9 september 2012 om 23:55
iBOOD

i-gotU compacte GPS Sport en Reis computer met polsband en stuurhouder

Zo, alle sportievelingen opgelet. Volgende keer dat je een rondje gaat trimmen, wielrennen, hiken of wandelen neem je deze i-gotU met je mee! De i-gotU GT-800 is een geavanceerde GPS & Sport Computer die ideaal is voor diverse outdoor en sportieve activiteiten. Zijn 1,4 inch LCD-scherm met achtergrondverlichting toont je alle essentiële GPS informatie die je onderweg zou willen weten, zoals de huidige snelheid, gemiddelde snelheid, afstand, hoogte, tempo, ronden, bewegende tijd, huidige tijd, batterij-indicatie, stappenteller, satelliet-status en meer. Deze extreem kleine maar krachtige GPS-patser kan door zijn kleine formaat niet alleen als fietscomputer op je fiets gemonteerd worden, je kunt hem zelfs als polshorloge dragen. Doordat de GT800 ook nog eens waterdicht is volgens de IPX7 norm is hij bovendien geschikt voor vrijwel elk weertype, of je nu in de zon, regen of sneeuw erop uit trekt. Door de @trip pc-software is het geotaggen van foto's en online delen van je GPS info eenvoudiger dan ooit. Verder kun je de interval voor het GPS-loggen instellen van 1 ~ 60 seconden en de ingebouwde stappenteller past ook helemaal bij jouw gezonde levensstijl. Het apparaat werkt op een verwisselbare Li-ion 700mAh, die een lange levensduur heeft. Ook de Sports Analyzer software voor het organiseren en analyseren van je workouts, inclusief tracks, grafieken en verbrande calorieën krijg je erbij. Werkelijk het beste reisgezelschap dat een fotograaf, buitenmens of atleet zich kan wensen, deze i-gotU GT-800!
  • Merk: Mobile Action
  • Type: i-gotU GT-800
  • GPS Sport & Travel Computer
  • Geeft de huidige snelheid, gemiddelde snelheid, afstand, hoogte, tempo, ronden, beweging tijd, huidige tijd, batterij-indicatie, pedometer(stappenteller), satelliet-status
  • IPX 7 waterdicht ontwerp, perfect voor outdoor activiteiten (1 meter onder water gedurende 30 minuten)
  • Lange levensduur van de batterij met ingebouwde bewegingssensor
  • Ingebouwde stappenteller
  • Ingebouwde stopwatch meet tot 23hr, 59mins, 59secs
  • Programmeerbare GPS logging interval van 1sec ~ 60secs
  • GPS kompas, wijst je de juiste koers
  • @Trip pc-software: gemakkelijk te gebruiken, deel je reizen met de @trip online service
  • Auto geotagging, compatibel met alle digitale camera's
  • Sport Analyzer software voor het organiseren en analyseren van je workouts, inclusief tracks, grafieken en verbrandde calorieën
  • Display: 128 x 128 pixels 1,4 inch LCD-scherm met achtergrondverlichting
  • GPS: SiRF Star III-chipset Low Power
  • Hot Start: <1 sec
  • Warme Start: <35sec
  • Koude start: <35sec
  • WS & EGNOS
  • GPS Antenne: Ingebouwde patch antenne
  • Motion Detection: 3D G-sensor
  • Interface: Micro-USB 2.0 (voor data-downloaden en laden)
  • Batterij: Verwisselbare Li-ion 700mAh (EN-EL10 equivalent)
  • Knoppen: 3 knoppen (omhoog / omlaag / Menu)
  • Build-in geheugen: 64Mb (tot 200.000 waypoints)
  • Waypoints: 200.000
  • Temperatuurbereik: -10 ° C ~ +50 °C (Operationeel)
  • Systeemvereisten: PC met Windows 7, Vista, XP | PC met USB 1.1 of 2.0 of 3.0
  • Inclusief Fietsbeugel, Polsband, Software CD, Kabelbinder en USB-kabel
  • Levertijd: 7 - 10 werkdagen
  • Afmetingen: 38,3 x 64,8 x 17,9 mm
  • Gewicht: 51 g
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
10 september 2012 om 00:05
tyrannosauerkraut Gebruiker

Ik heb deze de vorige keer aangeschaft en ben er best tevreden over. zoals dat gaat heb je overal wel wat ocmmentaar op. maar dat bied enkel ruimte voor verbetering.

10 september 2012 om 00:10
Patty Koot Gebruiker

Leuk voor allerlei outdoor dingen te doen. Wij hebben zoeits wel eens gebruikt voor in de ardennen enzo.

10 september 2012 om 00:29
Quadro15 Gebruiker

Werkt hij ook op apple?

10 september 2012 om 08:32
peagreen Gebruiker

De software is helaas nog steeds alleen voor Windows geschikt. Je zult vooralsnog voor deze app een Windows emulatie moeten gebruiken.

Ik heb al ruim drie jaar een tracker van dit fabrikaat en het werkt geweldig, maar wel veel primitiever dan het aanbod van vandaag. Echtgenote was in eerste instantie sceptisch en begreep het nut er niet van, maar tegenwoordig ondernemen we geen enkele fietstocht zonder dat ze vraagt of ik de tracker bij me heb.

Kijk op a-trip.com om te zien wat mensen daar hebben geupload. Je kunt je familie en vrienden laten zien waar je geweest bent en hij zet onderweg gemaakte foto’s ook precies op de kaart waar ze gemaakt zijn.

Geweldig speelgoed!

10 september 2012 om 00:30
lis1 Gebruiker

Edited by: Renate
Beste, ik ga je doorzetten naar webcare. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

10 september 2012 om 01:00
Sqantrax Gebruiker

Hmm mijn broer wilde zo een ding hebben. ik zal em eens even inlichten. Kijken wat hij er van vind.

10 september 2012 om 06:34
lars1984 Gebruiker

kan ik er ook gpx.bestanden op inlezen zodat ik bestaande routers kan lopen/fietsen?

10 september 2012 om 07:42
Muskey Gebruiker

Nee, dat kan niet.

Het is een gps LOGGER.

10 september 2012 om 10:42
Official Product Expert Igotu-Expert Official Product Expert

Dit klopt!

10 september 2012 om 06:54
martijn64 Gebruiker

@Igotu-Expert

Wat is de maximum snelheid in km/u die de GT-800 kan meten en op het schermpje kan weergeven ?

10 september 2012 om 07:42
Muskey Gebruiker

Ik heb er een. De de hoogst aangegeven snelheid was 1138 km/u in een 747 van Chicago naar Amsterdam.

De GT-800 heeft veel schermpjes die je naar behoefte kunt activeren.

Ik vind dit een geweldig apparaat.

10 september 2012 om 10:44

Ongeveer 1400 km/h

10 september 2012 om 06:56
joopsen Gebruiker

Een paar vragen:

- Kun je hier thuis via een kaart op de computer een route mee uitzetten, om later te lopen/fietsen?

- Is deze geschikt voor geocaching? (ingeven van coordinaten e.d.)

10 september 2012 om 08:37
demoleman Gebruiker

1. nee het is een tracker. Geen navigatie. Het slaat je positie op.

Phototagging en travel logging

De i-gotU GT-800 is een handige gadget voor al je reizen en outdoor-activiteiten. Tijdens je wandel- of fietstochten log je je route zodat je achteraf de afgelegde route terug kan zien op een kaart. Bovendien kun je al je foto’s voorzien van een geotag zodat je precies weet waar en wanneer je de foto hebt gemaakt. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de meegeleverde @trip PC-software.

En niet geschikt voor Geocache

http://global.mobileaction.com/product/product_i-gotU_GT-800.jsp

10 september 2012 om 10:46

Het antwoord van demoleman is juist.

10 september 2012 om 19:21
longcrank Gebruiker

Navigatie is prima mogelijk door gebruik te maken van de 200000 waypoints, al zijn die niet allemaal beschikbaar voor navigatie. Ik weet zeker dat er 100 waypoints kunt ingeven met de software, elk waypoint kan je zelf benoemen. Voor fietstochten zijn 50 waypoints meestal voldoende. Ik zet er dan ook tekst bij zoals :richting Utrecht .

10 september 2012 om 06:58
joopsen Gebruiker

@Igotu-Expert

Een paar vragen:

- Kun je hier thuis via een kaart op de computer een route mee uitzetten, om later te lopen/fietsen?

- Is deze geschikt voor geocaching? (ingeven van coordinaten e.d.)

10 september 2012 om 07:48
Muskey Gebruiker

Eerste vraag: nee, het is geen navigatie instrument.

Tweede vraag: dat kan met de PRO versie (maar wel heel beperkt) Die heeft een kompas.

10 september 2012 om 19:06
longcrank Gebruiker

Je kan waypoints invoeren, met google maps, en dus van punt a naar b en c etc. Lopen of fietsen. Als je een beetje handig bent lukt het ook om coördinaten in te voeren. Ik heb al eens een garmin track overgezet naar een gt-800,kost wel wat tijd.

Het geeft de afstand en het hoogteverschil tot hetvolgende waypoint aan.

De PRO versie heeft een magnetische kompas en luchtdruk meter,maar de software is hetzelfde. Uit ervaring weet ik dat de hoogtemeting vrij goed is, al blijft die continu variëren net als elke gps.

10 september 2012 om 07:14
blueknight Gebruiker

Hier zat ik al een tijdje op te wachten. Ik heb de GT-120 al, maar daar is het moeilijk van te zien of hij nou aanstaat en voldoende satellieten heeft. Met deze kan je dit via het display checken, naast dat je direct ook een aantal andere statistieken kan checken.

Voor de mensen die niet kunnen wachten op de expert, je kan ook naar hun website gaan voor je antwoorden: http://www.i-gotu.com/. Er is ook een Pro, die een kompas, barometrische hoogtemeter en locatie navigatie heeft, maar daar betaal je best veel voor en zijn voor mij niet nodig.

Ik ga hem gebruiken voor het tracken van mijn routes en het taggen van mijn foto’s.

Toch weer 24 euro goedkoper (incl verzendkosten) dan de goedkoopste in de pricewatch, wat zo’n 30% korting betekend :)

10 september 2012 om 07:54
Muskey Gebruiker

Ik heb destijds de GT-800 PRO gekocht oa vanwege de kompas.
Als je een Point of Interest vastlegt, geeft hij aan in welke richting zich dit bevindt en hoever van je vandaan.

Ik heb zowel GT-120 als de GT-600M gehad, maar de GT-800 is zo veel fijner.

10 september 2012 om 07:17
Sportbeest Gebruiker

Weet iemand hoe dit gaat met water? Kan het daar een beetje goed tegen of?

10 september 2012 om 07:46
Muskey Gebruiker

Hij kan prima tegen regen. Ik heb hem gebruikt op de motor in stromende regen. IPX7

Je kunt er niet mee zwemmen. Even kopje onder is geen probleem.

Ik liet hem in een plas water vallen en dat had geen gevolgen.

10 september 2012 om 10:47

Beste Sportbeest,

Vanwege de IPX 7 kan de Gt-800 prima tegen water.

10 september 2012 om 08:12
GORKI01 Gebruiker

Weet iemand of er ook nederlandse vertaling bij is ,en ook of ge het het apperaat in nederlands kunt istellen ?

10 september 2012 om 08:40
demoleman Gebruiker

Ned. handleiding

ds.mobileaction.com/@trip/documents/atrip(Dutch).zip

10 september 2012 om 08:40
peagreen Gebruiker

Ik kan wel bevestigen dat de software die je van a-trip.com gratis kunt downloaden ook in het Nederlands werkt.

Download en bekijk even of je daarmee uit de voeten kunt.

10 september 2012 om 08:51
peagreen Gebruiker

Er zijn in ieder geval geen reacties van mensen die zeggen dat ze zo’n ding hebben gekocht en daar spijt van hebben.

Zoals blueknight hierboven aangeeft is dit een heel scherpe aanbieding.

10 september 2012 om 09:24
trollshaw Gebruiker

@igotu-expert:
Op http://www.igotu.com onder het kopje location based services staat:
i-gotU also serves as an external GPS receiver for your mobile phone, PDA, or notebook.
Wat houd het in en kan het apparaat van de aanbieding dat ook?

10 september 2012 om 10:27
peagreen Gebruiker

je moet het streepje niet vergeten:

http://www.i-gotu.com

v.w.b. external GPS receiver: Ik had vroeger een GSM (iMate Jam – van zo’n 8 of 9 jaar geleden) zonder ingebouwd GPS ontvangst en gebruikte toen een bluetooth GPS ontvanger om locatiedata door te geven aan TomTom op de smartphone.

Er is ook een van de i-gotu ontvangers, de GT-600 als ik mij niet vergis, die in staat is om via bluetooth de ontvangen GPS data door te geven, maar als het niet bij de specs van dit apparaat zit, moet je er maar niet vanuitgaan dat ie dat doet.

10 september 2012 om 09:26
baerdemaeker Gebruiker

@Igotu-Expert:

-Is er een mogelijkheid om een hartslagband aan te sluiten? Of bepaald de i-gotU het calorie verbruik puur op snelheid?

-Ik zie een temp spec tot -10, vorig jaar op wintersport was het ietsje kouder, zou dat een probleem kunnen zijn?

10 september 2012 om 10:27
ErnstD Gebruiker

@Igotu-Expert:

Hoelang gaat de

10 september 2012 om 10:49

Accu mee?

Ongeveer 20 uur, eerste keer 4 uur laden. Tweede keer 2 uur.

10 september 2012 om 11:02
ErnstD Gebruiker

Ja, dat was inderdaad de vraag. Bedankt.

10 september 2012 om 10:30
gravensteyn Gebruiker

Edited by: Renate
Beste, de expert is niet aanwezig om lopende garantie items te bespreken.
Gelieve contact op te nemen met hun helpdesk.

10 september 2012 om 10:50

Dit product voldoet aan hoge kwaliteitseisen en zoals hierboven aangegeven wordt zijn er heel weinig problemen mee. Mocht er toch een probleem zijn heb je 2 jaar garantie op dit product en kun je je melden bij de iBOOD.com klantenservice.

10 september 2012 om 10:31
besteboeffer Gebruiker

@igotu-expert

Misschien een domme vraag, maar ik ben maar een leek in deze materie. Hoe moet je je locatie koppelen aan je foto’s?

Doe je dat achteraf op de pc? Gaat dit met alle digitale fototoestellen?

10 september 2012 om 10:57
maartend Gebruiker

Dit gaat op de computer.

je moet zorgen dat je cameratijd precies hetzelfde staat als je GPS tijd. Die gegevens worden dan achteraf gekoppeld en dan weet je waar je fotoos zijn genomen, mits je gps dus bij je camrea is en aanstaat.

10 september 2012 om 11:38
Muskey Gebruiker

Tav de tijd: de @trip – software biedt de mogelijkheid om de tijd van de foto met de GPS te synchroniseren.

10 september 2012 om 11:12
ErnstD Gebruiker

@Igotu-Expert:
Hopen dat de vraag nu helemaal over komt.
Kan je met de software ook RAW-formaten taggen? Zo ja, welke formaten, bijvoorbeeld CRW NRW etc.?

10 september 2012 om 11:36
DlET Gebruiker

@Igotu-Expert:
In welk bestandstype kan je een track op de pc zetten?Is dit GPX?

10 september 2012 om 11:36
olafpelser Gebruiker

@Igotu-Expert:
Ik begrijp dus goed dat ik hier ook .gpx-logs mee kan aanmaken en exporteren?
Dit tbv importeren bij bijvoorbeeld Endomondo?

10 september 2012 om 12:15
Floorman Gebruiker

@Igotu-Expert:

Is dit toestel ook geschikt om mee te gaan skiën? Ga je mooi kunnen zien hoeveel kilometers en hoogtemeters je hebt afgelegd + je afgelegde traject op de kaart? Geen probleem met GPS-signaal in de bergen?

10 september 2012 om 12:33
chrisvaarhorst Gebruiker

Als ik het apparaat als horloge gebruik bij het hardlopen, draait het beeldscherm dan ook 90 graden zodat ik de informatie goed kan lezen?

10 september 2012 om 12:37
osado Gebruiker

Is de bijgeleverde software ook voor Appe OSX?

10 september 2012 om 13:08
maartend Gebruiker

Al beantwoord ; nope.

10 september 2012 om 13:11
mahesh_lbs Gebruiker

Ik wil het apparaat gaan gebruiken als fietscomputer, waar ik naar benieuwd ben is of de totaal afstand onthouden wordt, dus niet alleen de dag afstand of laatst afgelegde afstand maar de totalen van de ooit afgelegde afstanden?

Zo ja kan ik dan ook al een begin afstand ingeven hoeveel al gefietst is als begin stand?

m vr gr

10 september 2012 om 21:53
Fixma Gebruiker
10 september 2012 om 14:18
NannePJ Gebruiker

Er zit een stappenteller op, is er ook een optie in het display die het aantal stappen per minuut weergeeft of moet je dit zelf uitrekenen?

10 september 2012 om 21:55
Fixma Gebruiker
10 september 2012 om 15:48
lgoumans Gebruiker

zit hier ook een hartslag meter op

10 september 2012 om 16:23
Fixma Gebruiker

Nee

10 september 2012 om 16:00
avitaru Gebruiker

@Igotu-Expert:

Die Verwisselbare Li-ion 700mAh (EN-EL10 equivalent) zegt mij niet zoveel. Betekend dit nou dat deze accu herlaadbaar is, of moet ik nu na xx-uur (24? uur?) er een nieuwe batterij inzetten.

Wat kost een nieuwe batterij, want van dit type heb ik nog nooit gehoord.

10 september 2012 om 16:22
Fixma Gebruiker

EN-EL10 is een Nikon accu. En wat er bij staat hij is oplaadbaar..  Omdat het een standaard accu is die overal te krijgen is kan je mooi een paar extra volle mee nemen of makkelijk vervangen als deze op it.. Merkloos EN-EL10 is 5 euro, Nikon merk 10+ euro

10 september 2012 om 17:45
tjeerd13 Gebruiker

Is dit de GT-800 of de GT-800 pro

Volgens de specificaties is deze voorzijn van.

GPS kompas, wijst je de juiste koers

Geeft de huidige snelheid, gemiddelde snelheid, afstand, hoogte, tempo, ronden, beweging tijd, huidige tijd, batterij-indicatie, pedometer(stappenteller), satelliet-status

Alleen de Pro heeft volgens mij GPS kompas en Hoogtemeter?

Is nu het type fout of de omschrijving?

10 september 2012 om 20:57
Fixma Gebruiker

Is niet de Pro! GPS kompas en Hoogtemeter is via GPS en niet via magnetisch en luchtdruk zoals de Pro doet (en beter is)

Uiteraard is de Pro veel duurder..

22 september 2012 om 01:05
WiCo Gebruiker

Ik heb deze geotagger inmiddels in huis. Ik vind een paar dingen wel spijtig:  Op de afbeelding lijkt het of er een soort bandje bij zit, om het apparaat om je nek te hangen, dat zit er dus NIET bij. Verder zit er een polsband bij, die ik liever zou willen omschrijven als band voor POLSJE. Voor een echte mannen-pols is de band toch echt te klein. In mij geval kunnen de uiteinden elkaar net niet raken, als ik de band om mijn pols probeer te doen, laat staan, dat ik hem ook nog dicht zou kunnen krijgen. Jammer!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.