3 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Nomad Cayenne 55L backpack; een praktische allround backpack

Voor iedereen die ook maar een beetje bekend is met het backpackers wereldje of zo op zijn tijd voor een survivaltocht door de Ardennen trekt is het merk Nomad natuurlijk een bekende speler. Het merk maakt al jaren lang practisch alles op het gebied van outdoor en travel zoals slaapzakken, tassen en tenten. De tassen van Nomad zijn alom geroemd om hun handige en toegankelijke vakken en misschien wel belangrijker de slijtvastheid. De tas van vandaag biedt ruimte voor maar liefst 55L en heeft alle pluspunten die je als kampeerder verlangt van een goede tas. Bijvoorbeeld het Easy Step harnassysteem, deze kun je precies aanpassen aan je rug en met de ergonomische schouderbanden en de heupband wordt het gewicht gelijkmatig verdeeld. Zo kun je met gemak een lange tocht wandelen. Ook het Airflow systeem van deze tas is geniaal uitgedacht. Door dit systeem voorkom je overmatige warmte op de rug en zweet je dus minder. De tas zelf is gemaakt van licht hoogwaardig polyester en op de slijtagegevoelige punten ook nog eens versterkt met heavy-duty polyester. De tas moet wat dat betreft een lange tijd mee kunnen en menig tocht overleven. Het hoofdvak is gemakkelijk toegankelijk en door een scheiding kun je je slaapzak gemakkelijk in het bodemvak stoppen. Aan de zijkant heb je handige vakken voor een snack en een drankje. Ga je op een reis door meerdere landen en heb je reisdocumenten nodig? Dit kun je goed verstoppen onder de flap in het daarvoor bestemde vak. Heb je nog meer nodig wanneer je op reis gaat? Wij denken van niet, dit is dé reistas voor de backpackers maar ook voor iemand die gewoon een degelijke rugtas wil op zijn vakantie.
  • Merk: Nomad
  • Type: Cayenne 55L
  • Kleur: Grijs
  • De ideale reistas voor backpackers en reizigers die een handige tas nodig hebben
  • Rugsystreem is makkelijk te verstellen
  • Hoofdvak aan voorzijde toegankelijk (Frontloader)
  • Interne compressiebandjes
  • Verborgen vak in klep
  • Kissing sliders op frontloader
  • 2 Zijvakken voor drinkflessen
  • Materiaal: 600D Polyester
  • Inhoud: 55 L
  • Versterkingen: 900D Polyester
  • Rugsysteem: Easy Step
  • Compartimenten: 2
  • Afmetingen: 23 x 35 x 63 cm
  • Gewicht: 1800gram
  • Wettelijke garantie 2 jaar
3 oktober 2012 om 00:05
creto Gebruiker

Bij de Bever verkopen ze dit ook. Echt goed materiaal die dingen van nomad.

3 oktober 2012 om 00:07
pindapikkie Gebruiker

mooie tas van een echt goed merk!

3 oktober 2012 om 00:10
Barry Cade Gebruiker

Vet een echte Nomad?! Dit is top of de bill als ik het zo mag geloven.

3 oktober 2012 om 01:52
PACS Gebruiker

Niet echt. Nomad is een goed merk. Maar er zijn toch echt betere backpacks. Daarbij is het altijd verstandig om een tas met gewicht uit te proberen. Hoe vaker & langer je ermee moet lopen, hoe belangrijker.

Er is geen bericht verwijderd.
Edited by: Vincent

3 oktober 2012 om 02:24
PACS Gebruiker

Nomad is niet echt “top of the bill”, maar wel een goed merk. Al zou ik sowieso aanraden om een backpack te passen met gewicht voor het te kopen (alhoewel je 7 dagen retour recht hebt). In ieder geval als je er vaak / lang mee loopt.

3 oktober 2012 om 00:18
SeeQ Gebruiker

Heb jaren geleden hier op iBood ook een Nomad rugzak gekocht (de Journey van 65L) en lijkt hier wel op. Al veel vakanties plezier van gehad, een echte topper! 

3 oktober 2012 om 00:24
Bennie Gebruiker

Slijtvast: Check!

Gebruik de mijne nu al 3 jaar behoorlijk intensief (3 weken Pyreneeen, 3 weken Corsica, 2 weken Pyreneeen) en is nog steeds prima! Kan niet zeggen als nieuw, maar maat van me heeft in de tussentijd al 2 goedkopere tassen versleten en is daarmee uiteindelijk alweer duurder uit.

Lang verhaal kort… Qua tassen is Nomad idd top-merk. No doubt about it.

3 oktober 2012 om 00:52
magicgerre Gebruiker

Mooi, maar wat is de verwachte levertermijn? Ik vertrek volgende maand en zou hem dan willen gebruiken.

3 oktober 2012 om 09:01
Moderator Vincent Moderator

13 oktober :)

3 oktober 2012 om 07:50
Salesdude Gebruiker

Hmm ik koop niet vaak op iBOOD maar jullie maken het moeilijk met alle gave dingen die jullie aanbieden.

3 oktober 2012 om 10:17
Moderator Vincent Moderator

We doen ons best: Als je suggesties hebt, gebruik ons Tip iBOOD forum! Wellicht dat het dan nog interessanter voor je wordt :)

3 oktober 2012 om 12:30
wvink170 Gebruiker

Klopt de afbeelding wel met de productbeschrijving? Als ik op de Nomad site kijk ziet de 70L backpack er net zo groot uit als deze 55L. Er is trouwens ook geen verschil tussen de afbeeldingen van de 70 en 55 L op de Nomad site. het komt op mij over alsof de afbeelding in deze iBood bij de 70L tas hoort..

Ik twijfel of de ritsen aan de voorkant wel zo’n lange levensduur hebben. Vaak worden deze ritsen erg zwaar belast bij het volproppen van je tas, mijn ervaring is dat de ritsen het dan niet lang overleven. (Hoewel die tas van een ander merk was) Iemand hier ervaring mee bij Nomad ritsen?

3 oktober 2012 om 14:01
Official Product Expert Nomad-Expert Official Product Expert

het klopt dat de afbeelding die van een 70 liter is. Helaas hadden wij geen foto beschikbaar van een 55 liter vandaar.
De ritsen zullen het zeker houden bij normaal gebruik.

3 oktober 2012 om 12:55
gorism Gebruiker

Ik ben sterk aan het twijfelen om de rugzak te kopen, maar ik wil echt een frontloader. In de uitleg staat dat deze rugzak zo is, maar op de afbeelding is het duidelijk niet het geval.. Welke is fout? de afbeelding of de uitleg?

3 oktober 2012 om 14:04

Het is wat je noemt een frontloader. De rits aan de voorkant zorgt ervoor dat je hem kan pakken als een koffer. Overigens kan je hem ook nog vanaf de bovenkant laden. Makkelijk als je snel bij je spullen wilt.

3 oktober 2012 om 13:09
bonzaikris Gebruiker

Moest hij 70 zijn had ik hem al lang gekocht!

3 oktober 2012 om 13:30
rienp01 Gebruiker

Is deze waterdicht

3 oktober 2012 om 14:08

De meeste rugzakken zijn waterafstotend net als deze. Het materiaal is regendicht maar op de naden kan het gaan lekken als je uren door de regen loopt. Nomad verkoopt ook combi covers die je kan gebruiken als regenhoes en als flightbag voor als de tas als bagage in het vliegtuig mee moet. Kijk even bij http://www.nomad.info bij uitrusting.

3 oktober 2012 om 13:32
rienp01 Gebruiker

Is deze backpack wel echt waterdicht, of moet ik deze eerst met een spuitbus behandelen ? En kan ik mijn 2 persoontent en slaapzak er in kwijt.

3 oktober 2012 om 14:11

zie mijn reaktie boven.
Betreft je Tent en slaapzak dat licht eraan hoe groot en zwaar hij is.
De meeste nomad slaapzakken kan je zonder probleem mee nemen in het onderste compartiment van deze tas.

3 oktober 2012 om 13:33
rienp01 Gebruiker

Vergeet de derde vraag: is er een frame

3 oktober 2012 om 14:13

Er is geen uitwendig frame wel twee flexibele kunstof balijnen die intern in het rugsysteem zitten verwerkt. Deze zorgen voor stabiliteit.

3 oktober 2012 om 14:14
rienp01 Gebruiker

Ik heb geen antwoord ontvangen op mijn vraag: Is er een draagframe of frame in deze rugzak

3 oktober 2012 om 14:44

Een inwendig frame dus

3 oktober 2012 om 15:35
seppo Gebruiker

Als je een week of 3 gaat interrailen (treinen dus) door oost europa, is 55L dan wel genoeg of kan ik dan beter voor 65L gaan?

3 oktober 2012 om 15:54

55 liter is genoeg zeker als het alleen om kleding schoeisel en persoonlijke verzorging gaat die je mee neemt.

3 oktober 2012 om 16:43
rswarts Gebruiker

Ik zou toch graag een plaatje willen zien, dit is erg verwarrend. Erg vreemd trouwens dat de nomad expert zelf ook geen plaatje heeft….

3 oktober 2012 om 21:16
oinkoink12 Gebruiker

Het product is visueel hetzelfde.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.