17 april 2018 om 00:01
iBOOD

SodaStream Spirit Inclusief 4 Flessen

Product expert aanwezig

SodaStream Spirit Incl. 4 Flessen

Vergeet het zeulen met flessen frisdrank: met de SodaStream Spirit maak jij gemakkelijk en snel je eigen bruisende drankje.

En ook extra flessen en cilinders bieden we aan! Klik hier (NL) of hier (BE)

Specificaties

Merk: SodaStream
Type: Spirit
Garantie: 2 jaar

• Bruiswater in een handomdraai
  • Inclusief vier 1 liter-flessen
  • Modern en fris design

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 12.5 x 43 x 18 cm
  • Gewicht: 2.8 kg

Verpakkingsinhoud

• 1x SodaStream SPIRIT bruiswatertoestel
  • 1x herbruikbare, BPA-vrije kunststof fles (1 L)
  • 3x herbruikbare, BPA-vrije kunststof Hipster-fles (1 L)
  • 1x SodaStream CO2 cilinder (onder licentie), goed voor max. 60 L bruisend water

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @SodaStream-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 april 2018 om 00:02
jerre1987 Gebruiker

De zelfde voorwaarden als vorige keer beloven dat er 3 extra flessen bij zijn en die zonder melding er niet bij steken??? 3 weken later wacht ik nog steeds op een oplossing…

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:08
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Jerre,

Vervelend om te horen dat je die 3 extra flessen niet ontvangen hebt. Ik ga mijn collega vragen jouw case er bij te zoeken en deze z.s.m. verder op te pakken!

Mijn excuses voor het ongemak.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:07
Rosales Gebruiker

Zijn nieuwe cilinders goed verkrijgbaar in Nederland? In veel offline winkels bedoel ik. 

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:01
Official Product Expert SodaStream-Expert Official Product Expert

Goedemorgen. Blokker winkels hebben de ruilcilinder. Daarnaast Mediamarkt, BCC, Hanos, Makro. Bekijk de website van SodaSream voor een winkel in uw buurt. Geen probleem om je cilinder om te ruilen dus:).

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:32
Rosales Gebruiker

Kijk, dat scheelt al een hoop. DAt je niet steeds zo’n cilinder moet opsturen enzo. Voldoende winkels bij mij in de stad. Dank!

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:56

Tot uw dienst:)

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:25
iPersia Gebruiker

Kan je dit ook gebruiken voor frisdrank? Like cola / fanta / redbull etc.

Beantwoorden

17 april 2018 om 01:39
janvanlinden Gebruiker

daar zijn flesjes siroop voor met verschillende smaken die je er achteraf bij moet doen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 02:24
Fidelis89 Gebruiker

Helaas zijn de smaken redelijk beperkt en prijzig.

Ook bevatten de meeste ascesulfaam-k. Zelfs de ”gewone” cola is met aseculfaam-K. Soda stream belooft nieuwe en gezondere smaken maar na mijn mail van bijna 2 jaar geleden is van die belofte nog niets te zien in de winkelrekken…

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:07

Precies. Je maakt eerst kraanwater bruisend en daarna voeg je eventueel je favoriete smaakje toe. Deze smaakjes bevatten wel minder suiker dan de reguliere frisdranken. Dus net zo lekker, wel gezond;).

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:24
Susantigoon Gebruiker

Ascesulfaam-k is volkomen onschadelijk, maar wel leuk, want zo hebben we er weer een nitwit- leutercomplotje bij (wist je trouwens dat water, met of zonder bubbels, ook enorm schadelijk kan zijn?).

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:32
Twinkle81 Gebruiker

Wij gebruiken ook vaak gewone limonades ipv de postmixen van Soda Stream zelf. Is goedkoper en ook erg lekker

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:14
Susantigoon Gebruiker

Witte wijn kun je ook oppimpen/-pompen tot champagne

https://www.youtube.com/watch?v=xlMwud7SxEA

Aldus Heston Blumenthal.

Beantwoorden

17 april 2018 om 15:34
Sandrato Gebruiker

Ik wil Susantigoon bedanken voor de tip! Binnenkort ga ik dit eens kijken of mijn familie het verschil opmerkt.

Beantwoorden

17 april 2018 om 02:27
Fidelis89 Gebruiker

Mensen hou er rekening mee dat je bruisend water zeker niet goedkoper is met een sodastream…

Je hebt alleen de luxe om geen pakken te sleuren en je belast het milieu minder. Voor de rest is bruisend water met de sodastream duurder dan de goedkoopste merken en afhankelijk van je lokale watersamenstelling is de smaak ook vaak minder lekker dan flessen water… Je kan dan een brita filter ofzo gebruiken maar dan is je water meteen nog duurder. Later op de dag post ik hier nog een mooie review eerst nog even slapen. ;)

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:31
paperclips Gebruiker

Ik vind het neit met pakken zeulen ook wat waard.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:38
Susantigoon Gebruiker

Alles heeft z’n prijs, het is en blijft een keuze.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:56

Dank jullie wel. Het is inderdaad een keuze om niet meer met zware flessen te sjouwen en te zorgen dat je je favoriete drankje altijd in huis hebt.

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:44
biercafe Gebruiker

en je kan het zo bruisend maken als je wil

Beantwoorden

17 april 2018 om 14:04

Dat bedoel ik… geheel naar eigen smaak in te vullen:).

Beantwoorden

17 april 2018 om 06:22
rumer Gebruiker

De flessen zijn GEEN liter maar slechts 840 ml.
Lege cilinders zijn bij Blokker in te wisselen voor volle (€ 12,99).

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:15

Als je de fles volledig vult is het inderdaad een liter. Wanneer je de fles gebruikt om je favoriete frisdrank mee te maken, dan dien je wat ruimte over te laten en gaat er dus iets minder dan een liter in. Dat komt omdat je met het toestel druk op het water uitoefent en de co2 er in pompt. Vervolgens zou je dus ook nog je smaakje toe moeten voegen. Dit is de reden dat de literflessen niet helemaal volledig gevuld dienen te worden. Wel scherp;).

Voor 12,99 kan je je cilinder inderdaad inwisselen. Deze cilinder maak je opnieuw tot wel 60 liter bruisend water mee, afhankelijk van hoeveel bubbels je in je water toevoegt. Als dat meer is, zal je er minder uit halen natuurlijk. Als je de prijs door 60L deelt dan is het 22 cent per liter (naar boven afgerond).

Beantwoorden

17 april 2018 om 15:41
Sandrato Gebruiker

Dan heb ik toch nog een vraag. Ik begreep dat je altijd het op de fles aangegeven level moet aanhouden voor het toevoegen van het gas Niet alleen wanneer je er nog siroop aan wilt toevoegen. Dat is toch zo?

Beantwoorden

17 april 2018 om 06:51
Fidelis89 Gebruiker

Klopt inderdaad!
Sodastream is jammer genoeg niet heel transparant en eerlijk over hun producten…
- De flessen kunnen maar gevuld worden met 840ml water dus GEEN liter.
- 60liter bruisend water maken? Ik zelf heb een sodastream, een collega van me heeft een sodastream, en een vriend van me heeft een sodastream. Alle drie kunnen we bevestigen dat dit NIET lukt. Zelfs niet als je het lichtbruisend maakt… Ik heb meerdere keren geprobeerd op verschillende manieren het gaat NIET.
- flessen mogen niet in de vaatwas, als je smaken gebruikt blijft de geur na enige tijd in de fles maar vooral in de dopsels hangen, niet aangenaam als je dan gewoon bruisend water wil..
zelf met hun (schandalig dure) reinigingstabletten lukt het niet om de geur er volledig uit te krijgen.
Ik raad iedereen aan dit zeker ook eens te lezen:
https://www.mijnkapitaal.be/thema/diversen/bubbels-bubbels-bubbels/

Behalve de in mijn opinie oneerlijke verkoopspraatjes van Sodastream, de soms omslachtige manier van werken met het ding (het telkens handmatig moeten wassen van de flessen etc.) blijf ik het gebruiken echter is dit na een jaar en half sporadisch geworden.
Als er ooit nieuwe (gezondere) smaken op de markt komen zullen we het misschien terug vaker gebruiken… Heel veel mensen zwieren hun sodastream het 1ste jaar op tweedehands of containerpark. Kijk maar zelf op de sites je vindt ze voor een prikje.

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:15
Susantigoon Gebruiker

GEEN liter: nou en?

Lukt NIET: doen jullie beslist iets verkeerd.

Smaak verdwijnt niet: niet goed schoongemaakt.

Dure reinigingstabletten: neem Arm & Hammer baking soda.

En sinds wanneer is een ’smaak’ nu ook al ‘gezond’…?

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:07
PIC Gebruiker

Hier laatst 2 stuks besteld. Beiden lossen druk aan de koppeling en teruggestuurd naar de fabrikant. Doordat ze beiden stuk waren stel ik me vragen over deze partij sodastreams…

sodastream maakt nog maar een paar normale smaken al de rest zijn fruit waters. Spuitwater met een heel licht smaakje dus. Vroeger was er veel meer keus. Nu enkel witte limo, oranje, cola, canada dry. Jammer.

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:33
ebiegel Gebruiker

Oef wat een kritiek. Ik heb nu een half jaar zo’n ding en ik vind hem hardstikke fijn en handig. Flessen spoel ik gewoon om met kraanwater, geen luchtjes. . Orange, tonic en lemon zijn lekker, maar ook fruitwater is prima. Mediamarkt heeft een groot assortiment siroop, blokker slecht 3 smaken. Dit omdat ze pas begonnen zijn dit product te verkopen. Het fijne is dat je er voor kan zorgen dat er minder bruis in zit dan in gewone frisdrankflessen. Een fijne tinteling vind ik al prima. En geen buik vol bruis Ik zie dus totaal geen nadelen in dit product. Een aanrader! En… kinderen vinden het leuk om te vullen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:07
Fidelis89 Gebruiker

Nu nog geen geurtjes… Die komen wel nog.
En de kritiek is om de andere zijde van de medaille te laten zien…
Verkopers zijn vaak niet eerlijk (zoals de 60liter die je zogezegd kan maken, zoals ze de flessen 1 liter flessen noemen enz)

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:34

Dankjewel voor deze positieve review. tof om te horen dat de kinderen het ook leuk vinden:). Blokker zijn we inderdaad pas net uitgerold.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:05
wexxel99 Gebruiker

Wat een bizarre recensies pen jij hier neer zeg. Ik ga hier wat tegengas geven: ten eerste, het is duidelijk een mindere belasting op het milieu. Dat zou al een belangrijke reden moeten zijn om dit apparaat aan te schaffen. Het is vele malen goedkoper dan het kopen van merkdrankjes en andere rotzooi uit de supermarkt.

Ik ben het eens met de aanmaakdrankjes van Sodastream zelf; die zijn te duur en bevatten schadelijke stoffen. Er zijn zeer goede alternatieven te krijgen bij de natuurwinkel en bv de Albert Heijn (Belvoir).

Een prima apparaat dat goed is voor het milieu en voor je eigen portemonnee.

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:17
Isabelleke1988 Gebruiker

Ik vind jouw reacties ook overdreven, het is maar een product tenslotte waar je zelf voor kiest… ik heb zelf een sodastream, bewust gekozen en ben er helemaal tevreden mee! De inhoud is idd iets minder dan een liter maar met de siroop zal het niet veel schelen. Ook het niet meer hoeven te sleuren met pakken is fijn. De keuze mag wat groter zijn maar je kan er ook van goedkope merken siroop bij doen. Maar het is voor iedereen persoonlijk.. ik maak er enkel bruisend water mee als er gasten zijn. En de geur in de flessen na een tijd heb ik ook nog niet gehad.. ik vind het een meerwaarde!

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:39

Ik ben blij dat jullie iets positiever reageren. Het feit dat iemand het toestel anders gebruikt of wellicht een andere smaak heeft, dat wil niet zeggen dat er vanuit het merk niet transparant gecommuniceerd wordt. We focussen ons op gemak en het milieu. Alles gaat of staat met de manier waarop je het gebruik. Bij regelmatig gebruik zal je er zeker van profiteren. Daarbij is het wel belangrijk om de flessen goed schoon te houden natuurlijk.

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:37
Susantigoon Gebruiker

Is al die koolstofdioxide/CO2 niet schadelijk voor het milieu dan?

Ik bedoel maar, 1 ml of 1000 ton, uit een auto/uitlaat of uit een glas frisdrank/bier, het is en blijft CO2.

Ik verwacht binnenkort danook in het EU-parlement serieuze voorstellen tot extra milieuheffingen op koolzuurhoudende drankjes.

En dan laat ik zaken als productie, transport, afvalverwerking enz.enz. maar even buiten beschouwing, dus goed voor het milieu….

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:52
ferdiduisters Gebruiker

Kunnen we het aub over de sodastream als product hebben, en niet over Co2 i.c.m. het milieu?

Daar zijn genoeg andere fora voor.

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:06
Susantigoon Gebruiker

Nee,

het is en blijft immers een aspect dat direct kleeft aan het gebruik van het product in kwestie, m’n beste ferdi…

Beantwoorden

17 april 2018 om 15:52
Sandrato Gebruiker

De enige schadelijkheid bertreft mogelijk het gebit. Wellicht dat hierover wetenschappers elkaar ook nog tegenspreken.

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:26
Mezzman Gebruiker

Minder milieubelasting is een belangrijke plus van huisbruis. De flessenwaterindustrie heeft een enorme foorprint en doet ons vergeten dat we uitstekend kraanwater hebben in (de meeste gebieden van) Nederland. Gebruiksgemak – niet  meer sjouwen – is ook een pre. Voor het prijsvoordeel hoef je het niet te doen. De 60 liter die sodastream voorspiegelt, resulteert in een heel laf bubbeltje. Voor de meeste gebruikers zal het eerder rond de 40 liter zijn, waarmee de literprijs tussen de 30 en 35 cent komt.

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:41

Hallo Mezzman, dankje voor deze berekening. 60L is inderdaad gebaseerd op een lichte bubbel. De gemiddelde Nederlander houdt niet van stevige bruis maar smaken verschillen natuurlijk en dat is juist het prettige aan dit product. Je kan de bubbel zo stevig maken als je zelf maar wil. Bovendien is 30 / 35 nog steeds een mooie prijs voor een heerlijk verfrissend en vooral ook zelfgemaakt drankje:).

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:51
Mezzman Gebruiker

Sorry expert, wie 60 liter uit een cilinder haalt, drinkt constant Spa Marie Henriette die een nacht heeft opengestaan. Wie een stevige bubbel wil, haalt hooguit 30 liter uit een cilinder. Daarbij aangetekend dat huisbruis ook sneller aan kracht verliest dan bv Spa Rood.

Beantwoorden

17 april 2018 om 14:07

Goedemiddag Mezzman. Dankje voor je reactie.

Zoals gezegd is het licht bruisend inderdaad bij 60 liter.

Dat laatste zou niet het geval moeten zijn. als je de dop stevig dicht draait kan dat niet gebeuren. Er zit zelfs een extra rubberen ringetje in de dop die de bruis bewaakt.

Een tip van mij is echter om de fles te vullen met water en deze in de koelkast te leggen. op het moment dat je je drankje wilt drinken, maak dan het water pas bruisend. Zo kan je het precies maken zoals je het zelf wil en heb je het probleem ook niet dat de bubbels uit je drankje verdwijnen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 12:49
biercafe Gebruiker

Ik gebruik het al jaren, alleen voor water dan wel,die smaakjes zijn allemaal bagger voor mij dan. Zal wel eens leuk zijn als je ook alleen de flessen kon bestellen, ik heb nu 3 cilinders, dat is wel voldoende maar mijn flessen zijn over de datum heen. Maar goed, zal waarschijnlijk niet veel schelen dan met de Medieamarkt dan en blijkbaar ben ik rijk genoeg om zo mijn water te drinken dan naar de Aldie te fietsen.. :-)

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:11
Bro007 Gebruiker

Beste,

wat is de houdbaarheid van de bijgeleverde flessen?

bedankt!

Bruno

Beantwoorden

17 april 2018 om 14:15

De houdbaarheid van de fles staat er op. Normaal zijn ze 5 jaar houdbaar na de productiedatum. Dit is gebaseerd op gemiddeld gebruik en slijtage. Als je de fles veel gebruikt slijt hij iets sneller. Als hij nog niet is gebruikt zou je dat dus zeker nog kunnen doen.

Na deze datum kan je de fles nog wel blijven gebruiken voor plat water, maar adviseren we om er niet meer mee te carboniseren.

Beantwoorden

17 april 2018 om 14:18
Bro007 Gebruiker

en wat is de datum bij dit aanbod?

Beantwoorden

17 april 2018 om 15:24

Ik kan dat vanaf hier moeilijk zeggen, maar ik geloof dat ze zeker wel tot 2022 goed zullen zijn. Daar kan je voorlopig dus zeker mee vooruit.

Beantwoorden

17 april 2018 om 16:07
biercafe Gebruiker

Ik zie dat 2 van de 4 flessen van mij al 2 jaar ‘over de datum’ zijn en gebruik ze nog dagelijks. Ruime marge dus (maar dat begrijp ik wel, als er 1 open scheurt bij een Amerikaan ben je failliet).

Beantwoorden

17 april 2018 om 16:31

Hoe oud zijn deze flessen? Zoals gezegd zouden we adviseren om ze na de verloopdatum niet meer te gebruiken om te carboniseren. Normaal zouden de flessen altijd een aantal jaren mee moeten gaan wanneer je ze nieuw aanschaft.

Beantwoorden

17 april 2018 om 23:58
biercafe Gebruiker

heb alleen een tht datum, april 2016. Ze werken nog. Er ontploffen meer bierflesjes in mijn café dan uw flessen :-)

Beantwoorden

17 april 2018 om 17:25
Sandrato Gebruiker

Ik ben ook een brok positiviteit over het product. Ik ben pas met mijn eerste cilinder bezig, maar ik drink nu eindelijk meer water dan ooit en dat alleen maar door een licht bruisje er in. Af en toe een beetje siroop voor de afwisseling. Daarnaast gebruik ik het water om stevige, alcoholhoudende dranken mee te verdunnen tot een plezierige drank. Vier waterflessen in huis; iedere fles zijn eigen smaak, water, tonic, cola light. Naar Blokker ben ik gegaan voor de aanschaf van een tweede cilinder om inderdaad niet zonder te komen zitten. Overigens is mij opgevallen dat het assortiment per Blokker helaas nogal verschilt; waarbij er ook filialen zijn die de pakketten van drie flessen verkopen. Ze hebben echter blijkbaar niet allemaal alles van Sodastream.

Daarnaast lees ik een klacht over geurtjes in de doppen. Koop dan een nieuw setje doppen. Dat kan namelijk. (Sodastream.nl)

Mijn ervaring met de limonades van sodastream is dat de siroop voor cola light meer gas nodig heeft dan tonic voor een gelijksoortige bruis.

Ik kan ook beamen dat gekoeld water beter de bruis vast houdt dan water direct uit de kraan. Mijn flessen water gaan ‘s avonds in de koelkast. ‘s Morgens de bruis er in en de hele dag op kantoor lekker bruiswater.

Mijn hoofdreden voor de aanschaf was het milieu; de hoeveelheid plastic afval is bij ons sterk afgenomen. Daarnaast ben ik blij met een snoerloos apparaat in de keuken!

Voorlopig wil ik niet zonder en zie de zomer zeer zonnig tegemoet; er is immers altijd een lekker watertje in huis met bruishardheid naar keuze.

Beantwoorden

17 april 2018 om 19:32
Sandrato Gebruiker

Rectficatie: sodastreamstore.nl

Beantwoorden

17 april 2018 om 22:01
dgmr Gebruiker

Waarom is er geen forum voor de cilinder met literfles. Die is namelijk bij Blokker goedkoper (€24,99) inclusief verzendkosten. Bij iBood 28,95 inclusief verzendkosten. https://www.blokker.nl/p/sodastream-cilinder-met-literfles/1437351

Beantwoorden

17 april 2018 om 23:05
Moderator Jim Moderator

Dit forum hoort daarbij dgmr! Het is echter een extra optie bij aankoop van de SodaStreamSpirit in de main sale. Je betaalt dan bij ons geen extra verzendkosten, dus is iBOOD goedkoper! :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.