30 mei 2012 om 00:00
iBOOD

Sabatier 2 Lions Keramische messenset, 2 stuks wit

Men zegt wel eens: “Die vent is een echte baas, hij is zo hard als staal”. Maar stiekem zijn er materialen die nog harder zijn dan staal. Een van die materialen is uiteraard diamant, maar om daar messen van te maken is natuurlijk een beetje te gek. Maar neem bijvoorbeeld Keramiek, dit is een materiaal gemaakt van zirconiapoeder wat onder speciale omstandigheden samengeperst en geslepen is. Sterker nog, er is diamant voor nodig om dit keiharde materiaal voor het eerst te kunnen slijpen. Door deze ontzettend hoge hardheid, op de hardheidsschaal van Mohs scoort dit materiaal een 8.5, waar staal het met een 6je of maximaal een 6.5 moet doen, blijven de messen veel langer scherp dan stalen messen. Vul daarom je huidige keukengerei aan met deze razendscherpe rakkers, die er ook nog eens heel gaaf uit zien!
  • Merk: Sabatier 2 lions
  • Type: Ceramix
  • Snij metchirurgische precisie
  • Materiaal: Zirconia/Keramiek
  • Keukenmes: 10 cm
  • Keukenmes: 15 cm
  • Kleur van de messen: wit
  • Inclusief mesbeschermers
  • Met thermische, rubberen handvatten
  • Afmetingen verpakking 36 x 11 x 3 cm
  • Gewicht pakket: 500 g
  • Wettelijke garantie: 2 jaar garantie
30 mei 2012 om 00:03
Cam Payne Gebruiker

Gaaf! Witte messen :-) en superscherp, die neem ik mee

30 mei 2012 om 00:06
Barb Dwyer Gebruiker

Ja, mooi setje messen. Was al een tijdje op zoek naar keramische messen, maar vind ze overal zo duur. Goeie aanbieding dus denk dat ik ze wel meeneem

30 mei 2012 om 00:09
roenick Gebruiker

Blijven deze messen lang scherp?

30 mei 2012 om 00:18
AnnaGraham Gebruiker

Beetje twijfelachtig nog, weet iemand of keramische messen ook lang scherp blijven?

30 mei 2012 om 00:39
zownd Gebruiker

Keramische messen worden niet zomaar (echt) bot. Maarrrr zijn erg gevoelig als je ze laat vallen.

Bij vallen kunnen ze breken of een stukje verliezen.

dus voorzichtig! maar dit is wel een goede deal!!

30 mei 2012 om 00:41
zownd Gebruiker

1 more thing.

stom dat iBood dit zelf niet aangeeft…. maar ze kunnen inde vaatwasser en worden niet bot.

Het is geen staal en word dus ook niet aangevreten door zout, wasmiddel en water.

30 mei 2012 om 08:35
knirfie Gebruiker

Het mag dan zo zijn dat het keramiek niet wordt aangevreten door zout, wasmiddel, etc. Maar de vaatwasser is absoluut een afrader voor keramische messen; veel dingen rammelen nogal in de vaatwasser en kunnen tegen elkaar stoten, hier kunnen keramische messen niet goed tegen en je hebt kans dat ze breken of kleine stukjes uit het snij vlak verliezen.

Keramiek is hard, maar wel breekbaar, er zijn dus een aantal dingen die je niet moet doen met deze messen wat gewoon in het artikel had moeten staan:
niet laten vallen, niet door/langs bot snijden, niet op harde ondergronden snijden (borden, glazen snijplank, etc), niet in de vaatwasser, niet tegen andere harde objecten stoten.

30 mei 2012 om 00:51
Anna Graham Gebruiker

Hey, dat is een leuk setje! Goeie weer iBOOD!

30 mei 2012 om 01:04
Geentomaat Gebruiker

is de verzend kosten niet 5,95 van dit product?

30 mei 2012 om 07:54
Moderator Renate Moderator

Beste GeenTomaat, je betaald idd 5,95 verzendkosten voor dit product.

30 mei 2012 om 01:40
wavaria Gebruiker

Dat is wel leuk om te hebben in de keuken! We hebben net nieuwe messen, maar keramische messen stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje. Alleen niet laten vallen, want dan liggen ze in 3 stukken.

Voor de mensen die niet zeker zijn over keramische messen, hier een leuke documentaire van Discovery Channel over dit soort messen(wel een ander merk): https://www.youtube.com/watch?v=GT9nElKJj5o

30 mei 2012 om 01:43
Mikd Gebruiker

Omdat ze Keramisch zijn zijn ze idd erg gevoelig voor harde impacts dus 1 keer laten stuiteren op
de keukentegels kan funest zijn. Wel mooie aanbieding.
En volledig Keramisch dus geen metaal ,Oops das raar idee eigenlijk dat deze gewoon door de douane etc kunnen,
moet er niet aan denken dat 1 of andere malloot …..

Ik koop in ieder geval een setje voor mijn kookkunsten

30 mei 2012 om 01:52
wavaria Gebruiker

In keramische messen uit een fabriek zit altijd een beetje metaal verwerkt, precies vanwege wat je zegt over de veiligheidscheck. Komt ook aan bod in bovenstaande documentaire.

30 mei 2012 om 03:36
Xfade Gebruiker

Dit is een koksmes en een watvoormes? Meer info graag.

30 mei 2012 om 03:52
Xfade Gebruiker

Dubbelpost; maar zijn deze messen prima voor meerdere dingen als vlees en groenten?

30 mei 2012 om 09:58
huibert1988 Gebruiker

Koksmes en een officemes. Het koksmes rolt lekker af en is geschikt voor vlees (zonder botten), vis, groenten, fruit en kruiden. Het officemes is zeer geschikt voor bijvoorbeeld het snipperen van knoflook en ui.

Keramische messen zijn buitengewoon scherp en worden NIET bot. De enige manier om een dergelijk mes bot te krijgen is door er stukjes uit te slaan (door bijvoorbeeld bot te snijden). Als dat gebeurt is het mes ook gelijk onbruikbaar.

Het grote voordeel van keramische messen is dat deze geen geur en smaak vasthouden. Het grote nadeel is het feit dat deze messen buitengewoon breekbaar zijn (zoals iedereen al vermeld).

30 mei 2012 om 10:52
Xfade Gebruiker

Dank for uw antwoord!

30 mei 2012 om 10:30
ErAdiCtoR Gebruiker

Besteld.

De Keramische pannen hebben mijn hart al gestolen vorig jaar, en na het zien van een aantal filmpjes op Youtube over keramische messen wilde ik al graag een setje hebben.

Alleen al voor eventuele reacties van gasten die vragen wat voor messen het zijn zou ik het doen :)

30 mei 2012 om 12:22
Lowtemp Gebruiker

Scherpe aanbieding!

30 mei 2012 om 12:42
DeleR Gebruiker

Ik vind de messen erg leuk, maar een aanbieding kan ik het niet echt noemen:

Edited by: Renate
Link verwijderd. ;)

30 mei 2012 om 12:44
harroschoon Gebruiker

Dat is een heel ander merk…

30 mei 2012 om 12:57
DeleR Gebruiker

Hahaha, inderdaad. Jemig. Ik zit niet op te letten

30 mei 2012 om 12:43
harroschoon Gebruiker

we gaan ze eens proberen!

30 mei 2012 om 13:47
kilo1983 Gebruiker

Je hoeft/mag de messen dus niet slijpen. hoef je ze ook niet aan te zetten?

30 mei 2012 om 14:26
harroschoon Gebruiker

Ik zo niet de aan/uit knop zitten, dus denk niet dat dat nodig is…

30 mei 2012 om 17:48
purno29 Gebruiker

net optijd besteld zie ik :-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.