9 januari 2013 om 00:00
iBOOD

Pyrex Slow Cook Zware Kwaliteit Gietijzeren Braadpan Rond 28cm Rood

Je kent het vast nog wel van grootmoeders, heerlijke gehaktballen of de meest malse kip die je ooit hebt gegeten. En altijd als je vraagt naar het recept hoor je: “jarenlang oefenen en veel liefde jongen”. Dat is natuurlijk helemaal geen recept, maar wel hoe het werkt in de keuken. Dat en goede apparatuur. Een goede braadpan van gietijzer bijvoorbeeld, eentje waarin de gehaktballen uren lang sudderen op laag vuur, of waar de kip verukkelijk in ligt gaar te stomen. Als er een ding is wat deze Pyrex gietijzeren braadpan kan dan is het wel een goede kip klaarmaken. De pan zelf is van de hoogste kwaliteit en dat merk je meteen wanneer je hem vastpakt. Een robuuste stevige pan, die echt wel even met 2 handen opgetild dient te worden. Dat kwaliteit hoog in het vaandel staat bij Pyrex merk je direct aan het feit dat je levenslange garantie krijgt op deze pan. Want zeg nou zelf, zou jij levenslange garantie geven als je weet dat je pan binnen 2 jaar stuk is? Er rest nog maar een vraag eigenlijk en dat is: Wanneer komen we bij jouw thuis een lekker stukje kip eten?
  • Merk: Pyrex
  • Type: Gietijzeren braadpan met 28cm diameter
  • Een grote pan om de verrukkelijkste hapjes mee klaar te maken
  • Diameter pan: 28 cm
  • Inhoud: 6.3 l
  • Geëmailleerde binnenkant
  • Werkt op alle warmtebronnen en inductie
  • Dikke bodem om warmte vast te houden
  • RVS knop voor gebruik in de oven
  • Levenslange garantie
9 januari 2013 om 00:15
facharbeit Gebruiker

Stel, ik krijg na 15 jaar problemen met de pan. Contacteer ik dan Ibood of Pyrex? Wat als Ibood dan niet meer bestaat (internet evolueert snel, 15 jaar geleden bestond internet amper)? Hoe werkt zo’n levenslange garantie?

9 januari 2013 om 09:02
Admin Admin Admin

Hi Facharbeit,

De levenslange garantie die je krijgt op je pan krijg je in dit geval van de leverancier van de pannen. Dit is logischerwijs dan ook Pyrex. Op het moment dat je pan het na 15 jaar begeeft kun je contact opnemen met Pyrex om de pan na te laten kijken.

Team iBOOD

9 januari 2013 om 00:23
jpj Gebruiker

Type: Gietijzeren braadpan met 24cm diameter
Diameter pan: 28 cm

Wat is het nou?

De iets kleinere versie (24cm) van vorige keer bevalt prima.

9 januari 2013 om 12:14
Official Product Expert Pyrex-Expert Official Product Expert

28 cm!

9 januari 2013 om 12:28
valere vanaken Gebruiker

bij de vorige actie was het aanbod 24 cm diameter. Ik heb zo’n exemplaar eens nagemeten: 24 cm is de binnendiameter  van de vulopeningen; de buitendiameter boven is 24,8 (25) cm en de buitendiameter grondvlak is 20,5 cm. de afstand buitenkant handgreep tot buitenkant handgreep is 30 cm

Ik vermoed dat je bij deze aanbieding bij alle maten 4 cm mag bijrekenen

9 januari 2013 om 19:18
spamker Gebruiker

@valere vana…

Even een vraag aan Valere Vanaken,

Is het opmeten van pannen een speciale hobby van je, wil je het als helm gebruiken of is het opmeten van pannen een sport voor je?

9 januari 2013 om 05:19
Nicolette1960 Gebruiker

Wat is nou de echte diameter??.??24 of 28 cm

Edited by: Bert

28 cm :)

9 januari 2013 om 06:17
hpeeters Gebruiker

@facharbeit Dat je je daar druk over maakt zeg, na 15 jaar koop je gewoon een nieuwe. 49,95 over 15 jaar gestreken, nou nou. Os ben zuunig.

9 januari 2013 om 09:08
petraz10 Gebruiker

Goedemorgen, is de pan nu 24 of 28 inch?

En dan nog een vraag, kan ik deze pan ook in de oven zetten met het deksel om een gerecht te bereiden?

9 januari 2013 om 09:22
Zeppoo Gebruiker

probeer je even een gietijzeren pan van 24 of 28 inch voor te stellen. Dat  is dus 24 * 2,54  = 61 cm, en 28 inch = 71 cm….

9 januari 2013 om 09:23
droofx Gebruiker

Hij is 28cm, geen inch dus. En het is de bedoeling om deze in de oven te zetten met het deksel erop. Het deksel is van hezelfde materiaal als de pan met een roestvrijstalen knop.

Van de Pyrex site:

“The texture under the lid creates a natural self-basting effect by collecting condensation which goes back in to the dish, keeping food moist.”

9 januari 2013 om 12:22

Uiteraard!

9 januari 2013 om 09:35
petraz10 Gebruiker

inch?? pff sorry hoor ik was nog niet goed wakker haha

is er ook iemand die ervaring heeft dit merk pannen, ik dacht een tijd terug ook een goede braadpan te hebben om me sucadelapjes in te sudderen maar helaas sudderen ging wel , maar van te voren de lapjes eerst even aanbraden dat was een probleem dan koekte alles aan. Dat terwijl ik hiervoor een braadpan al 25 had en die was helaas versleten.

9 januari 2013 om 09:35
somstef Gebruiker

zonder moeilijk willen te doen.  Op het net vind ik alleen ronde pan van 24cm (zoals hier afgebeeld en zoals ook valt te lezen op de foto), de 28 cm is een ovale pan, dus volledig anders van wat we hier zien.  spreken we hier over een ronde pan van 28cm of ovaal ?

groetjes

stefan

9 januari 2013 om 10:18
Zeppoo Gebruiker
9 januari 2013 om 12:24

28 cm ROND

9 januari 2013 om 11:40
Rubenator Gebruiker

Mijn oven is maar geschikt voor 29cm diameter, past deze pan dan incl. de hengsels? Bij een diameter van 24cm zou dit denk ik wel passen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

9 januari 2013 om 12:21

Zoals vermeld heeft de pan een diameter van 28 cm.

Dit is de BINNENDIAMETER

Voor de handvaten aan beide zijden nog rond de 3 cm erbij tellen

9 januari 2013 om 15:35
valere vanaken Gebruiker

Je mag stellen: binnendiameter 28 cm + 1 cm (2 maal 0,5cm wandbreedte) = 29 cm buitendiameter

+ 6 cm (2 x 3cm breedte handgreep) = 35 cm buitenkant handvat tot buitenkant handvat

pyrex-expert, Wil U svp onderstaand bericht (user valere)  ook lezen. Dank je

9 januari 2013 om 16:28
jpj Gebruiker

Een oven is meestal niet vierkant maar rechthoekig van binnen.
De handgrepen passen de niet in de diepte, maar wel in de breedte, diagonaal past het sowieso.

De binnendiameter + de wanddikte is dus van belang.
Dat is 28 +  2 x de wanddikte.
Als dat net zoals bij de 24cm pan 0.4 cm is kan je dan op 28,8 cm uit.

Dan heb je maar 2 mm over,
Ik gok dat het kan, maar het blijft krap.
Het zou echter goed kunnen dat er niet iets meer in de oven past, dat past het wat ruimer.

9 januari 2013 om 16:29
jpj Gebruiker

sry, beetje slordig getikt, maar het idee is hopelijk duidelijk.

9 januari 2013 om 12:14
valere vanaken Gebruiker

Edited by: Admin
Beste,
Wat vervelend om te horen zeg! Wij hebben jouw bericht nogmaals doorgegeven aan de Klantenservice en zij gaan dit oppakken met je!
Excuses voor het ongemak.
Groeten,
Team iBOOD

9 januari 2013 om 15:26
Ladurance Gebruiker

Momenteel heb ik niet veel tijd om een fatsoenlijke reactie te plaatsen maar iBood is bij deze in 9igebreken. De garantieafhandeling bij een consument moet (bijna altijd) afgehandeld worden door de verkoper (iBood dus) en niet direct door de leverancier.

Google wat, lees dit (http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie) soort sites door en schrijf daarna nogmaals een email. Reageren ze hier niet op dan wordt het tijd voor een aangetekende brief.

Als je vragen hebt hoor ik die graag en zal ik ze vanavond proberen te beantwoorden.

9 januari 2013 om 15:47
valere vanaken Gebruiker

bedankt voor de info

9 januari 2013 om 16:40
Admin Admin Admin

Ladurance heeft helemaal gelijk! Het probleem is nogmaals doorgegeven aan de Klantenservice van iBOOD en het wordt geregeld!

9 januari 2013 om 14:08
JdBr Gebruiker

Echt een absolute toppan! Vorige keer gekocht(24cm dus) en we zijn er heel tevreden over. Deze slag groter zou inderdaad ook wel fijn zijn maar voor ons is de 24 groot genoeg. Perfect voor de sudderlappen en andere stoofschotels en doet niks onder, sterker nog zelfs prettiger, voor onze oude le creuset die af is. Aanrader en voor deze prijs echt super.

9 januari 2013 om 15:27
rik.muijtjens Gebruiker

Ik stond op het punt deze pan te kopen, tot ik bovenstaande reactie mbt inductie las.

Iemand ervaring met inductie en dit type pannen? Ben zojuist trotse eigenaar van een gloedjenieuwe keuken dus geen denken aan dat er een pan in komt die ook maar een druppel rode lak op mn inductiekookplaat achterlaat…

9 januari 2013 om 15:42
valere vanaken Gebruiker

Je hoort mij niet zeggen dat dit slechte pannen zijn!!!!  Ik weet dat Pyrex producten kwalitatief goed zijn, maar ik vermoed dat ik pech heb gehad met 1 exemplaar.  Ik zou hier geen enkele reactie geplaatst hebben,  mocht ik door iBood en/of Pyrex geholpen zijn geweest.

9 januari 2013 om 15:59
narcis Gebruiker

Kun u mij vertellen wat het gewicht van de pan is. Dit is nl. nergens te vinden.

9 januari 2013 om 16:20
jpj Gebruiker

De iets kleinere 24cm versie weegt iets meer dan 5 kg (hoger gaat mijn keukenweegschaal niet)
Dat is zwaar voor een pan en dat is juist de bedoeling.

9 januari 2013 om 16:26

ik heb de juiste gegevens nu niet beschikbaar maar wel net de 24 cm gewogen

Naar schatting weegt de 28 cm rond de 5 kg.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.