol Gebruiker

Ik heb de Bestelling al wel binnen maarrrrrr….

Een beschadiging op de stang zelf.. Ibood al een ticket gestuurd 1 week geleden ongeveer maar helaas nog steeds geen reactie.

Beetje jammer.

2 januari 2015 om 11:33
me_too Gebruiker

Inmiddels is het 2 januari en nog steeds niets ontvangen.

2 januari 2015 om 12:41

Excuus me_too, de nieuwe verwachte verzenddatum is de 2e week van januari.

5 januari 2015 om 10:12
me_too Gebruiker

Tjeemig hee, dan ben ik bijna 1,5 maand verder, daar wordt ik toch een beetje sip van.

6 januari 2015 om 20:38
PetervdK Gebruiker

Als je in China bestelt is het er sneller… :(

7 januari 2015 om 16:15
bartswaans Gebruiker

de nieuwe keuken staat er al…

op de kraan na…

8 januari 2015 om 13:59
meterkast Gebruiker

Het is nu de tweede week maar nog niets. Het ruikt niet meer zo fris!

9 januari 2015 om 06:27
PetervdK Gebruiker

Inmiddels is de levering nu meer dan een maand te laat. Volgens de AV dus nu domweg nestelling kostenloss cancellen.

Misschien maar allemaal massal doen, dan wordt het misschien nog een leermomentje voor iBood…

9 januari 2015 om 12:13
me_too Gebruiker

Een kortingsvoucher voor een volgende bestelling zou op z’n minst op zijn plaats zijn. Maar ja, ondertussen nog steeds niets ontvangen, of melding gekregen dat er Überhaupt iets verstuurt is. Ik ben benieuwd wat de volgende “verwachte” verzenddatum gaat worden. Ik vermoed de 3de week van januari :-)

10 januari 2015 om 09:33
bob.miranda Gebruiker

Heb ook nog niets ontvangen. Bedoelen ze echt wel januari 2015?

12 januari 2015 om 11:11
hjsmit Gebruiker

Zal het deze week dan echt gebeuren?

13 januari 2015 om 15:39
meterkast Gebruiker

Wij wachten vol spanning af wat er komen gaat of niet!

14 januari 2015 om 18:54
meterkast Gebruiker

Mail ontvangen,

Het grootste gedeelte van de openstaande bestellingen is verwerkt, helaas is er een klein gedeelte wat wij nog niet hebben kunnen verwerken. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.

Dat geeft vertrouwen dat, naar verwachting!

15 januari 2015 om 09:36
me_too Gebruiker

Nou, mijn bestelling is binnen. Nu nog even wachten op de kortingvoucher van iBood om het lange wachten te verzachten. Toch iBood? Toch!?

15 januari 2015 om 12:22
kwiebus59 Gebruiker

Ben het helemaal met je eens …..

23 januari 2015 om 07:45
meterkast Gebruiker

Bestelling van 4 dec 2014 en nog altijd niks ontvangen, iBood hoe lang gaat het nog duren?

Edited by: Dees
Hallo Meterkast,
Heb je voor mij een bestelnummer?
Dan kan ik je beter helpen.

Groetjes,
Dees

23 januari 2015 om 13:49
meterkast Gebruiker

Dees, fijn dat je wil helpen.  Bestelnummer SO56697 met vriendelijk groet van de  Meterkast.

24 januari 2015 om 07:19
meterkast Gebruiker

Dees zal wel weekend hebben. Wachten tot maandag maar weer.

24 januari 2015 om 07:54
Moderator Dees Moderator

Hallo Meterkast,

Ik heb gisteren de vraag gesteld aan logistiek, maar helaas geen antwoord gekregen.
Mijn excuses hiervoor, helaas moet ik nu ook tot maandag wachten voor ik meer weet.

Groetjes,
Dees

26 januari 2015 om 17:20
meterkast Gebruiker

Dees,

En hebben we nu antwoord?

Groeten,

Meterkast

27 januari 2015 om 12:12
meterkast Gebruiker

En nog steeds geen bericht van Dees, zou deze vakantie hebben?

27 januari 2015 om 12:17
meterkast Gebruiker

Bestel datum was 4 Dec met verwachte levering 15 Dec 2014 gaat toch wel heel lang duren.

Nog maar een keer mijn Bestelnummer SO56697

En dat voor een simpele douchekop.

27 januari 2015 om 12:34
Moderator Eveline iBOOD Moderator

Beste Meterkast,

Erg vervelend dat je al zo lang op je bestelling en op informatie hierover wacht. Excuus hiervoor.

Dees probeert niet alleen jou, maar ook vele anderen op het forum van antwoorden te voorzien. Dat doet zij op vrijwillige basis. Dus van vakantie is geen sprake.

Helaas hebben we nog geen nieuwe informatie over jouw product. Maar er wordt hard aan gewerkt om het in orde te maken.

27 januari 2015 om 12:35
meterkast Gebruiker

Vandaag maar even gebeld met de klanten service, nou daar wordt je niet vrolijk van.

Ze gaan zijn best doen, het wordt doorgezet naar de logistieke afdeling en de verbinding word verbroken. Ze zijn het gezeur van ons zat.

Toch ligt de fout wel degelijk bij iBood dus excuses zouden toch wel het minste zijn, maar van ongemotiveerde mensen bij de klanten service kun je dat blijkbaar niet verwachten.

27 januari 2015 om 12:38
meterkast Gebruiker

Eveline, bedankt je doet waarschijnlijk ook je best maar het is blijkbaar een rommeltje bij iBood. we wachten het wel weer af, er kan nog wel een maand bij.

Groeten,

Meterkast

27 januari 2015 om 17:39
meterkast Gebruiker

Eindelijk vandaag een track & trace ontvangen het is warempel onderweg. Schijnt toch te helpen bellen en mailen.

13 maart 2015 om 10:09
pa27395 Gebruiker

Wegens het steeds maar uitstellen van de levering kon het product uiteindelijk niet meer afgeleverd worden op het opgegeven adres , en werd het terug naar afzender verzonden. Begin februari kreeg ik een mail met de vraag naar bankgegevens ivm de terugbetaling. Er zou binnen de 5 tot 10 dagen later teruggestort worden. Nu wacht ik nog steeds op terugbetaling…

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.