27 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Löwenthal 4-delige pannenset, 3 koekenpannen en 1 wokpan

In de keuken draait alles om een paar dingen. Genieten van intense smaken, bizarre en creatieve gerechten en natuurlijk de gezelligheid. Maar alvorens je dit stadium bereik moeten er dingen gebeuren en daarvoor heb je goede materialen nodig. Naar onze mening bijna het belangrijkste van de keuken, je pannenset. Zonder goede pannen valt er niet goed te koken, en zonder goed koken krijg je nooit lekker eten! Löwenthal weet dit zelf ook maar al te goed. Daarom hebben ze inventieve pannen met een keramische laag erin. Deze laag is harder en gladder dan de normale kunsstof en teflon anti-aanbaklagen en kan ook nog eens veel hogere temperaturen verdragen. De keramische laag is natuurlijk krasvast, slijtvast en makkelijk te reinigen. Met deze set haal je naast de nieuwste keukentechniek ook nog eens een ontzettend stijlvolle en modieuze pannenset in huis.
  • Merk: Löwenthal
  • Type: 4-delige keramische pannenset
  • Haal de nieuwste keukentechnologie en modieuze klasse in huis met deze pannenset
  • Inhoud set:
  • -1 keramische koekenpan, 20cm diameter
  • -1 keramische koekenpan, 24 cm diameter
  • -1 keramische koekenpan, 28 cm diameter
  • -1 keramische wokpan, 28 cm diameter
  • Met dubbele bodem
  • Materiaal: aluminium, edelstaal en keramiek
  • Keramische anti-aanbaklaag
  • Vaatwasmachinebestending
  • Geschikt voor gas, inductie, halogeen
  • Geleverd met uitgebreide gebruiksaanwijzing
  • Wettelijke garantie 2 jaar
27 oktober 2012 om 00:08
richardwillemse Gebruiker

Heeft iemand ervaring met deze pannen? Graag zou ik willen weten of de anti aanbaklaag na een 1 jaar ook nog goed functioneerd gezien mijn negatieve ervaringen met andere merken

27 oktober 2012 om 00:15
Black kiwi Gebruiker

Heb dezelfde set 2 weken terug bij een vergelijkbare dagaanbieder gekocht. Was dezelfde prijs..en voor die prijs was hij ook snel uitverkocht.

Vandaag pas binnen gekomen, dus moet hem nog uitpakken en bekijken :)

27 oktober 2012 om 09:49
Lady_A Gebruiker

Goedemorgen! Ondertussen al pakketje uitgepakt en geinspecteerd? :)

27 oktober 2012 om 13:42
Black kiwi Gebruiker

Jazeker!

Ben alleen geen enorme kookgek..dus enkel snel een eitje er in gebakken.

*Pan zelf voelt erg solide aan
*Iets meer kom-vormig / hogere randen dan ik gewend ben bij onze Tefal Thermospots
*Coating doet goed zijn werk: ik moet het wel heel bont maken wil dit aanbakken :)
*Handgreep is een soort van soft-grip
*De kleine pan is ook echt klein vind ik..misschien handig voor side-dishes
*De wok is daarentegen enorm vergeleken bij onze huidige

27 oktober 2012 om 15:12
mobydiksak Gebruiker

Wij hebben dit setje enkele weken geleden ook besteld, iets duurder welliswaar maar waren in het begin positief. Koken op inductie, maar na het bakken van pannenkoeken (3e keer gebruik ofzo) bleek het midden van de pan wat zwarte plekjes te vertonen. Blijkbaar trekken ze tijdens het bakken gewoon krom en wordt de binnenkant bol. Na afkoelen van de pan trekt deze weer de andere kant op krom waardoor hij wat gaat wankelen (minimaal, maar lijkt me niet de bedoeling)..

27 oktober 2012 om 17:27
Lady_A Gebruiker

Oh super! Dankjewel! Klinkt erg goed. Die kleine pan zal wel zo’n pannetje qua formaat zijn voor een (eenpersoons) eitje in te bakken?

Zijn ze trouwens erg zwaar of valt dat wel mee?

Ik ben echt benieuwd! Heb ze toch maar besteld. :)

27 oktober 2012 om 00:19
Scum Gebruiker

Het schijnt dat deze set voor 5 euro meer buiten een dagaanbieding om gewoon te koop is (net ff wat speurwerk verricht). Wellicht dat ik er nog 2 nachtjes over ga slapen nu de reacties wel afwacht.

27 oktober 2012 om 00:30
jevehe Gebruiker

zijn dit nu koekepannen die echt niet krom (bol) trekken?

27 oktober 2012 om 04:23
p_vanoers Gebruiker

Dat weet ik niet. Maar als jij na het bakken meteen koud water in je koekenpan zet is dat de oorzaak van het kromtrekken. Je moet ze eerst af laten koelen en dan pas water in zetten. Dus misschienis dat de oorzaak van het kromt trekken en zullen pannen dat blijven doen als dit gebeurt.

Ik ben al een tijdje op zoek naar keramische koekenpannen maar bij de andere lees je altijd dat je ze NIET in de vaatwasser mag doen……..dus zijn deze dan wel echte goed keramische pannen

27 oktober 2012 om 04:56
arifi Gebruiker

Jammer genoeg hebben de pannen een witte bodem.Ik heb ervaring met de bialetti pannen die ook wit zijn.De bodem verkleurt en wordt na verloop van tijd grijs of zelfs lichtzwart.En ze zijn ook helemaal kromgetrokken en liggen niet meer plat op het fornuis.

Ik weet niet hoe het zit met deze pannen.Hoop dat Ibood ooit pannen van Greenpan hier aan zal bieden.Dat zijn toppannen.

29 november 2012 om 12:15
Ronaldinhos Gebruiker

Kan iemand mij vertellen of deze set nog ergens te koop is? Heb al flink wat gegoogled, maar zie alleen maar aanbiedingen websites waar de deals van bovenstaande set allemaal verlopen zijn.

Bedankt voor de hulp alvast!

27 oktober 2012 om 08:35
andygeerlings Gebruiker

Niet geschikt voor keramisch?

11 november 2012 om 22:37
jaap91 Gebruiker

Ook hier mist de uitgebreide handleiding verder zat bij mij een van de handgrepen een beetje los, dit kon ik makkelijk zelf even vast schroeven maar is niet helemaal netjes.

21 november 2012 om 09:40
iboodharry Gebruiker

Ik de pannen ontvangen en in gebruik genomen, althans poging tot.

Ik wilde ze gebruiken op inductie maar dat blijkt gewoon onmogelijk. De aluminium pannen zijn door middel van een plaatje van een ander metaal onder de bodem te plakken geschikt gemaakt voor inductie. Probleem echter is dat deze plaatjes een kleinere diameter hebben dan de panbodem. Met als gevolg dat het voedsel aan de buitenkant helemaal niet verhit wordt, want de panbodem wordt alleen warm onder het ijzeren plaatje. Nog erger word dit doordat na éénmalig gebruik de bodem al bol staat, dus stel je eens voor: Je gooit een eitje in de pan, deze  loopt gelijk naar de buitenkant vanwege de bolling.  Na een aantal minuten wordt het beetje ei dat in het centrum is blijven hangen zwart terwijl alles aan de buitenkant nog rauw is! De pan zelf wordt bij inductie ook nauwelijks warm dus koken in deze pannen op inductie is gewoon onmogelijk. Ze gaan dus terug.

@Porec: handleiding ontbreekt inderdaad!

21 november 2012 om 09:50
Moderator Renate Moderator

Beste, het krom trekken van pannen is vrijwel altijd de oorzaak van verkeerd gebruik.

pannen trekken krom als ze of te snel warm worden, of te snel koud.

een pan moet je dus altijd eerst op een klein vuurtje zetten, en geleidelijk aan hoger, en nooit meteen onder water houden of in een sopje. Altijd eerst op het fornuis laten afkoelen.

dit is overigens voor elke pan zo, niet alleen voor deze.

22 november 2012 om 11:00
iboodharry Gebruiker

Beste Renate, sorry hoor maar ik weet heus wel hoe je met een pan moet omgaan!

Het krom trekken van de bodem 2 van deze pannen na éénmalig (normaal!) gebruik ligt niet aan mijn kookkunst maar aan de kwaliteit van deze pannen. Omdat alleen het ‘inductie-gevoelige-deel’ van de panbodem warm wordt! En dat deel is dus zoals eerder gemeld een stuk kleiner dan hele panbodem.

27 oktober 2012 om 09:16
marijke1980 Gebruiker

Mag je er met metalen lepels in? Of alleen met plastic spatels?

27 oktober 2012 om 10:08
Lady_A Gebruiker

Nou, ik heb ze maar gewoon besteld. Voor 45 euro heb je misschien nog niet eens 2 TEFAL pannen, dus ook al heb ik er misschien 2 jaar plezier van. Ik vind het prima. :D

27 oktober 2012 om 10:31
BlackD0 Gebruiker

Zijn deze pannen geschikt voor een keramische kookplaat? Ik heb namelijk ergens gelezen dat pannen voor gas ook gebruikt kunnen worden voor keramische kookplaten.

Ik was namelijk van plan om deze pannen voor de verjaardag van mijn vader te kopen, maar als ze niet op een keramische kookplaat te gebruiken zijn, heb ik er niet veel aan…

27 oktober 2012 om 11:24
Heun Gebruiker

Ik heb deze 3 maanden geleden gekocht voor 79,95. Mooie deal nu voor maar een tientje per pan. De wok is ook echt ideaal. 

Deze zijn geschikt voor alle warmtebronnen, ook voor keramisch koken. Metalen lepels kunnen gewoon op een keramieklaag, maar geven misschien wel optische krasjes.

27 oktober 2012 om 11:53
Nomis_89 Gebruiker

Ik had nog een nieuwe wok en braadpan nodig. Zo goedkoop krijg je ze bij de ikea en ah niet eens.

27 oktober 2012 om 12:37
crazy_r Gebruiker

Ik heb ze gewoon maar besteld. Want zoals Lady_A al aangeeft, TEFAL koekenpannen zijn vele malen duurder, en 2 van me pannen zijn aan vervangen toe…..

27 oktober 2012 om 13:13
ccy Gebruiker

Hoe hoog zijn de twee pannen van 28cm?

9 november 2012 om 20:41
Porec Gebruiker

Ik heb de pannen inmiddels ontvangen. Ben alleen benieuwd waar die uitgebreide handleiding is.

Hebben anderen die er wel bij ontvangen?

27 oktober 2012 om 13:30
gerhardknol Gebruiker

Wij hebben keramische pannen van SOLA, voldoen prima, met dikke bodem. Schoonmaken doen we gewoon  met schuursponsje en schuurmiddel, is immers geen teflon, en keramiek krast niet zo snel.

27 oktober 2012 om 15:44
niarbauqa Gebruiker

Ik heb de pannen nu ongeveer 3 weken in huis via een andere dagaanbieder. Zelfde prijs, 1 euro goedkoper aan verzendkosten.

Ik gebruik bijna dagels 1 a 2 pannen zonder olie en dat gaat tot nu toe hartstikke goed. Perfect en gezond!

Waar ik minder over te spreken ben: de pannen worden niet echt goed schoon in de vaatwasser. Beter is met een stukje keukenrol erdoor na gebruik en afkoeling, zijn ze zo weer schoon.

Ik heb ze inmiddels vergeleken met de pannen van Sola en de zogenaamde ‘Ceramicore’ bekend van TV en te koop bij de makro. rand van de Ceramicore en Sola pannen zijn iets dikker en voelen iets degelijker aan. De sola pannen hebben een licht de Sola pannen hebben een licht reliëf in de keramieken laag wat ik als mogelijk nadeel zie: daar zou eten in kunnen aankoeken. Maar ik zag ze alleen in de winkel, ik ken niemand die ze heeft.

Al met al vond ik het een goede aanbieding (nu voor dezelfde prijs nog steeds een goede aanbieding) en ben ik zeer tevreden. Aanrader voor iedereen!

9 november 2012 om 22:13
Porec Gebruiker

??

Pannen ontvangen, maar de uitgebreide handleiding zit er niet bij.

Anderen hebben die wel ontvangen?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.