22 september 2018 om 00:00
iBOOD

Blackout Geweven Gordijnen 150 x 250 cm | Haak- of Ringbevestiging

Ook verkrijgbaar in 3 M

Product expert aanwezig

Blackout Geweven Gordijnen 150 x 250 cm | Haak- of Ringbevestiging Larson Blackout Geweven Gordijnen 300 x 250 | Haak- of Ringbevestiging

Geef je kamers een luxe uitstraling en leg de basis voor een goede nachtrust met deze prachtige gordijnen.

Vitrage Gordijnen?
Klik: NL / BE

22 september 2018 om 00:35
joesoef Gebruiker

Lees ik het goed dat de hoogte 2,5m is?

Beantwoorden

22 september 2018 om 00:41
Moderator Niek Moderator

Goedenacht joesoef,

Dat klopt inderdaad :-)

Beantwoorden

22 september 2018 om 07:31
MC2000 Gebruiker

Beste expert

Ik wil voor 2 kamers gordijnen met dubbele plooien bestellen.

Kamer 1 is 366cm breed en kamer 2 is 270cm. De gordijnen moeten over de hele lengte gedekt worden.

Wat moet ik bestellen?

Kamer 1 > 2 x 300cm? Is dit voldoende?

Kamer 2 > ook 2 x 300cm? Is dit voldoende of juist teveel?

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:39
Moderator Jelle Moderator

Beste MC2000,

Ik heb hier: https://www.knipenklaargordijn.nl/gordijncalculator een site gevonden waar je zulke dingen zou kunnen berekenen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:04
TomMeersmans Gebruiker

Zijn deze 100 procent verduisterend?

Beantwoorden

22 september 2018 om 10:29

Beste TomMeermans,

Ik heb alleen kunnen vinden dat ze verduisterend zijn. Of dat 100% is kan ik niet garanderen.
Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 19:40
Mihau3 Gebruiker

waarschijnlijk niet.   Wij hebben hier ook gordijnen gekocht van Larson een tijdje geleden met de benaming ‘blackout’, weliswaar een gladde stof, niet geweven dus.  Als ik mij goed herinner stond op de verpakking dat deze 95% verduisterend zijn.  In de praktijk valt dat wat tegen, 5% overdag als de zon schijnt is nog behoorlijk klaar.  ‘blackout’ is maw een nogal misleidende benaming.  Als je het donker genoeg wilt om overdag te kunnen slapen (als je nachtwerk doet ofzo) zou ik ze zelf niet meer kopen.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 11:46
raoulstiphle Gebruiker

Absolutely not. I’ve bought the black (unwoven, i.e. smooth), which are pretty good at blocking the light (I’d guess 85%), and the beige (woven), which don’t block any more light than a normal thin curtain. But they look nice…

Regards,

Paul.

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:28
bassiee Gebruiker

Ik heb deze gordijnen besteld via de Hunt tijdje terug. Ook weer teruggestuurd. Ze vallen niet mooi (ik had haken). Voordat je ze ophangt moet je de gordijnen strijken want het is een erg dikke stof die opgevouwen bezorgd wordt en dus vol vouwen zit. Als je het koopt om een slaapkamer te verduisteren prima denk ik alleen als je het ook wil voor de mooi dan zou ik het niet doen.

Beantwoorden

22 september 2018 om 10:30

Bedankt voor je reactie bassiee,

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 11:29
lobkemaaike Gebruiker

Ik heb de gordijnen van vorige keer gekocht en ze zijn prima, tuurlijk zitten er vouwen in maar als je ze gewoon ophangt gaan de vouwen er vanzelf weer uit.

Beantwoorden

22 september 2018 om 19:56
Mihau3 Gebruiker

Inderdaad, dat is bij zware stof ook normaal.  Het duurt een paar dagen tot zelfs een tweetal weken ofzo tot ze goed hangen.  Als je ze net ui!t de verpakking ophangt ziet het er inderdaad niet uit.

Beantwoorden

22 september 2018 om 11:39
Daphora Gebruiker

Gordijnrail van 290 cm, heb ik genoeg aan 2 gordijnen van 150 cm breed? Hoe zit dat met de plooien?

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:44

Beste Daphora,

Misschien dat het via deze site lukt: https://www.knipenklaargordijn.nl/gordijncalculator

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 19:50
Mihau3 Gebruiker

je hebt ongeveer de dubbele afstand nodig van gordijnen voor de breedte van je raam met een enkelvoudige plooi.  je kan dus best 2 gordijnen van 3 meter nemen.

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:07
Ilze-ibood Gebruiker

Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen grijs en donker grijs.
Kan ik later nog nabestellen als ik de kleur beoordeeld heb?
en kan ik kosteloos het product terugsturen? of moet je dan zelf bv verzendkosten betalen?

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:36

Beste Ilze,

Helaas is het eerste niet mogelijk. De aanbieding is er alleen vandaag. Je kan er wel 2 bestellen en dan 1 terug sturen. De retourverzendkosten betaal je dan wel zelf.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:45
woetsie Gebruiker

Nadeel van kant en klare gordijnen zijn ze zijn te kort of te lang.

Als je nieuwe gordijnen neemt is het vaak altijd maatwerk en elke situatie is ander, om je gordijnen netjes en strak in plooi voor het raam te hangen.

Deze gordijnen op iBOOD zijn standaard breedte en hoogte maten vooral de breedte maat 150 cm dat zijn stofmaten van de rol en dat is zonder plooi strak gemeten komen er plooien in dan moet je meerdere banen van 150 cm hebben bij maatwerk worden de banen vaak aan elkaar genaaid.

2 banen van van 150 cm is 300 cm hiervan trek je de plooi er weer vanaf dan kom je op ongeveer op 175 cm per kan van het raam uit is ook afhankelijk van welk soort plooi je wilt enkel dubbel of vlinderplooi.

Bij een gordijnrail van 290 cm, heb je kant en klaar 3 of 4 gordijnen van 150 cm breed nodig afhankelijk of je de scheiding precies in het midden wilt 2 banen links en 2 banen rechts, het kan wel met 2 gordijnen (banen) maar dan heb je geen plooi dan zitten je gordijn strak voor het raam maar dat moet je mooi vinden.

De hoogtemaat  ook belangrijk het is te lang of te kort  als voorbeeld vanaf de vloer tot plafon gemeten hoogtemaat is 275 cm dan zijn deze gordijnen als het ware te kort is geen gezicht en geeft een uiterlijk van de gordijnen ze zijn gekrompen tijdens de was, zijn ze te lang hangen de gordijnen niet mooi en lijkt het als het ware verfrommelde poetslappen voor het raam.

Ben je handig met de naaimachine zullen de gordijnen mooier voor het raam staan, maar bij elke situatie is het verschillend het past perfect of niet.

Beantwoorden

22 september 2018 om 19:49
Demetseydi Gebruiker

Hoi

Zit met het volgende heb een  railmaat van 4.5 meter en wil dubbele plooi (vlinder plooi). De maten zijn 3 meter van het gordijn. Voor vlinderplooi zeg maar 2.25 x 2.5= 5.6 meter stof per kant? Klopt dit?  Dan zou het bij mij toch nooit passen  dan zou ik per kan 2 rollen van 3 meter moeten hebben? Dus 4 rollen in totaal? Bij een gordijn rail van 4.5 meter? Klopt dit ongeveer?  En mocht ik het echt willen hoe knoop ik die 2 breede maten van 3 meter aan elkaar?  Zou fijn zijn als iemand dut verder kan toelichten.

Beantwoorden

23 september 2018 om 16:35

Helaas heb ik geen antwoord op je berekening kunnen vinden.

Sorry.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 19:58
Demetseydi Gebruiker

Beter gezegd 2.25 x 2 keer (vlinderplooi)= 4.5 meter gordijn stof. Dan zou het moeten zijn een breedte van 3 meter en 2 van 1.5 meter bestellen voor 1 kant uitgaande railbreedte van 4.5 meter klopt dit of zie ik wat iver het hoofd? En hier ook de vraag hoe krijg ik de de 2 gordijnen van 3 meter breed en 1.5 meter breed aan elkaar?

Beantwoorden

23 september 2018 om 16:35

Helaas heb ik geen antwoord op je berekening kunnen vinden.

Sorry.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.