22 mei 2012 om 00:00
iBOOD

Set Kitchengrips Chef’s Mitts anti-slip Ovenhandschoenen

Ovenschotels zijn lekker en gemakkelijk. Wat niet gemakkelijk is, is dat er maar zelden goeie ovenhandschoen in de buurt zijn. Of er zitten gaten in, of je pakt een veel te dunne handdoek en verbrandt alsnog je vingers. Iedereen heeft een dergelijk tafereel weleens meegemaakt. Uiteindelijk draait het koken voor vrienden dus vaak uit op een belletje naar de pizzeria om de hoek, want dat is wel zo veilig. Gelukkig zijn er betere oplossingen dan eten halen, of het alsnog proberen met een stel afgebrand, vieze ovenhandschoenen. Neem de Cheff’s Mitt van KitchenGrips, deze speciaal ontworpen ovenhandschoenen zijn gemaakt van flexibel en ademend materiaal. Deze jongens beschermen je tere vingertjes zelfs als ze nat zijn, dus ook geen brandwonden door stoom meer. Sterker nog, ze beschermen je handen tegen temperaturen tussen de -96°C en de 260°C. De coating van deze slimme handschoenen zorgt er bovendien voor dat ze vuil- en waterafstotend zijn. Mocht je toch vinden dat deze handschoenen vies zijn geworden? Met het grootste gemak gooi je ze in de wasmachine, of zelfs in de vaatwasser! Kortom deze KitchenGrips Chef’s Mitts zijn in jouw keuken net zo onmisbaar als een goede pannenset.
  • Merk: KitchenGrips
  • Type: Cheff’s mitts
  • Materiaal: FLXaPrene, een buigzaam en anti-bacterieel materiaal
  • Te gebruiken bij temperaten tussen de -96°C en de 260°C
  • Anti-sliplaag voor extra grip
  • Water en vuilbestendig
  • Vaatwasser- en wasmachinebestendig
  • Maat: Generous Fit 11 inch/28cm
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
22 mei 2012 om 14:17
brittDekker Gebruiker

zag deze nog op de haarlemmerdijk/adam (winkelstraat van NL!) van het weekend. Vond ze toen te duur maar nu voor een mooi prijsje.

22 mei 2012 om 14:26
evdkieft Gebruiker

Hee, de omschrijving en het plaatje zijn aangepast:

Set van een linker-, en rechterhandschoen
Generous Fit 11 inch/28cm

En in het plaatje “Set van 2 Kitchen Grips”

Ik ga ze kopen :)

22 mei 2012 om 14:40
C0rl3on3 Gebruiker

Alleen de tekst in het plaatje is aangepast. Het plaatje klopt nog steeds NIET! Plaatje laat zien 2x losse (dus niet links of rechts, maar bruikbaar voor beide handen en zowel palm- als rugzijde hittebestendig) Euro Design (=Slim-Fit) handschoenen. Omschrijving wijst naar: duopack (dus aparte linker- en rechterhandschoen, rugzijde NIET hittebestendig) Original Design (=Generous Fit) handschoenen.

Lieve mensen van iBood: Wat krijg je nou als je besteld? Graag e.e.a. verduidelijken met een correct plaatje!

22 mei 2012 om 14:32
LoaLoa Gebruiker

Het zijn dus de ovenwanten die aan beide zijden te gebruiken (hittebestendig) zijn en waar het dus niet uitmaakt aan welke kant je ze aan doet?

22 mei 2012 om 14:33
C0rl3on3 Gebruiker

Wisten we dat maar zeker! We wachten nog altijd op uitsluitsel van de mensen van iBood…

22 mei 2012 om 14:36
evdkieft Gebruiker

Het enige wat we zeker weten is dat het een linker- EN rechterhandschoen is (zie omschrijving op homepage, die is net aangepast). Dat is goed genoeg voor mij, ik heb ze besteld, maar het is inderdaad niet duidelijk of het nou twee dubbelzijdige zijn of dat het een linker enkelzijdige en een rechter enkelzijdige is.

22 mei 2012 om 14:39
MindstorM Gebruiker

Ga in dit geval maar uit (zeker weten doen we het inderdaad niet…) van een enkelzijdige rechter en een enkelzijdige linker handschoen. Ze geven namelijk in de aangepaste beschrijving (http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/product_specs/17086/Set_Kitchengrips_Chefs_Mitts_anti-slip_Ovenhandschoenen/) aan dat het een linker en rechter handschoen betreft. Als het dubbelzijdig zou zijn is het een universele…

22 mei 2012 om 14:54
evdkieft Gebruiker

Overigens klopt de foto nog steeds niet helemaal met de omschrijving (of juist wel). Als het namelijk een linker en een rechter zouden zijn zou de duim van één van de twee aan de andere kant moeten zitten ;-)

Tenzij het stiekem toch twee universele handschoenen zijn ;-)

22 mei 2012 om 14:58
C0rl3on3 Gebruiker

Omschrijving klopt simpelweg niet met het plaatje (of andersom ;)

22 mei 2012 om 21:05
evdkieft Gebruiker

En, waren jullie ondanks de hele discussie nog op tijd ze te kopen? :-)

22 mei 2012 om 14:40
MindstorM Gebruiker

Dan nog de brandende vraag…………. Euro-design of Generous (normale) design?!

22 mei 2012 om 14:42
C0rl3on3 Gebruiker

Omschrijving zegt: Generous Fit (=Original Design)

22 mei 2012 om 14:56
evdkieft Gebruiker

Haha, briljant, maar op de foto staat weer duidelijk ‘Euro design’. iBood heeft haar research goed gedaan met al die verwarrende en/of elkaar tegensprekende berichten ;-)

22 mei 2012 om 14:59
C0rl3on3 Gebruiker

Tsja, was er maar een Ovenwant Product Expert ;)

22 mei 2012 om 14:49
MindstorM Gebruiker

Even voor de zekerheid…
Ik vind het wel nog steeds verwarrend; als het een linker en rechter is, zoals aangegeven. Klopt het dan dat het gaat om 1 linker en 1 rechter (= Duo pack) omdat deze ‘duo pack’ aanduiding is weggehaald?

22 mei 2012 om 14:57
C0rl3on3 Gebruiker

Dit is weer typisch een voorbeeld van een (internet)verkoper die een product probeert te slijten waarin hij of zij zich totaal niet verdiept heeft. Eerst onvolledige beschrijving, dan gecorrigeerde beschrijving en gecorrigeerd plaatje (althans de tekst in het plaatje), dan nog een gecorrigeerde beschrijving, maar dan klopt het plaatje niet meer.

Komt allemaal nogal onprofessioneel over…

22 mei 2012 om 15:15
evdkieft Gebruiker

Ah jaaa, het is slordig, maar ik vind dat iBood over het algemeen haar werk prima doet. Ik vergeef ze slordigheidjes als deze. Uiteindelijk snijden ze zichzelf ermee in de vingers, omdat mensen bij twijfel niet kopen, maar in de uiteindelijke orderafhandeling heb ik tot nu toe nog geen klachten gehad, en dat vind ik het belangrijkste.

Kan wel begrijpen dat mensen zich aan dit soort onvolkomenheden ergeren, dat dan weer wel.

22 mei 2012 om 15:22
C0rl3on3 Gebruiker

Ik doelde ook helemaal niet op de orderafhandeling en aftersales, maar meer op een stukje product know-how.

Bij teveel van dit soort 1dagsaanbiedingen aanbieders heeft de verkopende partij geen idee wat de specificaties zijn en dus welk product ze nou eigenlijk verkopen. Gelukkig heeft iBood vaak een product expert die voor opheldering kan zorgen. De kwaliteit van de Product Expert verschilt ook van product tot product, maar er zitten echt hele goeie tussen die het onderste uit de kan halen om de vragen van de potentiële klanten te beantwoorden.

Maar goed, terug naar het hier aangebodene: hoe zit het nou precies? ;)

22 mei 2012 om 15:14
C0rl3on3 Gebruiker

Het makkelijkste zou zijn om het item nummer te geven dat correspondeert met de site http://www.kitchengrips.com

Bijvoorbeeld:

Voor Duopacks:

Original Design, Rood: Item #110105-11

Of Duopack Euro Design, Rood: Item #110102-11

Voor single packs:

Original Design, Rood: Item #110104-11

Euro Design, Rood: Item #110101-11

Ik werk dan wel niet bij iBood, maar deze tip krijgen ze gratis ;)

22 mei 2012 om 15:15
dijks005 Gebruiker

Typisch 2 rechter handschoenen

22 mei 2012 om 15:30
MindstorM Gebruiker

Besteld.

22 mei 2012 om 15:37
C0rl3on3 Gebruiker

Weet jij iets dat wij niet weten of dacht je: f#ck it, ik bestel hem gewoon en ik zie wel! Dat gezeik over een ovenwant! ;)

22 mei 2012 om 15:58
MindstorM Gebruiker

Haha, Nou om eerlijk te zijn dacht ik dat inderdaad!
Bijna alles is me inmiddels duidelijk, het gaat om zowel een linker als rechter handschoen welke naar het schijnt een ‘generous fit’ heeft en 28cm lang is.
Mocht één van deze punten niet kloppen stuur ik ze gewoon weer terug ‘wet kopen op afstand’ (http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand).

22 mei 2012 om 15:35
C0rl3on3 Gebruiker

Ik realiseerde met net dat het eigenlijk wel grappig is dat we ons hier een beetje druk lopen te maken over een OVENWANT!!! ;)

Vroegah was een ovenwant gewoon een gewatteerde katoenen want (in een bepaalde kleur of met een motiefje) waarmee je een hete ovenschaal net een paar seconden kon vasthouden (net lang genoeg om van de oven naar de tafel te geraken ;). Ging jaren mee en gaf geen discussies op internetfora.

Nu is het een hightech product, met hightech specificaties ;) We kopen deze dan ook niet meer bij de plaatselijke winkel, maar online en hebben daar dan vragen over alsook een mening.

Ik kon het me 20 jaar geleden in ieder geval niet voorstellen dat ik 20 jaar later op het internet een discussie over een hightech ovenwant ging voeren ;)

22 mei 2012 om 16:01
MindstorM Gebruiker

Precies, ongelooflijk niet waar?!
Binnenkort de hightech, vaatwasser bestendige, inklapbare, dubbelzijdige onderzetters, want hee, kurk is toch niet meer van deze tijd?!

En om die reden heb ik ze dus maar besteld, de katoenen waren echt wel aan vervanging toe ;-)

22 mei 2012 om 16:19
evdkieft Gebruiker

Hee Don, prop jij dan gewoon even wat watten in je winterwantjes, ik ga gewoon lekker voor de hightech. Katoenen wantjes van vroegah kosten dan ook geen 20 euro, hoogstens een paar florijnen. Ik kan me overigens goed voorstellen dat er vroegah ook discussie was bij de plaatselijke taveerne over hoeveel watten er nodig waren om de juiste balans tussen draagbaarheid ende isolatie vast te stellen ;)

22 mei 2012 om 15:58
hjt Gebruiker

Heb de gok maar gewaagd en ze ook besteld.

22 mei 2012 om 16:00
Smurf23 Gebruiker

Twijfel, twijfel, maar genoeg van zere vingers als ik weer eens mijn ovenschaal uit de oven pak met die ene oude ovenhandschoen. Besteld!

22 mei 2012 om 20:08
evdkieft Gebruiker

En, waren jullie nog op tijd? Ik wel ;-)

22 mei 2012 om 20:35
acidophilus Gebruiker

Iemand nu al spijt van zijn/haar aankoop? Graag je reactie in dat geval! Ik was aan het wachten op antwoord op mijn vraag en heb nu pas weer internettoegang en uiteraard zijn ze nu uitverkocht… *zucht*

22 mei 2012 om 21:42
evdkieft Gebruiker

Ik weet pas of ik spijt van mijn aankoop heb zodra ze binnen zijn, maar ik vermoed dat het wel snor zit.

22 mei 2012 om 22:49
C0rl3on3 Gebruiker

Heb ‘em toch maar overgeslagen. Geen zin in het terugsturen als ze me toch niet bevallen. Ik wacht nog maar even op de Next-Generation ovenwanten ;)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.