22 augustus 2012 om 23:55
iBOOD

BergHOFF Santoku 4-Delige Messenset Eclipse

BergHOFF, misschien ken je het wel van de wat luxere winkels voor keukengerei. Onbewust heb je vast en zeker wel eens een van de producten van BergHOFF gezien maar er nooit bij stil gestaan. BergHOFF maakt betaalbare en kwalitatieve design keukenwaren voor de consument. De ontwerpen van de verschillende modellen pannen, messen, mengkommen en nog veel meer worden door het BergHOFF in-house ontwerpteam gemaakt en getest op gebruiksgemak. Om de kwaliteit van hun producten te kunnen garanderen worden deze tijdens het ontwerp en de productie uitvoerig door het eigen testcentrum van BergHOFF getest. Een van de producten die door dit hele proces heen is gekomen is de 4-delige Santoku messenset Eclipse. Dit is een Japanse messenset. In Japan is het maken van messen namelijk tot een echte kunst verheven. Je kan zeggen dat Japanse messen van een hardere staalsoort gemaakt zijn dan Europese messen. Ook is het lemmet van een Japans mes in de regel dunner. De hoek waaronder het lemmet is geslepen is wat kleiner dan bij een Europees mes. Dit alles heeft tot gevolg dat de messen over sublieme snij-eigenschappen beschikken. De uitvoering die in deze set zit is de Satoku mes. De naam Santoku betekend letterlijk "drie goede dingen" (Three Virtues) en dit geeft aan dat het mes geschikt is voor zowel vlees, groeten en vis. Met de bijgeleverde hakmes kan je ook de grote stukken vlees met gemak aan! Vul je huidige keukengerei aan met deze razendscherpe rakkers, die er ook nog eens heel gaaf uit zien!
  • Merk: BergHOFF
  • Type: 4-delige Santoku Messenset Eclipse
  • Designed by Frederik Aerts
  • Afwassen met de hand is aanbevolen
  • Materiaal: x30cr12 roestvrij staal
  • 1x Santoku mes met gaten van 18 cm
  • 1x Santoku mes met groeven van 12.5 cm
  • 1x Santoku mes van 11.5 cm
  • 1x Cleaver 18 x 9 cm (hakmes)
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
23 augustus 2012 om 00:51
saalar Gebruiker

is de grote mes geschikt voor het kappen van coconut vruchten?

23 augustus 2012 om 07:07
knaapent Gebruiker

Gaten van 18 cm? Blijft er dan niet er weinig mes over? Zal wel mm zijn?!

23 augustus 2012 om 08:44
kevin4550 Gebruiker

ze bedoelen dat het mes met gaten een lengte heeft van 18cm en het mes met groeven een lengte heeft van 12.5. Het staat er inderdaad wat onduidelijk bij. ik hoop je van dienst geweest te zijn.

23 augustus 2012 om 07:12
Koobuss Gebruiker

Edit by Renate
Zonder link of meer info kan ik dit niet laten staan. Je zult deze uitspraak toch even moeten onderbouwen. Waar is het op gebasseerd. Wat is er mis mee.. Enz. Da. Kunnen je forum genoten er ook wat mee.

23 augustus 2012 om 08:38
mmtag Gebruiker

Zit er ook een beschermhoes o.i.d. bij?

23 augustus 2012 om 08:55
stefanr1980 Gebruiker

Heeft iemand ervaring met dit merk?

23 augustus 2012 om 09:27
delangebert Gebruiker

leuk setje voor de beginner in België te koop:

http://www.cuizine.be/cz/productdetail.php?prodid=50016

23 augustus 2012 om 09:38
arjansv Gebruiker

Dit is vrijwel exact een merk zoals dat van Muller Cuisine, Agroluxe, Steigenberger: kwalitatief slecht spul maar voor een zacht prijsje. Meestal huis aan huis verkocht door Duitsers die toevallig een pannenset of messenset over hadden na het bezoeken van een beurs. De prijs gaat dan van €900,- naar soms wel €50,-! Wat een wonder als je dat overkomt! Ik vind het toch enigzins jammer dat dit op iBood wordt verkocht.. Ik vind dit toch een kwestie van moraal!

Echter zit ik toch erg te twijfelen over de aanschaf van deze set. Ik wil namelijk erg graag santoku-messen en heb enige nood aan een hakmes (waarmee ik wel door bot wil kunnen gaan). Helaas ben ik maar een student en kan ik de mooie messen van bv Kai Shun niet veroorloven. Voor €25,- heb je dan toch veel voor weinig. Ik huiver alleen om de scherpte en sterkte van het staal. Dat zal namelijk niet al te best zijn.

23 augustus 2012 om 13:59
Koobuss Gebruiker

kijk eens naar de eigen lijn van Knives&tools, Eden quality. En dan de middelste kwaliteit.

Erg mooi spul, gesmeed vg10 staal en niet te duur.

en als je er een paar tegelijk neemt gaat er nog korting af ook.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.