3 september 2012 om 23:55
iBOOD

AeroGarden: het hele jaar door lekker zélf kruiden en groenten kweken!

Weet je het nog? Tuinkers kweken op de basisschool? Dat was toch eigenlijk een klein wondertje wat daar gebeurde. Je kreeg van de juf een handvol zaadjes, die deed je in wat watten, die maakte je nat en vervolgens deed je alles in het bakje. Wat huishoudfolie erover en hup, in de vensterbank ermee. Voor je het wist was het eerste kiempje al te zien, en niet veel dagen later was het al een heus plantje. Nu kun je deze geweldige ervaring keer op keer weer opnieuw beleven, en dat het hele jaar door, gewoon thuis! En je hoeft er niet eens een tuin voor te hebben, en ook geen groene vingers. Sterker nog, met deze briljante Aerogarden krijg je niet eens vieze vingers. AeroGarden maakt gebruik van landbouwtechnologie van de 21e eeuw om een compleet kweeksysteem in te richten dat automatisch zorg draagt voor alles waar je planten behoefte aan hebben voor een snelle en gezonde groei. De Aerogarden maakt gebruik van Aeroponics of luchtteelt. Een techniek waar o.a. NASA veel onderzoek naar heeft gedaan, want het is de ideale manier om groenten en planten te kweken tijdens een lange ruimtereis. Bij Aeroponics groeien de wortels in een optimale verhouding van water, lucht en voedingsstoffen. Dit betekent dat de wortels voedingsstoffen tot zich nemen met behulp van luchtvochtigheid. Er komt dus geen aarde aan te pas waardoor onkruid geen kans maakt en het is zelfs aangetoond dat alles in een AeroGarden 2x zo snel groeit als in rijke potgrond. Het systeem is helemaal Plug'n Grow: Je hebt de Aerogarden in een mum van tijd in elkaar gezet, waarna je de bak vult met de juiste hoeveelheid water en de voedingsstoffen aan het water toevoegd. Vervolgens steek je de cupjes met zaadjes in de daarvoor bestemde gaten, je kiest de juiste groeicyclus, lamp aan, en gaan! De speciale groeilamp vervangt de zon en zorgt voor een gezonde groei, dus je hebt geen zonnige vensterbanken meer nodig. Het licht schakelt automatisch aan en uit om een optimale groei te realiseren en je kunt de hoogte van de lamp aanpassen naar gelang de groei van je plantjes. Op het juiste moment laat de Aerogarden weten wanneer het tijd is om water toe te voegen. Zo zul je nooit meer teveel of juist te weinig water toevoegen en krijgen je plantjes precies wat ze nodig hebben om snel te groeien, gezond te blijven en er dus mooi uit te zien. De cups op hun beurt zorgen voor een optimum van water, zuurstof en voedingsstoffen voor een snelle ontkieming. Die voedingsstoffen zijn zo samengesteld dat ze precies de juiste mix tussen macro en micro voedingsstoffen aan je plantjes leveren voor een optimale groei. Ook de voedingsstoffen komen in afgemeten hoeveelheden en het systeem helpt je ook hier herinneren wanneer er nieuwe moeten worden bijgevoegd. Bij deze iBOOD krijg je niet alleen de magnifieke kweekkast, maar ook een Internationaal basilicum pakket waar je gelijk mee aan de slag kunt, én een Doe het Zelf pakket waaarmee je bijna alles kunt laten groeien, waar dan ook, en wanneer je maar wilt. Is er een makkelijkere manier om het hele jaar door met verse kruiden te koken, zaadjes van planten voor in de tuin te laten ontkiemen en voorgroeien of verse sla voor salades te kweken? Nee, en ook geen leukere! Maak tuinieren doodeenvoudig en geniet, het hele jaar door, met de AeroGarden!
  • Merk: AeroGarden
  • Type: Classic, wit
  • Revolutionaire volautomatisch gestuurde kweekkast
  • Gebruik het hele jaar door verse kruiden bij het koken
  • Kweek verse sla voor op sandwiches of voor salades
  • Makkelijk en leuk!
  • Geen zonnige vensterbanken nodig
  • Ook lekker kweken wanneer het buiten guur en koud is
  • Geen groene vingers of ervaring vereist
  • Geen rommel!
  • Zorgt voor alles waar je planten behoefte aan hebben voor een snelle en gezonde groei
  • In een AeroGarden groeit alles 2x zo snel als in rijke potgrond
  • Het kunstlicht vervangt de zon en zorgt voor een gezonde groei
  • Het licht gaat automatisch aan en uit om een optimale groei te realiseren
  • Aeroponics: de wortels groeien in een optimale verhouding van water, lucht en voedingsstoffen
  • AeroGarden laat weten wanneer het tijd is om water of voedingsstoffen toe te voegen
  • Zaadjes worden aangeboden in pakketten van 7 AeroGarden Cups plus voedingsstoffen, oftewel 1 groeiseizoen
  • Inclusief Doe het Zelf Pakket: 7 houders en deksels en 21 labels en sponzen, plus voedingsstoffen voor 3 groeiseizoenen waar je zelf zaadjes aan kunt toevoegen
  • Inclusief het Internationaal basilicum pakket: 7 houders en deksels, 7 labels, voedingsstoffen en zaadjes voor Limoen, Thaise, Napolitaanse, Franse, Italiaanse, "Globe" en Red Rubin Basilicum
  • Afmetingen incl. verpakking: 50x31x30cm
  • Wettelijke garantie: 2 jaar (niet op de lampen)
4 september 2012 om 00:06
Sqantrax Gebruiker

Wauw! dit is vet! Had het er toevallig laatst over om een hoekje in de tuin te reserveren als moestuintje, maar vind dit een veel betere optie!

@Aerobed-Expert:
Vraag me alleen af wat het verbruik is, en hoe lang de lampen ongeveer mee gaan?

4 september 2012 om 00:19
Official Product Expert Aerogarden-Expert Official Product Expert

Hoi Sqantrax,

De AeroGarden Classic heeft een vermogen van 60 watt. Het verbruik hangt vervolgens af van welk pakket je selecteert op je AeroGarden (sommige planten hebben meer licht nodig dan andere). Als je het wil gebruiken om kruiden te kweken kost je je ongeveer 300 kwh per maand.

We adviseren de lampen ieder half jaar te vervangen voor optimaal resultaat. De levensduur van de lampen is ongetwijfeld langer maar dan kan het resultaat afnemen.

4 september 2012 om 00:35
jpj Gebruiker

“300 kwh per maand”
a 0.20 is dat 60,- per maand! Dat kan niet kloppen.

4 september 2012 om 00:37

En jij ook bedankt JPJ. Dat was 1 nulletje te veel…

Hallo… wakker blijven productexpert! Je hebt helemaal gelijk John! Dank voor je oplettendheid! haha Denk niet dat we het heel laat gaan maken vanavond ;)

Voor de duidelijkheid: het verbruik ligt rond de 30 Kilowatt per maand en NIET 300.

4 september 2012 om 00:39

Misschien voor iedereen die net zoveel moeite met het inschatten van het verbruik heeft als ik. Vergelijk het gewoon met een gloeilamp van 60 watt! Heeft hetzelfde verbruik!

4 september 2012 om 00:12
pimpam Gebruiker

dit is erg leuk zeg! ben echt een fan van koken met verse kruiden, maar die bakjes kruiden die je bij de AH haalt overleven het nooit langer dan een week (kan aan mij liggen maar ken meer mensen die er last van hebben) dus dan is dit ideaal, gewoon afknippen en gebruiken, kan het plantje weer verder groeien.

4 september 2012 om 00:33

Wie klinkt dat nou niet bekend in de oren? Pfff…. Wat betreft je opmerking “afknippen en gebruiken, kan het plantje weer verder groeien.” Snoeien is zelfs een MUST, dit houdt je plantjes gezond!

4 september 2012 om 00:15
tattoos Gebruiker

geinig systeem zeg, fijn ook dat je er nog een DIY pakket bij krijgt. Kun je hier dan ook bijvoorbeeld aardbeien mee kweken? Want die heb ik nu in mijn tuintje staan maar die worden voortdurend opgevroten door vogels of aangevreten door insecten bah!

Lijkt dit me ideaal!

4 september 2012 om 00:24

Jazeker kan je hier ook aardbeien mee kweken! Helaas ondervinden wij als importeur problemen met het importeren van aardbei zaden, de douane is erg bang voor het uitbreken van ziektes…. Maar hier is dan ook het DIY pakket voor bedacht! Je moet er dus zelf even voor langs het tuincentrum om aardbeienzaadjes te kopen en je kan aan de slag. Op het bedieningspaneel kan je aardbeien wel al selecteren waardoor ze de juiste hoeveelheid licht en water krijgen toegediend. Makkelijk toch?

4 september 2012 om 00:16
creto Gebruiker

Dit is nog eens een origineel kado voor iemand die alles al heeft. Weet zeker dat ze dit nog niet heeft maar wel geweldig vindt!

4 september 2012 om 00:20
applefan Gebruiker

ideaal voor als je op een flat woont! heb geen tuin dus van die bakken aan de reling maar daar waait alles zo uit.

Dit helemaal baggervrij en geen geklooi lijkt me heerlijk!

4 september 2012 om 00:24
Cam Payne Gebruiker

dikke aanrader dit!

Als het je leuk lijkt om groente of kruiden te verbouwen in je eigen keuken is dit echt te gek. Je ziet je voedsel letterlijk bijna groeien, ik heb sla geprobeerd nou binnen een maand had ik voldoende om er elke dag wat af te halen voor een lekkere salade! En doorgroeien ondertussen he!? echt briljant!

4 september 2012 om 00:26
johngova Gebruiker

@ productexpert: je zal wel 30 Kilowatt per maand ongeveer bedoelen, mocht dit ding 300 Kilowatt per maand verbruiken zullen niet veel mensen dit willen denk ik…

4 september 2012 om 00:36

Hallo… wakker blijven productexpert! Je hebt helemaal gelijk John! Dank voor je oplettendheid! haha Denk niet dat we het heel laat gaan maken vanavond ;)

Voor de duidelijkheid: het verbruik ligt rond de 30 Kilowatt per maand en NIET 300.

4 september 2012 om 00:45
sjengg Gebruiker

30 Kilowatt per maand x 0,20 cent is nog altijd 6 euro per maand x 12= 72 euro per jaar. Tel daarbij 2 x de vervanging van de lampen per jaar, en het wordt toch wel een dure hobby.

@productexpert: wat is de prijs van de lampen, als je ze moet vervangen?

4 september 2012 om 00:54

15 euro voor 1 set lampen. Duur? Bedenk ook goed wat je er voor terug krijgt! Wat dacht je alleen al van het feit dat je kinderen (mocht je ze hebben) weten dat plantjes groeien en daarvoor licht, water en voedingsstoffen nodig hebben en dat ze niet denken dat plantjes uit de AH, of erger nog uit de fabriek komen. Dat is toch onbetaalbaar?!

4 september 2012 om 03:24
p750mmx Gebruiker

Die kindjes zien toch zeker ook de bomen en de plantjes in de natuur groeien? En als papa/mama de plantjes in hun eigen tuin fris en fruitig willen houden dan zullen die kindjes ze beslist ook met water en andere lekkernijen aan de slag hebben gezien om die plantjes gezond te houden? Ook dit is een kunstmatige oplossing en ik moet er inderdaad niet aan denken dat mijn (of andere) kindjes denken dat plantjes uit bovenstaande (behoorlijk energie slurpende) mini kas komen?

4 september 2012 om 00:59

De productexpert gaat slapen, morgen kom ik weer online om al jullie eventuele vragen te beantwoorden!

4 september 2012 om 01:01
lenalena Gebruiker

Basilicum of slazaadjes met voeding kosten op de site 20 euro. Dat is dus ongeveer 3 euro per plantje. Dat lijkt me ook vrij duur, tenzij ze echt stukken beter zijn dan andere plantjes? Het DHZ pakket is als ik het goed begrijp 1 euro per plantje exclusief zaadjes, maar het is maar de vraag of dat werkt? Het foolproof idee van dit systeem spreekt me wel aan, onbespoten sla zonder gedoe. Maar het lijkt mij inderdaad een vrij dure hobby nog, als ik het zo zie.

4 september 2012 om 01:02
Orionos Gebruiker

Verbruik is gemiddeld 42 Watt (aldus de site). Lampen gaan over het algemeen vrij lang mee, alhoewel de fabrikant aangeeft dat ze eens in de 6 maanden vervangen moeten worden. Geeft erg fel licht, dus zet hem uit de weg, of probeer hem grotendeels gedurende de dag te laten branden (is sowieso goed, aangezien sommige planten ook duisternis nodig hebben). De combinatie van voortdurende voeding, zuustofrijk water en veel licht zorgt dat planten zeer snel groeien.

Je hebt er behalve het snoeien bijna geen omkijken naar, alles groeit vanzelf. Helaas zijn de meeste accesoires (waaronder nieuwe lampen!!) die in de UK en de US leverbaar zijn (nog) niet in NL. Het beste kun je er lage plantjes of sla/kruiden in kweken, zonder een (nog) niet leverbaar verlengstuk gaat hij niet bijzonder hoog, waardoor de tomaatjes en andere hoge planten niet tot hun recht komen. Aarbeien zijn prima te doen, er is zelfs een instelling voor op het apparaat, ze schijnen echter niet al te makkelijk te zijn in de AeroGarden. Houd ook rekening dat aardbeien niet zo van ompotten houden, je zult moeten proberen de scheutjes aan het groeien te krijgen. Er was ooit een Seed Kit voor…

Als je een raam met veel zonlicht hebt, kun je de AeroGarden ook zonder de kap met lampen gebruiken. Stroomverbruik en onderhoud zijn dan minimaal (enkel een waterpompje), maar je plantjes zullen minder snel/vol groeien.

Ikzelf heb er al 1 sinds eind vorig jaar, en vind het een fantastisch speeltje, bijna onmogelijk om de plantjes dood te krijgen zolang je het water bijgevuld houd. Nieuwigheid is er inmiddels een beetje vanaf, ga er misschien nog sla en dergelijke in kweken, of zaadjes in laten kiemen om die later over te potten.

Het beste kun je de US website doornemen, vooral de FAQ, daar staat antwoord op bijna elke vraag, compleet met filmpjes over snoeien en onderhoud ed. Ook kun je in Google een zoek doen naar AeroGarden in combinatie met de plant die je zou willen proberen, er is bijna altijd wel iemand die het geprobeerd heeft (zelfs een zekere vijfvingerige medicinale plant, ikzelf zie er het nut niet van in).

Als je een stukje van je tuin wilt gebruiken zou ik AutoPot Spyder aanraden, die kan je tuingrond van water en voeding voorzien. Uiteraard zit je dan nog wel met alle beestjes en overige natuurverschijnselen, waar je me een AeroGarden geen last van hebt.

4 september 2012 om 01:07
Orionos Gebruiker

Productexpert was al druk bezig zie ik. Naar ik heb begrepen zijn alle AeroGarden zaden uitgezocht op biologische afkomst en grote kans op ontkiemen en gezonde groei. Misschien dat dat de prijs iets hoger zal maken. Geloof me, je krijgt er genoeg plant voor terug.

Ik vraag me af hoe hij het zal doen als ik mijn 450W LED groeilamp erboven hang. :)

4 september 2012 om 01:03
Lovejoy Gebruiker

Jammer dat er geen LED verlichting in zit. Zonder dat vind ik het woord ‘revolutionair’ wat minder op zijn plaats.

4 september 2012 om 01:14
Orionos Gebruiker

LED verlichting voor planten is nog steeds erg duur, en geeft toch niet dezelfde groeiresultaten als ‘normale’ verlichting. Duurt niet lang meer, de meeste professionele kwekers zijn al aan het omschakelen. Moet zeggen dat een paars verlichte kamer er ook wel leuk uit ziet (LED voor groei is voornamenlijk rode & blauwe lampjes, dus paars geheel). Philips Living Colors on drugs.

AeroGarden met LED zou heel stoer zijn, maar de prijsklasse van zijn doelgroep voorbij gaan. En ipv een lampje vervangen voor een tientje, moet je met een kapotte LED-hemel meteen de hele kap vervangen, ook geen pretje.

4 september 2012 om 09:13

België heeft nog geen officiële importeur maar je kan ze gewoon online bestellen via http://www.aerogarden.nl. We rekenen geen extra verzendkosten naar België!

4 september 2012 om 09:18

Excuus, deze reactie staat bij de verkeerde post. Zal hem nogmaals plaatsen waar die wel hoort te staan.

4 september 2012 om 01:52
luckeyluc Gebruiker

Edited by: Renate
Het forum kan dit soort vragen niet ondersteunen.

4 september 2012 om 06:00
hacatta Gebruiker

Kan je ook andere zaden gebruiken zoals paprika of andijvie?,kruiden interesseren me totaal niet.

Het lijkt me wel een fantastische manier op in de winter toch verse groenten aan mijn vogels kunnen te geven.

4 september 2012 om 08:49

Naast kruiden kan je natuurlijk nog veel meer kweken! Houd er rekening mee dat als je wil experimenteren met planten die niet in speciaal voorverpakte pakketten komen dat ze niet groter worden dan de max hoogte dat de kap kan (ong 30 cm) of dat ze te snoeien zijn en dat de plant geen “knol” vormt zoals een aardappel. Hier is namelijk geen ruimte voor in de bak.

4 september 2012 om 09:01
peetpp Gebruiker

dus patatten en pejkes kunnen niet, vind het wel een origineel idee, heb niet direct groene vingers maar twijfel toch, kruiden interesseren mij ook niet zo, salade al wat meer net als aardbeien en wat bloemen

4 september 2012 om 09:17

Bloemen kunnen natuurlijk ook!

4 september 2012 om 09:21
Orionos Gebruiker

Vraag me al een tijd af of aardappelen uberhaupt kunnen in een hydrocultuur systeem. Stel dat de bak groot genoeg zou zijn, zouden aardappelen dan groeien in water?

4 september 2012 om 10:15

Eerlijk gezegd hebben wij ons daar nooit in verdiept omdat het toch niet te gebruiken is in een AeroGarden….

4 september 2012 om 06:46
ksnapdeKloeNie Gebruiker

ook lekker pesticide en genetische manipulatie vrij ook :D:D

4 september 2012 om 09:02
adrionneke Gebruiker

@Aerogarden-Expert: Waar kan je in België nieuwe zaadjes en dergelijke kopen/bijbestellen?  Is er een lijst van verdelers van deze producten? Bedankt !

4 september 2012 om 09:19

België heeft nog geen officiële importeur maar je kan ze gewoon online bestellen viahttp://www.aerogarden.nl. We rekenen geen extra verzendkosten naar België!

4 september 2012 om 09:45
adrionneke Gebruiker

Dat is sympathiek, bedankt ! :)

4 september 2012 om 09:42
buh112 Gebruiker

@Aerogarden-Expert: Komen er in de nabije toekomst meer accessoires beschikbaar in de Nederlandse webshop? (zoals meer zaden paketten, losse cups, voedingsstoffen etc.)

4 september 2012 om 09:46
stenarve Gebruiker

Klopt het dat je altijd afhankelijk bent van de aerogarden producten?  Waar ik altijd huiverig voor ben met dit soort producten is dat als de producent of importeur er mee stopt je met een product zit dat je niet meer kunt gebruiken.

4 september 2012 om 10:20

Aanvullende producten zoals lampen en zaden pakketten kunnen in meerdere Europese landen gekocht worden (desnoods in de US).

4 september 2012 om 10:12
hrichard Gebruiker

Ik kijk mijn ogen uit hier op het forum.

Mensen, 100 euro is echt ongelofelijk veel voor wat je er mee kan… :|

Ja ik hou er ook van zelf groenten en kruiden te kweken, maar dat kan prima op goedkope manieren, daar heb je geen apparaat voor nodig van 100 euro wat in feite niets meer dan een kweekdoos en een lamp is.

4 september 2012 om 10:38
Orionos Gebruiker

Het is wel iets meer dan een kweekdoos. De bak bevat een waterpomp die water langs de wortels laat stromen (20 uur per dag het geluid van stromend water) en zo het water van extra zuurstof voorziet. Tevens zit er een timer in die de lichtcyclus en de pomp reguleert. Zo zal bij tomaten/paprika de lichtcyclus 16 uur aan staan, bij aardbeien geloof ik 12 uur.

Uiteraard is het zelf na te maken voor de helft van de hier gevraagde prijs, maar dan zit je met meerdere stekkers, meer onderdelen en een minder elegant geheel. Dit apparaat past nog prima in het interieur.

Ik moet zeggen dat ik dit een redelijke prijs vind voor wat je ervoor krijgt, zeker met de 2 seed-kits, waar je gewoonlijk slechts 1 krijgt. Beter dan de adviesprijs iig.

4 september 2012 om 11:17

Kan ik ook antwoorden “liken” hier als ik het er mee eens ben? ;)

4 september 2012 om 10:33
krugerrand Gebruiker

Kan je ook stevia erin kweken?Zo haal je je eigen natuurlijke zoetstof in huis.En veel gezonder dan de gewone suiker.
Dan nog een vraag.Onkruid groeit er wel niet in maar hoe zit het met ongedierte zoals luisjes of ziektes zoals witziekte?

4 september 2012 om 10:42
Orionos Gebruiker

Over het algemeen zijn de planten gezonder omdat ze nooit zonder water of voedingsstoffen zitten. Hogere weerstand dus. Maar ziekten kunnen altijd voorkomen. Als je er een zieke plant tegenaan plaatst, of als je de handel buiten zet. Wortelziektes zul je niet snel zien, de planten creeren waterwortels die geschikt zijn voor DWC (Deep Water Culture).

4 september 2012 om 10:44
kmichels Gebruiker

Hoi, heb er zelf 3 (zwart model).  Is een fantastisch product, maar je moet wel op een paar dingen letten :

- Het geeft ongelooflijk veel licht en de lampen moeten na een tijdje vervangen worden (en die moet je bij Aerogarden bestellen)

- Het pompje begint na een tijdje lawaai te maken (heb mijn pompjes vervangen door Chinees model dat exact hetzelfde was)

- Wortelgroei is enorm !!!

4 september 2012 om 10:54
Orionos Gebruiker

Wat heb je er zoal in gekweekt? Ik heb de tomaten geprobeert, maar ze zijn gewoon te groot om binnen het apparaat te blijven. Ik zit eraan te denken om zelf een verlengstuk te maken, of het apparaat zonder de kap onder mijn LED lamp te plaatsen.

4 september 2012 om 11:15

Dat er geluid komt van het pompje zal er mee te maken hebben dat die aanloopt. Dit heeft te maken met punt 3, de wortelgroei. Je pomp staat uiteraard in het waterreservoir waar de wortels door heen groeien. De kans bestaat dat de wortels ook door je pompje heen gaan groeien. We adviseren je dan ook om het waterreservoir en de pomp na ieder kweekseizoen (tussen de 4 en 6 maanden) schoon te maken en van wortels te ontzien.

4 september 2012 om 11:22
kmichels Gebruiker

Voornamelijk tomaten en chili’s.  Tomaten worden inderdaad groot, maar je kan bijknippen en toppen. De chili’s waren allemaal kleine soorten (little elf, rainbow,…)

4 september 2012 om 11:03
Piggy-Pig Gebruiker

Enige mogelijkheid om deze ibood ook in België te kopen?  Ben héél geintereseerd ;).

4 september 2012 om 11:12

De aanbieding staat toch ook op de Ibood.be site? Volgens mij kan dat dus wel ja!

4 september 2012 om 11:18
Piggy-Pig Gebruiker

Inderdaad, dank U wel.  Blijkbaar trachte ik via de Nederlandse Ibood.

4 september 2012 om 11:45
dikvoormekaar Gebruiker

het is wel moeilijk een bericht op forum te plaatsen.Je logt in op be en komt plots op nl uit waar je dan te lezen krijgt dat je geen rechten hebt om daar te posten.Dit is al een tijdje zo en hopelijk wordt dat snel opgelost want werkt alleen maar nadelig.Mss een antwoordje van iemand van I-bood zelf?

4 september 2012 om 12:26
Moderator Renate Moderator

Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt door de technische crew. hoe lang het duurt alvorens het is opgelost daar kan ik een antwoord op geven.

4 september 2012 om 12:44
baca Gebruiker

@ Aerogarden-Expert 15 euro voor 1 set lampen.Waar kan ik deze voor dat bedrag bestellen? Op de site zie ik niks staan namelijk.

4 september 2012 om 12:57

Dat klopt baca. Je kan ze al via de mail bestellen, ze staan alleen nog niet op onze site. We werken er hard aan!

4 september 2012 om 13:40
baca Gebruiker

Ah, bedankt voor het antwoord, ik heb al een aerogarden maar kon de lampen niet vinden!

4 september 2012 om 14:18
drfruit Gebruiker

Zag deze begin dit jaar in een Britse serie over het huis van de toekomst, maar kon toen nergens makkelijk bestellen. Mooie aanbieding, gelijk besteld.

4 september 2012 om 14:21
Piggy-Pig Gebruiker

Heb me er ook 1 besteld.  Lijkt me leuk om te doen, eventueel samen met de kindjes ;).

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.