23 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Laurastar Go Actief Strijksysteem

Product expert aanwezig

Laurastar Go Actief Strijksysteem

Als je kleding echt, maar dan ook ECHT glad en strak in de plooi moet zijn dan gebruik je dit Laurastar strijksysteem.

Specificaties

Merk: Laurastar
Type: Go Actief Strijksysteem
Garantie: 2 jaar

• Zeer glad resultaat
  • Past zich aan de stof aan
  • Opblaassysteem om plooien te voorkomen

Totaal vermogen: 1800 Watt
Professioneel strijkijzer: ultrafijne en krachtige stoom
Stoomdruk: constante druk, 3,5 bar (dubbel volume)
Ventilatorvermogen: 4 VA
Hoogte strijkplank: 3 niveaus, 79-95 cm
Inhoud van de stoomtank: ~ 0,8 L
Afmetingen (H x B x D): 130 (H) x 39 (B) x 18 (D) cm
Totaal gewicht: ongeveer 12,7 kg

In de doos

• Strijkijzer
  • Strijkplank
  • Kwalitatieve Laurastar hoes
  • Beschermzool
  • Ledigingsbak
  • Draadgeleider voor stoomkabel
  • Speciale isolerende mat
  • Vulfles

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Laurastar Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 oktober 2018 om 01:21
Susantigoon Gebruiker

Mijn linnen/zijde broeken en (linnen) van Laack hemden zitten al 35+ jaar strak in de plooi.

Ik heb daarvoor een Brabantia strijkplank (à ooit HFL 40,00) met een Philips strijkbout en eens in de 3 weken komt Tineke een uurtje luid Psalmen zingend strijken voor 20 euris.

Ongetwijfeld zal Laurastar iets toe te voegen hebben, maar ik zou niet zo snel weten wat…

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 06:54
J-L Gebruiker

Heb jij ooit wel eens iets nuttigs te melden? Of is het dat Tineke je hemmetjes strijkt met azijn waardoor je zo verzuurd bent?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 07:30
denniscaro Gebruiker

Nee, Susantigoon wil heel graag iedereen laten weten dat ie van Laack hemden en linnen/zijden broeken heeft. Ze zijn wel al 35+ jaren oud maar het is dan ook een kwaliteitje.

Nou ja, dan ga ik ook maar :-) Wij hebben zo’n Laurastar strijkding en het werkt geweldig (oeps, maar ik nu reclame?). Het zou Tineke veel tijd besparen waardoor ze maar 2 uur betaald hoeft te worden om te strijken dus het apparaat verdient zichzelf nog (langzaam) terug ook :-)

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 07:57
Official Product Expert Laurastar Expert Official Product Expert

Beste

De Laurastar strijksystemen hebben unieke droge stoom en een actieve strijkplank met een blaas-en zuigfunctie hierdoor word de tijd van strijken gehalveerd, ook voor délicate stoffen heeft Laurastar een speciale beschermzool hierdoor hoeft u de temperatuur van het strijkijzer niet te verlagen.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 07:59

Beste

Alvast bedankt voor je reclame ;-) ik kan zien dat u een trouwe gebruilker bent van ons systeem.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:13
Robin_94 Gebruiker

“Unieke droge stoom”, stoom is water dus niet droog.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:19

Beste

Dit klopt inderdaad maar Laurastar bezit deze unieke techniek. Het gamma Laurastar is voorzien van een unieke stoomfunctie om textiel diepgaand te reinigen. Onze moderne levensstijl (vocht, isolatie, verwarming) schept een ideale leefomgeving voor de organismen die allergieën veroorzaken. De reinigende stoom elimineert ze en voorkomt dat ze zich kunnen verspreiden. Dankzij de hoge temperatuur, de diepe doordringing in de vezels en de kracht van de stoomstoot, vernietigt deze unieke stoom de mijten, bacteriën en schimmels die na het wassen (op 40°) achterblijven. Met de stoom van Laurastar worden uw kleding en huishoudelijk textiel hygiënisch schoon

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:50
denniscaro Gebruiker

Droge stoom bestaat inderdaad niet, het is dan eigenlijk warmere/hetere stoom waar minder waterdruppeltjes in zitten omdat er door de hogere temperatuur meer verdampt is.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 09:31
MeneerDeUil Gebruiker

Uitleg over soorten stoom:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stoom
De productexpert bedoelt uiteraard niet letterlijk droge stoom, maar het is ‘droger’ dan natte stoom. Goedkope systemen hebben vaak natte stoom, dit is van een ander kaliber.
Laurastar is wel een autoriteit op dit gebied.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:45
riemiehuizinga Gebruiker

Ik gebruik al jaren Laurastar. Heb indertijd één van de eersten gekocht. Het werkt perfect. Een overhemd strijken of een kreukelig katoenen jasje is een fluitje van een cent. Aan te bevelen dit systeem.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:52
bertosbis Gebruiker

Beste,is er een verschil tussen  de Laura Star Go+  en de aangeboden Go Actief?

Alvast Bedankt

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 08:56

Beste

De Laurastar Go + is uitgerust met wieltjes onderaan de plank en ook een anti-kalkfilter met een ultrasnelle externe filter, die uw leidingwater zuivert voordat u het gebruikt om te strijken. Het verwijdert kalk uit het water, zodat het strijkijzer langer meegaat.

U kan deze filterkan ook altijd nadien aanschaffen als accessoire,de wieltjes worden niet appart geleverd.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:19
Blauwbaard Gebruiker

Beste Ibood,

Mijn echtgenote is al twee generaties ‘in behandeling’ met Laurastar en is er een hevige fan van. De eerste generatie ging jaren mee, en gaf héél goede resultaten. De tweede, na elektronisch mankement van jarenlange dienst van het eerste, gaat ook al jaren mee naar ieders tevredenheid van het resultaat. Toen zij wegens medische redenen een tijd niet kon strijken hebben we een professionele strijkster in dienst genomen met dienstencheques, en die was ook heel tevreden over het toestel. Het enige wat ik niet juist vind in jullie voorstelling is het uit- en inklappen. Daarvoor moet ik altijd inspringen. Dat is een héél gedoe, ondanks de wieltjes die er onder staan. Het is zelfs zo erg dat voor de kleine strijkbeurtjes eerder de kledingstukken naar een strijkdienst worden gebracht, dan dat het toestel wordt klaargezet.

Dit wou ik even meegeven.

Groeten aan alle medewerkers.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:11

Beste

Wat voor een Laurastar systeem heeft u momenteel?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:03
bikermouse79 Gebruiker

Mijn strijkplank van 50 euro heeft dat ook en je moet zo wel bij deze dure als die van mij gewoon zelf strijken

Beantwoorden

24 oktober 2018 om 00:02
Susantigoon Gebruiker

Hoeft niet, ik kan Tineke wel even vragen….

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:26
MVagusta Gebruiker

Ik heb al wel 20 jaar zo’n stoomgenerator van Laurastar. Dus niet de actieve strijkplank. De huidige stoomgeneratoren zien er ondertussen compleet anders uit, maar dit terzijde. Tussendoor heb ik ook al wel eens ander strijkijzers van een degelijk merk gebruikt (als ik bij mijn kids ga babysitten bijvoorbeeld) maar die toestellen kunnen in geen 100 jaar tippen aan het mijne. Mijn Laurastar begint nu  net als ik, wat ouderdomskwaaltjes te vertonen en ik zou ter vervanging geen ander merk meer willen, ware het niet dat ik mij, in tegenstelling tot vroeger, geen Laurastar meer kan veroorloven wegens te duur…..

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:49

Beste

Misschien is er een der deze wel een Deal op iBOOD van onze stoomcentrales maar dit hangt helaas niet van mij af.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:51
Katje007 Gebruiker

Ik had ooit één van de eerste Laurastars op de markt en was toen al verbluft over het resultaat. Toen die versleten was liet ik mij toch verleiden om een goedkopere stoomgenerator (Philips) te kopen. Deze verhuisde al heel snel naar Kapaza. Ik kocht mijn volgende Laurastar via de klantendienst rechtstreeks in Zwitserland, waar ik een supervriendelijke nederlandstalige mijnheer aan de lijn kreeg. Het nieuwe toestel vertoonde wat mankementjes, maar de service is ongeëvenaard en het toestel werd vervangen door een splinternieuw ! Waarmee ik dus eventjes wil zeggen : eens je met een Laurastar hebt gestreken, wil je gewoon geen ander toestel meer ! En neen, het is niet goedkoop, maar de super service (al kan die soms wel wat tijd in beslag nemen) krijg je er bovenop ! Ik heb voor mijn toestel, identiek aan dit hier aangeboden, een paar jaar terug, 700€ betaald, dus ik denk dat dit een mooie aanbieding is ! Als afsluitertje wil ik wel nog eventjes kwijt dat “droge stoom” wel zever is, de stoom is wel degelijk “nat” en begint na lang strijken zelfs te condenseren, but who cares ?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 12:15

beste

Gebruikt u veel de beschermzool voor delicate stoffen met uw toestel ?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 12:23
RDDR Gebruiker

En hier nog eentje: ik heb inmiddels enkele jaren een Laurastar lift met een de extra brede, iet actieve strijkplank van Laurastar erbij. Wat een verschil met het standaard spul! Niet dat ik strijken ineens leuk ben gaan vinden, maar het gaat makkelijker, kost minder kracht en sneller met een uitstekend resultaat.

Mocht die van ons ooit defect raken, is er bij mij geen twijfel mogelijk en komt er onmiddellijk weer eentje van dit merk. Goedkoop is het niet, maar dat geldt voor veel spullen die echt goed zijn.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 12:52
patogolu Gebruiker

Mag men ook regenwater gebruiken met dit systeem?

Dank U.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 13:28

Beste

Onze strijkijzers zijn gemaakt om alleen met leidingwater te werken. Gebruik geen toevoegingsmiddelen (bijv. geparfumeerd water), water met chemische middelen of putwater, regenwater of gedistilleerd water.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 15:39
patogolu Gebruiker

Waarom is dat zo? Regenwater verhindert toch kalkaanslag?

Is gedistilleerd water toegestaan?

Bij ons is er immers veel kalk in het leidingwater.

Mag er leidingwater gebruikt van een ontkalker?

Dank U.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 15:48

De Laurastar strijkijzers zijn gemaakt om alleen met leidingwater en antikalkfilters te werken. Gedistilleerd water is niet geschikt omdat in de verwarmingscentrale een sensor zit die het waterniveau detecteert die de pomp naar de verwarmingscentrale zuigt.
Gedistilleerd water is zuiver en bevat geen mineralen en geleidt dus niet. Daarom kan de sensor het waterniveau niet detecteren en de pomp kan dan te veel water aanzuigen. Als gevolg daarvan komt er water uit het strijkijzer in plaats van stoom, omdat de verwarmingscentrale te vol is.
Technische informatie:
Geleiding van water: de geleiding van water komt overeen met zijn vermogen om een elektrische stroom tussen twee punten door te laten. Er wordt over elektrische geleiding van water gesproken ten opzichte van de concentratie mineralen die in het water zijn opgelost. Hoe meer het water geleidt, des te meer mineralen het bevat. Het gebruik van kraanwater zorgt ervoor dat de sensor een elektrische geleiding kan detecteren en de toestroom van water in de verwarmingscentrale kan stoppen als het niveau de sensor heeft bereikt.
De antikalkkorrels of filters filteren een groot deel van de mineralen en de kalk om ketelsteenaanzetting in de verwarmingscentrale te voorkomen, maar er blijft een minieme hoeveelheid over die voldoende is opdat de sensor het waterniveau kan detecteren.
Indien uw huis uitgerust is met een waterontharder, filter uw water dan met antikalkkorrels of filters en spoel uw Laurastar zeer vaak om de 5u gebruik of om de 2 weken. Daar dit water teveel zout mineralen bevat en dit kan leiden tot vorming  van kleine kristallen van ingedampt zout, die gelijk zijn aan tafelzout. Deze kristallen kunnen zich gaan binden in de stoomtank, waardoor er een soms bruine of witte vlekken uit de strijkbout komen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.