18 september 2018 om 00:00
iBOOD

Sekitobei Messenset | 5-delig

Ook verkrijgbaar in 8-delig

Sekitobei Messenset | 5-delig Sekitobei Messenset | 8-delig

Als er één land is waar ze verstand hebben van goede messen, is het wel Japan!

18 september 2018 om 00:37
docBol Gebruiker

Wat zit er in de 8delige set?

Beantwoorden

18 september 2018 om 00:50
Moderator Tom Moderator

Dag docBol

In de 8delige  set zit het volgende :

Koksmes  - 20 cm

Broodmes – 19.4 cm

Vleesmes – 18.3 cm

Santokumes – 18 cm

Santokumes – 12.4 cm

Groentemes – 11 cm

Aanzetstaal – 20 cm

Messenblok

Meer uitleg vind je hier.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

18 september 2018 om 01:18
hvwittel Gebruiker

Dit zijn dan wel Japanse messen (Japanse leverancier) maar hebben niet de eigenschappen waar de Japanse messen beroemd mee zijn. Zo betreft het bijvoorbeeld een 3CR13 staalsoort wat een low-budget staalsoort is met een heel lage hardheid (52 HRC). Deze messen zullen dus snel hun scherpte verliezen en kunnen ook niet met een heel scherpe hoek geslepen worden. Zaak is dus om deze messen zelf regelmatig langs een aanzetstaal of slijpsteen te halen.

Uiteraard kun je voor dit bedrag (18+6 euro) nooit een goede messenset halen (nog niet eens één goed mes), maar verwacht dus ook niet dat het top is.

Beantwoorden

18 september 2018 om 06:56
mlasschuyt Gebruiker

“Made in China”

Ik weet dat een discussie over het verschil tussen adviesprijs en aanbiedprijs hier niet gewaardeerd wordt, maar dit is natuurlijk belachelijk…

Wanneer deze messen ooit maar in de buurt van de adviesprijs zijn verkocht dan kan je dat pure misleiding of zelfs oplichting noemen.

Beantwoorden

18 september 2018 om 07:16
Napalm Gebruiker

Het klinkt -ook omdat ze verder nergens te krijgen zijn, behalve bij een heel oude Belgische supermarktspaaractie- inderdaad een beetje als Actionkwaliteit.

Beantwoorden

18 september 2018 om 08:52
g86 Gebruiker

Op één van de foto’s staat een vrouw met een mes… dat mes komt zelfs niet voor in de 5 of 8 set van deze aanbieding… hoe belachelijk is dat?

Beantwoorden

18 september 2018 om 08:57
Moderator Jelle Moderator

Er worden vaak sfeerfoto’s gebruikt om het product aan te prijzen. Een foto van alleen maar messen is minder boeiend dan een persoon die een mes gebruikt.

Sorry voor de verwarring.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

18 september 2018 om 09:04
g86 Gebruiker

Klopt, maar zet dan een foto van iemand die het mes uit de aanbieding gebruikt…
Er wordt ook verwezen naar filmpjes die absoluut niets te maken hebben met deze aanbieding. 
*not done*

Beantwoorden

18 september 2018 om 09:25
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik ben het met je eens dat deze foto de lading niet geheel dekt, g86. We hebben de foto zojuist weggehaald.

Beantwoorden

18 september 2018 om 10:05
g86 Gebruiker

Bedankt en succes met de verkoop … ! :-)

Beantwoorden

18 september 2018 om 09:48
vintiek Gebruiker

Deze messen lijken wel van aluminium gemaakt ipv staal. Minder dan Action-kwaliteit.

Beantwoorden

18 september 2018 om 09:56

Deze messen zijn wel degelijk van roestvast staal gemaakt:

Alle messen hebben een lemmet van 3Cr13 roestvast staal. Dit type RVS is bijzonder goed bestand tegen corrosie, zeer sterk en eenvoudig te slijpen tot een zeer scherpe rand. Kortom, ideaal voor een goede set messen. De handvatten zijn gemaakt van hoogwaardig 18/10 roestvast staal en hebben kuiltjes voor goede grip.

Beantwoorden

18 september 2018 om 13:11
hvwittel Gebruiker

Grappig, 3CR13 is juist een naar verhouding redelijk zacht staal, waardoor de messen redelijk snel bot worden (en dus vaak geslepen moeten worden). Dit is echt budget kwaliteit – wat je ook voor deze prijs mag verwachten. Zoals ik hierboven in mijn eerdere reactie al aangeef heeft 3CR13 een hardheid van 52 HRC. Alles onder 52 is al te zacht om zelfs messan van te maken, 52-54 is zacht en gaat nooit beter worden dan redelijk. Idealiter zit de hardheid tussen de 56 (Duitse messen) en 60 (Japanse messen). Harder dan 60 wordt vaak niet gekozen omdat het staal dan heel broos wordt. Echter blijven de messen dan wel veel langer scherp.

Deze messen zijn dus 52 HRC en dus absoluut niet “ideaal voor een goede set messen”.

Beantwoorden

18 september 2018 om 10:24
iQuestion Gebruiker

Juist gisteren een paar van deze messen in handen gehad bij mijn moeder en achteraf 2 ervan geslepen met een messenslijper van Chef’sChoice Hybrid 270.
Ik had maximum 2 minuten nodig om ze weer vlijmscherp te maken. Want ze zijn super licht en waren nog ver van bot te zijn na één jaar gebruik.
Er waren ook geen beschadigingen te zien aan de lemmet. Super fijn handvat, die ook nog eens hygiënisch is en zal niet al te snel slijten of van kleur veranderen, zoals het geval is met houten of plastieken handvatten.
Mijn mening: voor deze prijs is dat totaal geen miskoop. Ik ben zelf aan het overwegen om 5-delige set aan te schaffen, nog even bespreken met mij vrouw)

Beantwoorden

18 september 2018 om 13:33
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag iQuestion,

Bedankt voor het delen van je ervaringen met deze messen :-)

Beantwoorden

18 september 2018 om 10:29
whizzie Gebruiker

Enkele maanden geleden heb ik deze messenset besteld, en ik ben dik tevreden. Uiteraard zijn ze niet te vergelijken met messen van €200 per stuk, maar dat kan je onmogelijk vragen voor deze prijs. Het zijn gewoon goede messen, geschikt voor normale mensen of hobbykoks met beperkt budget.

Als je nu een allegaartje aan messen gebruikt afkomstig van winkels als Action, Ikea of iets vergelijkbaars, dan kan ik deze set van harte aanbevelen. Na 6 maanden gebruik merk ik nog maar weinig terugloop in scherpte (en dat is zonder het aanzetstaal te gebruiken). Dat in tegenstelling tot actionkwaliteit (zoals hierboven geclaimd); die messen houden hun scherpte nauwelijks een week.

Beantwoorden

18 september 2018 om 13:15
hvwittel Gebruiker

Een beetje een kok heeft aan een paar (2 of 3) messen genoeg. En je hoeft echt geen 200 euro per mes uit te geven voor een goed mes. Een beetje Googlen en je hebt zo een 3-delige Wusthof set (wat bij de top van Duitsland hoort) voor 150, of een vergelijkbare Zwilling voor onder de 100.

Beantwoorden

18 september 2018 om 10:37
Jerommeke23 Gebruiker

Nadat we afgelopen weekend de zogenaamde Versace schoenen hebben gehad, komt iBood nu weer met de Chinese messenset die zogenaamd Japanse kwaliteit heeft.

Hoewel iBood schermt met de introductierprijs / adviesprijs, wat zeer zeker niet door de beugel kan is dat in de omschrijving wordt gesproken van zeer sterk type RVS, wat niet het geval is. 3CR13 is een 420 grade RVS:

420 (420J): Generally considered bottom-end stainless steel, 420 and 420J, while stain resistant, are soft and not very wear-resistant. This grade of stainless can be tough and strong but loses its edge quickly.

Beantwoorden

18 september 2018 om 11:06

Hoi Jerommeke,

We hebben geprobeerd zo duidelijk mogelijk aan te geven dat deze messen in Japan ontworpen en in China geproduceerd zijn (zie het opvallende blok in de specificaties). Ook hebben we het type RVS duidelijk vermeld (zowel in de omschrijving als in de specificaties).

Sorry als e.e.a., ondanks deze extra vermeldingen, niet geheel duidelijk is of was.

Beantwoorden

18 september 2018 om 11:33
Jerommeke23 Gebruiker

Zo duidelijk mogelijk is als je het op de hoofdpagina vermeld, niet onderaan een tabblad.

Bijvoorbeeld zo (maar dit is natuurlijk niet wat jullie willen, jullie willen de illusie wekken dat deze mensen vergelijkbaar zijn met Japanse kwaliteit):

Als er één land is waar ze verstand hebben van goede messen en hoe ze ermee om moeten gaan, is het wel Japan (check dit filmpje maar eens, of deze). Laat dat nou precies het land zijn dat Sekitobei thuis noemt. Deze messen zijn in Japan ontworpen en in China geproduceerd.

Dat is zo duidelijke mogelijk….

Daarnaast weten jullie ook dat de gemiddelde persoon geen idee heeft wat 3CR13 betekent. Jullie zeggen echter wel dat het om zeer sterk staal gaat. Dit is niet het geval, het gaat om de op 1 na zwakste groep van soorten staal die gebruikt worden in messen. Dus jouw bewering klopt niet hieromtrent.

Beantwoorden

18 september 2018 om 16:49
dinojunior Gebruiker

Ja en ze kunnen het ook in de titel en afbeelding en en en en zetten.

Je moet gewoon alles even lezen als je iets koopt.

Beantwoorden

18 september 2018 om 14:40
Fidelis89 Gebruiker

Ik heb ooit zo’n set gekregen van iemand… De messen zien er heel goed en mooi uit maar slijten zeer snel…
Ze voelen ook super goedkoop aan en zijn snel bot.. 1 er van heb ik zelfs al weggegooid na 7 maand gebruik ongeveer omdat de punt was afgebroken en hij vol putjes zat…
Zelf zou ik ze niet kopen en als je het teveel geld vindt om een degelijk set messen te kopen raad ik aan om ze 1 per 1 te kopen ipv een goedkope set die je toch elk jaar mag vervangen

Beantwoorden

18 september 2018 om 15:15
Raffel78 Gebruiker

Ik heb de 8-delige set een paar maanden geleden gekocht, wetende dat dit niet de top van messen is overigens. Tot op heden, ik gebruik ze dagelijks, bevallen ze goed. Gewoon met de hand afwassen zoals je met ieder fatsoenlijk mes zou moeten doen helpt ook mee aan behoud van scherpte natuurlijk. Wel denk ik dat wanneer deze versleten zijn ik voor minder messen zou kiezen van een hardere staalsoort maar dat is puur op basis van wat meer onderzoek.

Voor iemand die niet teveel geld uit wil geven en toch een redelijk mes wil is dit goed te doen. Ik ga het meemaken hoelang ik met deze set kan blijven werken

Beantwoorden

18 september 2018 om 18:11
ringkozo Gebruiker

ik schrijf zelden berichten, maar moet toegeven dat messen zijn betreft prijs kwaliteit top. Heb bijna een jaar in gebruik makkelijk scherp maken en blijf best lang scherp maar ik doe nooit in de vaatwasser ook duurdere messen.

Beantwoorden

18 september 2018 om 18:48
Moderator Jelle Moderator

Bedankt voor je review ringkozo,

Groet,

Jelle

Beantwoorden

18 september 2018 om 22:05
WoutersHans Gebruiker

zijn beiden sets uitverkocht?

Beantwoorden

18 september 2018 om 22:19
Moderator Paul Moderator

Dat klopt, beide sets zijn uitverkocht geraakt.

Beantwoorden

21 september 2018 om 03:33
mich8 Gebruiker

hello,

heb deze messen enkele maanden terug gekocht, ja, geen zware kwaliteit, degelijk zonder meer maar wat zou je verwachten voor deze prijs…!

Mijn probleem is dat er een klein gaatje is in een van de messen, aan de achterkant van de handvat. Het was met de hand gewassen, geen vaatwasmachine, toch blijft er water uit de handvat druipen, wat niet aangenaam is en ook niet hygienisch als het op uw eten valt !

Ik heb het laten weten aan iBood maar langs daar is geen hulp te verwachten, ze wijzen u naar de fabrikant (invoerder) maar het is toch iBood die het verkoopt.

Dus heb ik het nog altijd en is het gewoon niet gebruikt (geweest).

De raad van Fidelis89 is verstandig: koop duurdere betere messen 1 per 1 en kies wat je echt nodig heb.

Beantwoorden

22 september 2018 om 00:13
Moderator Paul Moderator

Hoi Mich,

In een aantal gevallen geeft iBOOD je de gelegenheid om rechtstreeks met een fabrikant of leverancier contact op te nemen, omdat dat voor een snellere afhandeling zal zorgen. Als dat niet lukt of als je liever wilt dat iBOOD het voor je oplost dan kan dat ook.

Heb je voor mij het bestelnummer of serviceverzoek nummer? Dan zal ik de klantenservice hierop attenderen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.