6 juni 2012 om 00:00
iBOOD

Nomad Slaapzak Halny, extra lange, comfortabele slaapzak

Er was eens…een Zweedse fabrikant van slaapzakken die besloot een productielijn in Zevenaar te beginnen. Vanaf het begin ging er een echte, ongedwongen ‘sixties vibe’ door de organisatie: slaapzakken met een klein productiefoutje werden vanuit de laadklep van een geleende truck verkocht op diverse muziekfestivals, zoals het Kralingen Festival in Rotterdam. Het was deze groep van ´free spirits´ die enkele jaren later aan de wieg stond van NOMAD. In 1978 leidde de door hen ontwikkelde 3D-Polarsoft vulling tot de eerste lichte, compacte en vooral betaalbare slaapzakken voorzien van een kunstvezel. Speciaal voor iBOOD Home & Living hebben we daarom nu één van de betere Nomad slaapzakken voor je uitgezocht (uiteraard zijn deze zonder productiefoutjes). Vind jij je slaapzak vaak nét iets te kort? De Nomad Halny biedt uitkomst! Deze lichtgewicht en compacte slaapzak is met zijn 215 cm lengte net iets langer dan de meeste andere slaapzakken. Een technische no-nonsense slaapzak voor mensen die zowel op pakvolume als gewicht willen letten. Door de unieke 3D-Polarsoft vulling blijf je heerlijk warm. De DryTouch voering, die aanvoelt als katoen, transporteert het vocht naar buiten waardoor de slaapzak nooit klam aanvoelt. Door de slaapzak vast te ritsen aan een tweede Halny creëer je bovendien binnen no-time een riante tweepersoons slaapzak. Vervang dus nu je slaapzak voor een echt goed exemplaar en kies voor de comfortabele Nomad Halny slaapzak!
  • Merk: Nomad
  • Type: Halny
  • Extra lange, comfortabele slaapzak
  • Afmetingen: 215 x 80 cm
  • 3D Anti-tochtstrook
  • Tweewegrits voor ventilatie
  • Aantrekkoord
  • Geldzakje
  • Ophanglussen
  • duurzaam, slijtvast, comfortabel en soepel, hoge isolatiewaarde, blijvend veerkrachtig
  • Wasbaar op 60C en korte droogtijd
  • Comforttemperatuur: 2°C (man), 6 °C (vrouw)
  • Samenstelling: 1-Laags
  • Isolatie: 260 g/m2 3D-Polarsoft®
  • Buitentijk: 50D Polyester, waterafstotende finish
  • Voering: DryTouch
  • Pakmaat: 26 x 42 cm
  • Afmeting pakket: 26 x 42 x 10 cm
  • Gewicht: 1800 g
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
6 juni 2012 om 00:03
Bas Sillen Gebruiker

Nomad, mooi merk, ze hebben erg fijne professionele spullen, dus ik kan deze slaapzak aan iedereen aanraden

6 juni 2012 om 00:06
Gadzuric Gebruiker

Die lengte maakt het wel interessant.. Meeste slaapzakken zijn veel te kort voor me.

Nog even over denken.

6 juni 2012 om 00:16
Ben Naaktgeboren Gebruiker

Kijk, dat is wel een mooie upgrade van mijn huidige slaapzak. Dat is zo’n cheap-ass ding bij de kruidvat vandaan ofzo

6 juni 2012 om 00:21
tattoos Gebruiker

Yes, weer een mooie aanbieding, gekocht!

6 juni 2012 om 00:34
computerke Gebruiker

Wat wordt er bedoeld met : “Comforttemperatuur: 2°C (man), 6 °C (vrouw)” ?!

6 juni 2012 om 00:41
Arjan P Gebruiker

Vrouwen zijn koukleumen en vinden hem dus eerder niet meer comfortabel dan mannen. Om precies te zijn 4 graden eerder.

6 juni 2012 om 00:39
Arjan P Gebruiker

‘t Is dat ik al een goede Nomad heb, anders was deze in the pocket gegaan. Let op: 80 cm breed is ook erg lekker – kan je je omdraaien IN de, in plaats van MET de slaapzak.

6 juni 2012 om 00:46
Cam Payne Gebruiker

Jeetje, ik blijf maar kopen hier. Maar ik kan wel echt een goede slaapzak gebruiken. het is altijd zo beholpen om in van die stomme mummie-slaapzakken te liggen.

6 juni 2012 om 01:09
Pieter789 Gebruiker

Dat is uiteraard eigen mening :) Ik vind persoonlijk mummie slaapzakken super (heb er eentje van Mammut)
Niet dat het iets aan het, zonder twijfel goede, product verandert, maar.. “3D Polarsoft” zucht, een tijdje geleden de massage kussen met “HD” functie.. waarom toch steeds? :)

6 juni 2012 om 00:46
Barb Dwyer Gebruiker

Gekocht!

6 juni 2012 om 09:27
beertje10 Gebruiker

Mooie deals altijd bij Ibood.. Ik heb de Bleufield comfort slaapzak al gekocht.. Zit nu te wachten op een slaapmat voor Oerol..

6 juni 2012 om 09:57
Eclips Gebruiker

Ik heb zelf een Nomad XL en ben hier erg tevreden over, deze slaapzak is mooi voor mijn kinderen. Kunnen we lekker slapen op de camping.

6 juni 2012 om 12:18
Niesaanval Gebruiker

Bij koude temperaturen is deze slaapzak volgens mij toch echt wel af te raden. Over het algemeen zorgen die ritsen ervoor dat er veel koude lucht door komt en dat maakt het bibberen.

De komforttemperatuur is volgens mij de limiet tot welke temperatuur deze slaapzak je warm houdt. Twee graden is toch wel niet de moeite.

Tenzij er iemand mij kan tegenspreken, want ik ben geen expert in slaapzakken.

6 juni 2012 om 14:45
Official Product Expert Nomad-expert Official Product Expert

Beste,

De Nomad Halny slaapzak is uitgerust met een tochtstrook langs de binnenzijde van de rits, welke voorkomt dat er warmte door de rits verloren gaat.

De comfort temperatuur, is de laagste temperatuur waarbij een volwassen man of vrouw in een ontspanning houding kan slapen zonder het koud te hebben of wakker te worden van de kou. Daarbij wordt er wel van uitgegaan dat de gebruiker op een zelfopblaasbare matras slaapt, en niet op een luchtbed. Een luchtbed isoleert namelijk niets, een zelfopblaasbare matras daarentegen erg goed.

6 juni 2012 om 13:22
wouterdurenkamp Gebruiker

Ziet er goed uit, wij gebruiken hem alleen maar in de zomer vakantie.
Dan kan het wat kouder zijn, maar als het kouder is als 2 graden is het tijd om verder te trekken!

Ik heb maar 1 vraag, kan ik ook 2 slaapzakken aan elkaar ritsen?

6 juni 2012 om 14:47
Official Product Expert Nomad-expert Official Product Expert

Beste,

wanneer je 2 van deze slaapzakken koopt, zijn ze inderdaad aan elkaar te ritsen.

6 juni 2012 om 14:43
iboodhunter25 Gebruiker

Hops, gekocht! Kan ik altijd gebruiken. Mijn vorige Nomad is een tiental jaar meegegaan dus hopelijk deze ook zo veel :)!

6 juni 2012 om 17:14
Erik1988 Gebruiker

Ik wil dit kopen maar mijn “persoonlijke coupon code” word niet aanvaard. Nu heb ik een mail gestuurd maar hoop dit product nog vandaag te kopen met deze code.

6 juni 2012 om 20:01
MrJonas765 Gebruiker

Is deze aan te raden voor lange reizen en trektochten? Ik bedoel, écht lang. (: (5maanden+)

6 juni 2012 om 22:52
Disteven Gebruiker

neen, 1,8kg is echt wel veel om te trekken, dan ben je beter met een lichtere (vind er tegenwoordig al van 6OOgram), en een die tegen betere weerstomstanigheden kan! comfort temepatuur is namelijk echt niet veel wil je deze gebruiken bij alle omstandigheden.

6 juni 2012 om 23:15
MrJonas765 Gebruiker

oke, bedankt!

Heb je een idee in welke richting ik best zoek? Merk, type, …?

6 juni 2012 om 23:58
miranon Gebruiker

Wil je dons of syntetisch? Kijk bij merken zoals north face, vaude en marmut.

7 juni 2012 om 00:01
miranon Gebruiker

Mammut bedoel ik :) Zelf heb ik de Ajungilak Alpine Winter slaapzak.

15 juni 2012 om 12:46
tristandegroof2 Gebruiker

gaat die vandaag verzonden worden?

6 juni 2012 om 23:52
Mitsarius Gebruiker

Ik wou een slaapzak kopen, maar noch bancontact, noch maestro bleken te werken.

Spijtig.

6 juni 2012 om 23:56
miranon Gebruiker

gekocht!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.