2 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Deurluifel 100 x 80 cm

Deurluifel 100 x 80 cm

Met deze weerbestendige deurluifel staan jij en je gasten altijd droog voor de voordeur. 

Specificaties

Type: Deurluifel
Garantie: 2 jaar

• Weerbestendig
  • Sta direct droog
  • Chique uitstraling

Afmeting (lxb): 100 x 80 centimeter
Vorm- en slagvast
Inclusief montageapparatuur en handleiding
Wil je de handleiding alvast bekijken? Check hem hier

2 februari 2018 om 02:27
steelcam Gebruiker

Goeie deal! Mooie prijs voor dit afdakje.

Serieuze tip: Wacht even met monteren, want met storm heb je kans dat de platen ertussenuit waaien. Ik heb deze ook, maar na 2 keer harde wind en 2 keer op zoek te moeten naar de plaatjes, ga ik er nu maar eens een stuk plexiglas in proberen.

Let op! Ik val dit afdakje niet echt af, maar meer het weer in Nederland..

2 februari 2018 om 02:53
Tembelis Gebruiker

Dus….. met dat beetje wind wat we hier hebben zo nu en dan, is dit volgens jou dus helemaal geen goed idee begrijp ik hieruit? :)

2 februari 2018 om 08:56
monen Gebruiker

Ik denk dat jij een ander model hebt dan hier afgebeeld, aangezien je spreekt over plaatjes. Dit afdakje bestaat uit één plaat en is rondom gevat in een frame. Misschien heeft de fabrikant van dit type afdakjes ingezien dat afdakjes die uit meerdere plaatjes (3 geloof ik) bestaan, niet gevat in rondom een frame in combinatie met veel wind een slechte combinatie is. Mijn buurman heeft waarschijnlijk hetzelfde model wat jij hebt: vorige week heb ik na de storm zijn plaatjes uit het afdakje teruggebracht, nadat deze in mijn tuin waren geblazen.

2 februari 2018 om 10:16
steelcam Gebruiker

Klopt, dat deze uit 1 plaat bestaat had ik nog niet gezien, dus zal dit vast beter zijn dan die 3 slappe plaatjes.

2 februari 2018 om 06:01
Corretje Gebruiker

Ik heb deze ook.
Een super afdakje.
Kleine tip is met de montage kit de plexiglas platen in de steunen .

2 februari 2018 om 06:35
sheilabxl Gebruiker

Hi! What is this made from please?

2 februari 2018 om 09:39
Moderator Bas iBOOD Moderator

The panel is made from UV-polycarbonate. The bracket is made from polypropylene / aluminium.

2 februari 2018 om 08:18
NicovanDam Gebruiker

Ik neem aan dat de lengte van 100 cm de breedte boven de deuropening is en dat de boog 89 cm uitsteekt.?

Wat is de hoogte van de steun die tegen de muur bevestigd wordt? Met name de gat-afstanden ivm het boeideel waar ik het tegen aan wil monteren.

2 februari 2018 om 09:44

Hij is inderdaad 100 cm breed en 80 cm diep. De hoogte van de steun is 23 cm. De gat-afstanden ga ik even navragen.

2 februari 2018 om 16:12

Tussen de middelpunten van deze gaten zit 15cm. Ik raad aan in ieder geval 18 tot 20 cm in te ruimen voor de bevestiging, er is natuurlijk ook nog wat ruimte onder en boven de bevestiging nodig om het stevig vast te laten zitten.

2 februari 2018 om 09:46
froch Gebruiker

Hallo,

Is het misschien mogelijk te weten te komen hoever de schroeven die boven mekaar staan, van mekaar staan om de luifel tegen de wand te monteren. Ik heb een houten balk boven de deur en die is 15 cm breed.

Dank.

2 februari 2018 om 16:12

Tussen de middelpunten van deze gaten zit 15cm. Ik raad aan in ieder geval 18 tot 20 cm in te ruimen voor de bevestiging, er is natuurlijk ook nog wat ruimte onder en boven de bevestiging nodig om het stevig vast te laten zitten.

Voor jouw houten balk is deze luifel dus niet geschikt.

2 februari 2018 om 09:52
dangil69 Gebruiker

kunnen 2 of 3 aan met elkaar gekoppeld worden. Op de foto ziet het er naar uit dat je aan de ander kan van de beugel een ander plaat kan monteren.

Zijn de platen transparant of mat?

2 februari 2018 om 10:17
steelcam Gebruiker

als het goed is kun je ze gewoon aan elkaar koppelen inderdaad.

2 februari 2018 om 16:13

Dit is door de leverancier niet getest. Dus wij adviseren om dit, om veiligheidsredenen, niet te doen. We kunnen de stevigheid van de constructie dan niet garanderen

Het paneel is mat.

2 februari 2018 om 09:56
elsmaerevoet Gebruiker

We hebben de vorige versie gekocht, was uit 3 kleine delen, helemaal kromgetrokken op de aaneengezette pvc deze.
Dit is 1 deel, is deze gemaakt van een betere kwaliteit pvc?

Einde chatgesprek

De versie van 3 delen is niet van onze leverancier afkomstig. Zij kunnen dus geen vergelijking maken.

2 februari 2018 om 10:13
legavi Gebruiker

Ik betwijfel of deze uit 1 plaat bestaat. Ik zou daar van ibood maar eerst zekerheid over krijgen. Afbeeldingen zeggen niets. Ben er op die manier ook ingetuind. Heb deze luifel nu 3 maanden. Heeft 3 platen die met strips aan elkaar verbonden zijn. 1e storm waren de platen uit het frame gewaaid. Weer in elkaar gezet met opvulplaatjes bij de frame en kit. Bij de laatste storm ( die wel extreem was) zaten de platen er nog wel in, maar waren ze uit de strips gewaaid. Laatste keer dat ik het dakje gerepareerd heb. Volgende keer gaat hij bij grof vuil.

2 februari 2018 om 11:17

Deze luifel heeft een paneel dat bestaat uit 1 plaat.

2 februari 2018 om 10:19
steelcam Gebruiker

@ Bas iBOOD: Kun je voor ons met zekerheid zeggen of dit model uit 1 plaat bestaat?

De versie met 3 plaatjes wil ik namelijk niet weer hebben.

2 februari 2018 om 10:36

Het betreft inderdaad 1 plaat.

2 februari 2018 om 11:04
Rinus3 Gebruiker

volgens de handleiding gaat het om 1 plaat

Dat is correct, Rinus.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.