8 april 2019 om 00:00
iBOOD

Wellness Sleep Comfort Pro All-Season Dekbed | Dons & Veren | 240 x 200 cm

Ook verkrijgbaar in 140x200CM

Wellness Sleep Comfort Pro All-Season Dekbed | Dons & Veren | 240 x 200 cm Wellness Sleep Comfort Pro All-Season Dekbed | Dons & Veren | 140 x 200 cm

Ademend voor de lente en de zomer, maar ook heerlijk warm in de herfst en winter! Een Wellness Sleep Comfort Pro All-season dekbed die je het hele jaar kunt gebruiken.

8 april 2019 om 07:16
Bumbabalou Gebruiker

Mijn vraag is of dit dekbed ook in de wasmachine kan, dus wasbaar is.

8 april 2019 om 07:37
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Bumbabalou,

Ja, hij is te wassen op lage temperatuur op een wolwasprogramma. Belangrijk is dat het dekbed goed wordt gedroogd. Dit kan het best in de droger op medium temperatuur met twee tennisballen om het dons op te kloppen en dus goed te kunnen drogen.

8 april 2019 om 11:56
springvlinder Gebruiker

@ibood, welke pluktechniek is hierbij gebruikt? (Er zijn verschillende technieken. Dit in het kader van dierenwelzijn , zie bv https://www.dierenwelzijnsweb.nl/nl/dierenwelzijnsweb/show/Risicos-welzijn-ganzen-bij-verzamelen-dons.htm)

8 april 2019 om 12:52
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik ga even voor je informeren of we dit kunnen achterhalen. 

8 april 2019 om 15:14
wimimi Gebruiker

Beste moderator,

al nieuws hierover?

Alvast bedankt

8 april 2019 om 16:01
springvlinder Gebruiker

Dat wilde ik ook net vragen :)

De reden dat ik het vraag: “Het verwijderen van loszittende (rijpe) veren en dons is op zichzelf pijnloos. Het hele proces van opdrijven, vangen en vasthouden van de ganzen kan echter wel tot ernstige welzijnsaantastingen leiden. Omdat tijdens de ruiperiode niet alle veren en dons tegelijk ‘rijp’ zijn kan niet uitgesloten worden dat er ook veren echt uitgetrokken worden. Dit leidt tot huidbeschadigingen en bloedingen en is zeer pijnlijk voor de dieren. Uitgetrokken veren en dons zijn te onderscheiden van ‘rijp’ materiaal door de aanwezigheid van bloedresten en scherpere penuiteinden.” (bron: https://www.dierenwelzijnsweb.nl/nl/dierenwelzijnsweb/show/Risicos-welzijn-ganzen-bij-verzamelen-dons.htm)

Er zijn keurmerken voor (in meer pf mindere mate) diervriendelijk dons (https://www.trouw.nl/groen/zorgeloos-slapen-onder-een-diervriendelijk-donzen-dekbed~a9b2df64/)

Daarom goed om te weten aan welk keurmerk het dekbed voldoet of onder welke omstandigheden het dons is verwijderd.

8 april 2019 om 16:02

Levende pluk keuren wij ten strengste af. De dekbedden zijn gemaakt in Duitsland waar dit, net als in de gehele EU, verboden is.

Het dons is verkregen van dieren die geslacht zijn voor de vleesconsumptie.

8 april 2019 om 16:28
wimimi Gebruiker

Beste,

bedankt. Betekent dit ook dat de dons ‘geplukt’ werd in Duitsland?

Groet

8 april 2019 om 16:47

Dat is ons niet bekend, daar durf ik voor nu dus geen antwoord op te geven. Mochten we deze informatie nog achterhalen, dan zal ik het hier plaatsen.

8 april 2019 om 12:59
danny232 Gebruiker

Dit dekbed is speciaal voor jullie vervaardigd, waar is de korting en adviesprijs dan op gebaseerd?

8 april 2019 om 13:14
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag danny232,

De adviesprijs komt van de leverancier.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.