9 januari 2019 om 00:00
iBOOD

2x LED's Light Plafonnière | Ø 26 cm | 980 Lumen

Ook verkrijgbaar in 1400 lumen

2x LED's Light Plafonnière | Ø 26 cm | 980 Lumen 2x LED's Light Plafonnière | Ø 29 cm | 1400 Lumen

Een strakke ledplafonnière met een mooie verspreiding van helder wit licht. Dat is precies wat jij wil voor je werkkamer, gang en keuken.

9 januari 2019 om 00:17
EDWernars Gebruiker

Zijn deze dimbaar?

Zoniet kan die wel op een dimmer gezet worden? Zonder dat die gaat flikkeren maar gwn 2 standen heeft: aan of uit (ivm huurwoning en ik niet aan de schakelaars wil knoeien).

9 januari 2019 om 06:03
ahenkz Gebruiker

De lamp moet geschikt zijn om te dimmen maar ook de dimmer zelf. Dimmers voor LED lampen zijn nog steeds erg duur, rond de € 75,00.

9 januari 2019 om 08:11
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen EDWernars,

Deze zijn uit zichzelf niet dimbaar.

Groet,

Jelle

9 januari 2019 om 09:06
hbruijne Gebruiker

hoeft niet.

Ecobright basic LED dimmer kost nog geen €30 en is prima geschikt.

9 januari 2019 om 16:01
EDWernars Gebruiker

Hoe weet ik wanneer mijn dimmer geschikt is voor led?

gaat de lamp kapot als ik hem aansluit op een dimmer die niet is geschikt voor led?

9 januari 2019 om 19:02
mfhulskemper Gebruiker

In de regel niet. Hij gaat alleen wellicht alleen ook niet aan en/of niet uit. Je moet natuurlijk wel een dimmer hebben die de spanning aan kan, want anders gaat die wél licht geven. : D

9 januari 2019 om 00:36
kikke002 Gebruiker

980 Lumen? Da’s gezellig! Wat een bak licht!

9 januari 2019 om 06:29
barke017 Gebruiker

De 4000 Kelvin helpt je ook al niet ????

9 januari 2019 om 08:23
pietersf Gebruiker

Waarom zou het? Kelvin waarde is een uitdrukking van de kleur van het licht (hoe hoger hoe minder geel en hoe blauwer), heeft niets te maken met veel of weinig licht.

4k vind ik persoonlijk perfect voor een werkplaats maar te kil voor een leefruimte, daar is 2700-3000 meer aan te raden.

9 januari 2019 om 13:12
Official Product Expert LED Expert Official Product Expert

niet helemaal waar, een hogere kelvin waarde resulteert ook in meer licht :). Deze lampen zijn ook bedoeld voor functionele ruimtes , dus recht toe recht aan.

9 januari 2019 om 13:52
barke017 Gebruiker

Ik reageerde op “gezellig”

Fijn dat u uitwijd over de kleurtemperatuur, en daarmee de clou uitlegt.

9 januari 2019 om 13:59
barke017 Gebruiker

Helemaal niet waar.

Wat wel bij een hogere Kelvin waarde hoort, is het krijgen van meer informatie over het bekeken object/omgeving.

Dat geeft ook te maken met de gevoeligheid van diverse onderdelen van het oog voor bepaalde kleuren bij een gegeven kleurtemperatuur.

Daardoor zou men kunnen denken, dat een hogere kleurtemperatuur meer licht betekent.

9 januari 2019 om 05:24
1dieseltje Gebruiker

Inderdaad veel licht,heb ze vorige keer gekocht ,zijn erg vel.

Wel fijn voor n werkkamer ,maar voor op de overloop zijn ze iets te sterk.

9 januari 2019 om 07:18
jup.deneddy Gebruiker

ik zou er onmiddellijk 2 besteld hebben ,maar IP 20 kan niet in badkamer laat staan waar ergens kans op vocht is ,moet zeggen deze gegeven beestig goed licht

kortelings een gekocht voor badkamer familielid 52€ stuks met ip65 (voor gang of werkkamer zeer geschikt)

9 januari 2019 om 09:02
pingzi_7 Gebruiker

I have a dimmer switch in the living room.  could it connect to the dimmer switch?

9 januari 2019 om 12:21

Hello pingzi

The lights in those lamps cant be replaced and the light is not dimmable.

Greetings,

Jelle

9 januari 2019 om 11:38
pingzi_7 Gebruiker

I would like to know if I could connect this light to the dimmer switch so that I could make an order.  I don’t want to have mess with dimmer switch.

9 januari 2019 om 13:12

these luminaires are not dimmable.

9 januari 2019 om 11:39
HaaDjeee Gebruiker

Is deze plafondlamp geschikt voor de badkamer, i.v.m. vocht in de ruimte?

9 januari 2019 om 12:04

Goedemiddag HaaDjeee,

Helaas heeft deze lamp een waarde van IP20.

Dus nee, niet geschikt voor vochtige ruimtes.

Groet,

Jelle

9 januari 2019 om 12:53
TakahashiPoedel Gebruiker

In de specificaties staat dat ze 14 watt trekken. (wel drie keer zo veel als mijn ikea led peertjes). Geld dat voor beide varianten?

9 januari 2019 om 13:01
TakahashiPoedel Gebruiker

Het aantal schakelingen maakt de levensduur deze lamp  (in potentie tientallen jaren) trouwens een stuk korter.

9 januari 2019 om 13:18

nee de kleine is 14W en de grotere is 20W

9 januari 2019 om 13:40
Essenburg28 Gebruiker

Ik twijfel aan de levensduur van deze LED armaturen. In september 2018 heeft onze VVE dergelijke armaturen aangeschaft. Binnen 4 maanden zijn er al 2 armaturen kapot gegaan. Hoe wordt de garantie op deze lampen verzorgd.  Nieuwe armaturen graag, maar verzoek hierom is tot heden niet gehonoreerd.

9 januari 2019 om 15:35
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Essenburg28,

Ik raad de koper van deze lampen aan om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Defect” aan te maken. Je ontvangt als consument 2 jaar garantie op deze plafonnières.

9 januari 2019 om 17:39
EDWernars Gebruiker

Hoe weet ik wanneer mijn dimmer geschikt is voor led?

en

gaat de lamp kapot als ik hem aansluit op een dimmer die niet is geschikt voor led?

9 januari 2019 om 18:07
wbree Gebruiker

De lamp moet ook geschikt zijn voor dimmen. En dat zijn deze niet!

9 januari 2019 om 18:13
EDWernars Gebruiker

Werd gezegd dat ze niet uit zichzelf dimbaar zijn neem dan aan dat het wel met een dimmer dimbaar is?

En mijn vorige vraag als ze niet dimbaar zijn kan ik hem dan op een dimmer plaatsen en dat het alleen aan/uit is? Of is dat niet mogelijk

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.