18 augustus 2012 om 00:00
iBOOD

Sola Vivaldi pannenset met 4 pannen en 4 deksels

Als je goed kunt koken, kun je hoge ogen gooien tijdens feestjes en etentjes die je dan met liefde organiseert. Bijna iedereen vindt het leuk om als een soort sterren kok de meest geniale recepten uit de keuken te serveren. Jammer maar waar.. We kunnen het niet allemaal! Wat we echter wel kunnen is zorgen dat we zo dicht mogelijk bij deze sterrenstatus in de buurt komen. Door het juiste materiaal te gebruiken bijvoorbeeld. Daarom willen wij vandaag met een eersteklas pannenset van Sola ons steentje bijdragen aan de heerlijke menu’s die voortaan uit jouw keuken komen. Deze moderne vierdelige Vivaldi pannenset heeft strak ontworpen handgrepen aan zowel de deksels als de pannen zelf. Een ideale basis als je daadwerkelijk iets wilt koken natuurlijk. Door de wanddikte van de pannenset a 0,8 mm houdt je de warmte binnen maar verbrand de inhoud niet snel. En dan te bedenken dat de gehele pan uit 18/10 edelstaal vervaardigd is, als dat geen sterrenkwaliteit is! Kortom deze pannenset is een ideale set om heerlijk in te koken en om jouw vrienden eens even goed versteld te laten van wat jij allemaal in de keuken kan.
  • Merk: Sola
  • Type: Achtdelige Vivaldi pannenset
  • Materiaal: 18/10 Edelstaal RVS
  • Extra dikke wand van 0,8 mm
  • Geschikt voor alle warmtebronnen en inductie
  • Vaatwasser bestendig
  • Sandwich Compact Bodem
  • Stalen deksel
  • Steelpan met deksel
  • -Inhoud: 1,5 liter
  • -Diameter: ø 16 cm
  • Kookpan met deksel
  • -Inhoud: 2 liter
  • -Diameter: ø 18 cm
  • Kookpan met deksel
  • -Inhoud 3 liter
  • -Diameter: ø 20 cm
  • Kookpan met deksel
  • -Inhoud 5 liter
  • -Diameter: ø 24 cm
  • Levenslange Sola garantie op materiaal- en productiefouten
18 augustus 2012 om 00:10
donkmatt Gebruiker

Hoe staat Sola in vergelijking met bijv. Tefal als het gaat om kwaliteit? Ik vraag dit omdat ik elders 4 kookpannen met 3 deksels van Tefal zag voor €39,95. Doordat dit vrij veel scheelt met de prijs voor de Sola-pannen, zou een antwoord mij helpen in mijn keuze. Dat is on-topic en relevant, toch?

18 augustus 2012 om 00:40
avanzuuk Gebruiker

Daar was ik ook bijna ingetrapt … in die ‘aanbieding elders’ …. maar als je daar even wat beter kijkt, dan zie je dat de aanbieding daar niet zo mooi is als hij lijkt. Het gaat om 3 Tefal koekenpannen voor 39.95 Euro of 4 Tefal kookpannen met 3 deksels voor 64.95 Euro.

Doe mijn dan maar deze Sola pannen voor 69.95 Euro.

18 augustus 2012 om 00:40
Ramon79 Gebruiker

bedoel je dit *** ik dacht ook aan een groot prijs verschil, als je optie 2 invult wordt het bedrag 64,95 scheelt dus 5 euro met deze. Ik ben aan twijfelen. Design van deze is mooi op die andere staat maat aanduiding en stay cool handgrepen.

Edited by: Renate
niet dezelfde aanbieding, dus ook niet naar linken aub.

18 augustus 2012 om 01:03
oinkoink12 Gebruiker

Die tefalpannen zijn een stuk kleiner.

Deze zijn 16/18/20/24 En de tefal is 16/16/18/20. wat dus inhoud dat deze pannen minimaal 10 maximaal 20% per stuk groter zijn. verder is de wand van de tefal maar 5mm dik en deze 8mm dat komt de kwaliteit zeker ten goede.

Verder heb ik zelf de WMF set van een tijd geleden dus ik sla hem over :)

18 augustus 2012 om 01:43
m4nTiS Gebruiker

@Sola-Expert
Kan je deze ook in de oven steken?

18 augustus 2012 om 14:41
Official Product Expert Sola-Expert Official Product Expert

Hallo,

Dat is niet aan te raden. Het zou eventueel kunnen op lage temperatuur (tot ongeveer 50 graden) om eten warm te houden, maar hogere temperaturen kunnen leiden tot problemen met de puntlassen waarmee de handgrepen zijn bevestigd.

18 augustus 2012 om 16:05
m4nTiS Gebruiker

ok, jammer :(

Toch bedankt voor het antwoord!

18 augustus 2012 om 06:31
draadje Gebruiker

blijven de handgrepen  cool?

18 augustus 2012 om 06:31
draadje Gebruiker

@sola-expert / blijven de handgrepen cool?

18 augustus 2012 om 14:43

Hallo Draadje,

Dat is een goede vraag.

In principe worden handgrepen alleen heet bij gebruik op een aardgas-fornuis. Dit wordt veroorzaakt doordat mensen vaak geneigd zijn om de vlam te hoog te zetten waardoor de overtollige warmte langs de wanden van de pan opstijgt en de handgrepen verhit. Wanneer je een inductie-/ of keramische kookplaat gebruikt zullen de handgrepen doorgaans handwarm worden.

18 augustus 2012 om 09:45
sofielanduyt Gebruiker

Beste

Kun je van dit model nog andere bestellen, blijven deze modellen bestaan.

18 augustus 2012 om 10:03
viaene-vermeulen Gebruiker

viaene-vermeulen: is deze pannenset evenwaardig als de WMF pannenset welke ik een tijd geleden heb gekocht?

18 augustus 2012 om 10:20
gerdkor Gebruiker

@Sola-Expert: klopt het dat de grootste pan 5 liter inhoud heeft? Bij veel van jullie sets is standaard 4 liter de grootste pan en bij andere webwinkels waar deze set verkocht wordt is tevens 4 liter de grootste pan ipv 5 liter.

18 augustus 2012 om 14:46

Hallo Gerdkor,

Er is een foutje gemaakt in de product omschrijving van Ibood. De grootste pan heeft een diameter van 24 cm. met een inhoud van 4,0 liter en niet 5,0.

18 augustus 2012 om 13:50
ronaldvanderhorst Gebruiker

Even voor mensen die zich afvragen of deze pannen goed zijn of niet…..

Sola pannen, zijn per definitie beter dan tefal, hetzelfde geld voor het bestek…. Ik ben zelf Sola gebruiker van bestek en pannen, ook een wok, braadpan etc… bij mij komt er geen ander merk meer in huis…. Ik geef toe, de producten van Sola zijn niet altijd goedkoop, maar en dat vind ik veel belangrijker, ze zijn onverwoestbaar en gaan veel langer mee dan andere merken….

Een voorbeeld, mijn moeder is inmiddels in de 60 en heeft vroeger sola pannen gekocht, en ze gebruikt ze nog steeds, natuurlijk zitten er dan wel krassen in de pannen van een vork ed, maar dan heb je ‘t ook gehad

Deze pannen moet je NIET nemen als je handgrepen wilt hebben die koel blijven, ook die pannen zijn er, maar dat zijn deze niet.

Dus, conclusie…. als je goede pannen wilt hebben die lang meegaan, gebruik dan Sola

Er is ook een Sola website met fabrieksverkoop…. even googlen en je kunt vergelijken

18 augustus 2012 om 15:35
ricochet Gebruiker

@PE Pannen hebben verschillende diameter. Vraag is of ze hierdoor ook in elkaar passen bij het opbergen in de kast. Of is de vorm dusdanig dat ze niet in elkaar passen. Belangrijk ivm beperkte kadtruimte.

18 augustus 2012 om 17:02

Hallo Ricochet,

De pannen kunnen gewoon in elkaar gestapeld worden. Vanwege de rechte wanden van de pannen en het feit dat de maten verschillend zijn, passen deze gewoon in elkaar.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.