1 november 2012 om 00:00
iBOOD

Marmitek SafeGuard 4-Delige Beveiligingsset met 25 Euro Korting op Accessoires

Donderdagnacht, een uurtje of twee. Met gespreide armen lig je in je bed te slapen. Maar je vriend/vriendin/man/vrouw (doorhalen wat niet van toepassing is) ligt op de rug, armen over de deken, met wijd open gesperde ogen te staren naar het plafond. Bij het minste of geringste geluidje schieten de ogen van links naar rechts en wordt de deken iets hoger opgetrokken. Het volgende kraakje is de spreekwoordelijke druppel. “Schat, schat! Volgens mij is die enge buurman van beneden echt bezig naar binnen te glippen!”. Verstomd klinkt uit het kussen alleen jouw stille gevloek, gevolgd door een ‘nee hoor, ga alsjeblieft slapen’. Je partner neemt daar echter geen genoegen mee en na een paar motiverende porren in je zij strompel je toch maar eens door het huis om vervolgens te concluderen dat er echt niets engs aan de hand is. Het kan echter zijn dat je partner, of misschien zelfs jijzelf, niet zo gemakkelijk te overtuigen zijn. Om zorgen over de veiligheid van jou, je dierbaren en je bezittingen weg te nemen hebben wij de ideale oplossing voor je: de Marmitek Safeguard 4-delige Beveiligingsset! Deze SafeGuard set is niet een simpele set van alarmpjes, maar een complete beveiligingsoplossing. Je hele woning beveilig je hier compleet en draadloos mee. Het zenuwpunt van dit beveiligingscentrum is de SC9000 HomeController. Deze unit stuurt alle onderdelen van de set aan en beschikt over een telefoonmodem en sirene. Waar die van pas komen leggen we je zo uit, eerst vertellen we nog iets over de andere onderdelen. Eén van die onderdelen is de draadloze bewegingssensor. Deze kun je overal in- of om je huis plaatsen en pikt iedere beweging meteen op. Ook wordt een draadloze deur-/raamsensor meegeleverd. Als een deur of raam onbedoeld geopend wordt, wordt dat meteen doorgeven aan de HomeController. Dit kun je allemaal controleren vanaf de HomeController, of met de meegeleverde afstandsbediening. Het draadloze versturen gebeurt via beveiligde X10 draadloze technologie. Het bereik van 100 meter (vrije veld, 25m binnenshuis) is meer dan voldoende om de meeste huizen te dekken. Als er iets aan de hand is, kun je de HomeController zo instellen dat hij het alarm af laat gaan. Jij of je buren worden zo direct gealarmeerd. Ook kun je ervoor kiezen een telefonische waarschuwing te krijgen. Bij onraad krijg jij (of bijvoorbeeld je buurman, als je op vakantie bent) een belletje. De set is uit te breiden met maximaal 30 verschillende sensoren (zowel beveiligingsaccessoires als domotica modules). Om jou vast een voorsprongetje te geven, krijg je bij deze aanbieding €25,- korting. Daarmee kun je alvast een uitbreiding naar keuze uitkiezen. Dat hoeft overigens niet perse een beveiligingsupdate te zijn. Deze set kan immers een geweldig startpunt zijn om je gehele huis te automatiseren. Zo kun je bijvoorbeeld regelen dat je via deze opstelling niet alleen de beveiliging, maar ook je verlichting en entertainment geheel kunt regelen. Dus als je voortaan rustig wilt slapen, op vakantie wilt gaan of je kinderen met een gerust hart achter wilt laten, kies er dan voor je huis te beveiligen met deze Marmitek SafeGuard 4-delige Beveiligingsset!
  • Merk: Marmitek
  • Type: SafeGuard
  • Vierdelige beveiligingsset
  • Sirene
  • Telefonische waarschuwing (geen abonnement voor nodig)
  • Inclusief €25,- teruggave op andere Marmitek-X-10 Home Automation of Security producten bij één van de Marmitek preferred partners. Om aanspraak op de korting te maken moet je een scan van de factuur van iBOOD, een scan van de factuur van de Preferred Partner en je rekeningnummer en NAW-gegevens mailen naar ibood@marmitek.com. De actie is vanaf vandaag één jaar geldig. De € 25,- teruggave geldt per bestelde SafeGuard. Er geldt een maximum van 4 x € 25,- korting per order.
  • De Marmitek Preferred Partner is www.waakzaamwonen.nl
  • SC 9000 HomeController met ingebouwd telefoonmodem en sirene
  • MS90 Draadloze bewegingssensor
  • DS90 Draadloze deur/raamsensor
  • KR21 Sleutelhanger afstandsbediening
  • Uit te breiden met maximaal 30 andere sensoren
  • X-10 draadloze techniek
  • Beveiligde draadloze verbinding
  • Bereik sensoren: 100 meter zichtverbinding (15 – 30 meter door vloeren en muren)
  • Frequentie: 433 Mhz
  • Back-up batterij: 12 uur standby dmv 4 x AA batterijen (meegeleverd)
  • Er is geen abonnement nodig voor de telefonische waarschuwing – geen maandelijkse kosten
  • Toelatingen: R&TTE, CE keuring
  • Zie voor meer informatie www.marmitek.com
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
1 november 2012 om 00:10
mitjeibood Gebruiker

Is deze niet al eens geweest?

1 november 2012 om 00:13
homebak Gebruiker

Zijn er een beetje toffe dingen te kopen in die winkel?

1 november 2012 om 01:18
wpte Gebruiker

Reageert deze ook op kleine huisdieren? zoals in mijn geval een hond ter grootte van een maltezer leeuwtje?

1 november 2012 om 11:10
Official Product Expert Marmitek-Expert Official Product Expert

@wpte:

De bewegingsmelders zijn niet specifiek pet proof en kan derhalve, afhankelijk van de plaatsing van de sensoren, reageren op huisdieren zoals een kat of hond.

1 november 2012 om 01:24
peterdropveter Gebruiker

Hmm Zo een set kost bij die schreeuwerige winkel met rood een stuk duurder dan hier. Die marges die ide boeven vragen, nie normaal

1 november 2012 om 02:23
RRiBood Gebruiker

@Marmitek-Expert

De SC9000 leert op welke sensoren hij moet reageren, zodat derden hem niet met een ‘vreemde’ handzender kunnen bedienen (lees uitzetten alarm door ongenode gast)

Wordt dat met ‘beveiligde draadloze verbinding’ bedoeld, of iets anders? (zie door u opgegeven specificaties hierboven)

Is het draadloze signaal bijvoorbeeld versleuteld en/of wordt voor de afstandsbediening een rolling code algoritme gebruikt?

Kunt u m.b.t. bovenstaande een verwijzing naar een white paper geven?

Bij voorbaat dank voor uw toelichting!

1 november 2012 om 11:21

@RRiBood:

Tussen de SC9000 en de sensoren vindt bij installatie een handshake procedure plaats, waarbij een unieke code wordt toegekend. Uitgebreide technische details hierover zijn niet openbaar uit veiligheidsoverwegingen.

1 november 2012 om 03:32
judyblue Gebruiker

@Marmitek-Expert

Is de adapter 110-240 volt? 50 of 60 herz? Ik woon op curacao en daar hebben we 127 volt, dus aan een niet-allround adapter heb ik niets.

Is dit setje pet-proof (wij hebben een kat…)

Kan er een andere (eigen, krachtige) sirene op worden aangesloten?

Kan ik er een extra handzender bij bestellen?

Bij voorbaat dank!

1 november 2012 om 11:07

@judyblue:

* De voedingsadapter is 230V/50 Hz.

* De bewegingsmelder is niet specifiek pet proof

* U kunt een eigen krachtige sirene aansluiten door gebruik te maken van de X-10 Home Automation functionaliteit in de centrale

1 november 2012 om 06:03
phj Gebruiker

@Marmitek-Expert
Kunt u mij bevestigen of deze set compatibel is met de al oudere beweging sensor MS10 en raam/deur sensor DS10.
alvast bedankt.

1 november 2012 om 11:03

@pjh:

Het systeem is compatible met de volgende oude afstandsbedieningen en sensoren: DS10, DS20 (deur/raamsensoren), MS10, MS20 (bewegingsmelders), KR10/1, KR10  (afstandsbedieningen), SD10 (rookmelder).

1 november 2012 om 07:13
BountyHunter Gebruiker

Absoluut een goede prijs en je kan mooi nog wat dingen aanvullen met die voucher. TOP DEAL!!!

1 november 2012 om 10:20
magickane Gebruiker

@Marmitek -Expert

Zit er een gsm module in of moet ik een vaste lijn hebben om een alarm via de telefoon te krijgen?

1 november 2012 om 11:00

@magickane:

Het systeem is niet voorzien van een gsm module. Om een alarm te krijgen via de telefoon heeft u een vaste telefoonaansluiting nodig.

1 november 2012 om 10:39
strake Gebruiker

Let wel op een aantal aandachtspunten:

- Binnen 3 seconden zijn de batterijen eruit te halen, zijn gewoon penlites. Daarna doet het alarm niets meer.

- Geen interne gsm kiezer, wanneer alle snoeren los zijn wordt niemand gealarmeerd

- Batterijen gaan maximaal een jaar mee (raam/deur sensor en bewegingsmelder)

- Er bestaat een standaard procedure voor het resetten van het wachtwoord , ook in alarm stand

- product is zeker 8 jaar op de markt en is sterk verouderd.

Mijn advies koop een iets duurder alarm bijv powermax. dan krijg je geen spijt van je aankoop.

1 november 2012 om 10:44
MurdahG Gebruiker

Als je de rookmelder SD90 aansluit en de rookmelder gaat af, krijg je dan ook een telefoontje?

Begrijp ik goed dat je 6 telefoon nummers in kan stellen? Hoe werkt dit/hoe maakt het systeem z’n selectie wie hij belt?

1 november 2012 om 10:58

@MurdahG

* Als de rookmelder wordt geactiveerd wordt een zogenaamd paniekalarm in gang gezet. Het maakt daarbij niet uit of het alarm aan of uit staat. U krijgt altijd een telefoontje.

* U kunt inderdaad 6 telefoonnummers (vast of mobiel) instellen. Deze worden één voor één gebeld in een vaste volgorde. U kunt dus zelf bepalen wie als eerste wordt gebeld.

1 november 2012 om 10:47
debruyner Gebruiker

wat ik vaststel:

ibood vermeld een standaardprijs van €249.95, eens op de website van marmitec gaan zien, daar staat prijs zonder korting €199

?????

1 november 2012 om 12:05
Moderator Vincent Moderator

Wij vermelden altijd de originele adviesprijs. Er is een verschil met de marktprijs en adviesprijs.

1 november 2012 om 11:21
Kruidentuintje Gebruiker

Als je zo een set hebt kun je dan nog wat onderhandelen bij je verzekering voor inbraak etc??

1 november 2012 om 11:58
acidophilus Gebruiker

DS90 Draadloze deur/raam sensor – 43.75EUR

KR21E Sleutelhangerafstandsbediening – 25.75EUR

MS90 Bewegingsmelder – 51.75EUR

SD90 Rookmelder – 51.75EUR

Je kunt met de coupon dus een “gratis” extra AB aanschaffen, voor de rest mag je portomonnaie stevig open!

1 november 2012 om 12:05
Moderator Vincent Moderator

De coupon is een extraatje welke we je bieden, deze hoef je dus niet te gebruiken.

1 november 2012 om 12:59
neusje80 Gebruiker

@Marmitek-Expert

Voor dit geld verwacht ik geen top produkt, maar wat ik wel wil weten iswat er gebeurd als een insluiper de alarm unit van de muur trekt en de batterijen er uit haalt.

Naar wat ik lees schijnt het vrij veel voor te komen dat een insluiper zijn hand op de sirene houd en de basisstation van de muur sloopt.

Nu snap ik wel dat iets beter is al niets, maar ik weet nog niet waar ik deze moet plaatsen, iets of niets

1 november 2012 om 14:42

@neusje80:

Een oplossing hiervoor is het gebruik van een extra sirene (PH7208) in een andere ruimte (bijv. de garage). Zodra een insluiper wordt gedetecteerd wordt deze via signalen over het lichtnet geactiveerd (110 dB).  Zelfs al mocht de centrale daarna onklaar worden gemaakt zal deze sirene stand-alone blijven werken.

Nog slimmer is om de centrale zelf op ’stil alarm’ te zetten en bijv. in de meterkast te plaatsen. Deze is dan niet eenvoudig te vinden, en zal blijven uitbellen en, wanneer een LM12 lampmodule wordt gebruikt, verlichting in de huiskamer laten knipperen.

1 november 2012 om 18:55
phj Gebruiker

@Marmitek-Expert
Kan je via de afstandbediening de KR21 ook het deel alarm inschakelen? en zo nee kan dit wel met de externe SH624?

1 november 2012 om 17:19
fredericootje Gebruiker

Dit systeem is alleen aan te sluiten op een vaste telefoonaansluiting van KPN, op een IP-lijn werkt het niet, want deze is digitaal terwijl de KPN lijn analoog is. Aansluiten op een particuliere Alarmcentrale is ook niet mogelijk daar dit door een borg erkende installateur moet gebeuren, waarbij moet worden aangetekend dat ook het alarmsysteem zelf borg gecertificeerd moet zijn. Dit systeem is niet borg gecertificeerd, in dit geval zal ook de verzekering geen enkele korting geven daar het borg certificaat overlegd dient te worden.

Beter is dus iets meer geld uitgeven aan een goed alarmsysteem.

1 november 2012 om 18:30

Het systeem is aan te sluiten op elke telefoonaansluiting waarop een gewone telefoon kan worden aangesloten. Het systeem is niet geschikt voor bijv. Skype.

Een borg certificering is inderdaad niet voorzien. De insteek van het systeem is juist om een systeem te hebben wat niet persé via een (dure) meldkamer moet, maar waarbij bijv. het eigen telefoonnummer, of van de buren kan worden gebeld.

1 november 2012 om 18:55
phj Gebruiker

@Marmitek-Expert

Kan je via de afstandbediening de KR21 ook het deel alarm inschakelen? en zo nee kan dit wel met de externe SH624?

1 november 2012 om 20:19
koekama Gebruiker

Kan ook met bedrading worden gewerkt?  Ik heb overal in huis bedrading voorzien om ooit een alarm te installeren.  Dus sensoren zonder batterijen maar wel een batterij in de centrale (2 centrales mogelijk)?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.