25 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Home Easy 4-delige schakelaar set incl 1 dimmer

Zo daar zit je dan, samen op de bank. Een snackje op tafel, een filmpje aan. Na een lange werkweek heb je echt wel recht op dat beetje rust. Maar voor je het weet is het duister weer gevallen. Drie keer raden wie er weer op moet staan om de lichten aan te doen? Juist dat ben jij.. Plichtsgetrouw sta je op van de bank, waar je nou net zo lekker tussen de kussens lag, en je doet de lichten aan. Je komt terug bij de bank en vindt je hond of kat op jouw plek! Dan heb je tot overmaat van ramp ook nog het beste stuk van de film gemist! Heb jij ook simpelweg geen zin om voor de verlichting helemaal op te staan? Dan is deze set ideaal voor jou. Een set van 4 schakelaars voor jouw elektronische apparaten en lampen. Vanaf de bank heb jij met de kleine handzame afstandsbedieningen volledige macht over alle lampen in huis. Jij zit als een ware heerser van het licht op je bank en flitst met alle gemak de lampen aan of uit wanneer jij wilt. En als die ene lamp te fel is? Dan dim je hem met de top van je duim tot de juiste lichtsterkte. Wordt net als wij een heerser van de lampen in jouw huis met deze ideale Home Easy startset met 4 schakelaars waarvan er 1 dimbaar is.
  • Merk: Home easy
  • Type: Home Easy 4-delige schakelaarset HE815S
  • Heers over de verlichting in jouw huis met deze set incl. afstansbediening.
  • Kleur: Wit
  • Inhoud set:
  • -3 aan/uit schakelaars
  • -1 dimmer
  • -1 afstandsbediening
  • 4 kanalen voor individueel dimmen/schakelen
  • 1 master schakelaar, voor alle ontvangers samen
  • Bereik van 50 m. signaal gaat door ramen, deuren en muren.
  • Handige plug-in modellen
  • Schakelunits zijn geschikt voor: halogeen- gloei- en spaarlampen
  • Dimmerunits zijn geschikt voor: gloei- en spaarlampen
  • Wettelijke garantie 2 jaar

Vandaag is er op het iBOOD Home & Living Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal tussen

08:30 - 9:30
en 11:00 - 14:00

aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.

Begin je vraag aan de Official Product Expert met:

@HomeEasy-Expert

Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!
Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.

footer

25 oktober 2012 om 00:13
Mentis Gebruiker

Is deze set RF gestuurd of IR?

25 oktober 2012 om 00:34
drfruit Gebruiker

Gaat door deuren en muren, dus IR zal het niet zijn.

Ik vraag me wel af of dit compatibel is met Klik-aan-klik-uit.

25 oktober 2012 om 00:46
Xardasteo Gebruiker

Ander voorbeeld van je vraag: Werkt een afstandbediening van een samsung tv op een philips tv ?

Het antwoord op deze, en jou vraag is: Nee

25 oktober 2012 om 09:01
Official Product Expert HomeEasy-Expert Official Product Expert

Verschillende producten van klik-aan-klik-uit werken volgens hetzelfde protocol en kunnen dus met elkaar functioneren. Echter geldt dit niet voor alle klik-aan-klik-uit artikelen.

25 oktober 2012 om 12:38
drfruit Gebruiker

Als je iets niet weet, geef dan geen antwoord alsof je het wel weet. Zie de echte expert hieronder.

25 oktober 2012 om 12:40
drfruit Gebruiker

Dit was uiteraard aan Xardasteo gericht, alleen kwam mijn reactie op de verkeerde plaats. De echte expert staat er boven, niet onder.

25 oktober 2012 om 00:24
n.schiedon Gebruiker

RF: in de specs staat ‘Bereik van 50 m. signaal gaat door ramen, deuren en muren.

Bij IR kan dat niet.

25 oktober 2012 om 01:06
vjenne81 Gebruiker

Zou die dimmer ook werken op een halogeen lamp?

25 oktober 2012 om 01:39
RaymondT Gebruiker

Schakelunits zijn geschikt voor: halogeen- gloei- en spaarlampen
Dimmerunits zijn geschikt voor: gloei- en spaarlampen

Dus ? Dimmer NIET geschikt voor halogeen

25 oktober 2012 om 01:55
unidentified Project-Id-Version: iBOOD Report-Msgid-Bugs-To: POT-Creation-Date: 2016-10-06 09:42+0200 PO-Revision-Date: Last-Translator: Gijs van Lammeren Language-Team: iBOOD Language: nl_NL MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Poedit-KeywordsList: __;_e X-Poedit-Basepath: . X-Generator: Poedit 1.8.2 X-Poedit-SearchPath-0: .. X-Poedit-SearchPath-1: ../../../themes/ibood X-Poedit-SearchPath-2: ../../../plugins/ibood-varnish

Ik heb alleen maar inbouw stopcontacten, schakelaars en dimmers. Zoals de meeste mensen denk ik. Heb hier dus helemaal niets aan. Leuk voor m’n stereo, PS3, TV en mediaplayer,….oeps, sorry,..die hebben ook allemaal al een afstandsbediening.

25 oktober 2012 om 03:15
motormuis001 Gebruiker

Bestaan er dimbare spaarlampen?

Halogeenlampen kunnen meestal wél gedimd worden als er een galvanische trafo voor zit, maar niet als het een elektronische is.

En hoe zit het met LED-lampen? Of is daarvan de stroomsterkte te laag? Ik heb bijna niks anders meer in huis.

25 oktober 2012 om 08:45

Goedemorgen! De Home Easy plug-in dimmer werkt ook met LED-lampen, echter is het verschil in dim-niveau’s minder groot dan bij bv. gloeilampen.

25 oktober 2012 om 08:58
ninyes Gebruiker

@HomeEasy-Expert

Veel dimmers hebben een minimaal aan te sluiten vermogen.
Een ledlampje is vaak niet meer dan 5 Watt.
- Gaat de dimmer dan nog steeds werken?
- En kan je ook andere kanalen instellen om problemen met de buurt te voorkomen? (Die dus ook zo’n set hebben)

25 oktober 2012 om 09:04

Hoi ninyes,

-De dimmer zal dus werken met een ledlamp. Echter zullen de dim-niveau’s minder uit elkaar liggen en minder waarneembaar zijn

-Elke Home Easy set heeft een unieke huiscode. Dat jij storing ondervindt van buren met eenzelfde set is dus niet mogelijk.

25 oktober 2012 om 09:08

Dit is overigens een groot verschil met de minder kwalitatieve dimmers. Deze systemen hebben vaak een minimaal aan te sluiten vermogen idd

25 oktober 2012 om 05:54
holco Gebruiker

Werkt deze set ook samen met de Logitech Harmony 1100 remote met RF extender?

25 oktober 2012 om 07:41
roblvb Gebruiker

Welke RF frequentie is dit ? en werkt deze ook met mijn RFXcom RFXtrx433 via de PC ?

@Holco,  De Logitech werkt in ieder geval niet kan ik je melden. deze werkt met 868.42 MHz Z-Wave.

25 oktober 2012 om 08:37

Hom Easy werkt met frequentie 433,92MHz

7 november 2012 om 18:43
dikkuuhh Gebruiker

@HomeEasy-Expert

Ik heb vandaag het pakketje ontvangen. Tijdens het inleren gaat echter de LED niet uit. Ik heb DIP 1 aan staan en de rest uit. Enig idee wat ik fout doe? Volgens mij zie ik iets heel makkelijks over het hoofd….

De product expert is alleen aanwezig op de dag van verkoop. Je kunt het beste je vraag even stellen aan de klantenservice van HomeEasy. Probeer er overigens de volgende keer op te letten dat je een nieuw bericht niet als ‘beantwoord’ doet. Hierdoor is de kans dat je vraag beantwoord wordt groter.

Edited by: Vincent

25 oktober 2012 om 08:50
malsige Gebruiker

Ik neem aan dat er ook andere apparaten met de drie aan/uit schakelaars bedient kunnen worden?
(is dit een hele domme vraag??)

25 oktober 2012 om 08:54

Dit is geen hele domme vraag :-)

Je kunt idd alle apparaten aan- en uitschakelen met de plug-in schakelaars.

25 oktober 2012 om 09:00
malsige Gebruiker

Bedankt voor het antwoord… Ik ga bestellen.

25 oktober 2012 om 08:52

Ik zie overigens dat ik niet ben aangekondigd in de omschrijving…

Ik ben hier nu tot 9:30, daarna ga ik even met de koffie tot 11:00, om vervolgens weer tot 14:00 jullie vragen te beantwoorden.

25 oktober 2012 om 09:03
melvinstr Gebruiker

wat voor batterij gaat er in de afstandbediening?

25 oktober 2012 om 09:05
Remco_Vonk Gebruiker

Is het mogelijk om 2 setjes te bedienen met 1 afstandbediening?

25 oktober 2012 om 09:15

Goedemorgen,

De meegeleverde afstandsbediening is 4-kanaals. Je kan echter wel meerdere plug-in ontvangers onder 1 knop programmeren om zodoende meer dan 4 plug-in ontvangers te bedienen. Wanneer je ze allemaal individueel zou willen schakelen zul je toch een andere afstandsbediening moeten gebruiken.

25 oktober 2012 om 09:05

In de afstandsbediening gaat een 12VDC type: 23A. Deze wordt gewoon meegeleverd!

25 oktober 2012 om 09:23
misterbanks Gebruiker

Hoeveel watt kunnen ze maximaal hebben?

25 oktober 2012 om 09:28

Goedemorgen misterbanks,

Het maximaal vermogen van de schakelaar is 1000W.

Het maximaal vermogen van de dimmer is 200W.

25 oktober 2012 om 12:53
misterbanks Gebruiker

Ah, dat is helaas te weinig. Zijn er ook losse ontvangers te koop die hoger gaan dan 1000W?

26 oktober 2012 om 08:59

Er zijn idd losse ontvangers te koop welke tot 3500W gaan (type HE877)

25 oktober 2012 om 09:45
tuinheks Gebruiker

Is deze set uitbreidbaar met meerdere units? En zo ja, zijn die los te krijgen en waar?!

25 oktober 2012 om 11:05

Deze set is idd uitbreidbaar. Te verkrijgen op o.a. de ELRO webshop, kijkshop online, formido, media markt, wehkamp etc.

25 oktober 2012 om 10:37
famoushemaworst Gebruiker

hoeveel verbruiken deze units in standby modus?

25 oktober 2012 om 11:08

ze verbruiken dan slechts 0,6W

25 oktober 2012 om 10:46
padvr Gebruiker

Leuke iBood.

Alle weggewerkte stopcontacten kun je dus bereiken met deze afstandsbediening?
Kan ik hier ook een verdeeldoos aansluiten en daar meerdere lampen op aansluiten?

25 oktober 2012 om 11:11

Je kunt idd alle weggewerkte stopcontacten gewoon bereiken met de afstandsbieding. Het aansluiten van verschillende apparaten op een schakelaar is mogelijk via verdeeldoos/contactdoos. Let hierbij wel op max. vermogen (1000W).

25 oktober 2012 om 12:25
mmeeggaa Gebruiker

Gelijk bestellen, mooie prijs voor mooie set. Heb al meer van die Elro dingen thuis, die doen het supertop. Daarvoor al 2 sets versleten van een ander merk, maar die vertikken het na een tijd.

En niets zo lekker om met een paar drukken de lampen aan te zetten (ook op bv werkkamer) en ik heb er zelfs eentje om de stroom van mn wifi printer af te halen als ie weer eens weigert.

25 oktober 2012 om 12:26
mmeeggaa Gebruiker

@HomeEasy-Expert: ik zie op de ontvangers ‘learn’ staan. Wat houdt dat in?

25 oktober 2012 om 12:37

Hi mmeeggaa,

Het knopje daarboven gebruik je om de ontvanger te koppelen aan de afstandsbediening (ofwel “in te leren”).

Dit werkt heel simpel:

1) Je houdt dat knopje even kort ingedrukt.

2) Het knopje begint vervolgens te knipperen

3) Je drukt op de knop van de afstandsbediening waarmee je de ontvanger wilt bedienen

…en klaar is keer :)

25 oktober 2012 om 12:39
mmeeggaa Gebruiker

Aha, duidelijk, ik dacht gelijk aan hele uitgebreide dingen als inleren wanneer hij normaal aan en uit gaat en dat je dan een soort programma maakt en….. enfin, dit is ook goed :-)

25 oktober 2012 om 12:46
Gdansk Gebruiker

Gdansk,
Ik zou willen weten of deze set nu wel of niet werkt op normale stopcontacten.

25 oktober 2012 om 12:47

Beste Gdansk,

De plug-in ontvangers werken gewoon met normale stopcontacten.

25 oktober 2012 om 12:57
paultje123 Gebruiker

Kan ik niet 4 schakelaars krijgen en 0 dimmers?

Dan koop ik 3 setjes :)

25 oktober 2012 om 13:18

Nee dat gaat niet ;)

Misschien 4 setjes aanschaffen en de dimmers doorverkopen? ;-)

25 oktober 2012 om 13:21
paultje123 Gebruiker

Ik heb al een lading dimmers over :)

25 oktober 2012 om 13:21
paultje123 Gebruiker

Wat moet die gek met 3 setjes, vraag je je af?
Onder schakelaar 1 zit een stekkerdoos met direkt daarin de TV, een mediaspeler en twee andere schakelaars.
In die twee andere schakelaars zitten dan weer harde schijven voor de mediaspeler, die ik zo apart aan en uit kan zetten.
Maar met schakelaar 1 kan ik de hele handel in een keer uitzetten.
En als ik dan schakelaar 1 weer aanzet, blijven de schakelaars van de harde schijven op uit staan, ook al stonden ze op aan bij het uitzetten.
Heel handig allemaal en ik heb er eerlijk gezegd nog veel meer aanhangen, maar het principe is altijd als bovenstaande.
Een soort boomstructuur, zeg maar.
En dan heb je nog de verlichting, waarbij ik lampen, die altijd samen aangaan, op hetzelfde signaal zet.
Maar ja, af en toe gaat er een kapot natuurlijk en is het wel handig om een voorraadje te hebben en die dimmers vind ik weggegooid geld.

25 oktober 2012 om 13:26
paultje123 Gebruiker

Tocjh maar 3 setjes besteld.

Die batterijen gaan trouiwens jaren mee.

Nog nooit een hoeven vervangen.

25 oktober 2012 om 14:47
tuinheks Gebruiker

Het lijkt me nog steeds ideaal voor die pokke verlichting van de kerstboom strax! ipv iedere avond onder de naalden door kruipen met rode bulten en strepen als gevolg (allergieën) gewoon met een druk op de knop, dat mooi weggewerkte doosje aan en uit schakelen.

25 oktober 2012 om 14:53
paulvisser Gebruiker

Ik heb gelezen dit niet te gebruiken in de buurt van metaal of direct op de grond? Nu wil ik er eentje gebruiken op een plafond van 4.5 meter hoogte om zo mijn eettafel lampen aan en uit te zetten, alleen die stopcontacten liggen in een aluminium goot, zal dit problemen veroorzaken?

En mijn stekkerdoos in de woonkamer ligt op de grond, ook hier vraag ik me af of ik ze hier gewoon in kan pluggen?

25 oktober 2012 om 23:12
mmeeggaa Gebruiker

ik heb er een onder het buro, achter de kast, achter de printer op de grond, op de verwarming, werkt allemaal. In de buurt van metaal zou ik niet durven zeggen

25 oktober 2012 om 23:44
Tijs0289 Gebruiker

heel even een vraagje ik heb 2 setjes besteld dus:

-6 aan/uit schakelaars
-2 dimmer
-2 afstandsbediening
nog steeds 4 kanalen voor individueel dimmen/schakelen

2 master schakelaar, voor alle ontvangers samen

nu is mijn vraag;
kan ik met de 2 master schakelaars, alle 6 aan/uit schakelaas bedienen? Of alleen de 3 die bij het setje horen.

26 oktober 2012 om 08:50

Beste Tijs,

Wanneer je met de master schakelaar alle ontvangers wilt schakelen, zul je ze ook allemaal moeten inleren op die ene afstandsbediening.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.