16 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Silit Primo Wok met Deksel en Rekje | 36 cm

Silit Wok met Deksel + Rekje (36 cm)

Met een 36 cm wok als deze is menig kookliefhebber blij. Lekker wokken maar!

Specificaties

Merk Silit
Type: Primo Wok Met Deksel en Rekje | 36 cm
Garantie: 2 jaar

• Wokken, stomen en frituren
  • Ovenbestendig tot 250°C
  • Alle warmtebronnen en inductie

Algemene eigenschappen

• Materiaal: 3Ply - 18/10 RVS en aluminium
  • Diameter: 36 cm
  • Hoogte (zonder deksel): 9.5 cm
  • Hoogte (incl. deksel): 16 cm
  • Diameter bodem: 16 cm
  • Gewicht: 2.9 kg

Kenmerken

• Hittebestendig tot: 250°C zonder deksel / 180°C met deksel
  • Inclusief glazen deksel en rekje
  • Vaatwasmachinebestendig
  • Geschikt voor: elektrisch, gas, keramisch en inductie
16 oktober 2018 om 07:01
AbBr Gebruiker

Heeft deze een anti aanbaklaag??

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:25
rbeld Gebruiker

Nee, geen anti aanbaklaag. De vorige keer deze besteld en niet tevreden over. Bijna niet schoon te krijgen. Wij zijn op zoek naar een andere wok met anti aanbaklaag.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 08:23
Moderator Jelle Moderator

Ondanks dat je niet tevreden bent over je aankoop (heb je hier al contact over gehad met iBOOD?) wil ik je toch bedanken voor je antwoord rbeld.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 21:28
blackfin Gebruiker

rbeld, een wok zonder anti-aanbaklaag moet je zelf voorzien van een aanbaklaag. Dit noemt men ‘inbranden’. Het ziet er mooi uit dat RVS maar een wok hoort er niet mooi uit te zien.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 08:49
Jan van Berkom Gebruiker

Deze wok bij eerdere aanbieding besteld en inmiddels intensief gebruikt. Het ontbreken van een anti-aanbaklaag ervaar ik niet als een probleem, De wok is eenvoudig te reinigen, even met heet water laten weken en met een sponsje binnen 1 minuut als nieuw. Het is een prima aankoop. Groet, Jan.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 08:59
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jan van Berkom,

Leuk om te horen dat hij goed bevalt en bedankt voor de aanvullende informatie :-)

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 10:12
Jaap-1973 Gebruiker

Weet iemand of je deze wok moet “inbranden” omdat er geen anti aanbaklaag is?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 10:17
Moderator Bas iBOOD Moderator

Voor het beste resultaat is het aan te raden om eerst vet in de koude lege wok te doen en dit daarna te verhitten.

Als er in het ver duidelijke vegen ontstaan of als het vet een beetje begint te walmen, dan kun je het vet gelijkmatig in de wok verdelen door hem licht te zwenken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 10:34
blackfin Gebruiker

Hey iBOOD dit is GEEN Tri-Ply pan. Dit is gewoon een RVS wok met een dikke bodem (Silitherm). Bij een Tri-Ply pan loopt de aluminium binnenlaag van rand tot rand om zo goed de warmte te geleiden. Dit is gewoon een zeer ordinaire RVS wok met dito slechte warmtegeleiding tot aan de randen. 

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 10:58
Trumpi Gebruiker

Dit is inderdaad een “ordinaire” wok met gekapselde bodem.

Het nadeel hiervan is inderdaad dat het een slechte warmetegeleiding heeft.

Alhoewel jullie doen vermoeden dat de wok pure “Duitse degelijkheid” is kan ik me het niet voorstellen dat de wok in Duitsland is geproduceerd. Evenals de glasdeksel en het rekje.

Deksel met RVS knop en rand die maar tot 180°C in de oven kan is eigenlijk ook niet mogelijk.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:26
blackfin Gebruiker

Overigens maakt het ook niet veel uit want een ‘echte’ wok is gemaakt uit plaatstaal en dient gebruikt te worden op een forse wokbrander. Normale fornuizen zoals gebruikt in Nederland hebben echter onvoldoende vermogen om te wokken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 12:13
hvwittel Gebruiker

Ik heb wel een “crematie-brander” op mijn fornuis, en daar is echt wel goed op te wokken! 6-pits fornuizen met zo’n optie zijn steeds populairder.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 13:15
blackfin Gebruiker

Er zijn ‘wokbranders’ en wokbranders. Let er wel op dat je minimaal 5..6kW nodig hebt maar het liefst nog een beetje meer. Veel wokbranders die als wokbrander moeten doorgaan zijn slecths 3..3,5kW. Dat is gewoon te weinig om echt te kunnen wokken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.