27 augustus 2012 om 23:55
iBOOD

Dirt Devil Powermaid Stoomreiniger

Iedereen kan wel wat hulp in de huishouding gebruiken. Eentje die niet vies is van een beetje hard werken en die iedere huishoudelijke klus moeiteloos klaart. Een hulp met pit. Een hulp met power. Wat jij nodig hebt in huis, is een Powermaid! Deze welgevormde rode duivel staat garant voor een ongekend schoonmaakresultaat. Stoomreinigen is de laatste nieuwe reinigingstechniek die een diepreinigende werking heeft zonder afhankelijk te zijn van het gebruik van chemische toevoegingen. Stoomreinigers gebruiken een minimale hoeveelheid water om stoom te maken en dit wordt samen met de hoge druk gebruikt om bijna ieder oppervlak in één keer hygiënisch te reinigen. Omdat de temperatuur van de gebruikte stoom erg hoog is, zo om en nabij de 100 graden Celsius, is het verwijderen van vet en vuil bijzonder gemakkelijk. Ook dood het bacteriën en andere organismen en worden nare luchtjes geneutraliseerd. De Powermaid heeft een vermogen van 1550 Watt en een waterreservoir van 0,4 liter waarmee ze een maximale stoomdruk van 2,5 bar produceert. Binnen 30 seconden is ze klaar voor gebruik en kan ze ongeveer een kwartier mee. Met een snoerlengte van 5 meter heb je alle bewegingsvrijheid die je nodig hebt en maar liefst 12 verschillende accessoires vergezellen de Dirt Devil Powermaid waarmee diverse oppervlakken kunnen worden gereinigd zoals harde vloeren, tapijt, meubels en ramen maar ook vieze voegen tussen tegels in de keuken of de badkamer en groene aanslag op tuinmeubelen. Behalve dat ze een sterk reinigingsvermogen heeft, laat ze zich ook nog eens eenvoudig bedienen. Jouw ideale hulp in de huishouding dus, deze bevallige Dirt Devil Powermaid stoomreiniger!
  • Merk: Dirt Devil
  • Type: Powermaid (M3454)
  • Welgevormde, krachtige stoomreiniger
  • Voor een ongekend schoonmaakresultaat
  • Vermogen: 1550 W
  • Gebruiksklaar binnen 30 sec.
  • Snoerlengte: 5 m
  • Gebruiksduur ca. 15 min.
  • Waterreservoir inhoud: 0,4 l
  • 12-delige accessoireset
  • Automatische pomp
  • Oververhittingsbeveiliging
  • Maximale stoomdruk: 2,5 bar
  • Stoomtemperatuur: 100 °C
  • Afmetingen in verpakking: 250 mm x 120 mm x 225 mm
  • Gewicht: 2,4 kg
  • Garantie: 2 jaar fabrieksgarantie
28 augustus 2012 om 12:03
kw Gebruiker

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de vorige kopers op de “tegemoetkoming” van de leverancier. Wat houdt het exact in en zijn jullie tevreden? Of misschien dat Ibood er meer over kan vertellen?

28 augustus 2012 om 16:42
frenki Gebruiker

Mijn ervaring met het product was zeer teleurstellend.
De ervaring met de klantenservice echter was wel positief (al duurde een eerste tegenreaktie best lang, week of 2, en was er een 2de bericht van mijn kant nodig om het proces alsnog op gang te krijgen). Uitkomst: ik krijg mijn centen terug! (moet nog gebeuren)
Ik had 2 stuks van deze stoom devils aangeschaft, voor mijzelf en mijn ouders…. beide hadden totaal geen effect op bijv aanslag op tuinmeubelen, badkamertegels, wasbak etc….. vandaar de teleurstelling in het product. Ook vanwege de (vaak zeer overdreven!!) positieve reakties  in het forum destijds,….. tot aan de datum waarop ze daadwerkelijk geleverd werden, en de “echte” ervaringen online kwamen……

Hoop voor de nieuwe klanten dat deze versie wel doet wat het beloofd! Ik brand me de vingers er niet meer aan ;)

28 augustus 2012 om 12:19
veronica3 Gebruiker

Deze Stoomreiniger van Dirt Devil ga ik goed kunnen gebruiken. Heb in het verleden al een kruimeldief van dit merk aangekocht, en ik verschoot voor een merk als Dirt Devil dat die toch mijn wensen overtrefte. Want Dirt Devil was voor mij totaal onbekend terijn. Daarom ik zou dit merk aan mensen willen aanraden die een goede prijs kwaliteit verhouding willen. Voor mij moet dit niet meer zijn. Heb ook ondervonden dat een apparaat van een merk met naambekendheid niet altijd beter is. Dit heeft zeker en vast nog eens een bevestiging gekregen door de aankoop en tevredenheid van hun kruimeldief.

Nu wat meer over de Stoomreiniger, ik ben het totaal eens dat dit één van de betere apparaten is om moeilijk te verwijderen plekken te verwijderen. Zoals bv. In de keuken badkamer en wc. Heb ook ondervonden dat dit gemakkelijk shimmels verwijdert van de muur. Vroeger gaf ik het meestal op omdat dit voor mij een verloren zaak was om die weg te krijgen. Dit kan ik u meedelen omdat ik van mijn buurman ook een stoomreininger heb mogen gebruiken. Misschien niet hetzelfde merk, maar gaf mij toch een positieve bevestiging van wat ik eerder had gelezen op het internet.

Dus kort samengevat deze Dirt devil moet je kopen. Dit is ook een klein prijsje voor een attentie aan je vrouw of moeder.
Ze zal het bovendien praktisch vinden…

28 augustus 2012 om 12:22
echinicea Gebruiker

Als je  op een milieuvriendelijke manier wil schoon maken is deze powermaid echt wel een goede keuze.Door zijn hoge temperatuur doodt hij ook nog eens alle bacterien en andere organismen of vuiligheid.Geen chemisch produkt nodig en ook geen resten van die troep die achter blijven.Je hebt er ook geen kracht voor nodig.Het is net doordat je geen chemisch spul gebruikt dat je het ook langer proper houd want het minste wat er achterblijft trekt meteen het vuil weer aan.Dat heb je bij stomen helemaal niet.Heel veel mogelijkheden heb je ermee:ramen,deuren,auto,stoffen zetels,vloeren,voegen,kantjes enz.Je kan het voor alles gebruiken.Een klein nadeeltje vind ik en dat is dat je na een kwartier al moet bijvullen bij deze.Maar het werk is wel makkelijker.Geen spierpijn van schuren ofzo.Ik zweer bij de powermaid en wil zijn vriendje ook wel leren kennen…D

28 augustus 2012 om 12:47
mikebogaerts Gebruiker

Ik heb deze Powermaid vorige keer gekocht bij ibood en is absoluut een aanrader om vuil te  verwijderen op moeilijk (of zelfs niet) bereikbare plaatsen. De eerste ruimte die bulkt van de moeilijk bereikbare zones is de keuken. Hier ben ik dan ook begonnen aan het Powermaid avontuur. Je hebt namelijk graag een perfect hygiënisch, propere keuken, zo lijkt mij.
Zo moet je maar eens proberen de binnenkant van je dampkap in je keuken te kuisen met enkel een sponsje en poetsproduct. Hier doet de powermaid een prima job. Ook de binnenkant van mijn vuilnisbak krijg ik hygiënisch zuiver en de onwelriekende geuren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Best wel even inspruiten met een poetsproduct, om de geuren volledig te laten verdwijnen en plaats te maken voor een citroenfris geurtje. Voordeel is ook dat je veel minder moet drogen, even vegen met de meegeleverde microvezeldoek en klaar is kees.

Mijn oven kuisen was de volgende uitdaging waar ik deze Powermaid op heb losgelaten. Dit was iets moeilijker, met gewoon stoom lukte het niet, echte met de meegelverde borstel ben ik er toch in geslaagd die aangebakken bruin/zwarte vlekken weg te krijgen. Ik had mij hier al een ongeluk op geschuurd, maar niets hielp, tot ik mijn oven dus te lijf ben gegaan met de powermaid. Pas op, het gaat niet vanzelf, het kost wel nog wat moeite, maar je krijgt je oven weer terug spik en span.

Ook de zones rond mijn keukenkranen waar kalk zich zeer graag vastzet, zijn terug zo goed als nieuw na een bezoekje van deze powermaid. En dit zonder gebruik te maken van het meegeleverde schuurborstelhulpstuk.

Als je zo een kleine pagadder hebt rondlopen, slagen ze er wonderwel telke malen in, hun fruitpapke te knoeien tussen de scharniertjes van de eetstoel. Probeer die maar eens terug zuiver te krijgen. Awel, met de powermaid in een wip klaargespeeld.

De volgende ruimte die ik onder handen heb genomen, is de badkamer. Ook hier een luxe om mee te werken.

Mijn kranen blinken weer als nooit te voren! Het wegnemen van de afvoerstop van de wastafel is ook altijd even verschieten. Even de powermaid er op los laten en ook hier verdwijnt het vuil als sneeuw voor de zon. Let we even op dat je niet té lang stoomt, je leidingen zijn misschien niet bestand tegen de grote temperaturen.
Na een douche te hebben genomen kun je ook je douche cabine in een mum van tijd hygiënisch “klaarstomen” voor de volgende bezoeker. Schimmels krijgen op deze manier niet de kans om zich te settelen. Waardoor beschimmelde rubbers, scharnieren en voegen verleden tijd zijn.

De ramen heb ik er ook eens mee onder handen genomen. Dit werkt wel, maar echte tijdswinst is het niet. Het vuil op je ramen is meestal niet zo hardnekkig of moeilijk bereikbaar dat je het met stoom te lijf moet gaan. Dus hier blijf ik bij mijn oude vertrouwde methode met spons en aftrekker.

Naar veiligheid toe is het wel even opletten geblazen. Vanzelfsprekend mag je de stroomstraal nooit op een persoon richten of houdt je hand nooit tegen het spuitstuk als er stoom uitkomt. Brandwonden gegarandeerd. Er komt echt een bom energie vrij uit dit kleine aparaatje. Een bom energie nodig om het meest hardnekkige vuil aan te pakken. Dit is meteen ook een nadeel, erg energiezuinig is het niet. De tijdswinst die het oplevert, maakt echter veel goed.

Het apparaat weegt ook 2 keer niets waardoor het makkelijk verplaatst kan worden. Het waterreservoir is daardoor echter ook niet gigantisch groot, waardoor je ongeveer maar een half uur met het apparaatje kan werken. Je kan ook nooit een kwartier aan één stuk door stomen, het apparaatje valt in veiligheid na een minuutje non stop stomen. Dit is echter geen ramp gezien, na een minuutje het vuil al weg is.

Ik gebruik de powermaid nu ongeveer 3 maanden. De afwerking van dit product is uitstekend. Zo heb je een goede handgreep die niet heet wordt al produceert dit apparaat een zeer hoge temperatuur. Ook de kracht of het vermogen neemt tot nu toe nog niet af. Hij blijft naar lieve lust stoom produceren.

Kortom, een tevreden klant. Het enige nadeel is dat mijn vrouw mij tegenwoordig Mr. Proper noemt en er een heleboel huishoudelijke klusjes naar mij zijn verschoven. Dus mannen, opgepast!

28 augustus 2012 om 12:54
molenaar32 Gebruiker

De vorige aanbieding van deze dateert van 2 maanden terug.Hoe kan je hem nu dan reeds 3 maanden gebruikt hebben?Dat moet nogal een vettig boeltje geweest zijn bij jou daar.Hahaha(grapje hoor)

28 augustus 2012 om 12:59
delphinedv Gebruiker

Besteld!

Al meermaals besteld op iBood en steeds tevreden over prijs/kwaliteit.

In de badkamer krijg ik de voegen van bad en douche moeilijk proper, hopelijk kan deze DirtDevil me daarbij helpen.

Zoals hendigzat al zei, niet-tevreden mensen zullen al sneller iets posten dan de tevreden gebruikers. DirtDevil lijkt me een begrip tussen de schoonmaaktoestellen: ik ben er dus wel gerust in!

28 augustus 2012 om 13:51
jessicawarrens Gebruiker

hey,

ik zou hem willen gebruiken om zetels en autozetels te reinigen, heeft iemand hier ervaring mee ?

met 2 honden in huis zou het wel fijn zijn om de zetel af en toe te eens te kunnen reinigen.

28 augustus 2012 om 15:01
bakmie Gebruiker

Bij ons gaat dat prima bij ingedroogde vlekken van koekjes met kwijl, en dergelijke. Het is wel een kleurvaste stoffen zetel, met (nep)leder geen ervaring.

28 augustus 2012 om 16:00
krugerrand Gebruiker

Met deze stoomreiniger kan het wel.Zijn temperatuur gaat tot 100 graden.Opletten wanneer je zou stomen met veel hogere temperaturen want dan ga je je vlekken fixeren en krijg je ze er nooit meer uit.De vlek is dan ingebrand in het stof.Hopelijk heb je er wat aan.In ieder geval kan je deze powermaid er wel voor gebruiken.Heb je heel hardnekkige vlekken dan zorgt deze er alvast voor dat ze minder zichtbaar gaan worden.

28 augustus 2012 om 14:21
elliotthoussart Gebruiker

zojuist deze powermaid besteld, hopelijk komt ze samen met haar handy duo held!

28 augustus 2012 om 14:46
bakmie Gebruiker

Ben er wel tevreden over, niet meer niet minder. Gezond verstand en de gedachten erbij houden is inderdaad nodig. Voor de badkamertegels vind ik het een heel goed toestel, ook op een natuurstenen vloer heb ik deze getest. De vlekken gaan eruit, maar niet zonder moeite (is een oude vloer icm kleine kindjes). De ganse kamer zou ik toch niet doen hoor, zo op de knietjes… Of wil iemand me komen helpen ;-)

Hij is heel compact en handig te dragen met een lang genoeg snoer. Het reservoir is niet overdreven groot, maar je kan altijd bijvulllen.

In kleine ruimtes, zoals een toiletruimte, zou ik hem niet gebruiken vanwege de grote hoeveelheid stoom (tenzij je een stoombadje kan gebruiken) en het geluid dat ermee gepaard gaat.

Eerlijk: ik mis die heerlijke frisse geur na het poetsen. Dit is de reden waarom ik hem niet elke week gebruik. Ik gebruik hem vooral voor hardnekkige vlekken en grotere kuis om de 2 weken ipv chemische producten te gebruiken. Ik vind het persoonlijk een beetje overkill om met zo’n toestel de dagdagelijkse poetswerkjes te gaan doen. Maar hetgene waarvoor ik hem in huis nam, doet hij uitstekend en is het zeker een aanrader. Had vroeger een poetsvrouw voor die karweitjes, die is niet meer nodig want dit is veel goedkoper en efficiënter.

28 augustus 2012 om 14:53
ebab54 Gebruiker

k’heb hem maar ineens besteld. Mijn vrouw kuist graag en ik moet altijd helpen. Als ik nu zweet zal het van de stoom en niet van het wrijven zijn

28 augustus 2012 om 15:10
philharmonica Gebruiker

Wanneer temperaturen tussen 100 en 150 graden worden ingezet, is er sprake van stoomreiniging. Reinigen met stoom wordt vooral toegepast op broze en kwetsbare ondergronden.

Het grote voordeel van stoomreinigen is dat er geen reinigingsproducten meer gebruikt behoeven te worden, stoom ontsmet immers maar maakt ook gelijktijdig al het vuil van het te reinigen oppervlak los, dit is goed voor het milieu. Het extra gebruiken van een reinigingsmiddel, chemicaliën of enig ander product tijdens het reinigen met stoom is totaal overbodig en nutteloos.

Immers de stoom reinigt en desinfecteert het behandelde oppervlak moeiteloos.
Met stoom is het een simpel karweitje om tussen radiatoren schoon te maken.

Natuurlijk is het met stoom ook mogelijk om ramen te wassen maar ook het verwijderen van vlekken uit bv. vloerbedekking behoort tot de mogelijkheden.

Het reinigen van harde vloeren kan nu ook in één handeling gebeuren door gelijktijdig te stoomreinigen en te zuigen, de stoom lost het vuil op en wordt dan direct door de zuiger opgeruimd zodat de vloer niet alleen schoon en bacterievrij achterblijft maar ook gelijk droog is. Hierdoor is het dan ook afgelopen met schrobben en dweilen

Ook kalkaanslag van vloeren en wanden wordt door de stoom losgemaakt en kan dan ook gelijktijdig weggezogen worden, denk hierbij bv. aan badkamerwanden enz. Het is ook mogelijk om met stoom sanitair te reinigen zoals badkamerkranen, maar ook de voegen in de badkamer zijn op een simpele manier met stoom te reinigen.

Dus na de stoomreiniger een goede zuiger???

28 augustus 2012 om 15:25
Aphosisia Gebruiker

Besteld!

Voor voegen, keukens of een kleed,
het wordt schoon met Powermaid!

28 augustus 2012 om 19:28
Torfoe Gebruiker

Edit by renate
Het forum van iBOOD is geen marktplaats.

28 augustus 2012 om 20:38
hannetruyers Gebruiker

Voor mij ook een beetje een miskoop. Ook geleverd met water in de tank en doos (maar dat zou van tests zijn?), dop moeilijk te verwijderen (met lange nagels lukt het), accessoires laten los tijdens het stomen (en zijn dan natuurlijk veel te warm om terug te plaatsen), nog veel kleiner en minder krachtig dan verwacht (dus niet geschikt voor ietwat grotere oppervlaktes, tenzij je veel tijd hebt), valt tijdens het stomen heel regelmatig uit (druppelt dan wat en heeft dan ca. een halve minuut nodig om ‘terug op stoom’ te komen), blijft doorstomen na loslaten van de knop (te voorzien bij gewoon gebruik, maar wat als je bv. valt?),…

Beter geschikt voor kleine hoekjes en randen (de vuiligheid die er uit de douche van een huurhuis komt – bah! :-)), en na wat geknutsel (een doek rond de ‘brede’ borstel – wel opletten voor ontsnappende hitte) ook voor verwijderen van vette aanslag op keukenkasten.

Als er iemand tips heeft voor beter gebruik..?

28 augustus 2012 om 21:35
flufie Gebruiker

Ik zweer bij deze  dirt devil powermaid want, dankzij deze stoomreiniger kan ik de meest vettige feestjes houden zonder dat mijn ouders het ooit door hebben als ze terug komen van reis :D

28 augustus 2012 om 22:02
thommypan Gebruiker

Ik begrijp echt niet hoe men kan tevreden zijn van Dirt Devil???
Ondertussen heb ik reeds mijn tweede Dirt Devil stofzuiger op een tweetal jaar.
Deze is ook reeds weeral aan het uiteen vallen!!!
Deze stoomreiniger is ook echt van dezelfde kwaliteit als hun stofzuigers, bagger dus!
Twee keer heb ik me laten verleiden, zal echt geen 3de keer meer gebeuren!
Nee hoor, voor mij geen iets goedkopere Dirt Devil meer, want hier geldt zeker: goedkope koop is op  termijn zeer dure koop.
Grappig wat voor onzin sommigen uitkramen als er iets gratis aan vast hangt :-)

31 augustus 2012 om 10:05
krugerrand Gebruiker

Mijn Dirt Devil stofzuiger doet het nog steeds heel goed!!

31 augustus 2012 om 20:13
Edchen Gebruiker

Rood duiveltje is vandaag al aangekomen. Kan (tot nu toe) alleen maar zeggen: heel degelijk verpakt, alle onderdelen aanwezig. Bij mij geen sprake van het “plasje water” dat sommige mensen aan de hand hadden.

Test gedaan met onze – vuile – loopschoenen en dat werkt heel behoorlijk. Apparaatje is ook makkelijk in elkaar te steken.

Morgen neem ik de badkamer eens onder handen. Tot nu toe dus meevaller.

1 september 2012 om 16:04
chgaal Gebruiker

Zojuist de Dirt Devil ontvangen en vol verwachting in elkaar gezet, tot……………het vullen van de watertank. Met geen mogelijkheid krijg ik de dop los, vervolgens met een tang geprobeerd en krijg de dop nu ong een halve slag gedraaid, verder niet. Ik kan natuurlijk gewoon terugsturen, maar voor dit te doen zou ik graag weten of er wellicht bepaalde handigheidjes hiervoor zijn, c.q. de dop eventueel los bij te bestellen is. Dop geeft weinig houvast om open te draaien.

1 september 2012 om 20:48
hannetruyers Gebruiker

de dop draait maar een halve slag! dan moet je iets tussen het toestel en de rand van de dop steken (een lange nagel lukt bij mij) om de dop los te wrikken. na de eerste keer lukte het bij mij dan makkelijker…

1 september 2012 om 21:08
Edchen Gebruiker

Helaas… uiteindelijk toch tegengevallen en maandag breng ik dit duiveltje terug naar de post.Vandaag had ik wat meer tijd om te testen.Blijkt dat het toestelletje niet echt warm wordt.Lampje wordt groen, dus klaar om te stomen. Maar ik kan er gewoon mijn hand voorhouden… en dat gedurende 90% van de gebruikstijd. Jammer !

3 september 2012 om 10:41
Lis1 Gebruiker

Ik wilde de dirt devil zojuist testen. Heb alles van de gebruiksaanwijzing gevolgd. Lampje is groen dus ik hou de knop ingedrukt maar er komt niks uit????? Zelfs niet na een minuut ingedrukt houden.

Wat doe ik fout?

3 september 2012 om 10:59
krugerrand Gebruiker

Heb je aan het regelknopje gedraaid,misschien dat deze dicht staat?

3 september 2012 om 14:05
echinicea Gebruiker

Hoi,

Wanneer maakt I-bood de winnaars bekend van de Handy Duo??

3 september 2012 om 16:27
echinicea Gebruiker

Weet iemand dat misschien?

4 september 2012 om 10:35
dikvoormekaar Gebruiker

Komen er wel winnaars?

5 september 2012 om 14:11
delphinedv Gebruiker

Stoomreiniger vorige week ontvangen, en super tevreden van!

Op een minuutje tijd is de tank warm, en kan ik een kwartier stomen. De opzetstukken zijn superhandig, en badkamer en eetstoel van ons zoontje terug super proper.

Het stoomt inderdaad nog eventjes na, maar stoort me niet

6 september 2012 om 17:31
Admin Admin Admin

Beste iBOOD-ers,

Hier zijn we dan met de uitslag!

De gelukkigen die binnenkort de Handy Duo mogen verwelkomen in huis zijn:

- nuggetje
- JdBr
- Eveltje
- mikebogaerts
- hannetruyers

Gefeliciteerd!

Gewonnen? Mail dan je adresgegevens naar gewonnen@ibood.com
Vergeet niet je iBOOD username te vermelden!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.