15 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Medisana Smart baby monitor, ideaal om de kleine in de gaten te houden

Wanneer je vader of moeder geworden bent weet je dat je er alles voor over hebt om je kind te beschermen. Al staat er een leeuw tussen jouw en je kind je zal er komen en dat kan goedschiks of kwaadschiks! Bij Medisana begrijpen ze dat gevoel prima, daarom hebben zij speciaal de Medisana smart baby monitor ontwikkeld. Dit is hét product van 2012 op gebied van Baby-accessoires. Maar wat is het dan precies? De Medisana smart baby monitor is een zeer uitgebreide babyfoon/camera. Wanneer deze met internet is verbonden via Wifi, of gewoon bedraad, kun je via je PC, Mac, iPhone iPod touch en Ipad precies zien wat er gebeurt voor de camera. Wanneer je kleine weer net buiten het bereik van de camera is gerold vormt dat geen enkel probleem. Zowel via de App op te telefoon of met de muis van de Mac of PC kun je de camera gemakkelijk horizontaal en verticaal bewegen. Zo houd je een optimaal zichtveld en heb je altijd een goed beeld van hoe je kind erbij ligt. Dat beeld is niet alleen overdag zichtbaar. Door de nachtvisie-modus met maar liefst 10 infrarood LEDs kun je ook ’s nachts als het pikkedonker is een oogje in het zeil houden bij de kleine. Ben je even druk bezig met iets anders? Geen enkel probleem de App op je telefoon in combinatie met de bewegings- en geluidsdetecter brengen je direct op de hoogte wanneer je kind aandacht nodig heeft. Iets anders wat alle ouders natuurlijk supergraag doen is alles delen wat de kleine spruit doet. Dat kan gemakkelijk met deze monitor want je kunt er gewoon foto’s mee maken. Mocht dat echt niet genoeg zijn en willen de oma’s en opa’s graag bewegende beelden zien? Ook geen probleem door het multi-user systeem kunnen meerdere mensen tegelijk de baby in de gaten houden via een App of PC of Mac. Dit kunnen ze enkel doen wanneer jij hen toestemming geeft om in te loggen. Kortom dit is een ideale oplossing om je kind goed in de gaten te houden wanneer je even niet naast de wieg wilt zitten!
  • Merk: Medisana
  • Type: Smart baby monitor
  • Dé babymonitor van 2012 met vele handige functionaliteiten
  • Kleur: Wit
  • Gebruikerslevel: 3 autorisatieniveaus
  • Alarmmelding: e-mail / FTP / WebDAV
  • Beeldopname: 300K CMOS-sensor minimale verlichting 0 lux (IR-auto)
  • Lens: f = 3,6 mm, F = 2,0
  • Horizontale rotatiehoek: 270°
  • Verticale rotatiehoek: 120°
  • Verlichtingsassistent: 10 x 850 nm infrarood-LED's, 5m auto-controle
  • Videoresolutie: 640x480 (VGA), 320x240 (QVGA), 160x120 (QQVGA)
  • Actualiseringsintervallen: 30 fps
  • Compressiemethode: MJPEG
  • Audio-ingang: Geïntegreerde microfoon x 1
  • Audio-uitgang: 1
  • Audiocompressie: ADPCM
  • Netwerkverbinding: RJ-45 Ethernet 10Base-T/100Base-TX
  • Draadloos netwerk: 802.11 b / g
  • Netwerkprotocollen: TCP / IP, UDP / IP, HTTP, SMTP, FTP, DHCP, DDNS, UPnP, NTP,
  • PPPOE
  • Bitrate: 128kbps - 5Mbps
  • Inclusief: LAN-kabel, Netstroom adapter, Montageset
  • Compatibel met iPhone 3GS en nieuwere versies, iPad (alle versies), iPod touch (vanaf de 3e generatie), Microsoft Windows 98, 2000, XP, Vista, 7, Mac OSX
  • Sofware voor de iPod Touch, iPhone en iPad: iOS 4.0 of hoger, gratis app
  • Stroomverbruik: max. 6W
  • Bedrijfstemperatuur: 0 ° C - 40 ° C, vochtigheid: 10% - 80%
  • Afmetingen: 10 x 9,9 x 11,8 cm
  • Gewicht: 245 gram
  • Garantie 3 jaar!
15 oktober 2012 om 00:06
Xaobotnik Gebruiker

@Medisana-Expert: Komt er ook een Android app?

15 oktober 2012 om 00:59
chavesken Gebruiker

En zoja, wanneer is de release voor deze app voorzien??

15 oktober 2012 om 09:38
Official Product Expert medisana-expert Official Product Expert

Beste Xaobotnik, de Medisana Smart Baby Monitor en de bij behorende app zijn speciaal ontwikkeld voor iPhone, iPad en iPodtouch. Er wordt in de regel gekozen om een app als eerste met de technologie van Apple te ontwikkelen omdat deze een zeer goed veiligheidsbeleid voert en er regels op na houdt om goede kwaliteit te garanderen.

Er is op dit moment helaas geen definitieve informatie bekend omtrent een app voor Android.

15 oktober 2012 om 12:36
Xaobotnik Gebruiker

Ok, bedankt voor uw antwoord. Dat veiligheids/kwaliteits-argument is overigens natuurlijk onzin, aangezien deze afhankelijk is van de gebruiker. Verder biedt juist Android de openheid om veiligheidsprotocollen toe te passen, maar dat vergt wel meer van de betreffende software ontwikkelaar.

Maar goed, het is natuurlijk een keus voor Medisana.

15 oktober 2012 om 00:23
PetervdK Gebruiker

Tja, alleen voor iPhone gebruikers… Rare mensen daar bij Medisana en slechte marktonderzoekers. Er zijn meer dan 3x zoveel Android- als Ios gebruikers in de wereld…

15 oktober 2012 om 00:44
epafroditus Gebruiker

is dat zo? Bron?

15 oktober 2012 om 01:02
klaffie Gebruiker

Wanneer deze met internet is verbonden via Wifi, of gewoon bedraad, kun je via je PC, Mac, iPhone iPod touch en Ipad precies zien wat er gebeurt voor de camera. wekt ook gewoon met een normale pc ?? maja mensen zijn zo lui om tegenwoordig overal alleen hun telefoon voor te gebruiken

15 oktober 2012 om 12:39
Xaobotnik Gebruiker

Bijv. http://betanews.com/2012/08/03/android-leads-ios-follows-windows-phone-shows-surprising-growth

Maar is toch best logisch? Open systeem, meer en gevarieerdere toestellen in alle segmenten van de markt kwa prijs en doel, etc. etc.

15 oktober 2012 om 00:46
epafroditus Gebruiker

Ik heb een precies dezelfde, zo lijkt het, maar dan in ‘t zwart. Iets goedkoper, dat wel.

Op zich best handig, maar toch heb ik ‘m nu niet in gebruik bij de kleine hier in huis, al had ik ‘m daarvoor gekocht. Nu ik zie dat ‘t identieke apparaat als babyfoon wordt aangeprezen, moet ik toch maar eens beter verdiepen in de mogelijkheden…

15 oktober 2012 om 07:49
acidophilus Gebruiker

Lijkt idd erg op een Foscam 8918. Misschien kun je dan ook de firmware daarvoor op deze gebruiken…

15 oktober 2012 om 09:43

Beste acidophilus,
er zijn een aantal webcamera’s die worden aangeboden die uiterlijk natuurlijk een gelijkenis tonen. De inhoud, techniek maar vooral de app zullen niet vergelijkbaar zijn. De app die wordt aangeboden bij de Medisana Smart Baby Monitor is een app die voortdurend wordt onderhouden en geactualiseerd, en verbeterd aan de hand van klanten input.

15 oktober 2012 om 02:18
johndoeiboot Gebruiker

IR-auto… is dat hetzelfde als IR-cut?

Ik vind het namelijk wel een vereiste dat een camera bij daglicht het infra-rood filter uitschakelt zodat de groenkleuren goed weergegeven worden. Alle andere camera’s die ik voor 10-15 euro goedkoper voorbij zie gaan missen deze functie toe nu toe.

15 oktober 2012 om 09:34

Beste johndoeiboo…, IR-auto is niet exact hetzelfde als IR-cut. Daar de beelden in de regel niet in de volle zon worden genomen, omdat het een baby camera betreft, is er voor de IR-auto gekozen.

15 oktober 2012 om 07:35
knallboro Gebruiker

Is dit niet gewoon een Foscam IP cam, met een Medisana labeltje erop?

15 oktober 2012 om 07:50
acidophilus Gebruiker

@Medisana-Expert

Kun je met deze IP-cam ook de beelden op een NAS opslaan? En zo ja, hoe of waarmee kan ik dat het beste doen?

15 oktober 2012 om 09:51

Beste acidophilus, er is op dit moment de mogelijkheid om een snapshot te maken. Deze afbeelding kan dan als JPEG worden opgeslagen op een device. Een video opname is echter niet mogelijk.

15 oktober 2012 om 07:52
smuttio Gebruiker

dit is duidelijk foscam clone, op ebay te krijgen voor nog geen 4 tientjes shipped. werkt prima, ook met de ontelbare gratis apps in de android playstore. alleen het instellen (portforwarding enz.) vergt even wat kennis en werk.

15 oktober 2012 om 10:05

Beste smuttio, de vraag is welke de afgeleide is van welke. Vergeet niet dat de Medisana Smart Baby Monitor met een volledig gebruikersvriendelijke app wordt geleverd.

15 oktober 2012 om 08:01
Qonk Gebruiker

Je kunt niet makkelijk exact dezelfde online vinden, maar ze zijn er wel. Zoals deze http://www.linkdigit.com/product/wireless-security-pan-tilt-camera/ van linkdigit, een nieuw merk. Die heb ik wel eens in een dagaanbieding voorbij zien komen. Er schijnt veel verschil in kwaliteit te zitten van wat erin zit (lens/chips/motoren/enz). Er zijn vergelijkbare camera’s bij andere dagaanbieders geweest die toch 10-15 euro goedkoper waren. Verder een leuke deal!

15 oktober 2012 om 08:38
Reonu Gebruiker

@Medisana expert

Ik zie aantal mindere tot slechte reviews van een vergelijkbaar medisana product. Bijgaand link naar betreffende site.

http://www.babyfoonstore.nl/review/203854/category-5741-hele-assortiment/medisana-smart-baby-monitor.html

Zijn deze problemen thans opgelost, of waren dit nog de zogenaamde kinderziekten van een eerdere versie?

15 oktober 2012 om 10:01

Beste Reonu, deze review is ons inderdaad bekend. Het probleem dat aan de grondslag lag is inderdaad opgelost, naar tevredenheid van de consument, zoals op de appstore te lezen is. Vaak worden de reviews niet altijd bijgewerkt wanneer er een oplossing is voor een bepaald probleem.

15 oktober 2012 om 08:39
eversteegt Gebruiker

@Qonk: Ook dat Linkdigit van jou lijkt gewoon op een regelrechte Foscam 8918 clone.

Net als dit ding van Medisana dus.

Nog steeds een aardige prijs voor wat je krijgt (als de kwaliteit ook overeen komt) maar om nou te zeggen dat dit zo geniaal is en dat alleen deze geschikt is als baby monitor…..

15 oktober 2012 om 10:08

Beste eversteegt, omdat deze Smart Baby Monitor een uitstekende beeld en geluidskwaliteit heeft, en een gebruikersvriendelijk app heeft, is deze uitermate geschikt om als babycamera te fungeren. De installatie vergt niet veel tijd en is volledig automatisch.

15 oktober 2012 om 08:44
sammi32 Gebruiker

Ik heb eerst ook zo’n goedkope camera gekocht bij een andere dagaanbieding en heb recent deze gekocht voor de normale prijs. Het grote verschil is dat dit echt een babyfoon is met een App die hiervoor ook gemaakt is. Op het moment dat mijn kleine wakker wordt krijg ik bijvoorbeeld een alarmpje via mijn iPad of iPhone. Kan dan inloggen en kijken of hij verder slaapt. De grote verschillen met de goedkopere camera’s zijn volgens mij dus de App, maar ook kwaliteit van beeld en geluid ! Daarnaast is deze eenvoudig te installeren en beschikt over een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing (De goedkope camera die ik gekocht had, had alleen een Franse gebruiksaanwijzing en mijn man heeft uren nodig gehad om het via veel zoeken op Google te kunnen installeren). De installatie van deze was zo gepiept en heb ik zelf gedaan (en dat terwijl ik helemaal niet technisch ben) Kortom ik kan deze Smart Baby Monitor van Medisana aan iedereen aanbevelen. Zeker voor dit prijsje !

15 oktober 2012 om 09:09

Beste Xaobotnik, de Medisana Smart Baby Monitor en de bij behorende app zijn speciaal ontwikkeld voor iPhone, iPad en iPodtouch. Er wordt in de regel gekozen om een app als eerste met de technologie van Apple te ontwikkelen omdat deze een zeer goed veiligheidsbeleid voert en er regels op na houdt om goede kwaliteit te garanderen.

Er is op dit moment helaas geen definitieve informatie bekend omtrent een app voor Android.

15 oktober 2012 om 09:19
JansenJ Gebruiker

@ Medisana expert

Zit er ook een schermpje bij of kun je het alleen maar via je pc of telefoon bekijken?

15 oktober 2012 om 10:17

Beste JansenJ, het volgen van de beelden zal via de iPhone, iPad, iPodtouch of via de PC gaan.

poortingap Gebruiker

Kun je aangeven wanneer de Android toepassing komt? Vind het wel een mooie toepassing en had hem al bestelt als het ook voor Android beschikbaar was. Mijn hele familie zit nl. op de Android.

15 oktober 2012 om 10:18

Beste poortingap, op dit moment is er nog geen definitieve informatie over een Android app. Je kunt uiteraard wel via de webbrowser van je telefoon de camera gebruiken door de web user interface te gebruiken.

Speedfreak Gebruiker

@Medisana-Expert
Zit er ook een geluidsontvanger bij, of zou ik bij gebruik puur gebruik moeten maken van iPhone/laptop? Ik wil deze namelijk gebruiken als babyfoon met een continue verbinding. Of moet ik daarvoor de hele avond de laptop aanhouden?

15 oktober 2012 om 10:27

Beste Speedfreak, u kunt gebruik maken van de hardware als geluidsafspeler, dus uw iPhone, iPad, iPodtouch of PC. Via pushberichten op uw iPhone, iPad of iPodtouch wordt er een alarm geactiveerd, dan wordt een statusmelding gegeven en klinkt een signaal, zelfs wanneer de app alleen op de achtergrond actief is. Dit is erg gebruikersvriendelijk omdat de app hierdoor niet constant geopend hoeft te zijn. Zelfs wanneer de smartphone of tablet standby staat en het display is uitgeschakeld, krijg je toch een signaaltoon en verschijnt er een melding in het display.

15 oktober 2012 om 10:12
JansenJ Gebruiker

@ Medisana expert

Zit er ook een schermpje bij of kun je alleen maar via de pc of telefoon kijken?

15 oktober 2012 om 10:37

Beste JansenJ, het volgen van de beelden zal via de iPhone, iPad, iPodtouch of via de PC gaan.

15 oktober 2012 om 10:52
makonijnendijk Gebruiker

Hoe werkt het apparaat als je met je i-phone op een locatie zit waar 3G is of zelfs geen 3G bereik is, maar wel het oudere netwerk?

15 oktober 2012 om 11:29

Beste makonijnend…, door middel van een portforwarding van uw router thuis ( thuisnetwerk ) kunt u gebruik maken van een verbinding via 3G netwerk. Ditzelfde geldt ook wanneer u gebruik wilt maken van een ander WiFi netwerk dan uw thuisnetwerk ), bijvoorbeeld op hotspots.

Een ander soort netwerk zal de functionaliteit van de app en camera niet ( volledig ) ondersteunen.

15 oktober 2012 om 10:54
dirtydirk Gebruiker

Jammer, was hem al aan het bestellen en zag toen dat de App niet voor Android geschikt is. Dus van de bestelling afgezien. Zeker bij Medisana niet bekend dat er meer Android gebruikers zijn in Europa dan Apple ?? Gemiste kans.

15 oktober 2012 om 11:38

Beste dirtydirk, de Medisana Smart Baby Monitor en de bij behorende app zijn speciaal ontwikkeld voor iPhone, iPad en iPodtouch. Er wordt in de regel gekozen om een app als eerste met de technologie van Apple te ontwikkelen omdat deze een zeer goed veiligheidsbeleid voert en er regels op na houdt om goede kwaliteit te garanderen.

15 oktober 2012 om 12:30
sammi32 Gebruiker
15 oktober 2012 om 12:44
Xaobotnik Gebruiker

Maar er worden natuurlijk veel meer telefoons verkocht dan tablets. Android wordt gewoon meer verkocht. Maar dat is niet altijd een argument om dan darvoor te gaan. Je moet kijken naar of die mensen ook potentiële klanten zijn (in dit geval denk ik van wel) en of je mensen hebt die voor Android kunnen ontwikkelen. Je hebt nog altijd een flinke groep die denken dat Apple de smartphone heeft uitgevonden en dat je alleen op een iPhone apps kan installeren en kan internetten en emailen.

Voor tablets geldt hetzelfde. Andere tablets dan de iPad kent men niet eens. Dus het is niet vreemd om te kiezen voor iOS als app-ontwikkelaar. Alleen is het argument over kwaliteit en veiligheid wel onzin.

15 oktober 2012 om 11:49
justeddie Gebruiker

@medisana-expert:

Is het mogelijk om net als een ‘normale’ babyfoon realtime geluid te ontvangen?

Andere vraag: is het mogelijk om via de app verbinding met de camera te maken als je buiten het wifi bereik bent? Bijvoorbeeld via een NAS??

15 oktober 2012 om 12:05

Beste justeddie, het geluid wordt inderdaad realtime ( zonder buffer ) doorgegeven. Het is mogelijk via de app om verbinding te maken met het eigen WiFi netwerk, een ander WiFi netwerk of internetverbinding ( via portforwarding ), of via een 3G netwerk ( via portforwarding ).

15 oktober 2012 om 12:18
josssh Gebruiker

@Medisana-Expert

Wat is het verschil tussen deze en bijvoorbeeld http://www.ebay.com/itm/Wireless-Webcam-IP-Camera-11-LED-Night-Vision-WIFI-Cam-/270748987991? ? Behalve dan het kleurtje. Kijkend naar de specs is het dezelfde. Daarnaast werkt de app ook op deze goedkopere versie.

15 oktober 2012 om 13:11

Beste josssh, de Medisana Smart Baby Monitor wordt volledig ondersteunt in het Nederlands en samen met de app die hiervoor is ontwikkeld vormt dit een volledig up-to-date product. De app wordt steeds geactualiseerd aan de hand van klantmeldingen en van retailers. Dit is een ongoing process. De camera’s die worden aangeboden met een op het eerste oog vergelijkbare of mindere techniek zijn webcamera’s die niet speciaal als babycamera zijn verder ontwikkeld.

15 oktober 2012 om 12:18
dynadr0pz Gebruiker

@dirtdirk
Agree. Je zou verwachten dat ze een sneller groeiende markt zouden omarmen.

@Medisana-Expert
Zoals u hierboven kunt lezen is mijn huishouden 100% Android, gaat de webinterface wel werken via mijn Android Browser?
Nog een vraag over de webpagina, kan ik die password protecten? Kan ik de TCP port veranderen? Het lijkt me leuk dat ik, via port forwarding, naar de webcam GUI kan kijken maar ik wil graag de enige zijn die dat kan.. ;)

15 oktober 2012 om 13:18

Beste dynadr0pz, de webuser interface zal zeker werken via Firefox, deze is ook gratis te gebruiken op Android toestellen. De webuser interface heeft welliswaar niet dezelfde functionaliteiten als de app, en wordt ook niet telkens geüpdate. De username en password zijn uiteraard aan te passen. U kunt via een zgn portforwarding uw netwerk benaderen van buitenaf.

15 oktober 2012 om 12:54
Xaobotnik Gebruiker

Voor alle duidelijkheid, de camera’s van Foscam, Medisana, Tenvis, etc. zijn feitelijk dezelfde producten, alleen hebben ze wel een eigen firmware. Dit kan beveiligd zijn om te werken met de software van de andere merken. Foscam-formware lijkt het meest populair te zijn. Wellicht dat deze Medisana ook te besturen is met de Android apps van de anderen, maar dat zul je moeten onderzoeken. Aangezien de anderen gunstiger geprijsd zijn, is het niet zo logisch om voor deze Medisana te gaan wanneer je het met Android wil gebruiken.

15 oktober 2012 om 13:40
makonijnendijk Gebruiker

ik heb begrepen dat de app ook wel eens niet functioneert, werkt het dan nog?

15 oktober 2012 om 13:57

Beste makonijnend…, de app wordt voortdurend geactualiseerd en bijgewerkt. De huidige app, versie 1.5 is recent vrijgegeven en is volledig bijgewerkt voor iOS6. Wanneer er van een probleem op een bepaald toestel weet is, zal er direct op worden gereageerd, dat is de kracht van de Medisana Smart Baby Monitor. U kunt altijd via de webuser interface contact maken met de Medisana Smart Baby Monitor.

15 oktober 2012 om 13:44
makonijnendijk Gebruiker

Wat als de app gecrashed is (zoals recentelijk begreep ik)? Functioneert het dan nog en hoe is geluidskwaliteit?

15 oktober 2012 om 14:03

Beste makonijnend…, de verandering van iOS5 naar iOS6 heeft op sommige modellen iPhone, een probleem veroorzaakt. Dit wordt dan opgelost door het releasen van een nieuwe app. Via de webuser interface kan te allen tijde de Smart Baby Monitor worden gebruikt.

De geluidskwaliteit is sinds de introductie van de app continue verbeterd naar de huidige kwaliteit.

15 oktober 2012 om 14:28
Thijs_IJsseldijk Gebruiker

@Medisana-expert

Geeft de app ook een alarm als het netwerk (van de camera) uitvalt?

15 oktober 2012 om 15:25

Beste Thijs_IJsse…, wanneer de app op de achtergrond draait zult u met de app versie 1.5 een notificatie ontvangen mocht de verbinding wegvallen.

15 oktober 2012 om 15:12
makonijnendijk Gebruiker

besteld

15 oktober 2012 om 15:50
BoodBuddha Gebruiker

Volgens mij moet het benaderen vd camera mogelijk zijn op ieder platform; Mac, PC, Linux, Android, enz. Heb laatst haast precies dezelfde gekocht, bij een andere webconcurrent, naar volle tevredenheid. Daar zat Windows-software op, maar ik kon ‘m op mijn Mac eenvoudig vinden, door ‘m eerst bedraad op de router aan te sluiten, daar het ip-adres op te zoeken en vervolgens dat ip-adres in de browser in te vullen. Omgekeerd lijkt me die werkwijze voor andere platformen ook mogelijk.

Voor mijn oude iPhone was er een veelheid van appjes, waaruit ik kon kiezen als alternatief voor de bijgeleverde app. Ook dat lijkt me voor bijv. Droids een optie.

Wat ik hier wel heel erg mis is enige kritische benadering van het gegeven, dat je een WiFi-stralingsbron bij de kleine zet. Ik herinner mij in het recent verleden uitzendingen -zowel bij Zembla, bvij BBC’s Horizon, als op Canvas( Panorama)-, waarin deskundigen m.n. waarschuwden voor de kwetsbaarsten ( lees jongsten) i.r.t. het gebruik van WiFi. Juist bij hen zou de straling het diepst binnenkomen en het meest schadelijk zijn. Consensus onder >onafhankelijke< deskundigen, leek dan ook dat dit sterk af te raden was…

Ik ga daarover verder geen bronverwijzingen toevoegen, een ieder die deze pagina kan bezoeken is ook eenvoudig in staat, daar zelf even verder over in te lezen via de zoekmachine’s. Verder moet ieder dat natuurlijk zelf weten…

15 oktober 2012 om 15:54
BoodBuddha Gebruiker

Kon het toch niet helemaal laten, dus om het zoeken wat makkelijker te maken: https://startpage.com/do/search?language=nederlands&query=wifi%20and%20young%20children

15 oktober 2012 om 16:09
BoodBuddha Gebruiker

Hi, het forum heeft af en toe wat vertraging met het ‘zichtbaar’ worden van je bericht, hierdoor lijkt het dat hij verwijderd is, maar is het dus niet.

Edited by: Vincent

15 oktober 2012 om 16:43

Beste BoodBuddha, er is behoorlijk wat informatie beschikbaar over dit onderwerp; De Nederlandse Gezondheidsraad publiceerde over dit onderwerp het volgende:

” Er is geen bewijs gevonden dat blootstelling aan elektromagnetische velden van mobiele telefoons, antennes voor mobiele telefonie of Wifi-voorzieningen nadelige effecten heeft op de ontwikkeling van de hersenen van kinderen. Dat stelt de Gezondheidsraad op basis van een analyse van het beschikbare wetenschappelijk onderzoek op dit gebied.”

bron: Gezondheidsraad. Invloed van radiofrequente telecommunicatiesignalen op kinderhersenen. Den Haag: Gezondheidsraad, 2011; publicatienr. 2011/20. ISBN 978-90-5549-853-6

15 oktober 2012 om 18:05
extric Gebruiker

@Medisana-expert

Zowel op iTunes als op de coolblue shop klagen bijna alle mensen over het slechte geluid en een “brom”. In een eerdere reactie zei u dat de problemen zijn opgelost. Bedoelt u hiermee dat u nu wel een zuiver geluid kan garanderen?

https://itunes.apple.com/nl/app/smart-baby-monitor/id504522492?mt=8

http://www.babyfoonstore.nl/review/203854/category-5741-hele-assortiment/medisana-smart-baby-monitor.html

15 oktober 2012 om 19:34
mazimo Gebruiker

@extric,

Ik heb deze ook pas gekocht maar kan het verhaal over het geluid absoluut NIET bevestigen. Geluid en beeld zijn perfect. Volgens mij ligt het aan het feit dat andere gebruikers de App niet updaten. Dat moet je volgens mij altijd doen. Wat mij betreft is dit gewoon een goed product. Ik heb in ieder geval geen klachten.

15 oktober 2012 om 19:17
Official Product Expert Medisana-Expert Official Product Expert

Beste extric,

Het betreft hier reviews van gebruikers van het eerste uur. Inmiddels is dit probleem met de laatste update verholpen. Jammer dat mensen hun reviews niet rectificeren.

Er zijn overigens ook andere reviews te vinden: http://www.fonq.nl/product/medisana-smart-baby-monitor/49055/#reviews

Het voordeel van dit product ten opzichte van goedkopere alternatieven is het feit dat de App constant verbeterd wordt en aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Het is dus wel raadzaam om de App te updaten zoals je dat ook met andere Apps doet. Een update betekend vaak een uitbreiding en meer features.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.