10 september 2012 om 23:55
iBOOD

Bialetti 10-delige keramische pannenset ‘Black Stone’ met unieke Ceramic OK antiaanbaklaag

In de keuken draait het allemaal om genieten. Genieten van intense smaken, van creativiteit en genieten van gezelligheid. En laten dat nou net die dingen zijn die ze bij het Italiaanse Bialetti Aeternum zo belangrijk vinden wanneer ze nieuw kookgerei ontwikkelen. Al meer dan zeventig jaar kunnen ze prat gaan op traditie en ervaring en combineren ze roestvrij staal met innovatieve technologieën en avant-garde anti-aanbak materialen, zoals de exclusieve keramische lijnen die zich richten op gezondheid en ecologische duurzaamheid. De pannen zijn voorzien van een witte nano-keramische antiaanbaklaag die harder en gladder is dan de klassieke kunststof antiaanbaklagen en ook hogere temperaturen kan verdragen. Die prestatie is vooral toe te schrijven aan het gebruik van op silicium gebaseerde keramische micro-deeltjes die uitstekend geleiden. De laag is natuurlijk kras- en slijtvast en eenvoudig te reinigen. Met deze 10-delige set haal je niet alleen de nieuwste kooktechniek in huis maar ook wat kleur betreft haal je de laatste mode naar je keuken. De exclusieve mat-zwart behandelde buitenkant die kenmerkend is voor de Blackstone pannen verrijkt en versterkt de maagdelijk witte pure uitstraling van de antiaanbaklaag. De pannen zijn verder elegant afgewerkt tot de kleinste details en de koekenpannen en het steelpannetje hebben een ergonomische kunststof steel met ophangoog. De steel is bovendien gelast en de bakelieten greep is ingelegd met chroom en is geheel antislip en brandbestendig. Op 7 mei verscheen in het NRC een stuk geschreven door Wouter Klootwijk over een pan uit deze serie. Een klein citaat hieruit: " Hoe probeer je een pan? Geef hem een woesteling (m/v) voor intensief gebruik en vraag hem na driekwart jaar even terug te leen. Ongelofelijk, de vloerbedekking is nog zo wit als nieuw, geen krasje, geen bakvlek." Met de iBOOD van vandaag haal je dus niet alleen een bijzondere set pannen in huis maar een hele nieuwe manier van keukenbeleving: gezond, eigentijds en duurzaam!
  • Merk: Bialetti Aeternum
  • Type: Black Stone Ceramic OK
  • 10-delige pannenset met unieke keramische antiaanbaklaag
  • Geschikt voor gas, elektrisch en keramisch koken
  • 2 Koekenpannen ф 20 en 24 cm
  • 1 Saus/steelpan ф 16 cm, met deksel
  • 1 Skillet/Koekepan ф 28 cm, met deksel
  • 2 Kookpannen ф 20 en 24 cm, beiden met deksel
  • Koekenpannen hebben ergonomische kunststof steel met ophangoog.
  • Buitenzijde van de pan voorzien van harde krasbestendige coating, in de stijlvolle kleur mat zwart.
  • De pannen zijn voorzien van een witte nano-keramische antiaanbaklaag. Daarnaast worden deze antiaanbaklagen ook nog eens milieuvriendelijke geproduceerd.
  • Dikke aluminium bodem voor optimale warmte geleiding.
  • Afmetingen incl. verpakking: 59x39x33 cm
  • Gewicht: 6,6 kg
  • Garantie: 5 jaar
11 september 2012 om 00:03
hercules365 Gebruiker

Dit is een hele goede set. en ook heel mooi, maar zo gevoelig.

Ben je een kok die er niet naar kijkt om eens met een vork zijn vlees te draaien raad ik je deze niet aan. Ben je daarentegen een voorzichtige kok, dan is dit jouw ding

11 september 2012 om 00:21
Jay-Kay Gebruiker

Deze pannen vorig jaar gekocht. Eerlijk is eerlijk, zo’n keramische anti aanbak laag is perfect. Niets plakt erin vast en je hebt weinig  boter nodig. Gezond dus.

Maarrrrrrrrrrrr, ze worden geel, de keramische laag springt er al af als je ernaar kijkt, de chrome elementen uit de oren van de pan vallen eruit. Na een jaar dagelijks gebruik zien ze er nog minder uit als de pannen van mijn moeder die ze kreeg toen ze 40 jaar geleden getrouwd is!

Ik zou ze dus overslaan……..

11 september 2012 om 09:10
Dirty-Harry Gebruiker

Heb een goed jaar een aantal van die pannen maar dat de keramische laag er vanaf springt als je er al naar kijkt is complete onzin. Ze worden inderdaad wat gelig maar als je ze met een beetje zorg schoonmaakt gaat dat maar heel geleidelijk. Ook zitten de chromen elementjes gewoon nog in de stelen en deksels e.d.

11 september 2012 om 12:07
Jay-Kay Gebruiker

Nog nooit het deksel op de pan gedaan neem ik aan? Als je die rand ziet na gebruik van een deksel, dan is al het keramische materiaal daar vanaf. Pannen worden met de hand schoongemaakt met een doekje, dat gaat prima.

11 september 2012 om 14:38
Dirty-Harry Gebruiker

Yep, gewoon koken met deksel er op. Geen noemenswaardige slijtage aan de keramiek.

11 september 2012 om 00:38
jolandadeturck Gebruiker

NIET KOPEN!!!!

Heb deze pannen ook de vorige keer hier gekocht.

na een paar keer al gebruiken begint de witte binnenlaag al krasjes ect. te krijgen ookal doe je voorzichtig!

en inderdaad die “chrome”elementen in het oor wat gewoon een stukje plastic is vallen er binnen de kortste keren uit en is niet meer te lijmen of iets dergelijks.

Ze koken, bakken fijn en makkelijk af te wassen en ze zijn licht qua gewicht.

Maar echt mijn aanrader is NIET KOPEN!!!

11 september 2012 om 01:01
semosh Gebruiker

ok dat is duidelijk..boodschap begrepen..

11 september 2012 om 01:03
epafroditus Gebruiker

Bovenstaande reacties wil ik onderstrepen:

——————————————————————

Helaas was ik net te laat, anders had ik ze geretourneerd. Goed, alles staat al hierboven. 
Erg jammer, wat het oogde erg mooi! Gerechten in een witte pan!!!

11 september 2012 om 01:04
epafroditus Gebruiker

He maar wacht eens; 5 jaar garantie zie ik staan!!!

Mmm. Er mankeert bij mij ook van alles aan. Wij hebben elkaar beticht van het niet voorzichtig omspringen met deze pannen: niets is minder waar. Garantie dus?

11 september 2012 om 02:15
jolandadeturck Gebruiker

Ja helemaal waar 5 jaar garantie …maar wat moet ik doen en waar moet ik wezen?

Help! ibood-medewerker.

11 september 2012 om 08:13
Moderator Renate Moderator

De eerste 2 jaar kun je altijd bij iBOOD terecht. Daarna moet je zelf contact opnemen met de leverancier gedurende de resterende garantie tijd.

11 september 2012 om 02:29
marcel86 Gebruiker

Ik ben misschien de enige maar ik gebruik deze pannen nu al meer dan een jaar zonder problemen. Ik kook uitsluitend met plastic kookmateriaal en was met de hand af met een zachte afwasborstel. Misschien dat daar het verschil in zit? Ik kan me voorstellen dat mensen met bovenstaande problemen niet tevreden zijn maar voor mij zijn het de beste pannen die ik ooit heb gehad, vooral de skillet :)

11 september 2012 om 06:53
draadje Gebruiker

ik heb  idem anti aanbak laag pannen  maar voor inductie. het blijkt (familie heeft deze ook) dat bij inductie dit niet zou optreden.

schijnbaar verdeelt inductie de warmte beter. want familie van ons heeft ook die anti bak laag maar kookt op gas.

wij hebben inductie. gebruiken deze nu 1 jaar als nieuw!  wel dus geen aluminium bodem maar wel idem anti aanbak laag.

11 september 2012 om 07:48
rocconl Gebruiker

Zijn deze er ook in het grijs? Wel leuke een zwarte pan maar de vorige set met alleen de koekenpannen waren grijs.

11 september 2012 om 08:00
benjiespruyt Gebruiker

Ik ben het volledig eens met de reacties hier. Ik heb deze een jaar geleden ook gekocht, en het is net dat ze al 10 jaar intensief gebruikt zijn. De witte coating lost aan alle kanten, de pannen hebben een geel bruine schijn van je vlees te bakken.

@marcel86 : zou ik je pannen toch graag eens zien. Als jij zegt dat je hiervan geen last hebt, vermoed ik sterk dat U zelfs de deksels nooit op de potten zet, want zelfs dit zorgt voor het loskomen van de coating.

Voor €100 had ik beter verwacht, zelfs een goedkope pan of pot uit de Aldi doen het beter!

11 september 2012 om 09:14
Dirty-Harry Gebruiker

Bij ons zijn de pannen gewoon goed gebleven. Kan inderdaad zijn dat de crux zit in het op gas koken c.q. inductie.
Wij hebben keramisch en werkt als een speer. Zijn relatief wit gebleven. Chrome elementen zitten er nog steeds in. Wordt ook gewoon gekookt met de deksel er op etcetera. Heb tevens deze set ook weer besteld aangezien we de vorige keer alleen de koekenpannen hadden.

11 september 2012 om 08:05
andygeerlings Gebruiker

Wilde ook bestellen, maar reacties hier en op een vorige Black Stone deal geven me behoorlijke bedenkingen:

http://nl-nl.forum.ibood.com/18918-bialetti_3-delige_koekenpannenset_met_witte_keramische_antiaanbaklaag_202428cm/#comments

Lijkt erop dat deze pannen inderdaad ruk zijn…

11 september 2012 om 08:41
Fotoderoodt Gebruiker

Ik heb deze set, en ondertussen 2 sets van andere merken geprobeerd. Idem verhaal voorzichtig met plastic en hout geen extreem hoog vuur (wat wel moet kunnen) maar deze set en de later gekochte set (tv koopjes) ging na een goed half jaar alles aanbakken en plakken het is een aanbaklaag geworden in plaats van anti aanbak. Van het andere merk (tv koopjes) heb ik een nieuwe set gehad, van de iBood set heb ik nog niets terug gehoord. De laatste set van een ander merk gaat nu 2 maanden mee dus kan er nog niets van zeggen…

Van dit merk verkleurde inderdaad de aanbaklaag het chrome heb ik geen last mee gehad (was met de hand) de laag kwam bij mij niet lod maar bakt gewoon aan en is zeer moeilijk schoon te krijgen.

Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die beweren dat er geen problemen zijn dan gebruik je hem maar zeer sporadisch of?….

Tip: bij de Action verkopen ze de bakpan ook die gaat even lang mee maar voor de prijs is het dan niet zo erg ;-)

11 september 2012 om 09:01
cloink Gebruiker

Ik onderschrijf de meeste reacties hierboven: absoluut hun geld niet waard.

De eerste keer dat ik ze gebruikte, smeltte de plastieken (!) inlay in de grepen. Bij de andere pannen sprongen ze er enkele dagen later gewoon spontaan uit, allicht vreesden ze hetzelfde lot te ondergaan? :\

Ook wat betreft de antiaanbaklaag: yep, de mijne zijn ook al lang niet meer wit, maar een – erg modernistische – combinatie van grijze scharren met een geel-bruine gloed. Mooi natuurlijk, maar niet meteen de bedoeling…

Nee dus, laat maar links liggen.

11 september 2012 om 09:24

Beste iBOODers,

Veel klachten over de bialetti pannen hierboven kunnen voorkomen worden.
De Bialetti pan is een heerlijke pan met een geweldige antiaanbaklaag welke nog makkelijk schoon te houden is ook.
Wel heeft dit gebruiksgemak enige zorg nodig.
Bij het gebruik van deze pannen let op de volgende zaken:

1. zet de pannen niet meteen op hoog vuur, maar laat ze geleidelijk aan opwarmen
2. smeer de pannen voor gebruik in met een klein beetje olijf olie
3. gebruik geen scherpe voorwerpen
4. stapel de pannen niet en gebruik indien je stapelt bescherming tussen de pannen
5. laat de pannen na het koken op een klein vuurtje gevuld met water na pruttelen. Je kunt ze dan met een keukendoekje geheel schoon vegen> Gebruik nooit een schuursponsje. Hoe voorzichtig dan ook.

Indien je deze richtlijnen goed opvolgt zullen je pannen niet bruin worden, of kromtrekken, ook zal je veel langer plezier hebben van de anti aanbak laag.

11 september 2012 om 09:33
edwinweijzen Gebruiker

Beste Renate,

Zou je aan kunnen geven of, mocht je ondanks bovenstaande voorzorgsmaatregelen tòch last hebben van de verschijnselen zoals hierboven omschreven, dit dan onder de garantie valt?

11 september 2012 om 09:43

Beste, als er een defect aan de pannen ontstaat bij juist gebruik dan mag je verwachten dat dit onder de garantie valt. Wanneer er sprake is van een defect kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zich dan in het probleem verdiepen en advies geven.  Natuurlijk kun je ook altijd direct terecht bij Bialetti.

11 september 2012 om 09:48
edwinweijzen Gebruiker

ok. duidelijk. Dank je wel!

11 september 2012 om 09:49

Beste, als er een defect aan de pannen ontstaat bij juist gebruik dan mag je verwachten dat dit onder de garantie valt. Wanneer er sprake is van een defect kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zich dan in het probleem verdiepen en advies geven.  Natuurlijk kun je ook altijd direct terecht bij Bialetti.

11 september 2012 om 09:54
YmVe Gebruiker

Beste Renate,

Bedoel je met richtlijn vijf te zeggen dat deze pannen niet in de vaatwasser kunnen en ook niet afgewassen kunnen worden? Misschien is het wat om dat in de beschrijving te vermelden, nu dat toch wat afwijkt van wat onder normaal gebruik van een pan mag worden verstaan. Verder zou het netjes zijn als in de beschrijving van de pannen niet meer staat dat de handgrepen zijn ingelegd met chroom, nu het een plastic zilverkleurige inlegje is. Dat stukje plastic heb ik overigens gister bij alweer de tweede pan moeten vastlijmen.

11 september 2012 om 09:59
boodkurt Gebruiker

en wat gebeurt er als ik ze in de vaatwasser stop? gaat de coating geel worden? de chrome elementen eruit vallen?

11 september 2012 om 10:44
Dirty-Harry Gebruiker

Daar zal garantie technisch ook wel de crux komen te liggen, dat juiste gebruik. Bewijslast e.d.

11 september 2012 om 11:07
yinnemans Gebruiker

En bedankt. Juist vanwege deze 5 ‘voorzorgsmaatregelen’ zou ik deze pannen dus nooit kopen..
Betaal je €100,- (in een aanbieding, winkelprijs ligt hoger) dan mag je toch verwachten dat je pannen krijgt die het een lange poos uithouden bij NORMAAL gebruik?

Wat hier beschreven zijn is in mijn optiek geen NORMAAL gebruik, maar ubercaring alsof je een baby in je handen houdt. Ben je onderhand langer bezig je pannen aan het opwarmen, afkoken, poetsen en smeren dan dat je aan het koken bent..
Dan kun je inderdaad net zo goed low budget pannen kopen die het, wanneer je deze op eenzelfde manier behandeld, net zo lang uithouden.

Als een fabrikant zich wilt profileren als A-merk, moet je degelijke pannen op de markt brengen die tegen een stootje kunnen en afgestemd zijn op het levenstempo van de moderne mens; dat betekent dus niet een half uur bezig zijn om je pannen alleen al schoon te maken.
En dan beoordeelt de fabrikant deze pannenserie nog wel als “prestige”… dan vraag ik mij ten zeerste af van welke piesbakken kwaliteit de “easy” pannen dan wel niet gemaakt zijn?

Nee, dit wordt hem niet voor mij..

11 september 2012 om 12:18

@YmVe Uiteraard kun je ze wel afwassen, in de vaatwasser zou ik zelf niet adviseren. (geen enkele pan overigens)
Ik zeg alleen dat het niet nodig is om deze pannen te schuren. Je kunt het aangekoekte heel makkelijk verwijderen met een doekje door het eerst te laten pruttelen.

11 september 2012 om 10:36
bacokilla Gebruiker

Vorig jaar een setje besteld, nu weer een setje :)

11 september 2012 om 12:22
oinkoink12 Gebruiker

Mensen die aangeven dat voor 6 keramische pannen 100 euro veel is, snappen het ook niet. Verder mensen die problemen hebben met de kwaliteit kunnen natuurlijk voor garantievragen altijd terug naar iBood binnen de twee jaar. Ik heb deze set net besteld omdat ik (nu) nog tevreden ben met de koekepanset van vorige keer.

11 september 2012 om 13:29
yinnemans Gebruiker

En mensen die comments bekritiseren zonder ook maar eens goed te lezen en de essentie ervan te begrijpen, moet je al helemaal niet serieus nemen…

1: Het is een set in de AANBIEDING dus de normale prijs ligt hoger (laten we Ibood tafarelen aanhouden en van de adviesprijs uitgaan..) Dus ja, voor die prijs kun je tegenwoordig wel degelijk goede pannen krijgen; keramisch of niet. Google is your friend.

2: Als men c.q. een fabrikant zo laaiend enthousiast is over keramiek en dit als een USP (unique selling point) voor zijn product ziet, dan wordt het hele verhaal behoorlijk ontkrachtigd door de waslijst aan voorzorgsmaatregelen die hier genoemd wordt en de nogal vage omschrijving / ruime opvatting omtrent “normaal” gebruik.
Daarmee ebt al het vertrouwen in een hoogwaardig kwalitatief product direct weg.

Kortom, €100 voor 6 pannen die onderhavig zijn aan ”normaal” gebruik is veel geld ja.

11 september 2012 om 15:52
JdBr Gebruiker

zozo, slecht geslapen zeker gezien het aantal opgefokte comments? Of door je vrouw verlaten? Pfff…Mooie pannen!

11 september 2012 om 23:58
oinkoink12 Gebruiker

Dat je op duizenden sets 15 tot 25 klagers hebt is gewoon normaal (2% principe) vaak ook nog mensen die de set gewoon uit frustratie hebben “weggegooid” ipv van de 5 jaar garantie gebruik te maken.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.