8 januari 2013 om 00:00
iBOOD

NewStar 7-in-1 televisie wandsysteem starterkit

Je koopt een mooie televisie natuurlijk omdat hij goed beeld geeft, maar hij moet ook een beetje in je interieur passen. Mooi strak aan de muur zonder een al te grote afstand tot de wand bijvoorbeeld. Alle kabeltjes netjes weggewerkt in een kabelgoot en voilà, een geweldig mooie wand met een zwevende televisie in het midden! Dat is precies wat de oplossing van NewStar je biedt. De WKIT1 is geschikt voor LED-, LCD- en Plasmatelevisies. Ben je bang dat het weer een helse missie wordt om überhaupt het systeem op de wand te monteren? Dan kunnen we je geruststellen, het monteren van dit systeem is een fluitje van een cent. Even de horizontale strips op de wand monteren vervolgens de haken op de televisie monteren en met de haken hang je de televisie zo in het systeem. De maat van je televisie maakt ook niet uit, aan deze wandsteun kun je maar liefst een televisie van 75 kg hangen met een maximum beelddiagonaal van 118 cm. Om de beugel meteen ook helemaal compleet te maken krijg je er ook nog verscheidene accessoires bij. Zo zit er in dit pakket een HDMI- en RF antennekabel van 3 meter bij. Ook een kabelsok wordt meegeleverd zodat je gemakkelijk je kabels kunt wegwerken. Nadat je met je vieze vingers de televisie hebt opgetild om aan het systeem te hangen kun je hem snel even schoonmaken met het bijgeleverde schoonmaakborsteltje, flesje reinigingsmiddel en een microvezeldoekje. Kortom een pakket van uitsluitend kwaliteitsproducten waarmee jij jouw beeld en geluidssystemen optimaal kunt gebruiken.
  • Merk: NewStar
  • Type: Plasma-WKIT1
  • Handig systeem om snel en gemakkelijk je televisie op te hangen
  • Type VESA: 100x100 tot 400x400
  • Maximale schermgrootte: 118 cm (47”)
  • Maximaal draaggewicht: 75 kg
  • Afstand tv tot muur: 3,2 tot 4 cm
  • Inhoud pakket:
  • 1x Vlakke wandbeugel
  • 1x HDMI-kabel 3 meter
  • 1x RF Antennekabel 3 meter
  • 1x Kabelsok
  • 1x Flesje reinigingsmiddel
  • 1x Schoonmaakborstel
  • 1x Microvezeldoekje
  • Gewicht: 2,6 kg
  • 5 jaar garantie
8 januari 2013 om 00:06
Erikkie7 Gebruiker

Interessante zin: “De maat van je televisie maakt ook niet uit,…..met een maximum beelddiagonaal van 118 cm”

8 januari 2013 om 00:16
mrdummy Gebruiker

Er is wel minimum, anders zie je de mountdelen erachter nog verschijnen, en dat is niet zo mooi. Grote mount op kleine TV is ook overkill.

Kleinere TV’s hebben ook geen zwarte mount nodig en kan dus kleiner.
Een aardig complete kit voor de TV, al hebben veel mensen wel genoeg HDMI kabels door paar HDMI kabel acties afgelopen maanden…

8 januari 2013 om 00:26
quadje Gebruiker

Ik mag aannemen dat een 24″ LCD monitor dat een Vesa 100 aansluiting heeft hier ook wel op past.

8 januari 2013 om 00:35
mrdummy Gebruiker

Past altijd, er zijn genoeg gaten hiervoor. Maar de mount erachter wordt zichtbaar, het steekt zeker boven en onder uit, en dat is niet zo mooi.

Je 24″ heeft 100×100 VESA mount.

8 januari 2013 om 06:27
eriq Gebruiker

Denk je dat deze bij een 32inch ook uitsteekt?

8 januari 2013 om 00:32
jan_tran30 Gebruiker

“De maat van je televisie maakt ook niet uit”Heb een 50″ plasma; dus blijkbaar wel.

8 januari 2013 om 00:37
mrdummy Gebruiker

Dat moet wel kunnen, let alleen op het gewicht dat mount maximaal kan dragen. Er zijn mounts die van 32″ tot 50″ kunnen, dus deze moet ook gewoon kunnen.

8 januari 2013 om 07:40
zdeev Gebruiker

Heb ook een 50″Plasma, weegt ‘maar’ 35 kilo. Waarom is dit maximum eraan gekoppeld? Als ze zeggen max 47″ zal een 50″ toch niet werken?

8 januari 2013 om 08:29
bleueye47 Gebruiker

Ik heb een 47 inch van 119 cm  …..   15 kilo   Dus die past net net dan ??

8 januari 2013 om 08:33
Artjus Gebruiker

Verschilt het ophangsysteem per tv nog en zo ja, maakt dat dan iets uit voor deze NewStar? Ik heb namelijk een LG Led-tv van 42 inch en zou graag willen weten of die past

8 januari 2013 om 08:36
Official Product Expert Newstar-Expert Official Product Expert

Ieder scherm met een maximale VESA van 400×400 is geschikt om te bevestigen aan deze steun.

8 januari 2013 om 09:09
Krisvg Gebruiker

wel jammer dat dit volgens mij een vaste beugel is, dus kan ik mijn TV niet draaien

8 januari 2013 om 09:26
Julmasara Gebruiker

Is de televisie in een hoek van bijvoorbeeld 15graden op te hangen?

8 januari 2013 om 09:28
daanmassa Gebruiker

Wil ook graag weten of bij een 32 inch tv de beugel uitsteekt…?

8 januari 2013 om 09:43

Deze steun is inderdaad alleen dmv een vaste bevestiging te gebruiken. kijk anders even op onze website voor een mogelijk alternatief.www.newstar.eu

8 januari 2013 om 13:08
retaliator Gebruiker

Krijg ik daar dan ook de korting op die via iBood is te krijgen? :)

8 januari 2013 om 09:45

De gemiddelde breedte van een 32 inch tv is ca 80 cm. de steun is nog geen 60 cm breed! dit mag voor 32 inch schermen dus geen probleem zijn.

8 januari 2013 om 09:59
bleueye47 Gebruiker

@ Newstar- expert >>  Past een 47 inch van 119 cm  nu net wel  of net niet op deze beugel

8 januari 2013 om 10:04
JorisVG1 Gebruiker

Beste, past een Samsung 40ES7000 hierop?

8 januari 2013 om 10:31
bsm Gebruiker

Hoe weet ik of dat past op mijn 40PFL9705. Het lijkt me logisch van wel, maar waarom staat hier van niet?

http://www.whatisvesa.com/index.php?option=com_vesa&tvma=Philips&tvmo=40PFL9705H

8 januari 2013 om 10:36

@ Blueeye47 dit hangt af van het type van het scherm en of deze een VESA patroon heeft. als u mij het type meld kan ik dit voor u opzoeken.

@ JorisVG1 uw scherm betreft een gatenpatroon van VESA 200×200 . deze steun is dus prima geschikt.

@ bsm uw scherm heeft een VESA van 300×300 dus ook hier zou de steun prima geschikt voor zijn

8 januari 2013 om 20:17
bsm Gebruiker

Ok, besteld.

Die HDMI en antennekabel komen ook goed van pas want die van nu worden te kort als ik de TV ophang. Heb ik gemerkt toen ik de philips 40PFL9705 heb opgehangen aan de bijgeleverde voetsteun die ook als ophangbeugel kan dienen.

8 januari 2013 om 10:39

HET BELANGRIJKSTE VOOR U ALLEN IS OM TE WETEN OF UW SCHERM EEN VESA PATROON HEEFT. VESA IS EEN EUROPEES VASTGESTELDE STANDAARD. ZIE OOK AANVULLENDE INFO HIERONDER.

De afkorting VESA staat voor Video Electronics Standards Association.
Dit is een internationale overeenkomst tussen 25 computer, flat panel en componenten leveranciers waarbij een standaard is vastgesteld om een beugel te kunnen monteren op een flatpanel.

Uitleg:

Achter op de LCD-TV of Computer monitor zitten gaten met daarin een draadbus waarin een boutje gedraaid kan worden om een TV op een beugel te monteren. Deze gaten zitten op afgesproken afstanden van elkaar.
De getallen die gebruikt worden zijn onderlinge afstanden tussen de gaten in mm. Zo is bijvoorbeeld een VESA 75×75 een standaard waarbij de gaten horizontaal en verticaal 7,5 cm uit elkaar zitten en VESA 400×200 een standaard waarbij de horizontale gaten 40 cm uit elkaar zitten en verticaal 20 cm.

Enkele voorbeelden van VESA afmetingen zijn:

75mm x 75mm
100mm x 100mm
200mm x 200mm
200mm x 100mm
400mm x 200mm
800mm x 400mm

HEEFT U TOCH NOG VRAGEN,STEL ZE DAN GERUST EN IK ZAL ZE 1 VOOR 1 PROBEREN TE BEANTWOORDEN

8 januari 2013 om 10:56
xJonAx Gebruiker

Ik wacht al sinds 2hunts geleden op een dergelijke wallmount.
Dit past perfect!

1nadeel: wanneer je scherm (hier een op iBood gekochte Samsung 40″ 6series) heel dicht bij de muur komt, kun je moeilijk aan de 4kleine vijsjes (2links onderaan, 2 rechts onderaan, wat ook net te zien is op de foto) om wanneer je scherm ophangt dit ook VAST te hangen. hiervoor heb je een hééééééle lange schroevendraaier nodig.
Geen idee hoe andere merken/kits de veiligheid dat je scherm vast hangt toepassen.

8 januari 2013 om 11:02
xJonAx Gebruiker

Ik vermeld er wel nog bij dat dit een stevige wallmount is! met oa waterpasje ingewerkt en al het bevestigingsmateriaal keurig bijgeleverd.

mijn Samsung 40″ 6series is VESA 300×300, met behulp van extra (niet meegeleverd)  rondelen (kleine spacer, of hoe noemt dit)? pasten de meegeleverde vijzen keurig!

een Tip: boor de gaten liever eerst te klein voor de muurpluggen dan te groot, andere draaien de pluggen door als je de vijzen wil bevestigen (had geboord met 10mm zoals in handleiding aangegeven, maar mss is 9 of 9.5mm al voldoende… vergroten kan altijd!)

8 januari 2013 om 12:44
bleueye47 Gebruiker

Het gaat om een panasonic  TXL 47 ET50E led tv

8 januari 2013 om 13:10

@ Blueeye47 voor zover ik de informatie heb gezien heeft dit scherm een VESA van 400×400. om hier zeker van te zijn adviseer ik u een meetlint te pakken en zowel horizontaal als verticaal de afstand tussen de gaten op te meten. zodoende weten we het dan 100% zeker.

8 januari 2013 om 13:25
jeroenlenssen Gebruiker

Ik heb een 50 inch televisie, maar deze heeft wel VESA maat 400 mm. Is deze beugel geschikt voor mijn tv?

8 januari 2013 om 13:32
ErikCoenders Gebruiker

Is er een ruimte tussen de TV en de beugel waar ik de kabels achteraf kan inpluggen? Is deze beugel een beetje beweegbaar voor het inpluggen?

8 januari 2013 om 14:08

@ Jeroenlenss, in het geval dat het gatenpatroon overeenkomt met uw scherm maar u twijfelt nog kunt u altijd het gewicht even opzoeken aan de hand van het type nummer van uw tv. valt dit binnen de 75KG draag vermogen die deze steun maximaal ondersteunt , dan kunt u dit pakket prima gebruiken.

@ ErikCoender, bij levering van dit pakket vind u opzet busjes en andere hulpmiddelen om de steun enigszins ( max 3cm ) van de muur te bevestigen,dit geeft u de mogelijkheid om achteraf kabels in te kunnen pluggen.

8 januari 2013 om 16:31
IkBood Gebruiker

Raar samegesteld product, mensen hebben maar behoefte aan 1 ding: de Vlakke wandbeugel.
Al die toeters en bellen, zijn bij ver weg de meesten onder ons, niet nodig.
M.a.w.: dit product wordt daardoor onnodig duur.
(Of: Het product is onnodig duur, en men gooit er daarom wat extra’s bij!)

8 januari 2013 om 17:25

@IkBood; de aantallen die wij jaarlijks van dit artikel verkopen bewijzen toch echt uw ongelijk ;-)

Er zijn daarnaast maar weinig fabrikanten die zo’n set voor dit bedrag aan kunnen bieden. Laat staan soms een vlakke muurbeugel.

@frankbrink; ja, de muurbeugel kan bevestigd worden aan een gipswand. Wij adviseren wel om hiervoor speciale “holle-wandpluggen” aan te schaffen waardoor de schroeven steviger in de wand zitten. Deze pluggen zijn te koop in de bouwmarkt of ijzerhandel.

8 januari 2013 om 17:07
frankbrink Gebruiker

Is het ook te bevestigen op een gipswand? En hoeveel kilo kan het systeem dan dragen?

8 januari 2013 om 17:26

@frankbrink; ja, de muurbeugel kan bevestigd worden aan een gipswand. Wij adviseren wel om hiervoor speciale “holle-wandpluggen” aan te schaffen waardoor de schroeven steviger in de wand zitten. Deze pluggen zijn te koop in de bouwmarkt of ijzerhandel.

8 januari 2013 om 18:59
claes.e Gebruiker

Past een 46″ samsung ue46es6900 daar zonder problemen op?

8 januari 2013 om 22:51
PSchoonhoven Gebruiker

De Samsung ue46es6900 heeft een Vesa van 400×400 en is niet zwaarder dan 75 kg. Deze beugel is dus perfect geschikt voor uw televisie. Gr. Pieter-Jan

8 januari 2013 om 20:52
tdegreef Gebruiker

Is de muurbeugel geschikt voor een plasma TV van Pioneer de PDP-4280XA?

8 januari 2013 om 23:08
PSchoonhoven Gebruiker

Uw Tv heeft een Visa van 600×400. Deze beugel is dus niet geschikt.  Er zijn wel verschillende andere oplossingen te vinden op de website van NewStar. http://www.NewStar.eu gr. Pieter-Jan

9 januari 2013 om 09:35
raymanwimpie Gebruiker

“De maat van je televisie maakt ook niet uit, aan deze wandsteun kun je maar liefst een televisie van 75 kg hangen met een maximum beelddiagonaal van 118 cm”

Staan dus 2 tegenstijdigheden in: Wel degelijk beperking aan de maat en gewicht!

26inch kan hier al niet mee. Kennelijk mijn 65 inch ook niet terwijl ie toch minder dan 75KG weegt.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.