23 mei 2012 om 00:00
iBOOD

Elro quartz terrasverwarmer (QH2000)

Hollandse zomers zijn heerlijk! Was het maar zo’n feest, de waarheid is soms bitterhard. Die zomerse avonden zijn er wel, maar ze zijn helaas erg zeldzaam. Wees daarom dit jaar goed voorbereid en laat je niet tegenhouden door tegenvallende temperaturen. Deze mobiele quarts terrasstraler zorgt ervoor dat iedere avond een heerlijke, zwoele zomeravond wordt, ongeacht het weer. De 3 verschillende warmtestanden zorgen ervoor dat je hem in alle weersomstandigheden kunt gebruiken. Zo kun je dus eigenlijk bijna alle seizoenen wel van je tuin genieten. Doordat hij in hoogte verstelbaar is en 3 meter snoer heeft, kun je hem overal kwijt en is hij makkelijk verplaatsbaar. Je kunt hem zelfs binnen gebruiken! Buiten laten staan is overigens ook geen enkel probleem aangezien hij weerbestendig én waterdicht is. Dankzij het stevige statief en de omvalbeveiliging hoef je je bovendien over veiligheid geen zorgen te maken, zelfs met wat wind, kun je hem dus gewoon buiten laten staan. Geniet nu nóg meer van je tuin en zit comfortabel in de warmte met deze mobiele quartz terrasstraler!
  • Merk: Elro
  • Type: QH2000
  • Comfortabele stralingswarmte op terras, werkplek etc.
  • Tot 2000 Watt
  • 3 warmtestanden: 650/1350/2000 Watt
  • Op stevig statief
  • Omvalbeveiliging
  • Beveiliging tegen oververhitting
  • Robuuste behuizing
  • Eenvoudig te richten
  • Gewicht: 9 kg
  • Gewicht incl. verpakking: 10,5 kg
  • Weerbestendig
  • Nederlandstalige handleiding aanwezig
  • Afmeting verpakking: 54 x 50 x 25,5 cm
  • Robuuste behuizing
  • In hoogte verstelbaar tot 2,1 m
  • Geschikt voor ca. 8m2
  • Beveiliging tegen oververhitting
  • 3 meter neopreenkabel (extra stevig)
  • IPX4 waterdicht
  • 2 jaar garantie
23 mei 2012 om 00:02
dommelll Gebruiker

Daar stonden er vandaag een stuk of twintig van aan bij mij in de tuin geloof ik ;)

23 mei 2012 om 05:42
zuran Gebruiker

20 maal 2000Watt is 40.000Watt ofwel bijna 200 A, een normaal huis heeft een installatie van max 63A ofwel max verbruik van 12.000 Watt.

23 mei 2012 om 00:03
xPascalx Gebruiker

En die zag ik vanmiddag dus tijdens de hunt voorbij flitsen een aantal keer tijdens het page reloaden ;)

23 mei 2012 om 05:43
zuran Gebruiker

Ik veronderstel dat deze niet gemaakt is van roestvrijstaal, dus na 2 jaar is dit een roestig ding geworden.

23 mei 2012 om 08:49
nickko Gebruiker

@Expert:
De 3 meter kabel: zit deze bij de voet, of loopt deze vanaf de lamp via de paal naar beneden en hou je effectief nog 1 meter over aan de voet?

23 mei 2012 om 09:00
Official Product Expert Elro-Expert Official Product Expert

De 3 meter kabel begint inderdaad vanaf de verwarmingsunit. Echter hoeft deze niet langs de paal naar beneden te lopen, maar kan rechtstreeks naar het stopcontact.

23 mei 2012 om 08:54
roger.vdk Gebruiker

Van welk materiaal is dat toestel gemaakt en inderdaad hoeveel meter snoer houd men over vanaf de voet?

23 mei 2012 om 09:05

De heater is gemaakt van metaal, bewerkt met een speciale lak die het roesten tegen gaat. Je kan hem dus makkelijk een seizoen buiten zetten. Het is echter niet aan te raden om hem echt enkele jaren achter elkaar buiten te laten staan.

De kabel begint vanaf de verwarmingsunit. Deze hoeft echter niet persé langs de paal naar beneden te lopen. Wanneer je hem langs de paal naar beneden zou laten lopen houdt je nog 1 meter over. Leidt je hem rechtstreeks naar het stopcontact zal hij natuurlijk een grotere afstand halen, afhankelijk van de hoogte van je stopcontact.

23 mei 2012 om 09:13
ingrid11 Gebruiker

goedemorgen, is het mogelijk om de lampen te vervangen? Hoeveel kosten deze lampen?

23 mei 2012 om 09:27

Goedemorgen! Dat is mogelijk. Prijzen liggen vanaf zo’n €20,00.

23 mei 2012 om 10:05
peterdemol Gebruiker

Beste,

Welke soort lamp zit hier in, spreken we over een infraroodlamp of is dit een elektrische heater?

Welk merk en typeis de lamp? bv de philips helen gold?

En…

Ik vind hier dit

http://www.terrasheater.nl/eurom-terrasstraler-th2003s

Lijkt mij als twee druppels water dezelfe heater, kleine verschil in vorm, voet heeft een andere relief, maar afmetingen, gewicht, lamp,… zijn identiek.
En te koop voor… en gratis verzending…

23 mei 2012 om 10:19

Beste Peter,

Deze terrasverwarmer beschikt over een elektrische quartz unit van het merk Elro.

23 mei 2012 om 11:50
winglo Gebruiker

En het verschil is?

Lijken mij dezelfde soort heaters. En vrijwel geen prijsverschil..

23 mei 2012 om 12:33

Naast een ander design van de terrasverwarmer zijn de verschillen dat de ELRO terrasverwarmer tot 8m² (ipv 6m²) geschikt is.

Tevens wordt de ELRO terrasverwarmer met 24 maanden garantie geleverd (ipv 12 maanden) en wordt volgens mij de eurom terrasverwarmer zonder aansluit kabel geleverd. Over de kwaliteit van de lamp is op basis van die gegevens weinig te zeggen, maar ik vermoed dat deze toch minder zal zijn dan de quartz unit van ELRO.

23 mei 2012 om 14:01
Janjansje Gebruiker

Beste @Elro-Expert

Ik zie toch duidelijk op de site van Eurom staan dat hun model 16M² bereik heeft en geen 6M² zoals je hier durft te zeggen. Ook geeft Eurom 24 maand garantie op dit model en zit er net als die van jullie snoer bij. Staat gewoon op hun site:

http://www.euromac.nl/webshop/categorie/12/product/15.html

Ik ga hem hier zo bestellen denk ik, toch mooi het dubbele bereik voor dezelfde prijs:

http://www.internetwarenhuis.nl/eu-0025-00/terrasverwarming/eurom-th2003s.html?utm_source=kieskeurig&utm_medium=prijsvergelijker&utm_term=Terrasverwarming&utm_campaign=Eurom%20TH2003S#

@Elro-Expert : waarom denk je dat jullie lampen beter zijn?

23 mei 2012 om 14:35

@janjansje,

Mijn eerdere conclusies trok ik uit de specificaties die mij via een link werden gestuurd op dit forum. Hier staat 6m2 op. Ook gaven ze op deze link slechts 1 jaar garantie. Dit is overigens ook het geval bij de 2e link die je in je post zet. Overigens is de voet van de heater in deze 2e link ook weer anders dan bij de andere links die tot nu op het forum zijn verschenen…

Omdat ik zelf geen kennis heb van de Eurom heater en de specificaties per website anders lijken te zijn, is het voor mij onmogelijk om een goede vergelijking te maken.

23 mei 2012 om 15:42
watnuweer Gebruiker

Geweldig, een buitenluchtverwarmer! Daar zit de wereld op te wachten. Ecologisch en energiebewust. Kom op mensen, steek je hoofd in het zand en verwarm je aan een volledig overbodig en milieubelastend product!

23 mei 2012 om 16:10
tjongejonge Gebruiker

@ expert:

wat is de breedte van de lampen en de breedte/lengte van de kop zeg maar?

23 mei 2012 om 16:41
tjongejonge Gebruiker

geen reactie meer van de expert?

23 mei 2012 om 16:47

Excuses voor het verlate antwoord. Ik ben het even voor je op gaan meten :)

De breedte van de lampen is 38 cm

De kop is 50cm breed en 25 cm hoog

23 mei 2012 om 17:09
tjongejonge Gebruiker

Haha oke dan, dank voor de reactie! Wij gaan er eentje bestellen…eens proberen of het werkt!

23 mei 2012 om 23:16
caddyeddie Gebruiker

Groot stroomverbruik is slecht voor ‘t milieu. Zou het nooit aanschaffen.

Wanneer het koud is buiten trek ik een jas aan of ga naar binnen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.