3 januari 2013 om 00:00
iBOOD

Elro duopack fittingdimmers met afstandsbediening

Dimbaar licht, we vinden het allemaal mooi maar om het helemaal aan te laten leggen is altijd zo een gedoe. Wandcontactdozen vervangen, speciale aansluiting in het plafond maken opdat je maar kunt genieten van lekker sfeervol licht in de huiskamer. Een hoop gedoe en dat is natuurlijk iets waar niemand op zit te wachten. Maar het feit dat je lampen hiermee dimbaar worden is niet het enige pluspunt. Het dimmen en zelfs uitzetten kun je gemakkelijk doen met de meegeleverde afstandsbediening. Dus nooit meer onnodig stroom verbruiken in de keuken terwijl je net lekker op de bank geploft bent om je favoriete programma’s te kijken. De dimmers van Elro zijn dus niet enkel handig om de juiste sfeer te creëren maar ook om gewoon de energierekening omlaag te schroeven. Perfect om het nieuwe jaar meteen energiebewust mee te beginnen!
  • Merk: Elro
  • Type: Duopack Fittingdimmer met afstandsbediening EC82
  • Kleur: Wit
  • Fitting: E27
  • Inhoud pakket:
  • 2x Elro Fittingdimmer
  • 1x Afstandsbediening
  • Creëer een gezellige sfeer in huis
  • Werkt tot op 50m afstand met de 4-kanaals afstandsbediening
  • Unieke code voor veilig gebruik
  • Max output: 60W
  • Afstandsbediening werkt op: 1x 12V 23A
  • Wettelijke garantie 2 jaar
3 januari 2013 om 00:05
tyrannosauerkraut Gebruiker

Leuk product, hoe werkt dat precies met dimmen? Ik zie niet echt een dimknop.

3 januari 2013 om 00:07
Pielaap Gebruiker

Je moet een letterknop dubbel indrukken, nu gaat de lamp van fel naar minder fel. Als de gewenste sterkte bereikt is druk je weer op de letterknop en is deze ingesteld.

3 januari 2013 om 00:10
ksnapdeKloeNie Gebruiker

Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, ik heb een setje besteld. Lijkt me wel ideaal hoor vanafde bank even de lmpen uitzetten.

3 januari 2013 om 00:16
xvolution Gebruiker

Het werkt erg goed, ik heb zelf een setje van een ander merk welke je voornamelijk in de bouwmarkt vind.

Er zijn veel verschillende onderdelen die je hier op aan kunt sluiten. Veel kun je terug vinden op de site http://www.elro.eu/products/category/home_automation/home_control

3 januari 2013 om 00:18
snakeboots Gebruiker

Ik heb dit thuis ook van Elro maar een ander model, er zit ook een dimmer bij, let er wel op dat je geen spaarlampen kan dimmen. En aangezien vanaf 1/01/2013 in België (Nederland weet ik zo niet) de klassieke lamp niet meer te kopen is ga je enkel kunnen dimmen met led of halogeen lampen.

3 januari 2013 om 01:04
TonG Gebruiker

LET OP: LED en halogeen vereisen doorgaans speciale dimmers. Ik denk dat je in deze fittingen alleen gloeilampen of sommige spaarlampen in kunt zetten maar lang niet alle!! Zelfs als een spaarlamp dimbaar is, heb je vaak speciale dimmers nodig.

Waarom denk je anders dat iBood deze nu kan dumpen??:)

3 januari 2013 om 01:23
peetpp Gebruiker

was ook mijn gedacht, deze dimmers zijn volgens mij nog maar beperkt bruikbaar

3 januari 2013 om 00:22
Kaassoufle cabaretier Gebruiker

Goede aanbieding en leuk product er moeten wat meer van dit soort gadgets voorbijknallen hoor

3 januari 2013 om 01:15
gerbenb83 Gebruiker

Het is dan fijn om te weten welke lampen deze fitter kan dimmen. Gloeilampen raken ouderwets.

3 januari 2013 om 02:22
Tezzaahh Gebruiker

Als je gewoon een afstandbediening voor je verlichting wil kan je deze beter bij de Action kopen.. daar zijn ze maar €5!

3 januari 2013 om 07:17
Williewilwel Gebruiker

Net besteld voor ik naarwerk ga, goede aanbieding en echt superhandig

3 januari 2013 om 08:42
kimmuzz Gebruiker

Ook ik zou graag willen weten welke lampen dimbaar zijn via deze dimmers…

3 januari 2013 om 09:36
peagreen Gebruiker

Er staat niet bij “geschikt voor … ” dus mag je bij het bestellen ervan uit gaan dat het gaat werken met elke lamp.

Als het dan niet werkt mag je het retourneren.

3 januari 2013 om 09:38
mrkoen Gebruiker

Ik heb veel spullen van Elro gekocht in het verleden. Dimmers, schakelaars, bellen, etc. Spul ligt nu allemaal in de kast. Mijn ervaring is dat het bijzonder slecht werkt. Bereik is echt zeer minimaal. Bij de minste of geringste storingsbron werkt de afstandsbediening helemaal niet meer. En veelal na een jaar kun je ze sowieso afschrijven. Contact opnemen met Elro daarover levert je alleen op dat je ze op mag sturen tegen exorbitante kosten en dat ze er dan wel naar zullen kijken en zij (en alleen zij) beslissen of het apparaat daadwerkelijk stuk is. Zoja, betalen zij de kosten terug, zonee, ben je zelf de sjaak. Tien tegen 1 dat het in hun testlab toch wel goed zal werken en je dus kunt fluiten naar je centen. Voor mij nooit geen Elro spul meer. Ik gebruik nu de concurrent (weet niet of ik de naam mag noemen, iets met klik..) en die werkt echt 100x beter en wordt doorgaans tegen lagere prijzen verkocht in de bouwmarkten.

3 januari 2013 om 10:12
Official Product Expert Elro-Expert Official Product Expert

Het spijt ons te horen dat u blijkbaar negatieve ervaringen heeft met het merk ELRO. U bent uiteraard vrij om uw eigen keuze te maken voor wat betreft het merk.

Bereik van de set is voldoende voor gangbare situaties en bij normaal gebruik, mogelijk in uw geval niet, dit is lastig te beoordelen gezien de beknopte omschrijving. De ervaring van een niet werkende afstandsbediening door storingsbronnen delen wij zeer zeker niet. Zeker niet bij gebruik door consumenten.

Deze set wordt geleverd met een garantie van twee jaar, binnen die twee jaar zijn zowel de zending en reparatie gratis in tegenstelling tot wat u beweerd. Ook wanneer het product door ons getest en oké bevonden is wordt het product gratis naar u teruggestuurd en brengen wij geen kosten in rekening. Wellicht heeft u artikelen buiten de garantie aangemeld? Graag horen we van u.

3 januari 2013 om 12:11
mrkoen Gebruiker

Top dat jullie reageren! Had ik niet verwacht. De afstand waar ik het over had betrof soms slechts ca. 3 meter met een clear line of sight. Vaak moest ik dan nog een aantal keer drukken of nog dichterbij lopen met de afstandsbediening om de lichten aan te schakelen. Ik heb ook veel (ca 20) van die Elro’s liggen nog die je in een stopcontact steekt en daar dan weer een stekker in doet. Ruim drie kwart doet het gewoon helemaal niet meer. Reageert niet op afstandsbedieningen of gaat gewoon helemaal niet meer aan (ook het lampje op het ding zelf niet).

Qua garantie is het alweer zo’n 6 jaar geleden dat ik erover contact heb gehad met jullie. Ik geloof me te herinneren dat het alleen via een duur 0900 nummer kon omdat via de website nooit gereageerd werd. Daar kreeg ik dus te horen dat ik moest betalen om ze te laten controleren, eerlijk waar. Ik heb geen reden om erover te liegen. Of ze toen nog binnen de garantie vielen weet ik niet meer. Ik heb ze gekocht door de afgelopen 10 jaar heen. Maar sinds zo’n 4 jaar ben ik dus geheel overgestapt op KlikAanKlikUit en nergens meer problemen mee. Zelfde afstanden, zelfde storingsbronnen, zelfde toepassingen, niets noppes nada problemen. Gaat dwars door muren heen door m’n hele huis.

Afgelopen weekend nog een Elro deurbel gekocht voor de buren. Draadloos met 1 knop als zender en 2 gongen. Apparaat werkt wederom bizar slecht. Bereik is slechts zo’n 5 meter en 1 van de gongen (degene die in het stopcontact moet) reageert helemaal niet meer op de deurbel. Dus dat bevestigt wederom en nog steeds mijn negatieve ervaringen met het merk Elro. Jammergenoeg hadden ze bij de Gamma geen ander merk.

3 januari 2013 om 09:38
Thufla Gebruiker

Onder het kopje veelgestelde vragen staat “gloeilampen tot maximaal 60W”.

elro site

Mijn vraag is nu nog wat het MINIMALE vermogen van de gloeilamp moet zijn, om knipperen te voorkomen.

In de handleiding staat hier ook niks over…

Een tweede vraag: hoe kom je aan nieuwe fittings?

3 januari 2013 om 10:05

Het systeem is verder uit te breiden met diverse extra ontvangers en zenders. Het complete assortimentsoverzicht van Home Control waarmee u deze set kunt uitbreiden vindt u hier.

3 januari 2013 om 09:55

De ELRO duopack fittingdimmers met afstandsbediening zijn geschikt voor de volgende lampen:

- Gloeilampen met een minimale wattage van 25W en maximaal 60W

- Halogeenlampen zonder transformator, dus enkel halogeenverlichting die op 220-240 volt werken

Helaas kan dit systeem geen spaarlampen of LED-verlichting dimmen.

3 januari 2013 om 10:01
jaktoer Gebruiker

Ik heb kortgeleden een soortgelijk setje via Groupon gekocht.
Lampen waaraan al een snoerdimmer zit geeft problemen.
Wanneer je deze dimmer aansluit met een spaarlamp blijft deze flauw flikkeren als je hem uitzet.
Met de “klassieke”  lamp erin werkt alles prima.

3 januari 2013 om 12:21
dyna18 Gebruiker

Prijs voordeel valt een beetje tegen.

Vanuit hun eigen winkel kost deze set 18,99 euro + 3,50 verzend kosten.
http://www.elroshop.eu/fittingdimmer-met-afstandsbediening-ec82.html

In Duitsland zijn ze zelfs helemaal voordelig, vanaf 11,99 euro
http://www.preisroboter.de/search.jsp?search=8711658243160

3 januari 2013 om 13:21

Het betreft hier een duo pack, dus met twee fittingdimmers en één afstandsbediening. De prijzen die u hierboven vermeldt zijn voor een enkele fittingdimmer met afstandsbediening.

3 januari 2013 om 13:58
dyna18 Gebruiker

Dank voor de correctie.

3 januari 2013 om 13:07
rovaval Gebruiker

Quote EXPERT: Helaas kan dit systeem geen spaarlampen of LED-verlichting dimmen.

Ik ben echter in het bezit van een PHILIPS DIMBARE ledlamp. Mijn vraag aan de expert: werkt deze set hiermee wél of niet?

3 januari 2013 om 13:23

Nee het betreffen hier dimbare fittingen en deze werken niet met uw PHILIPS dimbare LED-lamp.

3 januari 2013 om 20:54
bink100 Gebruiker

Ik heb ooit een defecte ventilator gehad en deze werd zonder problemen terugbetaald . Inclusief verzendkosten.
Het kan wel even duren. Geduld zou ik zeggen en heel duidelijk zijn in uw communicatie met i-bood (bestelnr enz..)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.